Poprzednie częściMorgan Black 1492 "Kolonia" 1/2

Morgan Black 1492 Prolog

Był ciepły, majowy poranek. Słońce świeciło nad miastem i paliło robotników. Młody Morgan Black objął właśnie dowódctwo nad lekką konnicą wojsk hiszpańskich. Jako ambitny generał szybko zdobył sławę i zwolenników. Jego armia zwyciężała potężniejsze siły Anglii i Francji. Lud szybko wybrał go na nowego króla lecz stary jeszcze trzymał się na nogach. Ambicja i pycha zawładnęły Morganem, który zorganizował powstanie przeciwko rządowi. Dzięki pomocy zajął Kastylię i objął tron. Ferdynanda wywieziono do Lizbony i zatarto ślady buntu by inne państwa niereagowały. Hiszpania rozkwitała pod okiem najlepszych ministrów a z pomocą Portugalii broniła się przed koalicją. Nie mineło pół roku a Ferdynand Aragoński zbiegł i poprosił dawnych wrogów o pomoc. Po roku intensywnych walk Morgan został zmuszony do kapitulacji. Jego armia nie była gotowa na walijskich łuczników i szwajcarskich pikinierów. Rządy Black'a skończyły się szybko. Stary król wrócił na tron a zdrajce wcisnął do lochu pod miastem. Nikt nie wiedział, że Morgan będzie jeszcze królowi potrzebny.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Akwus 02.08.2015
    W jakim momencie jesteśmy? Kiedy był ten ciepły majowy poranek? Kiedy objął dowództwo nad lekką konnicą przed tym, czy po tym jak został królem? - troszkę mieszasz czas akcji. Gdyby wywalić trzy pierwsze zdania byłoby ok :)

    Prócz tego strasznie krótki ten prolog. Daje rys jakiś dwóch lat historii, dwóch zapewne ważnych dla opowiadania postaci, opis sytuacji geopolitycznej, a całość wciśnięta w 10 linijek :(

    Czuję mocny niedosyt - dałbym 2,5 ale na Twoje szczęście muszę zaokrąglić :)
  • Radziwił 03.08.2015
    Jasne. Tyle że tak jak pisałem. Seria powstaje na spółe z kumplami i z początku miała mieć formę dziennika. Cały tekst przerabiamy od podstaw więc mogliśmy niezauważyć małych niedociągnięć.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania