Stuwela - Zaopatrzeni

W szerokim oknie pasy. Siwe, brązowe. Za oknem czerń. A w niej?

– Szybko! Odejdź! Nie zbliżaj się! Jezuuu! Niee!! – szepty mieszały się z krzykiem i wyciem.

Stałem w kącie sporego pomieszczenia, w którym kłębił się tłum, wpatrzony, niemal martwymi ze strachu oczami, w jeden punkt. Drżący, zdyszany, z zaciśniętymi pięściami.

Potężne, dębowe drzwi podtrzymywały masywne, stalowe sztaby, od podłogi dociśnięte grubymi belkami.

– Po co to? – spytałem.

– Co, po co? Co, po co? Przecież…

– A jak rozwali to okno? Nie będzie jak uciekać! – Na przerażonych twarzach odmalowało się najpierw niedowierzanie a potem zrozumienie.

Wtedy uderzył...

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Piotrek P. 1988 06.08.2021
    Bardzo ciekawe i klimatyczne, 5, pozdrawiam :-)
  • piliery 06.08.2021
    Taki mamy na świecie klimat. :) Dzięki, również pozdrawiam.
  • piliery 06.08.2021
    Dzięki, kochanie. :)
  • Wrotycz 07.08.2021
    Podejrzewam, że ilustrujesz jakieś aktualne, globalne zagrożenie. Zmiany klimatyczne? Być może, ale niekoniecznie.
    Trzeźwo myślący narrator w kontrze do przerażonego tłumu, który ma nadzieję, po rozwiązaniu jednego problemu, a przecież ich więcej.
    Pozdrawiam :)
  • piliery 07.08.2021
    Klimatem się ludziska tak bardzo nie przerażają ale klimat dla rozwoju strachu mamy wyjątkowy. Dziękuję za komentarz.. Pozdrawiam takoż. :)
  • Józef Kemilk 07.08.2021
    Fajny klimat. 5
  • piliery 07.08.2021
    Józefie. Życie wokół go stworzyło i co ciekawsze ewoluuje wyraźnie w stronę dreszczowca. Choć. Czy życie?
  • piliery 07.08.2021
    dzięki za piątkę. :)
  • Bajkopisarz 07.08.2021
    Wyrzucą go drzwiami, to wlezie oknem. Niby znane i wyświechtane powiedzenie, ale podałeś je w bardzo fajny, klimatyczny sposób. Można sobie znaleźć więcej objaśnień do tej scenki – duży plus za taką niejednoznaczność. Pasują i odniesienia do rzeczywistości i fantastyki. Super.
  • piliery 07.08.2021
    Bajkopisarzu. Miałem dylemat do jakiej kategorii wpisać tę stuwelę. Wpisałem "życie" ale najpierw myślałem o "sf". Super dzięki za "super".
  • laura123 07.08.2021
    Zablokowali drzwi, a okno zapraszało do wejścia... czyli głupota totalna, bo uniemożliwili sobie drogę ucieczki. Strach paraliżuje na tyle, że odbiera rozum. Kojarzy mi się to z ostatnimi wypowiedziami Tuska, który epatuje strachem, ale nie otwiera żadnych drzwi... więc śmiało można powiedzieć, że tych kilka słów z życia.

    Fajny tekst. 5
  • piliery 07.08.2021
    Tak to bywa że najczęściej myślimy jednotorowo i budując potężne zapory, decydując się na radykalne kroki odcinamy sobie drogę powrotu. Dzięki za komentarz i piątkę.
  • laura123 07.08.2021
    Wydaje mi się, że przed a powinien być przecinek.
  • piliery 07.08.2021
    Też mam wątpliwość. Zasady mówią wyraźnie że powinien tam być przecinek. Redukowałem zdania by nadać dynamiki. Faktycznie, dynamika jest większa i czerń się uwydatnia ale za cenę naruszenia zasad. :)
  • poco 07.08.2021
    noi ja w tem opowiadaniu jestem
  • piliery 08.08.2021
    Jak się widzisz tak się piszesz? Nie wierzę. :) dziękuję za odwiedziny.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania