-----(wykasowany)-----

--

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Brawo! Witamy pierwsze opowiadanie w Bitwie. Życzymy dobrej zabawy.
    Literkowa
  • Marian 20.01.2021
    Przyjemny kawałek i ładnie napisany.
  • Anonim 20.01.2021
    Dziękuję, Marianie.
  • Szpilka 20.01.2021
    Antoni, kapitalne i bardzo sprawnie napisane, no i fajnie się czyta ? ?
  • Anonim 20.01.2021
    Dzięki, Szpilko.

    W sumie zastanawiałem się, czy tekst nie jest zbyt trudny, bo wiem, że miewam tendencję do pisania takowych.
    Ale jak Ci się podoba, to super.

    Pozdrawiam.
  • Anonim 20.01.2021
    Dopisałem jeszcze jedno zdanie na koniec...
  • Szpilka 20.01.2021
    Antoni

    Nie jest zbyt trudny, nakreśla ciekawe zależności - nie wolno ludzi na siłę uszczęśliwiać, a secondo: głupcy muszą być, żeby mądrzy mogli błyszczeć na ich tle ?
  • Anonim 20.01.2021
    Szpilka
    aha, dzięki.
  • Józef Kemilk 20.01.2021
    Dobry kontrast. Po co nam tak naprawdę wiedza, pieniądze? Jest przysłowie, że głupiemu lepiej. Tak chyba jest.
    Pozdrawiam
    5
  • Anonim 20.01.2021
    Dzięki, Józefie.
    Pozdrawiam
  • Pasja 26.01.2021
    Bardzo łatwo jest nas omamić chwilą i wykorzystać naszą naiwność przez kogoś sprytniejszego od nas. W tym przypadku ten ktoś znal doskonale stan konta Janusza i jego wcześniejsze ulokowanie jakiś pieniędzy na jakimś koncie.
    Trudniej wykorzystać naszą mądrość wobec siebie. Pewne wybory dokonują się spontanicznie i bez przemyślenia. Jeżeli coś wymyślimy szybko dokonujemy transakcji aby zwielokrotnić zysk. Nie patrzymy na skutki, ani na jutro. Ale jak w tym przypadku możemy na ulicy znaleźć odpowiedź na takie zachowanie. I jak się okazuje nie możemy cofnąć czasu. Wehikuły bywają tylko w bajkach. A wybory pomiędzy zawsze będą nie do końca trafione. Bezdomny na ulicy wybrał najlepszą opcję na życie zgodnie ze swoim sumieniem.

    Pozdrawiam
  • Anonim 26.01.2021
    Dziękuję.
  • Zapraszamy Autora do czytania zgłoszonych tekstów, komentowania i zagłosowania według zasad 3 - 2 - 1
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-proze-glosowanie-w935/
    Głosowanie potrwa do 02 luty /wtorek/ godz. 23:59

    Literkowa pozdrawia i życzy przyjemnej lektury
  • Dekaos Dondi 30.01.2021
    Antoniuszu↔Tekst sprawnie napisany. Człek czasami działa, a później myśli.
    Sądzę, że taki preparat, byłby przydatny lub nie, w zależności do psychiki człowieka.
    Gdyby wszyscy byli geniuszami, to nikt by nie był.
    A jaka jest definicja głupoty?↔Na pewno brak wiedzy, nie musi świadczyć o głupocie.
    To raczej brak myślenia, które może wyrządzić krzywdę↔sobie lub komuś.
    Pozdrawiam:)↔5
  • Anonim 30.01.2021
    Dzięki.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 31.01.2021
    Antoniuszu↔Pod tekstem LbnP–Dwa Sumienia→napisałeś, że świetny:)
    Pod tym drugim↔Odwrotna Strona Sumienia↔że to jeno bajka:)
    Czy mógłbyś uściślić, który miałeś na myśli, głosując?
    Ale nie musisz:))↔Pozdrawiam:)
  • Anonim 31.01.2021
    Z tego, co wiem, to tylko jeden tekst dałeś na Bitwę, i tylko o nim pisałem, głosując.
    A to, że piszesz bajkowe teksty, to wiadome nie od dziś. Niektóre do mnie bardzo trafiają, inne nie. Druga sprawa, że nieraz mi się zdarzyło, że czytając tekst, raz mi się bardziej podobał, raz mniej. Co więcej, bywało, że ten sam tekst raz zrozumiałem, raz nie, ale tak to bywa z tekstami otwartymi, gdzie treść dopakowujemy do swojego aktualnego stanu umysłu.
    A Twój tekst uważam za bajkę, bo jakoś Niemcom na początku II Wojny Światowej nie gniły na potęgę sumienia... A wtedy większość Niemców wspierała Hitlera i jego zapędy zaborcze.

    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 31.01.2021
    Antoniuszu↔Dzięki za wyjaśnienie:)↔Nie o to mi w tej bajce chodziło, ale szanuję inne spojrzenie. Każde:)
  • Onyx 02.02.2021
    Smutne to. Historia bezdomnego pokazuje, jak przewrotne może być życie. Miał wszystko - i nagle to wszystko mu się zawaliło.
    Preparat na głupotę mógłby stworzyć lepszy świat. Lecz czy na pewno? Czy życie nie stałoby się "puste"? W końcu, każdy popełnia rzeczy głupie i mądre, to część naszego istnienia...
    Być może wcale nie byłoby ludzi? W końcu każdy ma w sobie cząstki głupoty, której wyzbyć się nie da...
    Może preparat by zabił? Może to było jego zadanie? Wybić ludzkość, by nie była głupia...
    Dobry tekst.
  • Anonim 02.02.2021
    Tak, Ox, głupota tez jest potrzebna. Czasem dla "zdrowia".

    Dzięki i pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania