Zwyciężyła

Limeryk

*************************

Pewna kobieta z gminy La Paz

chciała aborcję przeżyć choć raz.

Krzyczała hej, hej, hej,

aborcja jest ok.

A teraz leży zimna jak głaz.

Średnia ocena: 2.4  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (93)

  • Szpilka 14.04.2021
    A gdzie limerykowy absurd? Od aborcji można wyciągnąć kopyta, gdy się jej poddaje pokątnie, nie ma w tym nic śmiesznego ?
  • Morus 14.04.2021
    Absurdem jest śmierć przy legalnej, wymarzonej aborcji Szpilko. To idealny limeryk na tę okazję. Proponuję przyjrzeć się sprawie, zanim wyciągniesz wnioski odnośnie jakości limeryka. Chińskie przysłowie głosi: "Usiądź nad brzegiem i poczekaj, aż trupy głupców same spłyną z prądem rzeki".

    https://dorzeczy.pl/swiat/179506/walczyla-o-legalizacje-aborcji-umarla-w-trakcie-zabiegu.html
  • Morus 14.04.2021
    Śmieszny, a zarazem ponury i diaboliczny jest już sam tytuł.
  • Szpilka 14.04.2021
    Morus

    Jutro poczytam, limeryk ma być śmieszny, dlatego to nie jest limeryk, sorry ?
  • Morus 14.04.2021
    Szpilka, owszem, jest śmieszny, ale to czarny humor. Tekst zajmnie ci nie więcej, niż dwie minuty. Jest szokujący.
  • Szpilka 14.04.2021
    Morus

    Nie ma absurdu limerykowego, jest rzeczywistość, dokonała aborcji i umarła, gdzie tu jest humor?

    Jutro się odniosę do tekstu, dziś nie dam rady, bo muszę już iść, ciao ?
  • Morus 14.04.2021
    Szpilka, jedna z najradykalniejszych feministek Argentyny, dwudziesto trzyletnia María del Valle González López, padła ofiarą legalnej aborcji w państowym szpitalu, wprowadzonej 30 grudnia 2020 roku. Czyli padła ofiarą własnej głupoty. Lepszego limeryka długo na oczy nie ujrzysz.
  • befana_di_campi 14.04.2021
    Szpilka Morus ma jednak rację! Nie chce mi się teraz rozwijać limerykowego wątku, w każdym razie, wspomniana racja tkwi w poruszonym wątku.
    Pozostawiam bez ocen, przynajmniej chwilowo :)
    Serdecznie :)
  • Morus 14.04.2021
    Dzięki befanko, tu absurdalne jest zarówno samo zakończenie, jak i tytuł limeryka. Dzięks za koment. Pozdro.
  • Morus W Wielkiej Brytanii rozszerzenie "prawa" do aborcji w zeszłym roku doprowadziło już do kilku śmierci i kilkuset powikłań.
  • Morus 14.04.2021
    Ale o tym fiministki milczą zapewne. Tak jak o śmierci swojej siostry w Argentynie. Nasze podobno inspirują się tamtejszymi.
  • SwanSong 14.04.2021
    Morus
    To czytelnik ocenia czy tekst jest szokujący.
  • SwanSong 14.04.2021
    Morus
    Widziałem ostatnio o wiele lepsze limeryki.
    Bierzesz jeden przykład i robisz z niego nagonkę na aborcję.
  • Morus 14.04.2021
    Swan, a słyszałeś, że istnieją niewyrobieni literacka czytelnicy. Nie wszystko złoto, co się świeci.
  • Morus 14.04.2021
    SwanSong jaki jeden? Przecież Marek napisał ile jest przykładów śmierci i powikłań tej "legalnej" aborcji w Wielkiej Brytanii, mało ci.
  • pansowa 14.04.2021
    Morus Jak napiszę o powikłaniach po operacji ślepej kiszki, to pewnie trzeba jej zakazać.
  • SwanSong 14.04.2021
    Morus
    Każda operacja może zakończyć się śmiercią. To nie jest powód, aby jej nie stosować. Żadna kobieta nie idzie na aborcję, bo nie ma co robić z czasem wolnym. To trudny wybór, trudna sprawa, ale alternatywy są gorsze.
  • Morus 14.04.2021
    Cóż pan porównujesz, zabójstwo do operacji ratującej życie? Tysiące lekarzy nazywa to złem, od Hipokratesa począwszy, który potępiał aborcję, a wiedział co mówi, bo był lekarzem i filozofem. Nie znam lekarza, potępiającego operację ślepej kiszki, za to znam setki lekarzy nazywających aborcję po imieniu. Okłamuje się kobiety, że aborcja w państwowym szpitalu jest bezpieczna. Nie jest.
  • Morus 14.04.2021
    Swan, tyle że aborcja to nie operacja. O tym mówi znany argentyński chirurg, a ty z całym szacunkiem, jesteś anonimowym sieciowym botem, czyli z całym szacunkiem, nikim:

    Dr Luis Durand, argentyński chirurg, wyjaśnił dziennikarzom serwisu ACI Prensa, piszącym o sprawie: „Chociaż niektórzy twierdzą, że śmierć młodej kobiety mogła nastąpić w wyniku »jakiegoś uchybienia«, to w rzeczywistości aborcja nie jest praktyką medyczną. Jeszcze kilka miesięcy temu w prawie argentyńskim był to czyn przestępczy (…) W przypadku aborcji – śmierć dziecka jest zawsze gwałtowna. Albo wstrzykuje się do macicy substancje, które je spalają, albo jest usuwane przez rozczłonkowanie, albo zostaje poddane ekstremalnym skurczom macicy i umiera z powodu uduszenia. Nazywanie tego zabójstwa operację dowodzi braku wszelkich odruchów ludzkich i odhumanizowania kobiet i mężczyzn, którzy tak twierdzą".
  • pansowa 14.04.2021
    Morus Panie, aborcja też czasami ratuje życie!
    Nigdzie i nigdy nie napisałem, że jestem za aborcją na pstryknięcie.
    Ale są (i będą) różne wazne powody, dla których powinna być dopuszczalna.
    A o opinię w tej sprawie zwróć się jeszcze do Chazana.
    Czołowego aborcjonalisty, którego nagle jasność pańska dopadła.
    Normy tworzą ludzie dlatego się zmieniają na przestrzeni dziejów.
  • Morus 14.04.2021
    pansowa odsyłam do wypowiedzi argentyńskiego chirurga, którego wypowiedź wkleiłem powyżej. Czasem ratuje, masz rację, wtedy jest zazwyczaj ciężki wybór etyczny, zarówno dla lekarza ratującego życie kobiecie, jak i dla samej matki. Znane są przypadki, tak jak u znanej polskiej sportsmenki, nie pamiętam nazwiska, która zmarła ratując zagrożoną śmiercią córkę. Taka aborcja jest dopuszczona prawem na terenie Rzeczypospolitej, na zasadzie mniejszego zła, bo ratuje życie matki.
  • Morus 14.04.2021
    Chodzi o Agatę Mróz.

    https://sport.onet.pl/ofsajd/corka-agaty-mroz-olszewskiej-liliana-o-hejcie-ktory-ja-spotyka-po-smierci-mamy/1nr41cl
  • pansowa 14.04.2021
    Morus A z gwałtu to pewnie te kochane i upragnione dzieci są.
    Zaraz sie dowiem oknie życia.
    To dopiero życie.
  • pansowa 14.04.2021
    Te z mózgiem na wierzchu tez pewnie marzą o życiu o ile dożyją w cierpieniach do marzeń.
  • Zaciekawiony 14.04.2021
    Morus
    Nigdzie nie podaje się substancji, które spalają macicę. Chyba że w pokątnych gabinetach w krajach, gdzie w innej sytuacji nie da się zrobić normalnego zabiegu. Przeważająca większość aborcji to przyspieszenie porodu i większość jest dokonywana na tak wczesnym etapie, że płód nie odczuwa bólu, bo rdzeń kręgowy nie jest jeszcze połączony z mózgiem.
  • Morus 14.04.2021
    pansowa aborcja z gwałtu jest również dopuszczona prawem na terenie Rzeczypospolitej. Poza tym limeryk dotyczy całkiem zdrowego dziecka, które matka chciała zabić wyłącznie z powodów ideologicznych.
  • Morus 14.04.2021
    Podyskutuj pan sobie z chirurgami, jeśli pan jest lekarzem. Mnie bardziej przekonują opinie setek lekarzy, niż anonimowego sieciowego bota pod nickiem zaciekawiony.
  • Zaciekawiony 14.04.2021
    Morus
    Czyli uznajesz tylko takie źródła informacji, które wspierają twój pogląd.
  • pansowa 14.04.2021
    Morus Więc wystarczy tej dyskusji, bo chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz.
    Zaraz sie okaże, że na dziecku z mózgiem na wierzchu też można przeprowadzić aborcję.
    Napisałeś bardzo słaby tekst, który nikogo tu nie przekona (poza przekonanymi) choćby ze względu na jego wartość literacką.
    A dlaczego tak jest napisała szpilka.
  • Szpilka 15.04.2021
    Morus

    Hahhahahahaha, a toś mnie rozbawił, a pokory to Ci czasem nie brakuje?

    Zasadniczo limeryk nie ma tytułu, zaczęto tytułować grupowo np. Limeryki podhalańskie Szymborskiej, potem wprowadzono tytuł jednostkowy, ale ściśle powiązany z treścią, czyli słowem z limeryku, zatem tytuł w Twoim limeryku jest od czapy.

    Już pisałam, brak purnonsensu, czyli bazy, na której opiera się dowcip, purnonsens nie oznacza, że coś jest głupie, ale absurdalne. Można by podciągnąć pod absurd chęć aborcji, bo przecież żadna normalna kobieta aborcji przeżyć nie chce, tylko że puenta słabiutka, winna wywołać uśmiech, jak w limerykach poniżej:

    Piotr w samobójczej był wenie,
    Na szynach położył się z drżeniem
    I umarł... lecz z nudów po prostu,
    Bo pociąg 6.03 z Zawichostu
    Miał trzygodzinne spóźnienie.

    Minkiewicz

    Panią Walas w Rio La Plata
    zjadł krokodyl. Cóż za strata!
    Lecz, że los ułaskawia,
    Bydlę puściło pawia
    I teraz na powrót ją mata.

    Szymborska - Mazan

    Czaisz bazę? A u Ciebie - chciała, umarła i dobrze jej tak, ponadto limeryk na ma nic wspólnego z rzeczywistością, aczkolwiek powstały polimeryki - polityczne, niestety, to już nie to, co limeryk oparty na tradycyjnym założeniu.

    Wyobraź sobie, że można "zlimeryczać" żałobne gatunki literackie jak: elegia, tren, planctus, epitafium, epicedium, wydaje się niemożliwe? A jednak ?

    Limeryk w formie lamentu

    Cóżeś mi uczynił, Stachu?
    Po co poszedłeś do piachu?
    No i co, że ta z kosą
    gapiła się koso,
    a twoja spluwa to na ch...?

    Ja ?
  • Szpilka 15.04.2021
    Befana, nie ma, uzasadniłam w odpowiedzi dla Morusa, wprawdzie limeryk przypomina staropolską fraszkę (figlik, facecja), ale różni się purnonsensem, którego brak w limeryku Morusa ?
  • SwanSong 15.04.2021
    Morus
    Niestety, Bogumile, znów powtarzasz swoje błędy. Jedna opinia jednego chirurga z Argentyny nie dowodzi niczego. Najpierw doucz się o wartości argumentów, a potem zabieraj się za polemikę, z którą najwidoczniej masz duże problemy.
  • Morus 15.04.2021
    Szpilko, dziękuję za ten limerykowy wykład, ale mój limeryk, to klasyka gatunku, jeden z lepszych. Purnonsensem jest to, że zabiło ją to, o co z taką wściekłością walczyła. Zapewne się nie spodziewała, że tak się dla niej skończy ta przygoda. A wystarczyło zainteresować się danymi z innych krajów, że to wcale nie jest bezpieczne. No, ale ona wiedziała lepiej, po co czytać dane i interesować się zdaniem specjalistów, jak można pokrzyczeć i ma się wrażenie, że się o coś walczy.
  • Szpilka 15.04.2021
    Morus

    Dobrze jest wierzyć w siebie i dobrze jest też wierzyć komuś, ale skoro masz wątpliwości, to zapodaj na Fejs-zbuk do Loży Limerystów, tam jest taki koleś, co świetne konkursy limerykowe organizuje, świetnie się na limeraskach zna i sam też świetnie pisze.

    Mam nadzieję, że ów koleś śmiechem Cię nie zabije ?
  • Szpilka 15.04.2021
    Morus

    Aha, albo odszukaj Parlickiego, też organizuje konkursy, może się Twój limerasek w antologii znajdzie ?
  • pansowa 15.04.2021
    Szpilka Pogadaj sobie do geniusza z nutką grafomanii w tle :)
  • Morus 15.04.2021
    Szpilka he, he, na pewno im wrzucę. Nie mów, że pointa cię nie zaskoczyła. Każdy by pomyślał, tak jak Ty tutaj,

    Szpilka wczoraj o 19:50
    A gdzie limerykowy absurd? Od aborcji można wyciągnąć kopyta, gdy się jej poddaje pokątnie, nie ma w tym nic śmiesznego ?

    A tu klops. Na legalnej aborcji, którą sobie w dodatku sama wywalczyła, peelka wyciągnęła kopyta. I jak tu nie wierzyć w opatrzność, no jak:)))
  • Szpilka 15.04.2021
    Pansowa

    No przynajmniej coś próbowałam uświadomić, bo inni nie są tacy oględni w słowach ?
  • Szpilka 15.04.2021
    Morus

    He, he, ja bym się bała na Twoim miejscu, że śmiechem zabiją ?

    Morus, nie rozumiesz, na czym polega limerykowy absurd, a jak się nie rozumie, to i się nie napisze, jak trzeba. Ot, co ?
  • Morus 15.04.2021
    Szpilka nie umrę❤️
  • pansowa 14.04.2021
    Bardzo śmieszne. Nawet widać to czarne podniebienie u autora to i humor zaiste czarny.
    Spędzanie płodu odbywa sie od tysiącleci.
    Ciekawe ile księżych dzieci trafiło do kubłów.
    Aborcję jak wiadomo czynią nienawrócone jeszcze Chazany.
    Te w La Paz też.
    Pomijając obudowę ideologiczną, słabe to literacko bardzo.
  • Morus 14.04.2021
    Cóż to za absurdalny argument, że od wieków się coś odbywa. Idźmy dalej, zalegalizujmy zabójstwo, na życzenie. Bo Kain miał prawo. Zalegalizujmy kradzież, bo od wieków ludzie kradną. Z całym szacunkiem dla przedpiścy, ale argumenty od czapy.
    Dzięks za koment, pozdro.
  • pansowa 14.04.2021
    Morus Wykonywanie wyroków śmierci, samoobrona, za ojczyznę, za wiarę też jest legalnym zabójstwem.
    Od czapy jest zaś ten słabiutki utworek.
  • Morus 14.04.2021
    Dzięks, serdecznie pozdr.
  • befana_di_campi 14.04.2021
    Tobie na pohybel, puszczalska pójdźko, daję pięć!
    Księżniczka, niegdyś ropuszon, którego serdecznie ucałował piękny rycerz :p
  • pansowa 14.04.2021
    befana_di_campi Owal się ode mnie ropucho.
    Znowu zaczynasz?
  • Morus 14.04.2021
    Serdeczene dzięki, befanko za pięć. Pozdr, życzę zdrówka i dobrego humorku.
  • befana_di_campi 14.04.2021
    pansowa :p :p :p
  • pansowa 14.04.2021
    befana_di_campi rechu, rech
  • befana_di_campi 14.04.2021
    pansowa Ropucha jest wprawdzie innym gatunkiem żaby, ale - w przeciwieństwie - do pójdziek i puszczyków - nikomu śmierci nie zapowiada :-D :-D :-D
    Zabita - sprowadza powódź; cieszy sięwielką estymą wśród ludów koczowniczych; zwłaszcza Romów :-)
  • pansowa 14.04.2021
    befana_di_campi W przeciwieństwie do ciebie.
    Ty się tylko kojarzysz z jej wyglądem i potocznym rozumieniem tego słowa w odniesieniu do ludzi.
    I odczep sie wreszcie, bo masz fazy jak celinka.
    Leki znowu przestały działać?
  • befana_di_campi 14.04.2021
    pansowa Księżniczki lubią przemieniać się w ropuszonki. Oraz vice versa. Wszak pójdźko puszczyki niezmiennie kojarzą się z czymś, z czego poprzednio wywiązała się taka chryja ;-D
  • pansowa 14.04.2021
    befana_di_campi Odczep się oślizłe stworzenie.
  • befana_di_campi 14.04.2021
    pansowa Jak mi się zechce :p :p :p
  • pansowa 14.04.2021
    befana_di_campi Widać z tymi lekami jak jest.
    To rechotaj dalej płazie.
  • SwanSong 14.04.2021
    befana_di_campi
    Żaba to nie ropucha.
    Żadne zwierzę nie zapowiada śmierci, chyba że ktoś jest idiotą i wierzy w takie rzeczy.
    Zabita nie sprowadza powodzi, estyma wśród ludów koczowniczych to żadna estyma.
  • Pan Buczybór 14.04.2021
    hmmmmm
  • Morus 14.04.2021
    Czy to by było na tyle?
    W takim razie dzięks.
    Pozdro.
  • Całkiem dobry limeryk, chociaż sam temat jest tragiczny. Pozdrawiam 5
  • Morus 14.04.2021
    O! Dzięki za "całkiem dobry limeryk", Marku. Mało dobry, on rewelacyjny. Chyba mój najlepszy. Dzięki za komnents, pozdrawiam i zapraszam pod pozostałe teksty.
  • Morus staram się czytać ciebie regularnie.
  • Morus 14.04.2021
    Ja też, zainspirowany Twoją serią, zamyślam nad stworzeniem cyklu o Głupotce leśnej, dyrektorka tamtejszej szkoły jest nieograniczoną kopalnią pomysłów. Pierwszy mój tekst był rewelacyjny, drugi ciut słabiej wyszedł, nawet mi nie przypadł do gustu, ale myślę, że z czasem się rozkręcę. Może Pan Buczybór talentu mi użyczy. Jeśli się nie obrazisz, to zmałpuję Twój pomysł.
  • Morus Miło mi!
  • Szpilka 15.04.2021
    Marek, dlatego to nie limeryk, bo nie wywołuje uśmiechu, tylko czarną rozpacz ?
  • Morus 15.04.2021
    Szpilko, kończy się optymistycznie, dobro zwycięża.
  • Szpilka 15.04.2021
    Morus

    W limeryku nie o to chodzi, to nie bajka ?

    Limeryk wydaje się prosty do napisania, co tam taka fraszeczka, a jednak niewielu dobrych limerystów w Sieci.
  • Morus 15.04.2021
    Szpilko, przeczytaj swój pierwszy post. Wpadłaś w pułapkę. Dlatego ten limeryk ma taką wartość. Oryginalna pointa, triumf dobra nad złem to w tym przypadku bonusy.
  • Szpilka 15.04.2021
    Morus

    Tak sobie mów, skoro Cię uszczęśliwia okłamywanie samego siebie, ale limerystą raczej nie zostaniesz, bez urazy ?
  • Szpilka 15.04.2021
    Morus

    "Pewna kobieta z gminy La Paz"
    poddać aborcji chciała się raz,
    wtedy ktoś z nieba
    tak jej przyje*ał,
    że do aborcji ma dziś uraz.

    I masz absurd - ktoś z nieba i nawet dobro zwyciężyło ?
  • Morus: " (...)kończy się optymistycznie, dobro zwycięża." - Optymistyczne byłby wtedy, gdyby do aborcji nie doszło, a ona zrozumiała by swój błąd.
  • Morus 15.04.2021
    Marku, optymistyczne jest to, że osiągnęła to co chciała, więc z jej punktu widzenia pewnie zadowolona się tam wyciągała, a z drugiej strony, że dobro zwyciężyło.
  • Wrotycz 14.04.2021
    Zwyciężyła sprawiedliwość.
  • Morus 14.04.2021
    Tak jakby. Jak w bajce. Zło ukarane.
    Dzięks za komentarz.
  • Onyx 14.04.2021
    Zwyczajnie słabe
  • Morus 14.04.2021
    Dzięks za komentarz. Pozdr.
  • Cichy człowiek 14.04.2021
    Po ilości komentarzy, spodziewałem się czegoś ciekawego, a tu... Ehhh
    Może następnym razem.
  • Morus 15.04.2021
    Tu taki zwyczaj, czym lepsze dzieło, to mniej komentów, aż do zera włącznie. Dzięks za komentarz. Pozdr.
  • Ant 14.04.2021
    Zwyciężyła, bo umarła? Nie rozumiem
  • Morus 15.04.2021
    Zwyciężyła, w pewnym sensie, bo wywalczyła „legalną” aborcję. Pozdro
  • Angela 15.04.2021
    Teraz mam prawie 99.9% pewności, że jesteś Bogumiłem, bo nikt inny nie budzi we mnie takiej odrazy.
    Jeśli to co napisałeś, w twoich oczach jest zabawne, cieszą cię też pewnie kalekie dzieci, czy maltretowane zwierzęta.
    Wszyscy kiedyś odejdziemy, zastanów się więc, czy znajdzie się pięć osób, które po tobie zapłaczą?
  • Bogumił, to ten styl, ale cierpliwa jest bestia, zanim się na dobre objawi.
  • Morus 15.04.2021
    Hah, trudno, dziękuję za miły koments. Pozdr.
  • Piecuszek 15.04.2021
    To nie jest limeryk, ale naśmiewanie się w bezczelny, a nawet chamski sposób z czyjegoś nieszczęścia. Ten pięciowers nadaje się jedynie do natychmiastowej aborcji z tego portalu. Poza tym jest nierytmiczny i ma nierówną ilość sylab, a o rymach nie warto wspomnieć.
  • Morus 15.04.2021
    Bardzo cenna opinia. Faktycznie brakowało sylaby w 4 wersie. Pozdr.
  • Iza Luis 15.04.2021
    Nie rozumiem wersu "chciała aborcję przeżyć choć raz"
    Aborcja to nie randka w ciemno i nie decedydują się jej przeżyć kobiety dla frajdy i przyjemności.
    Trzeba obejrzeć wywiady z kobietami, które poddały się zabiegowi, aby zrozumieć ich tragedię.
    Przykry tekst.
  • Tu trzeba kato-patriotycznego zacięcia, by pojąć, bez łaski Bożej nie wyda.
  • Morus 15.04.2021
    Licecia poetica. Pozdr.
  • Iza luis- Masz w pewnym sensie rację, ale problem jest w tym, że aborterzy reklamują aborcję jako coś w stylu zabiegów pielęgnacyjnych. O tym jest ten wiersz, że miało być OK, a wyszedł dramat. Oczywiście lepiej byłoby, gdyby wiersz nie dotyczył prawdziwej historii.
  • Iza Luis 15.04.2021
    Marek Adam Grabowski, nie zmam takich reklam i dlatego nie zrozumiałam. Dziękuję za objaśnienie.
  • Iza Luis Luz
  • Módl się Bogumile, jakoś tak:

    Modlitwy pokutne
    Żal za grzechy

    Żałuje, Panie Jezu, że obraziłem Cię moimi grzechami. Chcę Ci powiedzieć, że Cię kocham.
    Chcę być zawsze z Tobą. Ach, żałuję za me złości jedynie dla Twej miłości.
    Boże, bądź mitościw mnie grzesznemu do poprawy dążącemu.
    Panie Jezu, przyjmij mój szczery żal za te winy,
    które przypomniałem sobie w rachunku sumienia i za te, których już nie pamiętam.
    Chcę naprawdę odrzucić od siebie to wszystko,
    co nie pozwala mi całym sercem kochać Ciebie i ludzi, moich braci.
    Zmiłuj się nade mną, Boże, w łaskawości swojej;
    odwróć oblicze swe od moich grzechów i wymaż wszystkie moje przewinienia;
    stwórz, Boże we mnie serce czyste i odnów we mnie moc ducha. Amen.
  • https://dolinamodlitwy.pl/forum/
  • piliery 17.04.2021
    Całkiem, całkiem. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania