Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

świat prawdziwy

dzwonią

coś się kończy a nowe zaczyna

chuje gadają i to jest przyczyną

że kurwy stoją

 

wciąż pod latarniami słów kilku

pada cień zemsty kiedy stado wilków

ulega basiorom

 

dzwonią

nie mów już nic tylko słuchaj

mało w tobie serca a jeszcze mniej ducha

choć chuja zamordować

to dopiero sztuka

skoro

 

po to dzwonią

Następne częściświat ułożony

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (61)

  • Misiu M 13.12.2019
    dno,dno i jeszcze raz dno
    nawet jednej gwiazdki nie dam bo nie ma za co
  • Puchacz 13.12.2019
    :))))))))))))))))))))))
  • Puchacz 13.12.2019
    Popłakałem się z rozpaczy, że taki utalentowany poeta tak pisze... :))))))))))))0
  • Misiek 13.12.2019
    jedna gwiazdka to stanowczo bylaby zawyżona ocena
    właśnie taką ,,poezją,, obniżasz poziom tego portalu
  • Puchacz 13.12.2019
    Buuuuuuuuuuuuu........... :))))))))))))))))
    Poezja matołku to nie tylko kwiatuszki, pszczółki i Jezusik w żłobie.
    To życie, a jego częścią są wulgaryzmy :)
  • AlaOlaUla 13.12.2019
    Taka poezja ma swoich odbiorców Mr Bear...

    Nie każdy śpiewa religijne pieśni, klęcząc, bo lata za gościem, licząc na przebzykanie.
  • Puchacz 13.12.2019
    Aisak.... :)))))))))))))))
  • Ozar 13.12.2019
    Puchacz wybacz że zadam pytanie z innej bajki, ale przeczytałem w kilku twoich komentarzach dotyczących wierszy, że dany wiersz nie ma rytmu, albo ma zaburzony rytm. Jak możesz to napisz na czym owy rytm polega, bo jestem ciekawy. Od razu pisze, że to zapytanie nie jest jakimś podtekstem, pytaniem podchwytliwym, ani nie ma na celu wywołanie jakiegoś dymu, czy burzy, po prostu jak czegoś nie wiem to pytam.
  • Puchacz 13.12.2019
    Wybacz Ozar, ale jutro.
    Mam w dupie 600 km.
  • Ozar 13.12.2019
    Puchacz Oki spoko. Poczekam.
  • Tjeri 14.12.2019
    Se pozwolę przekopiować odpowiedź Puchacza, bo zginie za chwilę i Ozar nawet się nie dowie o odpowiedzi:

    "Jestem Ozar. Ciebie akurat o żadne podteksty nie podejrzewam.
    Z rytmem to nie jest tak prosto wytłumaczyć.
    Najłatwiej przy wierszu klasycznym. Tam rytm wyznaczają średniówki i padający odpowiednio akcent.
    Przy wierszu białym jest gorzej. Tam nie ma już klasycznego układu, więc średniówki i akcenty mogą padać różnie, ale najważniejsze, to aby to wszystko grało przy czytaniu.
    Czyli płynnie. Tam raczej nie ma interpunkcji, więc momenty zatrzymania, nowej myśli itp wyznaczają wersy.
    Przy czytaniu po prostu nie możesz się męczyć, zacinać, sztucznie akcentować, bo własnie wtedy wiersz biały nie ma rytmu.
    Wolny porównałbym do tekstu piosenki, gdzie tekst jest jest podporządkowany linii melodycznej.
    Czyli można pisać wersy różnie, bez żadnych zasad, ale rytm wyczujesz tylko, kiedy tekst jest z melodią.
    Wolny wiersz nie oznacza całkowitego burdelu rytmicznego. Jeśli go wyczujesz i zrozumiesz, to będziesz go czytał tak, aby płynął jak melodia.
    Jak jest zły będziesz go stękał, jąkał się, zatrzymywał nie tam, gdzie trzeba i vice versa.
    Tu rytm jest już raczej kwestią wyczucia piszącego i czytającego, niż jakiekolwiek zasady. Jeśli zastosujesz w wierszu wolnym rymy, to znacznie ułatwiają osiągnięcie celu rytmicznego.
    To tyle ode mnie."
  • Misiu M 14.12.2019
    Ozarze a to jest cytat ze strony aleklasa.pl czyli porady dla gimnazjalistów :

    ,,Jaki może być wiersz?

    Na egzaminie możecie spotkać się z poleceniem określenia wiersza: stychiczny czy stroficzny? Biały czy wolny? Nietrudno je rozróżnić.
    Co to jest wiersz?

    Wszyscy wiedzą: nie proza, a utwór inaczej ułożony. Ułożony w wersy, wersy w zwrotki (strofy), wersy się rymują, a w dodatku ułożone są tak, że mówi się je w pewnym rytmie – zupełnie inaczej niż zwykłą mowę, opowieść, czy potoczny dialog.

    Tradycyjny wiersz miał zawsze tytuł, rym, rytm i wszystko było jasne.
    Ale poeci znudzili się takim układem i odkąd zaczęli eksperymentować – wiersz nie musi mieć rymu, tytułu, rytm też nie jest obowiązujący.
    A jednak – to ciągle jest wiersz, tylko już inny.(...) ,,
  • Puchacz 14.12.2019
    Misiu M Tu też się wpierdalasz?
    Twoja namolność i upierdliwość matole nie zna granic.
    A każdy wiersz musi mieć jedno - utalentowanego poetę, więc nie zabieraj głosu i się nie mądrz grafomanie.
  • zingara 13.12.2019
    Wulgaryzmy w poezji, rozsądnie stosowane są do przyjęcia. Sama czasami cos przemyciłam i nie wyobrażam sobie, by takowych przekleństw zabrakło,. W Twoim wierszu, zwłaszcza jedno mnie razi. Jeśli chodzi o wiersz jest dawka emocji.
  • Puchacz 13.12.2019
    Zingara, pewnie nie jesteś na bieżąco z misją lokalnego krzyżowca odnośnie wulgaryzmów.
    Trzeba było sprawę przejaskrawić :))
    Dzięks.
  • Misiu M 13.12.2019
    OBIECAŁEM CI OSTATNIO ZWRACAĆ CI TWOJE WPISY NA MNIE I BRATA
    OTO PIERWSZY TRANSPORT

    Puchacz 43 min. temu
    Ciebie obsmarować, to jak Bogu największą radochę zrobić :)

    Puchacz 41 min. temu
    Mam w dupie twoje współczucie.
    Powinieneś na siebie je przekierować bo takiego młotka świat nie widział.
    Puchacz 41 min. temu
    Misiek A ON się cieszy!

    Puchacz 34 min. temu
    Jasne, a że twój baniak go przypomina to przypadek.
    I nie pisz bzdur prowokatorze od wywiadów.
    Tylko ciągle zapominasz, że kto mieczem walczy... itd.
    Dziś jestem zbyt zmęczony :)))

    Puchacz 31 min. temu
    Raczej ucieszył, bo inni zobaczą wprost, kto tu jest prowodyrem i zaczepiaczem.
    I powem ci, że nikt jeszcze dla mnie i o mnie nie pisał.
    Naprawdę mnie skrycie kochasz?
    .
    Puchacz 23 min. temu
    Misiek Ano spadam, bo mam za sobą 600 km.
    A ty myśl nad następnym dziełem dla Puchacza.
    Ajsak ma rację. Tylko ci różowego lateksiku brak.

    Puchacz 22 min. temu
    Misiek Na pewno się do nich nie zaliczasz. I pewnie przeczytałaś komenty pod tym tworem, tylko jak zwykle nie dotarły do zaczadzionego łba.
    Zachwytu nie widziałem.
    Puchacz 21 min. temu
    Misiek Musi być!
    Bądź konsekwentny w uczuciach.
    Puchacz 20 min. temu
    Misiek Tak se tłumacz.
    To było do przewidzenia że nie dotrze do nadmuchanego prostaka.
    Puchacz 30 min. temu
    Mimo takich kłamst doczekasz się odpowiedzi.
    Śmiem twierdzić, że jak zwykle będzie lepsza.
    Misiek 23 min. temu
    Puchacz bez odpowiedzi
    betti dobranoc

    niech Mireczek pomęczy się sam ze sobą skoro tak to lubi
    Misiek 31 min. temu
    Puchacz 19 min. temu
    Łeb faktycznie też i baniak przypomina.
    Bo czy kto widział zarośnięty baniak?
    Puchacz 17 min. temu
    Boję się ciebie i tego lateksu, to spać nie mogę.
  • Puchacz 13.12.2019
    Jezu jeszcze?
    Wszystko potwierdzam, zgadam się z obserwacjami moimi i innych i jeśli trzeba - powtórzę.
    I pocałuj się do kompletu w dupę.
  • AlaOlaUla 13.12.2019
    O, kurczę xD
  • Pasja 14.12.2019
    No niestety obraz rzeczywistych rozmiarów. Smutne ale prawdziwe.

    Pozdrawiam
  • Puchacz 14.12.2019
    Tak całkiem smutne nie jest. Ot, wyimek z naszego życia.
    Prawdziwy, a nie zafałszowany kwiatuszkami i pszczółkami.
    Raz jest lepiej, a raz gorzej i tyle.
    Dzięki za ślad.
  • Puchacz 14.12.2019
    Jestem Ozar. Ciebie akurat o żadne podteksty nie podejrzewam.
    Z rytmem to nie jest tak prosto wytłumaczyć.
    Najłatwiej przy wierszu klasycznym. Tam rytm wyznaczają średniówki i padający odpowiednio akcent.
    Przy wierszu białym jest gorzej. Tam nie ma już klasycznego układu, więc średniówki i akcenty mogą padać różnie, ale najważniejsze, to aby to wszystko grało przy czytaniu.
    Czyli płynnie. Tam raczej nie ma interpunkcji, więc momenty zatrzymania, nowej myśli itp wyznaczają wersy.
    Przy czytaniu po prostu nie możesz się męczyć, zacinać, sztucznie akcentować, bo własnie wtedy wiersz biały nie ma rytmu.
    Wolny porównałbym do tekstu piosenki, gdzie tekst jest jest podporządkowany linii melodycznej.
    Czyli można pisać wersy różnie, bez żadnych zasad, ale rytm wyczujesz tylko, kiedy tekst jest z melodią.
    Wolny wiersz nie oznacza całkowitego burdelu rytmicznego. Jeśli go wyczujesz i zrozumiesz, to będziesz go czytał tak, aby płynął jak melodia.
    Jak jest zły będziesz go stękał, jąkał się, zatrzymywał nie tam, gdzie trzeba i vice versa.
    Tu rytm jest już raczej kwestią wyczucia piszącego i czytającego, niż jakiekolwiek zasady. Jeśli zastosujesz w wierszu wolnym rymy, to znacznie ułatwiają osiągnięcie celu rytmicznego.
    To tyle ode mnie.
  • Ozar 15.12.2019
    Puchacz Dzięki. Nie wszystko kumam, ale coś mi tam świta. Ale co zrobić jak ktoś tak jak ja nie zna takich reguł, a trafi mu się wena ? Jeśli miałbyś chwilkę to zerknij na ten twór, pisze tak bo nie wiem czy to jest wiersz, ale taka miałem vene i wrzuciłem to, co sie pojawiło w mojej głowie na opowi. Czy tu jest rytm? Tak będzie mi łatwiej zrozumieć.
    https://www.opowi.pl/szepty-nocnych-mgiel-a41451/
  • Misiu M 15.12.2019
    Ozarze a to jest cytat ze strony aleklasa.pl czyli porady dla gimnazjalistów :

    ,,Jaki może być wiersz?

    Na egzaminie możecie spotkać się z poleceniem określenia wiersza: stychiczny czy stroficzny? Biały czy wolny? Nietrudno je rozróżnić.
    Co to jest wiersz?

    Wszyscy wiedzą: nie proza, a utwór inaczej ułożony. Ułożony w wersy, wersy w zwrotki (strofy), wersy się rymują, a w dodatku ułożone są tak, że mówi się je w pewnym rytmie – zupełnie inaczej niż zwykłą mowę, opowieść, czy potoczny dialog.

    Tradycyjny wiersz miał zawsze tytuł, rym, rytm i wszystko było jasne.
    Ale poeci znudzili się takim układem i odkąd zaczęli eksperymentować – wiersz nie musi mieć rymu, tytułu, rytm też nie jest obowiązujący.
    A jednak – to ciągle jest wiersz, tylko już inny.(...) ,,
  • Puchacz 15.12.2019
    Won
  • Ozar 15.12.2019
    Misiu Dzięki za objaśnienie. Jak już napisałem wyżej coś tam kumam z tego.
  • Eleanor 18.12.2019
    wow cóż za arcydzieło, takie ładne słowa ;) wow, ale twórczość, mistrz lubi innych gonić bo sam w gnoju się tapla :)
  • betti 18.12.2019
    Spróbuj tak napisać, a uznam, że coś potrafisz...
  • Eleanor 18.12.2019
    betti nie bluźnie, aż tak ;) możesz sama spróbować jak lubisz :)
  • Puchacz 18.12.2019
    betti Następny wynalazek, który uwielbia latać do adwesarzy i brzydko smrodzić, bo mu się opinia u siebie nie podoba.
    Jak nie misio, to misiowa.
    Świat jest coraz bardziej walnięty.
  • betti 18.12.2019
    Czasami tak piszę, ale ty nie próbuj, to trzeba umieć. Tak wpleść wulgaryzmy, żeby krzyczały, to sztuka, bo ''kurwami'', to każdy głupek nieźle rzuca... ale nie o to w poezji chodzi.
  • betti 18.12.2019
    Puchacz ale to śmieszne, prawda?
  • Puchacz 18.12.2019
    betti Właśnie tego dziecina nie czai.
    Nie chodzi o same wulgaryzmy, tylko ich stosowanie.
  • betti 18.12.2019
    Puchacz jakbyś tak pisał jak Eleanor, to też byś nie czaił...
  • Puchacz 18.12.2019
    betti Nie bardzo, kiedy się pisze o gnoju, bo co innego może taka nawiedzona i "wrażliwa" napisać?
  • Puchacz 18.12.2019
    betti Pewnie tak. Na szczęście tak nie piszę.
  • betti 18.12.2019
    Puchacz mnie tam takie coś bawi... kiedy ktoś nie zna się zupełnie na poezji, a najwięcej ma do powiedzenia i popada w święte oburzenie chcąc wymusić na nas chwalenie gniotów...
  • Puchacz 18.12.2019
    betti Trochu faktycznie śmieszne, bo po prostu napisałem swoją ocenę.
    Jak się nie podoba, można zwyczajnie napisać "dzięki", a nie próbować atakować z każdej strony piszącego.
    Ten akurat wiersz powstał w specyficznych warunkach i jakby pod "Obstalunek", to i komenty też trzeba czytać, a nie rzucać się ślepo na swojego wroga, bo był nieprzychylny u mnie.
    I to brzydko się rzucać.
    Kolejny przypadek do omijania.
  • betti 18.12.2019
    Puchacz e tam, trzeba komentować takich ''miszczów'' poezji współczesnej, bo zaleją portal g. Niech nie myślą sobie...
  • Puchacz 18.12.2019
    betti Ee, starczy mi "wrogów u bram" za szczerość. A faktycznie jest co krytykować, więc większość omijam.
    Tekst nie był zły, ale do rozwinięcia w miniaturę, a nie na wiersz.
    I gdyby został trochę rozwinięty, to znalazłoby się miejsce dla tej kurwy.
  • betti 18.12.2019
    Puchacz ja tam dla nikogo kłamać nie będę, ten ''wiersz'', to do wiersza ma daleko. Niech czytają poezję, to zobaczą różnicę, a głąby tylko siebie czytają, a później lamentacja.
  • Misiu M 19.12.2019
    betti no to nie jestem głupkiem bo nie rzucam mięsem ani w komentach ani w tym bardziej w moich wierszach ;-)
  • Misiu M 19.12.2019
    betti a mnie wkurza,że samozwańczych krytyków jest jeszcze więcej jak raczkujących poetów
  • Puchacz 18.12.2019
    A później taki poziom antologii wszelakiej.
    Kiedyś do swojej dodam Barańczaka i Miłosza, to mi poziom skoczy. :)
  • betti 18.12.2019
    Weź taka klaudunie, gdzie to się chowało, to ja nie wiem. Skąd się tacy biorą?
  • Puchacz 18.12.2019
    betti Pełno ich, a tu najłatwiej się ujawnić, bo pełno podobnych, to staw mono-hodowlany i się uprzejmie po skrzelach poklepią.
    A że też sobie nie życzyła mojej opinii, to omijam.
  • betti 18.12.2019
    Puchacz wszyscy z tego ''miotu'', to sobie nie życzą, a mnie to nie interesuje, przestrzeń pod publikacją nie należy do nich, tylko do czytelników. To nie koncert życzeń.
  • Misiu M 19.12.2019
    o ile twoje wiersze wybierze puchaczku Instytut Promocji Kultury
    widzę,że się bardzo męczysz chłopie z tą swoją glupią zazdrością - nikogo nie dziwi mój udział w tamtej antologii tylko jakoś ty ciągla jesteś ,,zdziwiony,,
  • Puchacz 18.12.2019
    Dwie filozofie. Ja macham ręką, Ty walczysz.
    A że przewaga liczebna nie jest po naszej stronie, to i tak mamy w plecy.
  • betti 18.12.2019
    Ja tam głupotę nazywam po imieniu... i nie obchodzi mnie, co głąby o tym myślą. Tak, lgną do kupy, biegają i chwalą innych... cyrk!
  • Puchacz 18.12.2019
    betti Medalu "Sprawiedliwy wśród narodów świata" raczej za to nie dostaniemy.
    Raczej niechęć, o ile nie nienawiść, czego doświadczyłem.
    Co mam napisać, napiszę, ale walczyć o rację mi się już nie chce.
  • betti 18.12.2019
    A ja będę, bo grafomanii nienawidzę. To najgorsze zło. A jeszcze strasznie plenne... wydawać by się mogło, że niektórzy cofają się w rozwoju...
  • Puchacz 19.12.2019
    betti Jak się obrażają na krytykę to norma, że uwsteczniają.
    Ja dostawałem równo w dupę na początku, ale wyciągałem wnioski.
  • betti 19.12.2019
    Puchacz ja też, a jak się wstydziłam, kiedy ktoś coś mi wytknął i jak uważałam, żeby drugi raz tego samego nie popełnić... a teraz patrzę a u innych zero wstydu, jeszcze z pretensją, że nie klękam przed ''dziełem''.
  • Misiu M 19.12.2019
    betti nie wiesz,że tym człowiek jest większy im mniej się wywyższa
    Norwida też za jego życia nie docenianio
    a dziś jest zaliczany do grupy wieszczów...
    więcej skromności i umiaru w ocenie własnej twórczości zalecam betti
  • Misiu M 19.12.2019
    betti kiedy ja ci wytknąłem niepotrzebny wulgaryzm to skoczyłaś mi do gardła
    a jak Ala coś ci napisze to robisz jej Sodomę i Gomorę
  • Misiu M 19.12.2019
    tu nie o ilość chodzi puchaczku a o jakość
  • Misiu M 19.12.2019
    byłem dwa lata na portalu,gdzie wiersze oceniała i komentowała para poetów
    nikt nigd nie miał pretensji do komentarza
    zawsze kulturalne i wyważone - to trzeba umieć kochani albo się tego nauczyć
  • Puchacz 19.12.2019
    Won.
  • Misiu M 19.12.2019
    za takie won by ci na tym portalu podziękowali
  • Puchacz 19.12.2019
    won
  • Patriota 22.07.2021
    Ciekawe, gdzie i kiedy wypłynie, żeby sprzedać go jako nowy. A też pewnie sprzed dziesięciu lat.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania