Recenzja i polecenie Katawa Shoujo

Dzień dobry. Pod wpływem impulsu postanowiłem napisać wam krótką recenzje Katawa Shoujo.

Jest to gra z gatunku visual novel z domieszką eroge (o tym później) która w skrócie sprowadza się do przebijania się przez ściany tekstu i co jakiś czas podejmowania decyzji mającą wpływ na dalszą fabułę.

Pewnie wielu już to zniechęciło a jak dodam że grafika jest mangowa to już w ogóle nikt w to nie zechce zagrać. A nie słusznie! W grze wcielamy się w postać chłopaka Hisao który choruje na arytmie serca. Bohater po długim pobycie w szpitalu trafia do szkoły dla niepełnosprawnych Yamaku. Tam spotyka: niewidomą Lili, głucho-niemą Shizume, pozbawianą nóg Emi, pozbawioną rąk Rin, dotkliwie poparzoną Hanako i jeszcze kilka bardzo ciekawych postaci. Każda z postaci ma inny charakter i własną historię. Każda ma swoje własne demony i problemy z którymi musi się zmagać. Jest to romans ale nie łatwy i nie oklepany. Jest tu wiele momentów które dosłownie wyciskają łzy z oczu albo doprowadzają do śmiechu. Każda postać jest autentyczna i ma własne odchyły które dodają jej uroku i realizmu. Fabuła w bardzo realistyczny sposób przedstawia życie osoby niepełnosprawnej, ich problemy i dramaty. W filmach tego nie znajdziecie. W grze są sceny erotyczne lecz nie są perwersyjne ani nic z tych rzeczy.

Co jest wadą tej gry? Dla mnie ona ich niema ale niektórym będzie przeszkadzała forma gry oraz mangowa grafika. Co prawda czytanie umila miła dla ucha muzyka klasyczna a do tego w każdej chwili można zapisać grę ale nie każdemu może to pasować. Tak samo grafika. Mnie to nie przeszkadza.

Jeżeli ktoś zechce zagrać to grę można pobrać za darmo w angielskiej wersji językowej (niema polskiej) na:

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0CDkQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.katawa-shoujo.com%2Fdownload.php&ei=f-oWVJu9BM2f7AaOyoDIAw&usg=AFQjCNFzeJoJyVXVceBevGtrtVDHOXFOSA

 

Serdecznie polecam każdemu. Ta gra jest naprawdę tego warta.

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Rozumiem że niezbyt mi wyszła moja pierwsza recenzja. Ale ja strasznie chciałem was zachęcić do tej gry. Może następnym razem będzie lepiej :)
  • Nikey 16.09.2014
    Dzięki za polecenie! Bardzo mnie to zachęciło! Szczególnie, że jako rasowy otaku, przepadam za grami z mangową oprawą graficzną. Jestem bardzo ciekawa tej gry i na pewno, gdy znajdę czas to w nią pogram. :) Mógłbyś pisać recenzje :P
  • Nikey 16.09.2014
    Daję 5 (dziwi mnie to, że takie słabe oceny)
  • LinOleUm 19.09.2014
    Kurdebele dam teraz komentarz, bo wtedy mi się nie chciało. Tak poza tym, to świetna recenzja, polecaj więcej gier, fajnie, że zapoczątkowałeś tu coś takiego. Mam nadzieję, że zobaczę u ciebie nie tylko recenzje gier ale i innych rzeczy. Daję pięć.
    Btw. Kamina ;____;
  • http://polishroute.pl/2014/10/spolszczenie-aktu-i-katawa-shoujo-wydane/ Daje linka do spolszczenia pierwszego aktu jak ktoś chce

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania