***

***

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Trzy Cztery 26.01.2021
    "Bo fantazja jest od tego, żeby bawić się na całego" - te słowa z dziecięcej piosenki zabrzmią pod tym tekstem bardzo gorzko. Jest w opowiadaniu kilka momentów, przy których zatrzymywałam się, żeby ciężko westchnąć.
  • Trzy Cztery 26.01.2021
    Pasjo, muszę coś dopisać. Użyte przeze mnie wyżej słowo "fantazja" nie dotyczy Twojej fantazji, a fantazji chłopca. Słowo to wyjęłam z jednego ze zdań Twojej opowieści (niebieski zeszyt). Dopisuję to wyjaśnienie, bo czasem źle sformułowany komentarz jest zrozumiały tylko dla komentującego. No, to żeby nie było... :) Zresztą, może niepotrzebnie to dopisuję, ale -dopisuję.

    Pozdrawiam.
  • Pasja 26.01.2021
    Doskonale zrozumiałam fantazję, wszak sama ją umieściłam w tekście. Dla chłopców fantazja, a dla mężczyzny koszmar. Dziękuję za przeczytanie i gorycz.

    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 26.01.2021
    Po lekturze opowiadania opanowała mnie złość na wymiar sprawiedliwości i jego ślepą naturę. Zmarnowane życie i zdrowie, zabawa chłopców i nieszczęście po drugiej. Kim jest ta pani, co go kocha? Czy to była żona? Tutaj zasiałaś wątpliwości.
    Napisałaś gotowy scenariusz do serii telewizyjnej "Kasta", tyle że z wyobraźni.

    Serdecznie pozdrawiam!
  • Pasja 26.01.2021
    Oj tak dla oskarżonego tragedia i pewnie dla chłopców też. Bo jak widać nigdy o tym nie zapomniał. A zagadkę z panią pozostawiam dla czytelnika.

    Miłego wieczoru
  • Witamy kolejne opowiadanie w Bitwie. Powodzenia

    Literkowa
  • Wrotycz 27.01.2021
    Chciał ją mieć tylko dla siebie. Chłopak z podstawówki, a pani psycholog zeznawała przeciwko mężowi?! Na jaki temat? Hm, mnie to pachnie winą żony, jej chorym zauroczeniem tym chłopakiem.
    Świetne opowiadanie, Pasjo.
    Szacuje się, że ok. 15% skazanych w Polsce siedzi za niewinność. Najczęściej z powodu nazwijmy to lenistwa organów
    ścigania, które idą po linii najmniejszego oporu, w tym sprefabrykowanych dowodów i podrzucanych motywów przez sprawców.
    Mnie się zdarzyło pracować z dziewczyną, która wzięła na siebie winę brata, dostała 8 lat za kratami.
    Pozdrawiam, 5!
  • Pasja 27.01.2021
    15% tylko tyle, czy aż tyle. Procenty wobec skreślenia z wolności są niczym. Ludzie wychodzą poza mury i jak berlińskie króliki nie potrafią się odnaleźć. Głośna sprawa Komendy ma drugie dno... celebryta. Jednak większość tych ludzi żyje poza fleszem i znika bezpowrotnie. Masz rację, że organa ścigania nie potrafią się obudzić z lenistwa.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Zapraszamy Autorkę do czytania zgłoszonych tekstów, komentowania i zagłosowania według zasad 3 - 2 - 1
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-proze-glosowanie-w935/
    Głosowanie potrwa do 02 luty /wtorek/ godz. 23:59

    Literkowa pozdrawia i życzy przyjemnej lektury
  • Dekaos Dondi 30.01.2021
    Pasjo↔Tak to w życiu bywa, że nie zawsze się kończy, jak zaczyna.
    Dwa sumienia, ale jakże inne. Na zupełnie innych poziomach i z różnych przyczyn.
    W pewnym sensie, obydwa przegrane.
    Mimo takiego dla niego zakończenia, to jednak... hmm.
    Tak to widzę jakoś.
    Pozdrawiam:)↔5
  • Pasja 30.01.2021
    Dzięki piękne za spojrzenie i wyrażenie "przegrane". Obydwie strony są ofiarami.

    Pozdrawiam
  • Anonim 31.01.2021
    Bardzo realistyczny tekst. Czytałem z prawdziwą ciekawością. I dobrze napisany. Jedyne, do czego bym sie przyczepił, to fakt, że kompletnie nie widzę tu nawiązania do tematów Bitwy, ale to mówię subiektywnie. Pod koniec byłem rozczarowany, że nie było czegoś, co sprawiło, że bym sie zastanowił na jednym z tematów. Ale jako niezależny tekst, bardzo dobry.

    Zakochali się od pierwszego wejrzenia i znakomicie dobrani pod każdym względem -- literówka.

    Pozdrawiam.
  • Pasja 31.01.2021
    Tak jest! Wycofuję tekst z Bitwy, bo nie będę udowadniać, że nie jestem wielbłądem.

    Pozdrawiam
  • Pasja 31.01.2021
    Jaka literówka?
  • Anonim 31.01.2021
    pasja
    rób, co chcesz, ja już ponad tydzień temu podjąłem decyzję, że to ostatnia Bitwa na prozę, w której biore udział, i na drabble prawdopodobnie też. I nie ma to nic wspólnego z Tobą.

    A błąd jest taki: albo ...wejrzenia i znakomicie dobrali, albo: ... wejrzenia, znakomicie dobrani...
  • Pasja 31.01.2021
    Antoni Grycuk ty tylko jeden masz patent na tematy.
  • Pasja 31.01.2021
    I jeszcze w tematach podanych przez ciebie: dwa poziomy sumienia i w sumie nie maja tak szeroki wachlarz rozumowania, że nie możesz narzucać nikomu swoich myśli. I jednak chyba wrzucę z powrotem. Niech czytelnicy się wypowiedzą Panie Pisarzu.
  • Anonim 31.01.2021
    pasja
    nikomu nic nie narzucam. Wyraźnie napisałem, że moje słowa są subiektywne.
    Aha. Teraz po namyślę dochodzę do wniosku, że Twój tekst ma jednak coś wspólnego z tematami, a konkretnie z drugim, bo w końcu nie skorzystał z noża. Ale nawet to rozumiejąc, nie zmieniłbym mojego głosowania. Bywało, że głosowałem na Ciebie, a nawet wychwalałem Twój tekst dodatkową pochwalną uwagą. Ale nie tym razem - ten jest bardzo dobry, ale moim zdaniem są lepsze.
  • Pasja 31.01.2021
    Antoni Grycuk czy ja coś wtrąciłam o chwaleniu? Więc nie odwracaj kota na druga stronę. Jedynie mi chodziło o tematy. Nie wmawiaj mi czegoś, co nie powiedziałam. Każdy ma swoje spojrzenie i gusta i wolną wolę i robi jak uważa. I wcale mi nie zależy na chwale. Więc nie nawijaj makaronu na uszy. Bo gdzie indziej też rzucasz, że nie na temat. Daj spokój, bo dla mnie to tylko zabawa i przyjemność.

    Miłego popołudnia
  • Anonim 31.01.2021
    pasja
    to Ty mi nie wmawiaj, że narzucam! Koniec tematu!
  • Pasja 31.01.2021
    Proszę nie brać uwagi pod głosowanie. Tekst wycofany z Bitwy. Przepraszam.
  • Dekaos Dondi 31.01.2021
    Pasjo↔Zdaniem mym, Twój tekst jest jak najbardziej na temat. Są przecież zawarte dwa poziomy sumienia, jakże inne.
    A poza tym, Autor tematu, nie może narzucać interpretacji→zdaniem mym.
    Zatem głosowania – tak czy inaczej – nie wycofam:)↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 31.01.2021
    Dekaos jednak wrzucam go na Bitwę i przepraszam
  • Pasja 31.01.2021
    Dziękuję :)
  • Onyx 02.02.2021
    Jest na temat. Dwa poziomy sumienia - sumienie chłopców, oraz oskarżonego.
    Dwójka chłopców postanowiła się zabawić czyimś życiem. Może nie przewidzieli konsekwencji. Może przewidzieli, ale tak zależało jednemu z nich na pani psycholog? Chociaż "zależało" to słabe określenie...
    Zrujnowali mężczyźnie życie. Nawet jeśli oczyścił się z zarzutów, nadal może być wykluczony przez społeczeństwo... Choć ma swoją kafejkę i ukochaną...
  • Pasja 03.02.2021
    Cieszę się, że odnalazłaś tematy i głębię sumień. Jednak nie jest tak źle. Pozdrawiam serdecznie

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania