Z gwałtu

Mamo moja mamo

co ja ci zrobiłam?

Tak bardzo cię kochałam

ty mnie zostawiłaś

 

choć spędziłam prawie

kwartał pod twoim sercem

ty postanowiłaś

nie chcesz mnie już więcej

 

siłą wyciągnęta

z bezpiecznego łona

pozwoliłaś bym została

na śmietnik rzucona

 

me serce już nie bije

ty życiem się cieszysz

wciąż wmawiając sobie

że czas rany leczy

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (91)

  • Nuncjusz 12.10.2016
    #biały protest
  • Perzigon69 12.10.2016
    Aborcja to zło ;-;
  • Nuncjusz 12.10.2016
    rzeź niewiniątek
  • Perzigon69 12.10.2016
    najgorsze to przeżyć, uwierz ......
  • Katarzyna Kardys 12.10.2016
    Aborcja to zło napisałaś.... Urodzić by umarło... hm.
  • Angela 12.10.2016
    Pamiętam taką starą piosenkę traktującą o podobnym problemie.
    " Ty byłaś piękną dziewczyną, a on był pięknym chłopakiem.
    Ja niepotrzebną kruszyną, wrzuconym w złe gniazdo ptakiem.
    Ty miałaś włosy z obrączek, jego trzymałaś za rękę.
    Moich nie chciałaś rączek, nie trzeba ci było więcej"
    Jakoś tak to się zaczynało, a wiersza nie ocenię, tak jak nie oceniam ludzkich poczynań.
  • Sileth 12.10.2016
    Wiersz ładny, choć się z nim nie zgadza, ale nie to mi oceniać.
    Moja nauczycielka WOS-u to ładnie ujęła: "Nigdy nie mów nigdy, bo nie wiesz, jak ty byś się zachowała, gdyby cię coś takiego spotkało. Nie jestem za zabijaniem, ale jestem za możliwością wyboru i pilnowaniem własnego sumienia."
    I, przepraszam, że to dopowiem, chyba nie wiesz, jak wygląda aborcja. Nie ma ona nic wspólnego z tymi nożycami, krwią, uśmiechającymi się płodami, skalpelami i innym takim horrorem, jaki niektórzy pokazują.
  • Perzigon69 12.10.2016
    Wszystko zależy jak duże było dziecko. I jakim sposobem się go pozbywają. W utworze mówię o dziecku na tyle dużym, że potrzebne są odpowiednie narzędzia.
    Nie wiem jak wygląda aborcja? Moja matka mnie abortowała. Wiem dostatecznie dużo. Przeżyłam, bo wywołali poród, ale jedna taka się mną zajęła.
  • TeodorMaj 12.10.2016
    Perizigon69, przepraszam Ciebie bardzo, ale czy Ty aby na pewno rozumiesz co to znaczy aborcja? Bo jeśli piszesz, że ją przeżyłaś to gratuluję Ci bardzo...
  • akwamen 12.10.2016
    Tak z ciekawości, to ile miałaś lat, ze wiesz jak wygląda aborcja( nie ma tu nic ze złośliwości)?
  • Nieidealna 12.10.2016
    akwamen cześć mężu czas do łózia :D
  • akwamen 12.10.2016
    Nieidealna witaj pierwsza żono, gdzie sie szlajałaś?!
  • Nieidealna 12.10.2016
    akwamen cały czas jestem a nasz ślub i wesele opisałam w 3 częściach czytałeś kochanie?
  • akwamen 12.10.2016
    Nieidealna już lecę przeczytać, bo za cholerę nic nie pamiętam :) Blondynka jesteś, prawda?
  • Nieidealna 12.10.2016
    akwamen haha prawda :)
  • akwamen 12.10.2016
    Nieidealna to całe szczęście, bo jakieś dwie ostatnio koło mnie się kręciły, więc duza szansa, że jedną z nich byłas Ty :)
  • Nieidealna 12.10.2016
    akwamen kurcze ja się nigdy za facetani nie kręciłam, raczej oni za mną :)
  • Nieidealna 12.10.2016
    Nie wiem co się ze mna dzieje odkąd Cię poznałam ;)
  • akwamen 12.10.2016
    Nieidealna cholera, tak już mam ;)
  • Sileth 12.10.2016
    "Trzymałaś mnie prawie kwartał pod swoim sercem"
    Kwartał to trzy miesiące
    Czyli dziecko nie miało nawet 12 tygodni
    Więc jakim cudem dziecko było "na tyle duże"?
    Miałam o aborcji w takim czasie rzetelny artykuł, ale oczywiście zgubiłam.
  • Perzigon69 12.10.2016
    Katarzyna Kardys, lepiej żeby umarło po porodzie w ramionach mamy, niż zostało brutalnie zabite.
  • Sileth 12.10.2016
    Nie, nie lepiej. Szczególnie gdy przez ten żyjący potem kilka godzin płód matka może umrzeć. Pomijając poród w bólach i inne takie cudowne dodatki.
  • Pan Buczybór 12.10.2016
    Kontrowersyjny wiersz. Szykuj się na atak Ubeków. Wiersz dobry. Świetny rytm. 5
  • Perzigon69 12.10.2016
    Okej, już się przygotowuje xD dzięki za ocke xD
  • TeodorMaj 12.10.2016
    Dobry wiersz. Taki inny, emocjonalny, nieco kontrowersyjny. 5
  • Ritha 12.10.2016
    #popieramdziewuchy !!!
  • Ritha 12.10.2016
    Pała za poglądy, sory
  • Pan Buczybór 12.10.2016
    Ritha czasem trzeba
  • Ritha 12.10.2016
    Pan Buczybór no mam swoje zdanie i nie lubię takiej propagandy
  • Violet 12.10.2016
    Ritha Zdrowe poglądy.
  • Ritha 12.10.2016
    Stosowanie prezerwatyw to zabijanie potencjalnych ludzi! Piekło czeka otworem. Spłonie 90 % ludzkości, czujecie to ciepło...
  • Violet 12.10.2016
    Ritha Właśnie mnie owiało, przynajmniej będę w doborowym towarzystwie ;)
  • Ritha 12.10.2016
    Violet co? xD
  • Violet 12.10.2016
    Ritha Większość moich znajomych stosuje antykoncepcję taka czy inną, więc w piekle wylądują jak nic, miło będzie z nimi razem :)
  • Ritha 12.10.2016
    Violet taa będzie biba ;)
  • Violet 12.10.2016
    Ritha no właśnie, będzie się działo, tylko czy piekło to przetrzyma ;)
  • Sileth 12.10.2016
    Dołączam się do zdania ;D
  • Nazareth 13.10.2016
    Ritha skarbeńku, a nie sądzisz, że każdy ma prawo do własnych poglądów? Tutaj się zbieramy żeby oceniać twórczość i jej walory literackie a nie wartości moralne.
  • Mogador 13.10.2016
    Nazareth, "skarbeńku", a nie uważasz, że ten Twój komentarz jest z lekka protekcjonalny? Hę?
  • xxECxx 13.10.2016
    Ritha rozwiń swoją myśl... bo mam ciary jak czytam 'Stosowanie prezerwatyw to zabijanie potencjalnych ludzi!'.
  • Ritha 13.10.2016
    Nazareth misiaczki, nie mogłam wytrzymać
  • Ritha 13.10.2016
    Naz po prostu wszędzie propaganda, włączę tv propaganda, otworzę gazetę propaganda, wejdę na opowi - propaganda. Jak mam się skupić na wierszu, skoro aż mnie skręca z irytacji.
    xxECxx serio chcesz tu o tym gadac? xD
  • Grubas 13.10.2016
    Ritha W rakim razie nie oglądaj tv, nie czytaj gazet, i nie wchodź na opowi, skoro irytuje Cię propaganda. Z calym szacunkiem. Dziewczyna napisała wiersz, a ty dajesz jej jeden, tylko dlatego, że nie odpowiada ci temat.
  • Ritha 13.10.2016
    Mam prawo dać jej taką ocenę jaką uważam za słuszną i skomentować jak mam ochotę, wolność działa w dwie strony. A poza tym słabo się rymuje, ni to biały wiersz ni rymowanka. No i przekaz do mnie nie trafia:> jeszcze coś?
  • Nazareth 13.10.2016
    Mogador z lekka? Jest bardziej niż tylko z lekka protekcjonalny, rybeńko.
    Ritha, nie wiem jak. Jestem jednak zdania, że każdy ma prawo do własnej opinii, a co za tym idzie również do wyrażania jej (dopóki robi to w sposób kulturalny), bez obawy, że stanie się ofiarą ostracyzmu.
  • Nazareth 13.10.2016
    Ritha ależ oczywiśćie, że masz takie prawo! Każdy ocenia według własnej estetyki i sobie tylko znanych kryteriów. Taki Ano naprzykład - też ma prawo dawać taką ocenę jaką uważa za słuszną i nie komentować. Prawo to zresztą egzekwuje, nader aktywnie. Ale czy o to właśnie w tym wszystkim chodzi?
  • Ritha 13.10.2016
    Nazareth wyraziłam swoją opinię na temat przekazu wiersza, jego treści, przesłania, po prostu. Ona ma prawo pisać o czym chce, ja mam prawo dać pałę. Nie widzę głębi, nie wyczuwam się ani w emocje tego dziecka, czy tam płodu, ani matki, ani gwałciciela, ani nikogo. Dla mnie jest naciągany. Tytuł specjalnie "z gwałtu" żeby bylo jasne o jaką aborcję chodzi. Żeby wsadzić kij w mrowisko, zeby wyrazic poglady. Więc ja w odpowiedzi wyrazam swoje.
  • Nazareth 13.10.2016
    Ritha i to jest już jakieś uzasadnienie, ponieważ odnosi się ono do całości wiersza i jego aspektów estetycznych a nie jedynie poglądów autorki.
  • Grubas 13.10.2016
    Ritha "Pała za poglądy" Faktycznie wyraziłaś zdanie na temat wiersza :)
  • Ritha 13.10.2016
    Grubas jak ktoś pisze "fajne 5" to więcej wyraża? Ja powiedzialam jasno za co głównie pała, za poglądy. Gdyby wiersz byl wybitny może by to obronil, ale nie jest. Jest przecietny jak milion inmych, tyle że na kontrowersyjny temat.
  • Grubas 13.10.2016
    Ritha Danie piątki bez uzasadnienia jeat jeszcze bardziej gówniane, ale moim zdaniem powinnaś ocenić wiersz, a nie poglądy autorki. Rzekłem, co chciałem. Miłego dnia ;)
  • Nuncjusz 13.10.2016
    Na Opowi 90% wierszy powinno dostawać same jedynki a nie jest tak
  • Nieidealna 13.10.2016
    Nuncjusz zgadza się :)
  • Angela 12.10.2016
    A ja napiszę tak: najważniejsza jest edukacja, której niestety brakuje.
    Każdy powinien mieć prawo wyboru, bez zakazów i nakazów.
    Jednocześnie, może dosyć sprzecznie z tym co napisałam wyżej, uważam, że ludzie nie powinni szaleć i nie ponosić
    żadnych konsekwencji.
  • Elizabeth Lies 12.10.2016
    Ja mam zupełnie inne poglądy, ale nie będę się tu rozwodzić, bo w sumie kogo to interesuje. Sam wiersz jest niezły, ale przekaz mnie troszku zirytował. Nie oceniam.
  • Violet 12.10.2016
    Takie sprawy powinny pozostać w kwestii sumienia kobiety którą to dotyka. Co innego gdy chodzi o owoc chwilowego szaleństwa, a jeszcze co innego gdy jest to owoc brutalnego gwałtu zbiorowego. Kto nie widzi różnicy podłoża psychicznego tego aspektu możliwości wyboru, to mało wie o życiu.
  • Elizabeth Lies 12.10.2016
    Popieram.
  • Rozjebany na kawałki 12.10.2016
    Autorko, jeśli liczyłaś na poważanie ze strony użytkowników i traktowanie jak równego, (przeciętnie) inteligentnego człowieka, to możesz już o tym zapomnieć.
    Jak matka mogła cie abortować skoro żyjesz, lol? xd Czytając to co piszesz żałuje ze sie nie udało.
  • TeodorMaj 12.10.2016
    Istnieje szansa na aborcję eugeniczną, którą teoretycznie mogła przeżyć.
  • Grubas 12.10.2016
    Japierdole. "Czytając to co piszesz żałuje ze sie nie udało. " ciekawe, jak ty byś się poczuł, kiedy ktoś, kogo nie znasz powiedziałby, że lepiej by było, gdybyś się nie urodził. Zastanów się, zanim coś napiszesz... #StopIdiotyzmowi
  • x 12.10.2016
    Udowodniłaś właśnie swą dorosłość, brawo
  • Tu nigdy nie chodziło o aborcję, prawo się nie zaostrzy w tej sprawie. Lewusom chodzi o zamaskowanie i przekrzyczenie aborcją faktu, że komuchy z uni jewropejskiej właśnie wprowadzają w życie TTIP oraz CETA (coś podobnego do ACTA ale 20x gorsze sprawy). A jako, że większość z Was nie wie o czym mowa - lewactwo i dewianci z LGBT i podobnych feminazistowskich organizacji odnieśli niewiarygodny sukces. A niebawem będą (będziemy wszyscy) żreć GMO, aspartam, glifosat i inny syf, degenerujący nasze ciała i umysły. Jestem przeciw aborcji, jestem za refundowaną eutanazją dla działaczy lewicowo-feministyczno-pseudopostepowych. Wiersz bardzo dobry i nie przejmuj się ćwierćmózgami typu "Rozjebany na kawałki" bo to zwykli debile, co im się wydaje że pozjadali wszelkie rozumy, a są tępi jak przeciętny amerykanin
  • Violet 12.10.2016
    Skąd i dlaczego taka agresja? Dlaczego walcząc o jednych, chcesz zabijać drugich? Dlaczego wywyższając jednych, obrażasz drugich? O czym to świadczy?
  • Angela 12.10.2016
    Nie poniosło Cię troszkę? Sugeruję deczko wyhamować.
  • Violet 12.10.2016
    Angela o mnie mówisz?
  • Angela 12.10.2016
    Violet nie, do Burtona pisałam.
  • Violet 12.10.2016
    Angela rozumiem
  • Sileth 12.10.2016
    Burton, a kiedyś cię szanowałam. :)
  • Grubas 13.10.2016
    "Wiersz bardzo dobry i nie przejmuj się ćwierćmózgami typu "Rozjebany na kawałki" bo to zwykli debile, co im się wydaje że pozjadali wszelkie rozumy, a są tępi"

    To zdanie jak najbardziej popieram :P Co do reszty tego koma... No cóż. Ja sie na tematy polityczne nienawidzę wypowiadać.
  • Perzigon69 13.10.2016
    Oczywiście że tego nie pamiętałam, a tylko głupi by twierdził że tak, ale dowiedziałam się dużo i to mi wystarczy :D
  • Perzigon69 13.10.2016
    Poza tym, tak jak pewnie wiele osób, osobiście nie wygłaszam na ten temat swojego zdania. Chciałam przedstawić jedynie historię z perspektywy dziecka, lub raczej zlepku komórek, aby nikogo nie obrazić.
    I tak, chodziło mi o aborcję eugeniczną. Jeśli ktoś o niej nie wiedział i wymądrza się jakim prawem żyje no to ja przepraszam bardzo. Przykro mi jedynie że podczas czytania i oceny wiersza kierowaliscie się swoimi poglądami, a nie obiektywną oceną moich umiejętności
  • Nieidealna 13.10.2016
    Perzigon 69 jestem z tobą! Jak widać Wolność słowa umarła a wyobraźnia ludzi też to że coś opisujemy to nie znaczy że tak postępujemy..oceniać kogoś po jednym wierszu bezcenne
  • Grubas 13.10.2016
    Dokladnie. Większość struła się o to, że jesteś tępa, bo twierdzisz, że przeżyłaś aborcję, a Tobie chodziło tylko o to, żeby przedstawić historię dziecka, jednocześnie wylewając z siebie cały żal. Dobrze myślę? I tak jak pisał Burton, nie przejmuj się tymi skurwielami z anonima.
  • Grubas 13.10.2016
    Jak każdy, to każdy....
    Moim zdaniem, wszystko zależy od sytuacji. Aborcja powinna być dozwolona, ale tylko, kiedy dziecko jest poczęte z gwałtu, a kobieta go nie chce, kiedy dziecko może umrzeć, albo życie matki jest zagrożone (choć ponoć byly przypadki, kiedy matka oddaje życie za życie dziecka)
  • Nieidealna 13.10.2016
    Np. Agata Mróz siatkarka życie za życie i tą postawą dała nam wszystkim piękne świadectwo ile tak by sie na to zdecydowało?
  • Grubas 13.10.2016
    Nieidealna To raczej zależy od matczynego instynktu. Bardzo dużo matek oddałoby życie za swoje dziecko.
  • Violet 13.10.2016
    Nieidealna Przypadek pani M. jest szczególny.Była chora decydując się na macierzyństwo, chciała zostawić po sobie kogoś ważnego, swoją cząstkę i to jest piękne. Co innego gdy zdrowa matka musi poświęcić swoje życie, nie ma pewności, że zdąży urodzić lub urodzi tak chore że umrze a ona wraz z nim pozostawiając po sobie tragedię rodziny( dzieci, mąż, rodzice, rodzeństwo). I pytanie, na czyje barki spada podjęcie trudnej decyzji, gdy w grę wchodzi możliwość wydania na świat innych zdrowych dzieci bez komplikacji lub nie odbierania już żyjącym szczęścia, prawa do posiadania matki, kto weźmie na swoje sumienie ten dylemat? Tylko kobieta której to dotyczy i pozostawmy to jej sumieniu. Odnoszę sie do tego jednego przypadku.
  • Nieidealna 13.10.2016
    Violet ja tylko podałam przykład nie tyczacy się wszystkich ludzi to tak jak z tym wierszem... szkoda gadać z wami
  • Ritha 13.10.2016
    Oczywiście Violet ma rację, to decyzja kobiety i tylko kobiety, a nie bandy polityków. Poza tym napisać tak kontrowersyjny wiersz na ten temat, w środku politycznej burzy o wolność kontra ubezwłasnowolnienie kobiet i liczyć na obiektywną ocenę twórczości bez kipiących poglądamy komentarzy. Ech...
  • Perzigon69 13.10.2016
    Jeszcze jedno. Jeśli ktoś myśli, że dlatego, że jacyś idioci po mnie pojechali to nie będę pisać na kontrowersyjne tematy, to się myli. Wręcz przeciwnie. Będę pisała jeszcze więcej. I możecie mi wszyscy wystawić jeden i mówić że to czarna dupa.... Powiem kolokwialnie walcie się dzieci, nie potrafiące uszanować cudzego zdania :D
  • Violet 13.10.2016
    Bardzo dobrze że piszesz o tematach kontrowersyjnych, ale wtedy musisz się liczyć z przeróżnymi opiniami i komentarzami, ile ludzi tyle opinii. Obrażanie dorosłych, czy dzieci tylko dlatego, że śmieli wyrazić swoje zdanie jest niepoważne i niesmaczne. Osobiście nie czuję się idiotą, ćwierćmózgiem i walić się nie mam zamiaru, a do mojej wiary nic nikomu niechby była najbardziej ślepa.
  • Perzigon69 13.10.2016
    Dziękuje wszystkim, którzy jednak nie kierują się ślepą wiarą w prawa kobiet lub po prostu obiektywnie oceniają wiersz.
  • Okropny 14.10.2016
    Nie da się obiektywnie ocenić wiersza, bo ocena to subiektywne odczucie, yo
  • Perzigon69 14.10.2016
    Okropny, ja już przestaję komentować wasze wypowiedzi pod tym wierszem. Piszcie co chcecie.
  • inna 13.10.2016
    Tak sobie to czytam i zastanawiam się czy choć jedna osoba z was spotkała zgwałconą kobietę, nieuleczalnie chore dziecko, które do końca życia jest uzależnione od innych - pamiętajcie że rodziny kiedyś zabraknie.To są ludzkie dramaty i nikt nikogo nie powinien krytykować za podjęte decyzje, a robienie tego polityki tylko pogarsza sprawę. Każdy ma przecież swoje sumienie i nikt nie poniesie za innych jego krzyża.
  • Perzigon69 13.10.2016
    Violet, ja szanuje i cenię cudze zdanie, ale po prostu nie chcę, by ktoś narzucał je mi lub kierował się nim, oceniając wiersz. Nie chciałam nikogo urazić :D
  • Perzigon69 13.10.2016
    I prosiłabym o skończenie dyskusji, która jak widać do niczego nie prowadzi. Kolejne utwory będą (o ile będą) na bardziej spokojne tematy.
  • Billie 17.10.2016
    Bardzo poważny temat, który budzi we mnie odrazę... oczywiście do takich matek. Obraz jaki stanął mi przed oczami podczas czytania nie był jakiś bardzo nieprzyjemny. Bardzo delikatnie to ujęłaś, podoba mi się. 5 :)
  • Perzigon69 18.10.2016
    Dzięks :)
  • po prostu maja 18.10.2016
    Podoba mi sie daje 5 i się dobrze go czyta naprawde 5
  • Perzigon69 18.10.2016
    Dzięki :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania