Poprzednie częściDrabble - Cisza (Shiroi)

Drabble i pół - Zasada polityki

Matka z córką siedziała na puszystym dywanie, kiedy delikatne promienie przebijały się przez świeżo uprane firanki. Mała dziewczynka radośnie bawiła się materiałowymi lalkami o guzikowych oczach. Zrobiła je mama, naprawdę kochała swoje dziecko. W końcu Anna była cudowną i mądrą kobietą, bardzo dobrze znała świat jak i ludzi w nim żyjących.

„Pora na pierwszą lekcję o życiu” – pomyślała matka.

Przyglądnęła się rozsypanym zabawkom córki i podniosła jedną małą piłeczkę. Wyciągnęła przed siebie ręce, zwracając uwagę dziewczynki. Pokazała jej, że w jednej dłoni trzyma bawidełko, a w drugiej nic.

Mała dobrze znała tę zabawę. Miała odgadnąć, w której ręce jest ukryty przedmiot.

Anna za plecami schowała piłeczkę do kieszeni, co spowodowało, że każde wskazanie dziewczynki było nieprawidłowe.

Kiedy matka pokazała córeczce, że obie ręce są puste, ta rozpłakała się, a Anna pomyślała:

„Dzieci od urodzenia trzeba uczyć zasad polityki."

Następne częściDrabble - Wyczekiwane spotkanie

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Jared 07.02.2016
    Ja bym morał sprowadził do "każdy wybór jest błędny" :P Zresztą jakby tytuł był "Polityka - Drabble", a morał wycięty, to każdy by sobie dopowiedział resztę :) Dam 4, z pewnymi korektami można by nawet dać 5. Pozdrawiam serdecznie, VOTE 4 KORWIN :D
  • Sky300 07.02.2016
    Radzisz usunąć morał? :)
  • Jared 07.02.2016
    Radzę :p
  • Sky300 07.02.2016
    To podążę za radą :P
  • Jared 07.02.2016
    Moc w Tobie silna młoda SkajCzysta, ale polityka nawet najsilniejszego z Jedi sprowadzić może na ciemną stronę... :P A skąd pomysł na drabbla? :o Ktoś Cię wkurzył z estrady politycznej? :D
  • Sky300 07.02.2016
    Głupio się przyznawać po napisaniu politycznego drabbla, ale kompletnie nie znam się na polityce. Myślę jednak, że osoba druga lepiej widzi to co się naprawdę dzieje, niż ktoś kto czynnie bierze w tym udział. Niewiedza w tym wypadku jest dobra. Nie wiem kto oferuje więcej, kto mniej, nie przyjmuję żadnej strony. To widać jak nasze państwo zostaje niszczone przez polityków, którzy walczą ze sobą zamiast wziąć się do roboty.
    Jak masz inne zdanie to nie chcę się kłócić :)
  • Jared 07.02.2016
    Po prostu zawsze obstawiam kto za jaką jest partią :p A tu niespodzianka, czyli istnieje jeszcze ziemia niezdobyta :p Dobre i to :)
  • Rasia 07.02.2016
    Troszkę odbiega od innych Twoich krótkich tekstów i podoba mi się nieco mniej, ale mnie właściwie ta ironiczna końcówka rozbawiła :D Tutaj mam tylko takie zastrzeżenie...
    "Zrobiła je mama, naprawdę kochała swoje dziecko. W końcu Anna była cudowną i mądrą kobietą, bardzo dobrze znała świat jak i ludzi w nim żyjących." - To drugie zdanie nie wiadomo właściwie, czy odnosi się do mamy, czy do dziecka. Oczywiście idzie się domyślić, ale chodzi mi o samą konstrukcję tych dwóch zdań.
    Zostawiam 4,5 czyli 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania