Niewysłany list emfatyka

Gdy szybujesz ponad swoim czasem, daremnie wiesz, co ci przeszkadza być. Marzysz o dawnych obszarach spokoju, ale jak podarte istnienia – uciekły. Są tam, dokąd zmierzasz: gdzie gasną minuty nie twojego czasu. Bo jesteś, żyjesz i pragniesz tylko tu, wyłącznie ze mną. Jak ten, co żył w prośbach do Boga, by zamknął mu oczy, ponieważ straceńczo sądził, że istnieje bez przyczyny.

 

Pozostawiam ci w darze śmiertelną gałązkę oliwną, wawrzynowy płacz wtopiony w bursztyn. Na próżno starasz się zrozumieć, dlaczego cień odbity od ciebie jest jaśniejszy, a słońce nie wędruje w orszaku z tęczy. Kalecząc skrzydła przestrzenią zwątpienia, omijasz zatoki żalu.

 

PS. Wierzę w twój powrót. Jeżeli zdarzy nam się piekło wzajemnego znieczulenia i będziemy poza sobą równie szczęśliwi jak teraz, pamiętaj: „teraz” potrwa bez naszego udziału, gdyż nie można rozłączyć tych, co są nierozłączni.

Bo to przecież nie tak, że jestem twoją odpowiedzią. To ty jesteś moim znakiem zapytania. Biegnąc patrzysz w roziskrzony ocean uśmiechów. Istnieją wtedy raje i przysięgi. Jest więc z tobą tak, jak by ci dano utworzyć obraz, którego nie zdążysz zobaczyć i pytasz, jakim się stanie, zanim ożyje w cudzym spojrzeniu. Nim błysk, dany ci na próżno, spodoba się sercom twoich naśladowców.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Canulas 28.06.2019
    Ja pierdzielę. Mistrzostwo świata. Nie wiem, może wrócę, bo na razie wypadłem z kapci. To już za wysoka szkoła jazdy.
    Końcówka pierwszej - nie wiem - zwrotki? - urzekająca.
    Dodaję mości autora do ulubionych
  • Zaiste, zacny tekst... Daje do myślenia.
    "Biegnąc patrzysz w roziskrzony ocean uśmiechów."... Cudne.
    Pozdrawiam
  • betti 28.06.2019
    Pięknie zagłębiłeś się w psychikę, wali po oczach i zagląda do sumienia...

    Bardzo dobry tekst!
  • JamCi 28.06.2019
    Piękne. I bardzo świadome.
  • Ritha 28.06.2019
    Witam
    Zaczęłam wypisywać zacne zwroty, które mi się wyjątkowo podobają i zorientowałam się, że kopiuję połowę tekstu do komentarza, więc… nie ma sensu. Całość na tak. Świetne żonglowanie słowem.
    Pozdrawiam
  • Ritha 28.06.2019
    To muszę:
    "Jest więc z tobą tak, jak by ci dano utworzyć obraz, którego nie zdążysz zobaczyć i pytasz, jakim się stanie, zanim ożyje w cudzym spojrzeniu"
    Ach!
  • nerwinka 28.06.2019
    Canulas i inni
    Dzięki. Też bym sobie pododawał do ulubionych, ale nie wiem, jak. Może mi ktoś podpowie?
  • Canulas 28.06.2019
    Klikasz juzerka, po prawej stronie - obserwuj
  • nerwinka 28.06.2019
    Canulas
    żebym jeszcze wiedział, co to ten juzerek, tobym podskoczył z radości
  • Canulas 28.06.2019
    nerwinka, przepraszam. W slangu juzer, juzerka to użytkownik. Klikając "obserwuj" możesz takiego delikwenta lub damę włączyć do nieco prywatniejszego grona, dzięki czemu... - w sumie wiele nie zyskujesz.
    Niestety nie ma możliwości tworzyć prywatnych zestawów (list) samych utworów.
  • nerwinka 28.06.2019
    wybacz, ale pod względem elektroniki znajduję się w czołówce pierwszoklaśnych głąbów.
  • Angela 28.06.2019
    Można by czytać kilka razy i zawsze znaleźć w tekście coś nowego. Pięknie : )
  • Johnny2x4 28.06.2019
    Zawsze będę powtarzał, że poza warsztatem, do świetnego tekstu, potrzeba jeszcze jednego. Życiowego doświadczenia. Proza na najwyższym poziomie. Tyle ode mnie.
  • kalaallisut 28.06.2019
    Bez zbędnych słów. Pięć.
  • yanko wojownik 29.06.2019
    Nie koniecznie wszytko rozumiem (po swojemu kombinując), ale zapis zacny.
  • betti 29.06.2019
    Niekoniecznie - razem!
  • jolka_ka 29.06.2019
    Przeczytałam Twój opis i widzę, że całkiem spory dorobek :) Ten tekst chyba najbardziej do mnie trafił, zerknęłam do poprzednich i najnowżeszego, ale jakoś średnio. Lubię utwory uszyte z metafor, ubrane w niedosłowność, takie które całe stoją klimatem. I ten rzeczywiście taki jest.
    Poza tym wyglądasz (jeśli to Ty na zdjęciu) nieco podobnie do mojego, już niestety zmarłego wykładowcy, u którego pisaliśmy eseje i wszelkie reportaże. Pan F. Piątkowski :) Pozdrawiam.
  • nerwinka 01.07.2019
    jolka_ka
    dla mnie tekst średni. pozdrawiam też
  • satyrekrol 09.01.2022
    Przeczytałem tekst. To jest bardzo dobry tekst, lepszy, jak większość poezji białej dzisiejszej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania