Opowiadanio - opisy otwarte #1 - Spójrz.

Nagle się odwróciła. Spojrzała na mnie i z triumfalną miną zaczęła przeszukiwać szafki, których było dookoła niej pełno. Całe to małe i tak bardzo klimatyczne pomieszczenie wypełnił odgłos szmerania, przesuwania, trzaskania i... po prostu szukania.

- Mam! - wykrzyknęła tak nagle, że aż podskoczyłam na krześle.

Wyprostowała się i trzymając ręce za plecami, uśmiechnęła się szeroko.

- Za chwilę coś ci pokażę. Powiedz mi, co widzisz - pouczyła mnie i usiadła na krześle po drugiej stronie stołu.

Wyjęła zza pleców ręce i tak oto w jej prawej dłoni ukazało się małe, zgrabne, może nieco zbyt fantazyjne lusterko.

Szybkim ruchem przytknęła mi je do twarzy, tak blisko, że poczułam chłód szkła na nosie. Spojrzała na mnie wyczekującym wzrokiem.

- Widzę siebie. - odpowiedziałam zgodnie z prawdą.

Poderwała się nagle z krzesła i krzyknęła:

- O niebiosa! Ona nie jest jeszcze gotowa!

Ogarnął mnie nagle niepokojący chłód. Upadła na kolana i ukryła twarz w dłoniach.

- Nie jest gotowa... - wyszeptała.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Klara 25.03.2016
    Nie wiem o co chodzi z tym, że nie jest gotowa ale fajnie napisane 4 :)
  • TheBlackSwan 25.03.2016
    Dziękuję :) A to, że nie jest gotowa miało być zakończeniem, które nic nie wyjaśnia. Niech czytający sami dokończą tę historię ;)
  • Klara 25.03.2016
    Aaaaaaaaaaaaaaaa
    To trzeba było wcześniej mówić! :D Dałabym 5 ! Nie dobry autor! :D :)
  • little girl 25.03.2016
    "nokoło niej pełno" - dookoła?
    po myślnikach spacja
    Nie wiem,co powinnam zrozumieć z tego tekstu, ale no cóż, Twój przekaz chyba nie był dla mnie. :/ Mimo wszystko tekst ciekawy, jednak zostawię bez oceny.
  • TheBlackSwan 25.03.2016
    Dziękuję za zwrócenie uwagi na pewne sprawy. A co do samego tekstu, to chyba nawet nie miał być o niczym konkretnym. Jak jest napisane wyżej, niech czytający stworzą własną wersję historii :)
  • Rasia 25.03.2016
    "nokoło niej pełno" - naokoło*
    "i...po" - spacja
    Po myślnikach wstawiamy spację
    "trzymając ręce za plecami uśmiechnęła się szeroko." - przecinek po "plecami"
    Ci, Tobie, itd. w opowiadaniu piszemy małą literą, wyjątkiem są zwroty do Boga lub gloryfikacja.
    "co widzisz. - pouczyła" - bez kropki. Przed czynnościami mówionymi jej nie wstawiamy
    Otwarte zakończenia są w porządku, jeśli odpowiednio wprowadzisz czytelnika w opowiadanie. Tutaj tego zabrakło, bo nawet nie znam głównych bohaterów, nie wiem, co się dzieje, nie czuję wobec nich żadnych uczuć. Jest w miarę dobrze napisane, ale niestety tekst jest dość krótki i nierozwinięty moim zdaniem, dlatego zostawiam 3. Pomimo tego to Twoje pierwsze opowiadanie tutaj, więc czerp korzyść z porad i rozwijaj się, powodzenia i trzymam kciuki :)
  • TheBlackSwan 25.03.2016
    Dziękuję za dobre rady :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania