Pokaż listęUkryj listę

LBnD nr 41 - Koniec świata w naszej piaskownicy

Dzień dobry. Nazywam się Pan Ziarnko i jestem ziarnkiem piasku.

Większość swojej egzystencji błąkałem się po pustyni. Wszędzie, gdzie okiem sięgnąć, błąkały się inne ziarnka piasku.

Pewnego dnia wydarzyło się coś strasznego: jakiś ogromny czerwony potwór wtoczył się na naszą wydmę, wydając piekielny hałas, i zaczął nas zgarniać do swojej wielkiej paszczy – to było straszne! A potem jechaliśmy długo w ciemnościach, aż na koniec świata.

Na Końcu Świata wsypano nas w sięgającą nieba czterościenną ramę. Pomyślałem: gdyby nie te ściany, rozsypalibyśmy się wszyscy, jak nic.

Od tej pory nie czuliśmy się bezsilni wobec nieskończoności, bowiem nasz świat miał swoje ograniczenia.

Następne częściLBnD nr 42 - Aniele Stróżu mój

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • LBnDrabble dwa lata temu
    Witamy pierwsze stusłówka i życzymy dobrej zabawy.

    Literkowa
  • 00.00 dwa lata temu
    Mała sugestia zmiany łachy na wydmę, znaczenie słowa łacha dotyczy rzeki, a tutaj jest pustynia.
    Przewrotna perspektywa. ?
  • 110101011 dwa lata temu
    Serrrdecznie dziękuję faktycznie wydma nie łacha - poprawiłem! fajnie, że wpadłaś i uraczyłaś mnie czytaniem i komentarzem
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Bardzo ciekawe drabble. Zamknięcie w pewnych "ramach" daje człowiekowi poczucie bezpieczeństwa. Jesteśmy otuleni tym, co znamy. Niestety jednocześnie odgradzamy się od tego, co nowe i niewiadome. Stajemy się skostniali w swoich poglądach i nie dopuszczamy do siebie, iż inni ludzie mogą mieć swoje racje. Nasze przekonania na temat własnej osoby i na temat świata, są zaporą odgradzającą nas od świata. Czy warto dla poczucia bezpieczeństwa rezygnować z pokazania światu swojego potencjału?

    Gratuluję. Tekst zachęca do przemyśleń.

    Pozdrawiam serdecznie :)
  • 110101011 dwa lata temu
    Oj aż mi trochę nieswojo, że taki dobre słowa jako refleksje po lekturze mojego "dziełka" otrzymałem od Ciebie, Urszulko - faktycznie próbowałem nieudolnie przemycić jakąś większą ideę między wierszami, dlatego głównym bohaterem uczyniłem ziarnko piasku o imieniu Pan Ziarnko - a Ty to dostrzegłaś i serce moje jest dziś radosne! Kolejny dobry znak dziś - dziękuję
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    110101011 ?
  • zsrrknight dwa lata temu
    zabranie wolności to ograniczenie czy wybawienie? Czy być może wobec ogromu bezsilności, jak te ziarnko piasku, jest się bezsilnym, zastygłym...
  • 110101011 dwa lata temu
    ano właśnie: oto są pytania!
  • Anonim dwa lata temu
    Hej,
    pozwolisz, że się przyczepię. Mnie tu nie pasuje słowo "bezradni". To słowo zawiera w sobie konflikt z działaniem, a czy wobec nieskończoności możemy podjąć jakieś działania? Czy nie lepszym byłoby słowo "bezsilni", które jest bardziej określenie naszego stanu psychicznego niż możliwości działania?
    Subiektywnie dodam, że osobiście zmieniłbym ten fragment na "czuliśmy się zagrożeni tą nieskończonością", ale to właśnie subiektywne.
    Natomiast cały tekst bardzo dobry, dający do myślenia o tym, jak człowiek staje się dorosły... ;)
    Pozdrawiam.
  • 110101011 dwa lata temu
    Serdecznie dziękuję za przyjrzenie się mojemu dziełku i wskazanie oczywistego błędu logicznego - faktycznie, poprawiam zatem w pąsach wstydu - no i fajnie że zajrzałeś i skomentowałeś, bo każdy kto pisze, lubi być czytany i komentowany, ha!
  • Alinow dwa lata temu
    Bardzo ciekawy tekst, dający do myślenia. :)
  • 110101011 dwa lata temu
    Dzięki serdeczne!
  • Cicho_sza dwa lata temu
    Niedawno obchodzony był Światowi Dzień Świadomości Autyzmu i Twój tekst tak mi się skojarzył z osobami ze spectrum. Są jak ziarenka piasku, które czują się dopiero bezpiecznie w określonych i znanych im ramach. Inaczej gubią się szarpane wiatrem społecznych norm i zachowań.
  • 110101011 dwa lata temu
    Bardzo dobre skojarzenie młoda damo! Dziękuję i kłaniam się nisko
  • kikimora dwa lata temu
    Brawo! Świetny tekst - uniwersalny.
  • 110101011 dwa lata temu
    Miło gościć nowe twarze i w dodatku z rękoma pełnymi miłych prezentów - bo taki komentarz to prawdziwy prezent i rozjaśnia się mój dzień, słońce wyszło i już jestem pełen nadziei że to będzie dobry czas
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Rzpoczynamy głosowanie. Osiem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Głosujemy do 14 kwietnia /czwartek/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za i liczymy na Autorów i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Margerita dwa lata temu
    Niesamowite
  • 110101011 dwa lata temu
    Margarita, bardzo miło mi Cię gościć w moich skromnych progach i nie przychodzisz z pustymi rękami tylko dobrymi słowami - i za to serdecznie dziękuję!
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    110101011↔Jakby metafora, dwóch wersji wolności. Bezpieczniejsza, z nutką przynależności, lecz ograniczona,
    czy mniej bezpieczna, z dozą zagubienia, lecz bez ograniczeń. Rzecz jasna, nie mam na myśli, złych skrajności.
    Fajny pomysł z tym ziarenkiem, składowym pustyni:)?↔Pozdrawiam:)↔%
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Prosimy o porozumienie się z Dekaosem i wrzucenie tematów do kolejnej Bitwy

    Literkowa
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    110101011↔Moje tematy to: 1. Samotne Skrzydła Motyli 2. Styropianowe Kowadło.
    Dołóż swoje dwa i wrzuć na Bitwę, lub ja wrzucę.
    Szanowana Literkowa rzekła, że może być szerszy wachlarz?
  • 110101011 dwa lata temu
    Dekaos Dondi o! Czuję się zaszczycony i zawstydzony takim zainteresowaniem, nawet Pani Literkowa się do mnie pofatygowała! Serdecznie dziękuję i kłaniam się nisko!
    Natomniast ja dorzucam swoje dwa tematy: 1. Metamorfozy; 2. Sekretne życie autorytetów
  • 110101011 dwa lata temu
    Panie Dondiego, będę wdzięczny, jeśli Pan "wrzuci" nasze tematy na Bitwę, a ja zobaczę jak to się robi, bo jako nowicjusz nie wiem jak, a na przyszłość będę wiedział - nie to, że spodziewam się jeszcze kiedyś tego typu zaszczytu, ale zawsze lepiej być przygotowanym.
    Z góry dziękuję i oddalam się w ukłonach
    Poncjusz

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania