jestem tylko kredą

biegłam

najszybciej jak umiałam

byle dalej od siebie

noc nie liczyła już gwiazd

nikt nie wyglądał spadających

 

dla odpoczynku

 

czyjś wiersz rzucony jak ochłap

brzytwa

i rany których nie widać na skórze

 

zakładam makijaż

w lustrze uśmiecha się obca twarz

mówi że łatwo przejść na drugą stronę

jeśli nie spaliło się wszystkich mostów

 

znowu ciemno

gdzieś wyją psy

gryzą wspomnienia

na przystanku ktoś zgubił swoje miejsce w autobusie

 

w zaciśniętych dłoniach

bilet w jedną stronę

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (128)

  • Tjeri 08.07.2019
    Dobrze jest umieć udawać siłę. Można nabrać gapiów, w tym siebie. Z czasem już nie wypada inaczej. Odgrywa się rolę, zgodnie z oczekiwaniami. Tylko czasem budzi strach.
    Ot tak mi się naraiło.
    Dobry wiersz. Początkowo dysonansem zagrała mi zmiana czasu. Ale bez problemu da się ją obronić.
  • puszczyk 08.07.2019
    Bardzo dobry.
    O niebo lepszy od poprzedniego.
    W jednym miejscu przerobiłbym wers na przerzutnię i przemyślał puentę.
    Przeciął też ten pierwszy tasiemiec.
  • Tjeri 08.07.2019
    Tak, o wiele lepszy. Bo dotyka, budzi emocje. Swoją drogą, ciekawe - co sprawia, że coś nas tyknie lub nie...
  • betti 08.07.2019
    Tjeri dziękuję za zerknięcie i podzielenie się refleksją, dużo to dla mnie znaczy.

    Pozdrawiam.
  • betti 08.07.2019
    Łatwiej napisać niż poprawić... czy jest już lepiej, chociaż troszeczkę?
  • Tjeri 08.07.2019
    betti Jest bardzo dobrze. Ja oprócz kosmetyki też nie poprawiam. Czasem się nie da.
  • puszczyk 08.07.2019
    Tjeri zgadzam się.
  • betti 08.07.2019
    Wobec tego niech tak zostanie... dziękuję za pomoc.
  • Tjeri 08.07.2019
    betti Tak sobie myślę (kontynuując swoje rozważania o tykaniu), że to zależy od stopnia obnażenia. Nie można się amortyzować za bardzo. Odbiorca czuje, czy skok jest z czy bez spadochronu. Czy widzi się wnętrzności, czy tylko naskórek. Oczywiście można też udawać. Ale trzeba być w tym bardzo dobrym.
  • betti 08.07.2019
    Tjeri ja bardzo często robię striptiz, jeszcze trochę a zostanę mistrzynią tańca na rurze...
  • Tjeri 08.07.2019
    betti rura to akurat świetna rzecz w poezji :D
  • Something 08.07.2019
    Tjeri Zależy jak na to patrzeć. :P
  • betti 08.07.2019
    Najlepiej... dosłownie.
  • Tjeri 09.07.2019
    Something, no jasne :D. Ale zawsze można zamknąć oczy i słuchać muzyki :D
  • Something 09.07.2019
    betti Ty nie odpisałaś na moją jakże interesującą i wnikliwą opinię. Jestem fochnięta. :p
  • Something 09.07.2019
    Tjeri Coś w tym jest. Ostatnio mnie "niosą", hity lat 80.^^
  • pkropka 08.07.2019
    Smutny, ładny.
    Chociaż nie zawsze można wrócić na drugą stronę, nawet jeżeli mosty są piękne, nietknięte.
    Czasem też warto nie nałożyć makijażu. Na jedną chwilę rozebrać się z samotności, zaczerpnąć tchu.
  • betti 08.07.2019
    No właśnie... chwila na poezję, to ta chwila, kiedy brak makijażu.

    Dziękuję pkropko.
    Pozdrawiam.
  • Something 08.07.2019
    Zakończenie bardzo mi się podoba. Ogólnie, niesie emocjonalnie. Dobrze skonstruowany. Słowem... jestem na tak.
  • betti 09.07.2019
    Bardzo się cieszę, że chociaż zakończenie trafiło na podatny grunt odczuć i wrażliwości - stokrotnie za to dziękuję.

    Pozdrawiam.
  • Something 09.07.2019
    betti Ironia to najgorsze, co możesz użyć, w stosunku do czytelnika. ;) Nie tylko zakończenie. Ale co Cię to obchodzi. Masz to gdzieś. :)
  • Something 09.07.2019
    betti Niemniej, zawsze życzę jak najlepiej.
    Pozdrawiam.
  • betti 09.07.2019
    Something skoro tak uważasz...
  • Something 09.07.2019
    betti Jedna rzecz, w stosunku do Ciebie. Lubię Cię. Nie ukrywam, że byłam na nie, w paru akcjach - ale to jest internet. A ja ogólnie lubię ludzi.
  • betti 09.07.2019
    Something czasami nic już nie ma znaczenia... lubię cytat z ''Pana Wołodyjowskiego''. Pamiętasz jak w Kamieńcu, kiedy Wołodyjowski szedł na śmierć, mówił do Baśki ''Pamiętaj, Baśka - nic to''
  • Dekaos Dondi 09.07.2019
    Betti→Ładny tekst w odczuciu mym.
    Te najbardziej:
    "i rany których nie widać na skórze "
    "na przystanku ktoś zgubił swoje miejsce w autobusie"
    Pozdrawiam→5
  • betti 09.07.2019
    Dziękuję DD.

    Pozdrawiam.
  • piliery 09.07.2019
    "noc nie licząca gwiazd; rany których nie widać na skórze" tak, podoba mi się. To jednak mało ważne. Ważne że czujesz chwilę. Ten moment w którym można coś zatrzymać i wyszklić. Czasem szkoda analizować poezję. Lepiej się nią zachwycać.
  • piliery 09.07.2019
    O, Ty też dostajesz jedynki za to ze jesteś. :D
  • betti 09.07.2019
    Tu jedynki są oznaką zachwytu... i zazdrości. Dlatego mnie... cieszą.
  • yanko wojownik 09.07.2019
    Tu jedynki określają sympatię do twórcy (wskazują poziom wredności jednostki, wiarygodności, a przede wszystkim przyzwoitości). Jak ich dużo, to twórca sobie na nie musiał zasłużyć, jako człowiek,
    albo raczej istota człekopodobna, stojąca na niższym szczeblu drabiny ewolucyjnej.

    Dodaję oczywiście moją jedynkę, satysfakcja mała, ale zawsze coś wyrażam.

    Powrót betti do łask, ponowna akceptacja, za ile kolejny wybuch? - to cykliczne zjawisko jest może określone nawet albo ustalane doraźnie. betti - cacy.
  • piliery 09.07.2019
    Toś Ty Mściwój nie lada. W ten sposób tworzy się zamknięte koło , w które widać i mnie w jakiś sposób, wmontowano.:( Makbreska.
  • puszczyk 09.07.2019
    piliery Ano trochę takich frustratów - oszołomów się tu zebrało.
    Jak ja nie chciałem tu być, to po prostu nie byłem, a tu biedak płacze, że wysyła prośby o kasowanie i nic.
    Drugi Wałęsa - nie chcem, ale muszem.
    Tu podymić, bo nie widziałem ani jednego, konstruktywnego komentarza gościa.
  • Bogumił 09.07.2019
    Janko pozwolisz że pierwszy akapit sobie przekopiuję. Absolutna rewelka.
  • yanko wojownik 10.07.2019
    Bogumił, Na zdrowie, bez wskazania, bym się pół godziny nie śmiał z tego wpisu.
  • puszczyk 09.07.2019
    No i wiadomo jaką wartość na portalu literackim mają oceny, dla malutkich zawistników.
    Sam nie napisze dobrze, to chociaż dobrym dokopie.
    Ta wypowiedź ustaliła natomiast poziom debilizmu i szlodnictwa dla portalu takich typów - oszołomów.
  • yanko wojownik 09.07.2019
    puszczyk, wystarczy sprawdzić twe komentarze wstecz, aby zdanie mieć na temat. Na górze strony jest wyszukiwarka wpisać "puszczyk" i przeczytać wszytko co znajdzie.
    W jednym miejscu z takim chwastem ludzkim, który korzysta, ż przywileju braku moderacji, to mi się przebywać nie chce, nawet wirtualnie.
    Blisko trzydzieści próśb o skasowanie mojego tu konta wysłałem i chuj to dało.
    Tako będę was nękał, bo tylko tego jesteście warci.
  • jolka_ka 09.07.2019
    yanko wojownik Też kiedyś próbowałam jak zrobiłam się nagonka na mnie, ale sam nic nie zdzialasz. Musiałoby Cię zgłosić x osób chyba, żeby konto usunęli. Poza tym skoro tak Cię denerwują komentarze/osoby to może faktycznie warto nie wchodzić? Bo sam też dokladasz swoje 3 grosze do dyskusji. Wyluzuj, wstawiaj teksty, a jak nie możesz przebolec puszczyka i betti (nie nie jestem za nikim z nich) to zrób sobie przerwę :P
  • puszczyk 09.07.2019
    jolka_ka Najlepiej dłuższą.
    Ale to w końcu wojownik, który nie wie jak wyjść.
    A najlepiej zwyczajnie drzwiami.
  • yanko wojownik 10.07.2019
    jolka_ka, Niestety masz rację, co zrobić - znaczy jest napisane, można też spróbować ignorować.
  • puszczyk 09.07.2019
    To po prostu nie wchodź, skoro nie wiesz, co tu robisz poza robieniem dymu.
    To twój żywioł, a nie literatura.
    A skoro publicznie przyznajesz jakimi kryteriami się kierujesz przy przyznawaniu punktów, to sam sobie strzel wirtualnie w łeb.
  • puszczyk 09.07.2019
    Bo do czego ty się nadajesz poza nękaniem?
    Ja jestem na różnych portalach, ale takie nagromadzenie oszołomów jest tyko na dwóch.
    Właśnie tam, gdzie moderacji nie ma, to ciągną tu końskie muchy - wojowniczki.
  • Bogumił 09.07.2019
    Piękny. Nie wiem co powiedzieć. Milczę.
  • Tjeri 09.07.2019
    Nie pamiętam jako był wcześniej tytuł. W tej wersji "szkiełko" jakoś mi haczy - w sensie zdrobnienie. Wiem, że niesie ze sobą nową porcję skojarzeń (a nie-zdrobnienie mogłoby pójść w zupełnie inną stronę), ale jakoś zmiękcza wymowę tekstu. I chyba pozbyłaś się personalizacji końcówki. Jeśli dobrze pamiętam, był tam czasownik w pierwszej osobie. Zwykle lubię cięcia, ale tu zastanowiłabym się. Bo to wskazanie na podmiot liryczny wyostrzało puentę.
  • betti 09.07.2019
    Tytuł ''w jedna stronę'' - ja zawsze największy problem mam z tytułem - szybciej chyba piszę wiersze. Mirek mi sugerował tę puentę - więc zaczęłam kombinować.
    Chciałam uciec od powtórzenia.
  • puszczyk 09.07.2019
    betti Mirek to sobie sugerować może...
    Jeśli dobrze Ci leży jak było, to się tego pazurami trzymaj.
  • Tjeri 09.07.2019
    betti - nad tytułem na pewno bym pomyślała. Puenta jest w wymowie jak najbardziej ok, zyskała na uniwersalności, co przeważnie uważam za zaletę. Tu jednak jakoś bardziej podobał mi się krzyk poprzedniej.
  • betti 09.07.2019
    No i bądź tu zdrowa... bardziej męczycie niż jacyś wojownicy... tam się pośmiałam - tu muszę myśleć.

    Tjeri - nad tytułem pomyślę, resztę zostawię, jakoś bardziej mi leży.
  • Tjeri 09.07.2019
    Wolisz bezpieczniej. Co normalne, ja też stronię od golizny :D
  • puszczyk 09.07.2019
    A z puentą jest tak:
    Nie mam zastrzeżeń co do jej wpasowania w klimat i przekaz wiersza.
    Po prostu za słabo mi brzmi.
    Brak dynamicznego podkreślenia np.

    W zaciśniętych dłoniach piecze (parzy, drażni, szeleści złośliwie itp)
    bilet w jedną stronę

    Brakuje mi po prostu czasownika.
  • betti 09.07.2019
    Jak myślisz, dlaczego brak dynamiki i krzyku?
  • puszczyk 09.07.2019
    Jak napisałem, brakuje mi czasownika wskazującego efekt trzymania tego biletu.
    Niemniej to moje zdanie i Tjereszkowa zaraz mnie napadnie za nadmiar słów, ale ona oszczędna w tym, jak mniszka w rozdawaniu wdzięków.
  • Tjeri 09.07.2019
    Chyba nie czytał Waćpan mojego komentu...
  • puszczyk 09.07.2019
    Tjeri Waćpani, a czy ja czytam jakie komenty do końca?
  • Tjeri 09.07.2019
    puszczyk, no fakt... Wkurw zalewa Cię po trzecim słowie. :D
  • betti 09.07.2019
    ''windą do nieba'' - było. ''pójdę boso'' - było.

    Nie, tytuły są do bani. Rozumiem teraz tych, którzy piszą bez...
  • Tjeri 09.07.2019
    "Przed sobą"?
  • betti 09.07.2019
    Tjeri to jest dobre. Jednak są, tylko ja ograniczona.

    Pięknie dziękuję.
  • Tjeri 09.07.2019
    betti Ale chyba jednak niezbyt Ci poradziłam, bo teraz "od siebie" w pierwszej strofoidzie razi - niczym powtórzenie...
  • betti 09.07.2019
    Tjeri nie denerwuj mnie...
  • Tjeri 09.07.2019
    betti :D :D :D hihi
  • betti 09.07.2019
    Zmieniłam... ale moje szare komórki są wykończone. Muszę dojść do siebie...

    Dzięki, Tjeri, gdyby tu była opcja ''kawki'', to z przyjemnością bym zaparzyła...
  • Tjeri 09.07.2019
    Myślę że jest ok. Nieco dramatycznie, ale z wygładzoną końcówką się zbilansuje :D
  • betti 09.07.2019
    Widzisz jaka jesteś, to ja Ci kawkę, a Ty zostawiasz mnie z tym dramatyzmem... pisanie wierszy, to mordęga i tylko dziwi, że tyle ludzi chce pisać...
  • Tjeri 09.07.2019
    betti od małego słyszę, żem franca :D
  • betti 09.07.2019
    Tjeri to tak jak ja...
  • Margerita 09.07.2019
    podobno twoje dni miały być tutaj policzone i co dalej publikujesz
  • puszczyk 09.07.2019
    Świetny i inteligentny komentarz do wiersza.
    A jaki merytoryczny... łoj :)))
  • betti 09.07.2019
    Mar wybacz mi - proszę, jeśli możesz oczywiście. Wiesz, że ja tu tylko dlatego, żeby ukraść jakiś wiersz... później sobie pójdę...
  • Margerita 09.07.2019
    betti
    Nie masz prawda kraść cudzych wierszy zacznij wreszcie pisać własne
  • betti 09.07.2019
    Margerita ale mi się swoje nie podobają... a gdzie są twoje?
  • Ritha 09.07.2019
    Mar, betti celowo uzyla tego zwrotu do Tomka, by srobic z siebie bidulke. O panu Puszczyku rok temu mowila, ze umierajacy. Jak widac oboje maja sie swietnie :)
  • Ritha 09.07.2019
    zrobić*
  • betti 09.07.2019
    Ritha szacun - jesteś wielka!
  • puszczyk 09.07.2019
    Ritha Przepraszam Mar, że żyję.
  • Ritha 09.07.2019
    Prosze jak zgodnie :)))
  • betti 09.07.2019
    Ritha ja też przepraszam, że żyję... żeby było zgodnie... z naturą.
  • Ritha 09.07.2019
    betti dla mnie jestes juz tylko nickiem i awatarem. Pozdrawiam nick i awatar.
  • betti 09.07.2019
    Ritha nie napiszę, kim ty dla mnie... bo po co, przecież wiesz
  • puszczyk 09.07.2019
    A ja to mam farta... (:
  • Tjeri 09.07.2019
    Czemuż?
  • puszczyk 09.07.2019
    Tjeri France w koło. I się nawet z tym nie kryją.
  • betti 09.07.2019
    Mar, a gdzie są twoje wiersze?
  • Margerita 09.07.2019
    a co cię to obchodzi nie dostaniesz ich i wiem, że na lolu jesteś poetą
  • betti 09.07.2019
    Margerita na lolu mnie nie ma, ale jeśli tam twoje wiersze, to idę...
  • Margerita 09.07.2019
    betti
    TRZYMAJ SIE OD NICH ZDALEKA!!!!!!!!!
  • betti 09.07.2019
    No nie wiem...
  • Something 09.07.2019
    betti Uważaj, bo jeszcze zawału dostanie...
  • puszczyk 09.07.2019
    Something Cudny taki folklor intelektualny:)))
  • betti 09.07.2019
    Something tak myślisz... Mar, mnie się Twoje wiersze też nie podobają, co innego Puszczyka...
  • Aisak 09.07.2019
    biegłam
    najszybciej jak umiałam
    byle dalej od siebie
    i ogłosiłam wszem i wobec
    swoje kolejne odejście
    Ach.
    Och.

    (tu postać na scenie całym cielskiem pada na deski teatru. lalek)
  • akwamen 09.07.2019
    ha, ha, ha
  • puszczyk 09.07.2019
    To wyjątkowo konstruktywna i merytoryczna analiza.
    Z poziomu Mar jak nic.
    I widzę, że dołącza do tej grupy recenzenckiej jakiś gostek poniżej.
    Smutno się robi.
    I głupio, że tu nikt i nigdy powyżej własnej pały (bądź czego innego) nie podskoczy.
  • akwamen 09.07.2019
    hi, hi, hi gostek, pały ...... poezja .... na miarę czego innego ha, ha
  • betti 09.07.2019
    puszczyk daj spokój... jedno nie umie pisać, drugie tylko o seksie i to jedynie wyuzdanym, a Ty liczysz na cuda... wyluzuj.
  • akwamen 09.07.2019
    betta krowę widziałaś , gadzinko kłamczuszko? hi, hi
  • betti 09.07.2019
    akwamen idź napisz kolejny rozdział... dla gospodyń domowych. Ot sztuka...
  • akwamen 09.07.2019
    betta napiszę nawet ze trzy hi, hi ale najpirw pobawię sie z tobą kłamczuszko, plagiatuszko he, he
  • betti 09.07.2019
    akwamen a ty się umiesz bawić, bo jak dotąd, to tylko rżysz jak głupia... ale skoro lubisz.
  • akwamen 09.07.2019
    betta krowe widziałaś? no weź powiedz, no nie bądź taka hłe, hłę
  • akwamen 09.07.2019
    betta a ty jak głupi śmiejesz się do monitra hi, hi i opluwasz go podobno ha, ha, ha
  • betti 09.07.2019
    akwamen z twoich ''żartów'', to niekoniecznie... nie potrafisz bawić i bawisz już tylko chyba - siebie. Z boku dosyć dziwnie to wygląda, ale nie patrz na to - rżyj!
  • akwamen 09.07.2019
    bettasiu nie będę paczał, ino rżał do ciebie i niech se wyglądfa jak chce ale tylko ty się liczyszhłe, hłe, hłe
  • puszczyk 09.07.2019
    *powyżej
  • puszczyk 09.07.2019
    Szkoda czasu na ciebie.
    Jaki parter do rozmowy - taka poezja ha, ha.
  • akwamen 09.07.2019
    puchacz ano masz rację spadłeś na parter ze swej gałazki hi, hi oj spadłeś ha, ha
  • puszczyk 09.07.2019
    akwamen I tak się nie wdrapiesz tam, gdzie ja spadłem.
  • akwamen 09.07.2019
    puchaczu a gdzie mi tam! im niżej wejdziesz tym mniej boleśniej spadniesz hi, hi, hi
  • akwamen 09.07.2019
    puszczyk ale zaraz spadłeś na opowi grafomańskie a ja tu jestem przecież!! hi, hi można jeszcze niżej, poeto wybitny ?
  • puszczyk 09.07.2019
    akwamen Właśnie to jest straszne dla tego portalu, że są na nim takie kliniczne przypadki chichoczącej głupoty, jak ty.
  • akwamen 09.07.2019
    puszczyk ja jestem od lat hi, hi a ty wdepnąłeś.... tu ha, ha w rozpaczy hłe, hłe, hłe zanurzyłeś się w tym bajorku i nurzasz sie jak wieprz w błocie i dobrze sie tu czujesz he, he wniosek? jesteś taki sam jak ci do których przystałeś hu, hu, hu puchaczu
  • puszczyk 09.07.2019
    akwamen W wypadku ciebie istotnie wdepnąłem w gówno.
    Niemniej jest tu trochę wartościowych osób, to jestem.
    A ponieważ jesteś tu tyle lat, to dlaczego widzę tylko trollowanie i zadymiarstwo, a wiekopomnych dzieł nie widzę?
    Ja przynajmniej swoje wstawiam.
    Ty robisz tylko oborę, bo nawet konstruktywnych recenzji nie widzę.
  • akwamen 09.07.2019
    puszczyk dobra, dobra, tak se tylko tłumaczysz hi, hi
  • puszczyk 09.07.2019
    akwamen A co masz powiedzieć?
    Kończę, bo szkoda mojej klawiatury.Trudno zresztą gadać z poziomem minus dziesięć, depresja żuławska.
  • akwamen 09.07.2019
    puszczyk ja nie muszę se tłumaczyć dlaczego spadłęm na opowi wgrafomanię po uszy hi, hi i nie mnie gnoją hi, hi
  • puszczyk 09.07.2019
    akwamen Nie muszą
    Sam się gnoisz.
  • akwamen 09.07.2019
    puszczyk ha, ha to zupełnie tak jak ty hi, hi
  • puszczyk 09.07.2019
    akwamen Ale ja piszę i wstawiam.
    Dobra, będzie hejtu z durniem.
  • akwamen 09.07.2019
    puszczyk no i walą cię równo pomimo tego hu, hu, hu
    dobra, koniec gadki z kretynem hi, hi
  • Też zgubione miejsce i tożsamość. Wspomnienia gryzą czy psy gryzą wspomnienia? Czasem mogą odbić się czkawką. W jakim kolorze kreda? xD
  • betti 09.07.2019
    Jak dużo zrozumiałaś z wiersza... jestem pod wrażeniem, naprawdę...
  • betti jak zwykle ironizujesz, więc nic to
  • betti 09.07.2019
    Francis - Gorzalka zdecydowanie mniej niż - nic. Brawo Ty!
  • akwamen 09.07.2019
    betta nerwy ci znów pusczają he, he czepiasz się ludków he, he już po obchodzie ? hi, hi
  • betti 09.07.2019
    akwamen chyba o swoich nerwach myślisz, bo ja nie widzę najmniejszego powodu, żeby się denerwować. Ot komar usiadł, chce ugryźć, ale mam packę i tyle.
  • akwamen 09.07.2019
    betta ja dla ciebie chłopasiu kłamczuszku, złodziejaszku nędznym robalkiem mogę być nawet komarkiem hi, hi, hi
  • betti 09.07.2019
    A dla siebie - marnym błaznem... no cóż, co kto lubi...
  • akwamen 09.07.2019
    bettaku chłopaku,tak lubię i dla mnie ty jesteś klaunem i bawisz mnie niezmiennie i chwała ci za to hi, hi widzisz jak sie rozumimy i zgodni jestemy ha, ha

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania