LBnP nr 50 - Ostatni dzień przed ucieczką

stawiam się jako troll wezwany do tablicy i wstawiam mój tekst wpisujący się w temat: "Jeden dzień z życia kobiety/mężczyzny"

 

Podobno tuż przed śmiercią całe życie staje człowiekowi przed oczami. W moim przypadku było zupełnie inaczej. Szczerze mówiąc, wyobrażenie, że w swojej ostatniej chwili zobaczę wszystko, wydało się przerażające. Uciekałem przed przedwiośniem śmierci. Po drodze zabrałem dwie autostopowiczki. Rzuciły od niechcenia imionami - Roma i Kama.

Los przeznaczenia?

Po krótkotrwałej ciszy rozległy się przekrzykiwania. Kłóciły się zapamiętale o jakiegoś Robusia i namiętnie paliły papierosy, odpalając jeden za drugim. Przez uchylone szyby do wnętrza wdzierały się lodowate krople deszczu. Wąska droga wiła się zakolami, a po obu stronach nagie gałęzie falowały, jakby wiatr porywał je do tanga.

Roma miała chyba dość marudzenia towarzyszki, bo włączyła radio, a Kama odpięła pasy i się przechyliła, usiłując dosięgnąć iPoda. Dziewczyna jęknęła, kiedy Roma szturchnęła ją łokciem w kark. Papieros wypadł z ust i wylądował między udami.

- Kurwa mać! - zaklęła, chcąc strzepnąć żarzący się popiół z tapicerki. - Ja pierdolę, dziura w jeansach!

Zaczęła się totalna rozpizducha i walka o zwycięstwo. Próbowałem je przekrzyczeć, samochód pełen dymu nikotynowego, którego niewielkie smugi unosiły się w powietrzu jak duchy, raz po raz ślizgał się na mokrej szosie

Nagle przed szybą rozbłysło jasne światło. Jedna z dziewcząt krzyknęła niezrozumiale...

Chodziło o zjazd, czy szajs. Samochód zjechał z jezdni wprost w czarną paszczę lasu. Straszliwy zgrzyt, metal pocierał o metal, brzęk szkła i maszyna zgięła się w pół. Poczułem swąd dymu. Czy dziewczyny zgasiły papierosa?

Osiem minut i dwadzieścia siedem sekund… a potem z przeszłości wyłoniły się twarze i słyszałem śmiech rozbrzmiewający echem w ciszy. Powoli przeradzał się w bezgłośny krzyk.

Po chwili nastąpiła już totalna pustka i nie mogłem już nic. Nie mogłem powiedzieć bliskim, że ich kocham. Poczułem się dziwnie, jakby mnie katapultowano z mojego ciała - ujrzałem obraz samego siebie.

Pozostał tylko krzyk jak z obrazu Munka. Niemy krzyk z wnętrza ciszy.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Akwadar dwa lata temu
    No, no Grzesiu... ;)
  • Grzegory dwa lata temu
    No, co? Zatkało kakao?
  • Akwadar dwa lata temu
    Grzegory daj spokój...!
  • Angela dwa lata temu
    Dobre, gładkie w czytaniu.
  • Akwadar dwa lata temu
    Nie chwal go, bo w piórka obrośnie :) ;)
  • Grzegory dwa lata temu
    Angela lubię jak jest gładko :))
  • Grzegory dwa lata temu
    Akwadar spadaj na drzewo
  • Akwadar dwa lata temu
    Grzegory ty już pofrunąłeś ponad drzewo :))
  • Grzegory dwa lata temu
    Akwadar :)
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Dobre
    Pozdr
  • Rozpoczynamy Głosowanie!
    Zapraszamy do czytania i komentowania. Potem na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-proze-glosowanie-w935/
    Głosujemy wg. zasady 3 - 2- 1
    Zapraszamy obowiązkowo Autorów!
    Głosowanie potrwa do 28 pażdziernika /piątekk/ godz. 23:59
    Literkowa
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Mnie się podoba. Warto być obecnym w każdej sekundzie życia, nigdy nie wiadomo co przyniesie :)

    Pozdrawiam. Miłego dnia :)
  • Grzegory dwa lata temu
    Kłaniam się nisko. W tej sekundzie, pełna zgoda.

    Pozdrówka
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Grzegory↔Konkretny tekst akcji, o nie ignorowaniu i przeżywaniu każdej chwili, która może się okazać, ostatnią.
    Czyta się biegle, szybko, jak życie, które nas mija, aż w końcu wyprzedzi, a wtedy zostajemy poza nim:)
    Pozdrawiam?:)
  • Grzegory dwa lata temu
    Dondi dzięki za skondensowany odbiór.
  • Pasja dwa lata temu
    Trzeba dobrze znać życie, i brać na barki każdą chwilę jakby była ostatnią.

    Pozdrawiam
  • Grzegory dwa lata temu
    Jestem rybą i lubię popłynąć w powietrzu.
    Kłaniam się do nóżek.
  • Zapraszam z Autorami tematów do Bitwy na Prozę!
    Obudźcie myśli i napiszcie swoją opowieść o hienach, albo o człowieczych plecionkach.

    Tematy znajdziesz tutaj: https://www.opowi.pl/forum/lbnp51-w1526/

    Liczę na Ciebie!

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania