Pokaż listęUkryj listę

LBnDrabble nr 07_Dysmorficzne skazy

Poniedziałek. Pobudka o siódmej rano. Krótka walka ze sobą podczas opuszczania łóżka. Ciążowy brzuch przeszkadzał. Kopnięcie. - Już kochanie dzisiaj wyjdziesz na świat. Doktor Rentgen odetnie cię od pępowiny…

— Poprzyj mocno… – krzyknęła położna. – Widać główkę.

Cudowny pierwszy płacz... I cisza.

— Co się stało? – wydusiłam.

— Nic, tylko zespolak, i do tego słodki – odrzekł dr Rentgen. – Czy pani wie, że takie dzieci mają dodatkowy chromosom… – miłości, bo powstają w wyniku szalonej chemicznej reakcji, zachodzącej pomiędzy zakochanymi. Takie cudaki – nazwa przewrotna wskazuje na odmienność tych dzieci, jednak pochodzi od cudu. – Niczym radioterapia, jego słowa uleczyły.

 

To tylko zespół Downa... Czarne oliwki patrzyły na mnie...

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • LBnDrabble 04.06.2020
    Witamy w Bitwie i życzymy dobrej zabawy
    Literkowa pozdrawia
  • Anonim 04.06.2020
    Cholernie dobry tekst.
    Chciałem napisać cos więcej, ale po co...

    Zmieniłbym tylko jedną linijkę:
    Cudowny pierwszy płacz i cisza. - dałbym albo przecinek albo kropkę przed "i cisza", bo tak to brzmi, jakby cisza była cudowna.

    Pozdrawiam
  • Pasja 04.06.2020
    Dzięki za odbiór. Takie momenty istnieją, gdzie empatia zwycięża. Sugestia przyjęta. Pozdrawiam
  • JamCi 04.06.2020
    Dobry. Tekst doktorka przecudowny. I pointa.
  • Pasja 04.06.2020
    Tak mało potrzeba, aby pogodzić się z losem. Tylko zaakceptowanie i radość z chwili.

    Miłego dnia
  • befana_di_campi 04.06.2020
    Dzieci z zespołem Downa potrafią być śliczne :) I bardzo kochane :)

    Serdecznie :)
  • Pasja 04.06.2020
    Pięknie dziękuję za komentarz. Pozdrawiam ciepło :)
  • Shogun 04.06.2020
    Bardzo dobre drabble ukazujące, że prawdziwe piękno potrafi kryć się wszędzie, iż nie musi być doskonałe, aby po prostu być.
    Pozdrawiam ;)
  • Pasja 04.06.2020
    Witaj Shogun i dziękuję za spojrzenie.
    Pozdrawiam
  • Clariosis 04.06.2020
    Wspaniały tekst, przedstawiający coś, co wielu uznałoby za tragedię w zupełnie innym świetle. Wyniosłam z tego pokrzepiający wniosek: nawet jeżeli rodzisz się z okropną wadą, dzięki zrozumieniu i miłości możesz zapomnieć o swoich słabościach i stać się czymś przepięknym. Zostawiam zasłużoną piątkę.
  • Pasja 04.06.2020
    Dziękuję ślicznie za słowa i zrozumienie inaczej, ładniej, radośniej. Pozdrawiam serdecznie
  • Clariosis 04.06.2020
    pasja Sztuka jak to sztuka, każdy wybiera z niej co chce. I to jest najpiękniejsze w pisarstwie. :)
  • Dekaos Dondi 04.06.2020
    Pasjo→Są teksty, gdzie komentarz właściwie zbędny, gdyż tekst mówi sam za siebie
    Tym bardziej, gdy tak napisany:)↔Pozdrawiam:)→5
  • Pasja 04.06.2020
    Oh Dekaos dziękuję za spojrzenie. Miłego wieczoru
  • Bajkopisarz 04.06.2020
    Bardzo dobre. Na spokojnie, bez histerii można zakomunikować szokującą raczej wiadomość. Można też ją przyjąć, jakby nic się nie stało, jakby to była zupełnie normalna, naturalna sprawa. W sumie jest naturalna – cudak, nie cudak, z natury pochodzi.
    Urwane też w dobrym momencie, jak w bajkowym „I żyli długo i szczęśliwie”, a przynajmniej w to chcemy wierzyć, nawet jeśli przyszłość nie rysuje się tak kolorowo.
  • Pasja 04.06.2020
    Witaj Bajko
    Dzięki za odbiór taki jaki mogłam sobie wymarzyć, pisząc te sto słówek. Chcę cię zapewnić, że takie rzeczy też się dzieją. Naprawdę!
    Pozdrawiam
  • Tjeri 05.06.2020
    " – Czy pani wie, że takie dzieci mają dodatkowy chromosom… – miłości, bo powstają w wyniku szalonej chemicznej reakcji, zachodzącej pomiędzy zakochanymi. Takie cudaki – nazwa przewrotna wskazuje na odmienność tych dzieci, jednak pochodzi od cudu."
    To je pikne...
  • Pasja 05.06.2020
    Dzięki piękne za spojrzenie i obecność. Pozdrawiam
  • LBnDrabble 07.06.2020
    Zapraszamy do glosowania na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Zasady głosowania w zakladce o mnie. Dla przypomnienia - ustalamy własne podium: 3 - 2 - 1. Punkty uzasadniamy.
    Głosujemy do 11 czerwca / czwartek/ godz. 23.59
  • Pan Buczybór 08.06.2020
    Oł. Szacun przede wszystkim za bardzo przytomne i kreatywne użycie myślników przy dialogach - osiągnęłaś świetny efekt i w zasadzie drabble nabiera przez to pewnej poetyckości. Ogólnie podoba mi się też subtelne, niejako realistyczne ujęcie trudnego tematu.
  • Pasja 08.06.2020
    Witaj i jak miło że zaglądnąłeś. Trudny temat ale czasem to tylko od nas zależy jak podejdziemy. Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania