Poprzednie częściRecenzja i polecenie Katawa Shoujo

Recenzja Anime (mecha)

Do tego tytułu podchodziłem z ogromnym dystansem z wieli powodów, z których najważniejsze było rozczarowanie, jakie ostatnio mi sprawują anime o mechach od czasów Gundam Unicorn, który moim zdaniem był ostatnim dobrym anime o Gundamach, jak i ogólnie o mechach. Wszystkie kolejne mechówki były błahe, pozbawione klimatu stawiające na efekciarstwo i fan serwis. Co prawda pojawił się jeszcze Aldonoach, ale zakończenie, jak i brak postaci, którą by mi nie tyle nie zawadzała a bym ją polubił sprawiły, że tylko mnie to anime nie irytowało i obejrzałem je do końca.

 

Dlaczego więc sięgnąłem po Sidonia no Kishi? Uczyniło to amv, do którego lin umieściłem w komentarzu. Było ono mroczne, a także klimatyczne, ale wiele amv z mechami tak jest więc podchodziłem do tego z dystansem, do czego przyczyniła się też grafika. Wziąłem się najpierw za mangę (link w komentarzu), a kiedy skończyły się przetłumaczone na polski rozdziały poczułem coś, czego dawno nie czułem a był to głód. Chciałem więcej i sięgnąłem po anime i cały pierwszy sezon (link w komentarzu) bodajże dwanaście odcinków połknąłem w jeden wieczór. Potem czekałem na drugi sezon (link w komentarzu) i z niecierpliwością czekam na kolejne odcinki.

 

Czym się tak ekscytować? Niema wszystkim! Ten tytuł posiada wszystko, co dla mnie powinna posiadać mechówka, a nawet więcej. Postać głównego bohatera jest ciekawa i choć nie nie ma w niej nic nowego naprawdę polubiłem Nagate (główny bohater) i często mu dopingowałem w jego starciach. Fabuła bez spoilerów nie brzmi jakoś nowo ani ekscytująco, bo oto ludzkość zostaje zmuszona do ucieczki ze swojej planety i zostaje skazana na banicje po kosmosie w statku kosmicznym. Źli kosmici jednak nie odpuszczają i ciągle dybią na ich życia. Tak to brzmi bez żadnego spoilera.

 

Seria ma w sobie to samo co Atak Tytanów, czyli brutalną walkę o przetrwanie i brak kodu na nieśmiertelność dla bohaterów. To nie ten sam poziom co Gra o Tron, ale i tak jest nieźle. Animacja stoi na bardzo dobrym poziomie a grafika, która wydawała mi się dziwna na początek stała się moja ulubiona. W końcu coś, co nie jest moe!

 

Wady? Ja nie stwierdzam, ale jeżeli jeżeli zapoznacie się z tytułem albo już zapoznaliście proszę o waszą szczerą opinię.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • amv:

    https://www.youtube.com/watch?v=QfIEz1xd830

    manga:

    http://centrum-mangi.pl/reader/Knights-of-Sidonia/1/1/v1/

    anime I sezon:
    http://anime-odcinki.pl/anime/sidonia-no-kishi/1

    II sezon:
    http://anime-odcinki.pl/anime/sidonia-no-kishi-daikyuu-wakusei-seneki
  • Majeczuunia 29.04.2015
    Nie oceniam, bo opowi.pl jest do opowiadań, wierszy, ewentualnie do przemyśleń i felietonów. Nie do recenzji. Ona sama nie jest zła, miło mi widzieć kogoś na tym portalu Z takimi samymi zainteresowaniami (anime) jak ja. Ale recenzje anime polecam publikować na MyAnimeList.com, a nie opowi.pl :)
  • Recenzja (nieważne na jaki temat) też jest formą literacką więc nie widzę powodu by nie publikować jej tu skoro chce poćwiczyć pisanie tej formy i poznać na temat mojej opinię innych.
  • KarolaKorman 29.04.2015
    Wydaje mi się, że ktoś zapomniał ,,Jak wygląda kolor...'', albo wziął sobie to głęboko do serca
  • Ale że co bo nie za bardzo łapię.
  • KarolaKorman 21.06.2015
    Dzisiaj tu trafiłam po tak długim czasie i już wyjaśniam, bo mogło by Cię to dręczyć do końca życia :)
    Mój komentarz był do poprzedniczki, którą nawiasem mówiąc bardzo lubię jako autorkę, ale wstawiła opowiadanie ,,Jak wygląda kolor pomarańczowy?'' i zwrócono jej uwagę, że takich tekstów nie powinna wstawiać. Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania