Poprzednie częścisrebrna jemioła

srebrna jemioła

szaroniebieskie wytrzeszczają oczy

przymykając skrzydła zaszronionych rzęs

trzaskają w przeciągu świetlnym o framugi powiek

 

zamgłłławicccowe

przedczczczasssowe

pppowybuchowwe

 

/ drżą twoje usta/

 

strasznie zimno

kosmiczny wiatr

wypełnił żagle gwiezdnej karaweli

 

płynę do Andromedy

przykutej

do skały wyroczni

zamkniętej przeznaczeniem ofiarnego dymu

 

zimno

zera absolutnego

 

najlepszy moment na ogrzanie rąk

transplantacji serc bez ryzyka odrzucenia przeszczepu

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Tjeri 06.06.2018
    Kurczę, mam wrażenie, że już wrzucałeś tu ten tekst. Czy to możliwe, że teraz go nie ma? Nie wiem do końca jak działa ten portal.
    Bo chyba tu pisałam Ci, że to jeden z moich ulubionych, ale zupełnie inaczej odbiera się go zimą. To mroźny wiersz, lato go psuje. :)
  • puszczyk 06.06.2018
    Raczej sprawdzałem w wykazie i nie widziałem (:
  • betti 06.06.2018
    zimno

    zera absolutnego - tutaj zgrzyta. Zero absolutne wiadomo, że nie do wytrzymania dla wszystkiego co żyje, więc zimno zera absolutnego zalatuje groteską. Moim zdaniem wystarczy ''zero absolutne''. Tyle i wszystko jasne.
  • puszczyk 06.06.2018
    Tylko mnie zależało na powtórzeniu słowa "Zimno", które jest wcześniej.
    Dla podkreślenia klimat tego wiersza i chyba ma rację Tjeri, że powinienem go publikować zimą.
  • betti 06.06.2018
    Co ma piernik do wiatraka, przecież to nie o pogodzie... a powtórzenie chyba tylko dla idioty.
  • Hypokryta 06.06.2018
    betti

    szanowna waszmośćpanna coś ma ewidentny problem z powtórzeniami... gdybym był złośliwy zaryzykowałbym tezę, że jakiś okres czy jak to mówią teraz nowocześnie semestr czy rok był powtarzany? A może to okres przed / pomaturalny, gdzie różnych głupot człowiek do łba wbija, tak pannę natchnął?
    A przecież wszystko się powtarza, w życiu są podobne do siebie okresy, kryzysy, interwały, przyroda żyje rytmem dobowym, rocznym i miesięcznymi okresami, do niedawna mieliśmy miesięcznice smoleńskie, księżyc steruje też pływami mórz i innymi okresami w świecie flory i fauny (a także w świecie floty i awiacji, ale to inna zupełnie rzecz - można rzec),
    w muzyce okres to forma muzyczna składająca się z dwóch zdań - można rozróżnić okres muzyczny mały (4+4 takty) i wielki (8+8 taktów).
    Gdyby panna się nie zorientowała, choć starałem się uczynić okresowo dużo powtórzeń, w tym komentarzu bardzo często powtarza się słowo okres.
    A może PMS?
  • akwamen 06.06.2018
    betton i znowu się powtarzasz :) hłe, hłe, hłe
  • puszczyk 06.06.2018
    No pokażcie nicki, oceniający :)))
    Ładnie to tak - w kominiarkach, jak portalowi kibole?
  • Nuncjusz 06.06.2018
    Ja dałem pięć dla równowagi, ale moje jedno pięć to za mało :)
  • puszczyk 06.06.2018
    Dla klimatu. Jakbyś nie wiedziała - taki termin funkcjonuje również poza pojęciem pogody.
    Skoro Ty jesteś geniuszem, to z pewnością powtórzenie nie dla Ciebie.
  • Tjeri 06.06.2018
    Chyba chodziło o moje stwierdzenie, że powinieneś publikować go zimą.
    Ano pewnie brzmi to absurdalnie, ale upieram się przy tym - a może być, że tylko ja tak mam. W upalny dzień zimno kojarzy się z ukojeniem. Zimno z wiersza jest groźne (i wielowymiarowe).
  • puszczyk 06.06.2018
    Ale ja się z Tobą zgadzam.
    Ktoś tu myli pojęcia, albo je zawęża.
  • Nuncjusz 06.06.2018
    Obywatelu, korzystaj z funkcji 'odpowiedz' bo nie zawsze wiadomo, komu odpowiadasz
  • Hypokryta 06.06.2018
    Puszczyk, ja Ci daję 5, choć innym się nie podoba - ale ten wiersz mi ukradłeś. To znaczy - nie dosłownie, ale napisałeś tak jak ja bym to pisał, a nie Ty.
    Cóż "Naśladownictwo jest najwyższą formą uznania / pochlebstwa", czuję się mile więc połechtany, że świadomie, nieświadomie czy podświadomie podrobiłeś nieco mój styl :) Pozdrawiam i życzę więcej takich wierszy.
  • Ritha 06.06.2018
    / drżą twoje usta/ - z jednej strony jest spacja, z drugiej nie, irytuje mnie to ;)
    Poza tym git, Agnieszki Gu klimaty, hop hop, nawoluje, moze zajrzy.
    Nie rozumiem ocen. Tzn. rozumiem, ze mozesz irytowac, ale wkurza mnie nie oddzielanie osoby autora od tekstu.
    Ode mnie piec zasluzonych gwiazdów.
    Pozdrawiam
  • puszczyk 06.06.2018
    Nie zwróciłem nawet uwagi na ten defekt, Rita.
    Ja już napisałem na temat tych ocen swoje. Właśnie dlatego, że są anonimowe i raczej złośliwe, niż merytoryczne ((żadnego komentarza wyjaśniającego, czy oceniającego), nie mają żadnej wartości, a wystawiają portalowi raczej złe świadectwo.
    Nie znam twórczości Agnieszki Gu. Może szkoda.
    Dzięki Hypokryto :)
  • Ritha 06.06.2018
    Dlatego Ambiwalentna zebrala piatki (bo komentarze nieprzychylne, wiec portalowi Janosicy zabieraja bogatym /umiejacym pisac, typu Ty/, a oddaja biednym xd). Wkurza mnie to, anonimowosc ocen, tchorzostwo i tak plaski sposob wyrazania niecheci.

    Aga kosmiczne tematy uskutecznia, stąd skojarzenie.

    No tyle chcialam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania