LBnD 57 roztopione wspomnienia

Śnieg stopniał, a ulice osiadły w szarościach błota. W jego roztopionych kryształkach tkwiła historia, niczym unoszące się strzępy wspomnień nad wiosennym strumieniem. Włóczęga, Zimowy Bard, przemierzał miejskie labirynty. Jego szare oczy pod zmrożonymi brwiami odnajdywały piękno w stopniałych śniegach.

 

Pod jednym z latarnianych słupów napotkał starą kamizelkę, zatopioną w brudnych śnieżnych zaspach. To była kamizelka przesycona uczuciem, chroniąca przed zimnem duszę noszącą ją przez lata.

 

Zbliżył się do niej, z uśmiechem na twarzy. "Zima zniknęła, ale opowieści pozostały" - szepnął, dotykając zamarzniętej tkaniny. Wspomnienia rozpłynęły się w zimowym powietrzu, pozostawiając jedynie cień uczuć, które z czasem stopniały, ale nie zniknęły.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Dekaos Dondi 4 miesiące temu
    Kapitulum↔Taki nieco melancholijny tekst, w trochę baśniowym klimacie, tym bardziej, gdyby wyobrazić sobie ów, w poświacie latarni, w których zachowane piękno śniegu i ostatnie słowa:)↔Pozdrawiam😉
  • kapitulum 4 miesiące temu
    Dzięki za odwiedziny. Cieszę się,że udało mi się przedstawić taka aurę tekstu.. pozdr :-)
  • Joan Tiger 4 miesiące temu
    Tak jakoś skojarzyłam ten tekst ze śmiercią. Kamizelka - symbol miłości, odgoniła od nieszczęśnika wszystkie troski, wywołując falę ciepła i euforii przed finałem.
    "Wspomnienia rozpłynęły się w zimowym powietrzu, pozostawiając jedynie cień uczuć, które z czasem stopniały, ale nie zniknęły". - fajny zapis. To jakby stwierdzenie, że to, czego doświadczyliśmy, nikt nam nie odbierze - na zawsze pozostanie w nas, wpisane nieodzownie w duszę. :)
  • kapitulum 4 miesiące temu
    Ciekawa interpretacja. Kamizelka to taki symbol relacji; opłata ciało, chroniąc przed zimnem- podobnie jak związek może być taka ochronną przestrzenią. Jej stan po latach niczym ewolucja w związku-w miarę upływu czasu. Pozdr :-)
  • LBnDrabble 4 miesiące temu
    Witaj w Bitwie. Powodzenia i dobrej zabawy.

    Literkowa
  • il cuore 4 miesiące temu
    Dla mnie pojęcie kamizelki ma związek ze Słowackim, Prusem – obecnie najbardziej z kamizelką kuloodporną.
    cul8r
  • LBnDrabble 4 miesiące temu
    Rozpoczynamy głosowanie. Zapraszamy!
    Komentujemy i zostawiamy ślad. Głosuj fair play!
    Głosujemy do 05 grudnia /piątek/ godz. 23.59

    Literkowa
  • zsrrknight 4 miesiące temu
    dobre. Wspomnienia, śnieg, przemijanie - ale ślad zawsze zostaje
  • Ocalić Myśl 4 miesiące temu
    Stara kamizelka, która skrywa ślady uczuć i wspomnień. Ciekawy motyw oraz melancholijny tekst. Pozdrowienia! :)
  • Poncki 4 miesiące temu
    W ostatniej części tekstu cały czas odnodze wrażenie, że tam jakiś mężczyzna rozmawia z kobietą, że to tak jak by wizja dawnej rozmowy. Baśnią trąci😃

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania