Poprzednie częściŚwiat pełen radości...

Świat - rozdział czwarty (a raczej przedczwarty)

Drugi podrozdział po-trzeciego rozdziału.

Tak, moje życie potrzebowało pewnej zmiany. W tamtej chwili byłem przekonany, że tą zmianą jest awans w wojnie o władzę zwaną demokracją. Dopiero teraz uświadamiam sobie, że to tylko nic nie znacząca posada, która daje wyłącznie poczucie wyższości. Kto teraz trzęsie się na wspomnienie wielkich przywódców, pod których rządami ginęli tysiące? Nikt, pojedyncze osoby, a takie nie liczą się w dzisiejszym świecie. Więc idąc dalej, kto będzie respektował prezydenta Wolnej Polski, Adama Wolskiego, za kilkadziesiąt lat? Pamięć przetrwa, to fakt, ale na co mi ona? Żyjemy po to, by żyć, a nie, by zdobyć awans w Radzie Kraju!

Przechadzając się ulicami w moim mieście widziałem porządnych obywateli, którym mógłbym powierzyć wszystko. Teraz, w chwili, gdy piszę ten tekst, widzę tylko idiotów, szaleńców i pomyleńców, którzy są tylko cieniem dawnej ludzkiej cywilizacji.

Z przykrością stwierdzam też, że i ja kiedyś do nich należałem, a może nadal należę?

Jedno jest pewne – Świat idzie naprzód, a my, ludzie, cofamy się z każdym krokiem w przód.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Karo 19.04.2017
    Króciutki, wiem, ale w pewnych sprawach nie trzeba się rozpisywać, by odpowiednio zawrzeć przesłanie ;)
  • Tanaris 19.04.2017
    Czasy się zmieniają, ludzie także. Wątpliwości, czy aby ne pewno ważna jest posada, a może jest coś poza nią w tym świecie? 5 :)
  • Karo 20.04.2017
    tyle pytań :P
  • Pasja 19.04.2017
    Wychodzi na to, że już się rodzą idioci i szaleńczy, by za kilkadziesiąt lat przekazali wiedzę o potomkach.
    Na przód...czy naprzód
    Pozdrawiam
  • Karo 20.04.2017
    naprzód czy na przód, na wrzód, czy na wzwód. Wszystkie słowa tak piękne, że aż chce się je używać.
  • Karo 20.04.2017
    naprzód czy na przód, na wrzód, czy na wzwód. Wszystkie słowa tak piękne, że aż chce się je używać.
  • KarolaKorman 20.04.2017
    Ty zawsze lubiłeś rozkładać wszystko na czynniki pierwsze i w tej części widać ciebie całego :)
  • Karo 20.04.2017
    Miło :) No tak, lubiłem trochę pomajsterkować z tekstem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania