Pod światem - Prolog

Wściekły gustlig szarżował na przerażoną Alex. Jego srebrne, kocie oczy pałały dziką, nieuzasadnioną nienawiścią, z jego kłów spływały już pierwsze krople jadu. Prążkowane ciało stwora wyginało się, gdy z nadzwyczajną prędkością coraz bardziej zmniejszał dzielący ich dystans. Jego kopyta uderzały o ziemie tak szybko, jak biło jej ściśnięte strachem serce. Jej myśli pędziły jak szalone, całe jej ciało się spięło.

Po raz setny zaczęła się zastanawiać nad tym, jak znalazła się w tej sytuacji.

Ruina. Ta pieprzona ruina. Nigdy nie powinni tam wchodzić. Nigdy nie powinni choćby postawić stopy na tej spróchniałej podłodze.

Ale weszli, a podłoga się zarwała. Spadali i spadali, tracąc przytomność, gdy ich ciała z nieprzyjemnym dźwiękiem dotknęły ziemi. Kiedy się obudzili, już tam byli. W świecie, w którym liczyła się tylko siła i wola przetrwania. W świecie, gdzie ludzie żyli w ciągłym strachu zmuszeni do walki z potworami.

Rogi gustliga były już tylko parę metrów od Alex, więc dziewczyna otrząsnęła się szybko i odbiła się od ziemi, skacząc na potwora. Wyciągnęła miecz przed siebie, chcąc zabić stwora, jednak ostrze jedynie drasnęło jego twardą skórę. Sama jego sierść było dość gruba, by tworzyć dla stwora naturalny pancerz.

Potwór biegł jeszcze chwilę, zanim zdążył wyhamować, po czym odwrócił się zwinnie i znów skoczył w stronę Alex. Jej cios najwidoczniej niezbyt go zabolał, jedynie jeszcze bardziej rozsierdził.

Dziewczyna stanęła pewniej na nogach. Jej zaletami były szybkość i zwinność, pozwalające w krótkim czasie zadać wiele ran, jednak niezbyt głębokich. Teraz potrzebowała siły. Jeszcze mocniej się zaparła, a gustlig sam nabił się na miecz, który utkwił w nim aż po rękojeść. Jeden z rogów wbił jej się w bok na cal, czy dwa, ale Alex zacisnęła zęby, nie cofając się, dopóki stwór nie wydał ostatniego tchnienia. Dopiero wtedy cofnęła się i wyszarpnęła broń z jego ciała. Odeszła kilka kroków, po czym wyczerpana upadła na trawę.

- Nieźle, nieźle – usłyszała głos za sobą.

Wystraszona obróciła się szybko, ale jej ciało rozluźniło się, gdy zobaczyła, kto stoi na wzgórzu.

- Dan – wyszeptała z ulgą.

 

***

No więc ja i Wąsiak piszemy sobie razem opowiadanie.

I chciałam powiedzieć, że piszemy razem opowiadanie.

To tyle

Następne częściPod światem - Rozdział 2

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Vonshiak 24.08.2015
    Wąsiak...
  • Ichigo-chan 24.08.2015
    Wąsiak! :D
  • To ja do treści: bardzo fajnie napisane, wszystko się szybko dzieje (tak, jak lubię) i lekko się to czyta :) Dobrze się zapowiada.
    "W świecie, w którym liczyła się tylko siła i wola przetrwania. W świecie, gdzie ludzie żyli w ciągłym strachu zmuszeni do walki z potworami." - ten fragment podoba mi się najbardziej.
    Ode mnie 5 i czekam na następne części :)
  • Vonshiak 24.08.2015
    No to kiedy się za to wezmę...
  • Angela 24.08.2015
    'sam nabił się na miecz, który utkwiło w nim aż po rękojeść" - utkwił
    Tekst lekki, i przyjemny : )
  • Ichigo-chan 24.08.2015
    Dzięki :D
    Angela, już poprawiam :D
    Wąsiak, jak się weźmiesz, to się weźmiesz. Spokojnie, mi się nie śpieszy :D
  • Jutro! xD
  • Vonshiak 24.08.2015
    Dzisiaj!
  • Ichigo-chan 24.08.2015
    Tak!
  • levi 24.08.2015
    wstęp do seri ciekawy,jestem ciekawa co będzie dalej
  • Haruu 24.08.2015
    No, no Ichi, czekam na więcej! XD najlepszy fragment? Ten oto tu:
    "No więc ja i Wąsiak piszemy sobie razem opowiadanie.
    I chciałam powiedzieć, że piszemy razem opowiadanie.
    To tyle" ~ no to by było na tyle xD zostawiam 5^^
  • Ichigo-chan 24.08.2015
    Dzięki :D
    Starałam się, Haruu XD
  • Anonim 24.08.2015
    Błędy widzę poprawione, a treść jest super XD Ciekawy ten potwór i Alex, i ten chłopak :D Czekam na więcej, Liczi :*
  • Ichigo-chan 24.08.2015
    Dzięki Szyjo :*
  • Pospolita 24.08.2015
    Zapowiada się naprawdę ciekawie. Czuje, że będę tu często zaglądać ;). 5.
  • Ichigo-chan 24.08.2015
    Dzięki, Pospolita :D
  • Vonshiak 25.08.2015
    A ja nie pospolity mówię : Na mój profil bo już jest Rozdział 1
  • Rasia 19.07.2016
    "Jego kopyta uderzały o ziemie" - ziemię*
    Bardzo przyjemnie się czyta, ale czyż się nie mylę, czy seria szybko się skończyła? :( Sam tekst bardzo dobrze napisany, a już samo to zachęca do dalszego czytania. Prolog jest intrygujący, choć dużo się dzieje i czytelnik jeszcze nie ogarnia, o co właściwie chodzi. Zauważyłam też, że mało tutaj takiego stylu typowej Ichi, ale to może tylko moje wrażenie, bo opowiadanie pisane we dwoje :( Zostawiam 5 :)
  • Rasia 19.07.2016
    Ach, szlag, no i jak mam przeczytać bez pierwszej części :((

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania