Poprzednie częściBajka o wielkanocnym zajączku

Bajka o garnku i...

stał zwykły garnek

obok siadł czarnek

czarnek aż dyszy:

każdy mnie słyszy!

garnek wysłuchał

i rzekł spod ucha:

wiem że ja i ty

jesteśmy puści

 

lecz jest różnica

 

ja użyteczny

ty tylko wsteczny

ja nie przeciekam

ty ludzi wściekasz

mnie człek doczyszcza

tyś czynił zgliszcza

mnie ktoś dopieści

ty tylko wrzeszczysz

ja swoim wnętrzem

posłużę jeszcze

zaś twe odejście

to ludzi szczęście

 

dotarło wreszcie

czy mówić jeszcze?

 

lecz prawdy garnka

to nie dla czarnka

gdyż w parze z wucem

nadal jest bucem

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (50)

  • słone paluszki 5 miesięcy temu
    Kipi garnek, kipi Czarnek👍
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    garnek kipi - jeść nam pora,
    czarnek kipi - czarna stwora
  • kapitulum 5 miesięcy temu
    Wszyscy mają swoją rolę w społeczeństwie i wpływ na otoczenie .. No, może poza czarnkiem ;-)
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    Fakt. Jak to powiadają mądrzy lekarze - zarazki i wirusy też są potrzebne, aby ludzie mogli się naturalnie uodparniać. Byle nie było ich nadmiarze (znaczy wirusów) - wtedy bardzo szkodzą. Odpowiednio - właśnie ludzie się uodpornili na wstecznictwo i wystarczy ;)
  • Noico1 5 miesięcy temu
    Ty się zajmij cwelebrytą z tefałszenu H*jownią. Obaj możecie profesorowi Czarnkowi najwyżej buty czyścić.
  • Łukaszenkow 5 miesięcy temu
    Zdzichu, o co tak dziś szalejesz, ktoś ci honor naszedł od tyłu?
  • Łukaszenkow 5 miesięcy temu
    I wiano pękło na stare lata?
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    Zauważyliście, że Noico1/Bogumił stosuje starą, dawno wytartą do cienkiej ścierki metodę "komentowania"? Nie do tekstu, tylko skręcania od razu na boczny tor i odwracania rękawicy na nice: "a u was Murzynów biją!" :))) Jak ja lubię czytać takich niedorozumków :)))
    Czytać i wystarczy :)
  • Noico1 5 miesięcy temu
    Żebyś wiedział jakim jesteś niedorozwojem, to byś się tu wstydził występować ze swoimi śmieciami Zdzichu. Ale tak na ogół jest, że ćwierćmózgi nie wiedzą, że są upośledzone, więc podskakują do nogawek ludziom, którym by mogli spody butów co najwyżej lizać od spodu. Z powodu różnic we wiedzy, kulturze. Tobie wydanie paru książek w głowie przewróciło, poczułeś się niczym Sienkiewicz, albo jakiś inny Reymont, a tymczasem jesteś nikim.
  • kapitulum 5 miesięcy temu
    ,,Noico1", dlaczego nie podpiszesz się z imienia i nazwiska i masz wszystkie prace usunięte? Zamiast pisac takie kocopoly, ktore z krytyka nie mają nic wspólnego, zacznij jakaś konstruktywna dyskusje.. używasz argumenty ad personam i nic więcej. Jak chcesz cos udowodnić to nie w ten sposób.
  • Noico1 5 miesięcy temu
    kapitulum zabanowano mi konto imienne. Nie ode mnie to zależy, a na tym, z którego obecnie piszę Antek (tutaj występujacy jako Ant) zablokował mi dodawanie nowych tekstów. A teksty starsze usuwałem ze względu na możliwość ich kradzieży, której administrator nie przeciwdziałał. Gdybyś miał coś rzeczywiście cennego, też byś tutaj nie wstawiał. A kocopoły to pisze Zdzisiek, więc komentarze ma podobne do swoich tektów.
  • Noico1 5 miesięcy temu
    kapitulum jest tak tępy, że nawet nie uświadamia sobie, że osobie którą krytykuje, nie dorasta do pięt pod względem moralności, kultury i wiedzy, więc mu to uświadamiam. Każdy ma prawo skomentować czyjś tekst, również krytycznie.
  • Dżonatan Musina 5 miesięcy temu
    Noico1 Boguś, a co ty, Anta naszego osobiście znasz, że mówisz o nim po imieniu?
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Noico1

    Kto o Czarnku chwalby pisze,
    bo uwielbia PiS-u wpływy,
    ten dostanie skrętu kiszek
    do kompletu, pysk już krzywy ✺◟(•‿•)◞✺

    A Ciebie to już całkiem pogięło? Nie wolno prześmiewczego wierszydełka napisać, bo masz coś przeciwko? A z jakiej racji? O satyrze słyszał? To niech doczyta, zamiast naskakiwać na autora. Stary satrapa!
  • Noico1 5 miesięcy temu
    A cóż to droga Szpilko, jakaś cenzura? Tusk też nie lubi, jak go się pyta o coś niewygodnego. I dlatego dyszy nienawiścią do tvpinfo. Po prostu jak widzę oczywiste guano w dodatku autora piszącego nieprawdę, nawołującego do nienawiści wobec inaczej myślących, to krytykuję. Ciekawe, że o gigantycznej aferze lex Kloska nic nie napisał, albo jej nie zauważył. To mój obowiazek przeciwstawiać się złu. Z reguły to Befana przywołuje autora do porządku, ale z jej braku wziąłem ten niezaszczytny obowiązek na siebie.
  • Lotos 5 miesięcy temu
    Noico1 Bogumił, powiedz w końcu jak to jest być patryiotą, a równocześnie bronić wielbicieli Hitlera?
  • Noico1 5 miesięcy temu
    A jeszcze taki wierszyk o waszym ulubieńcu:

    Łotrzyka zwano królem Peru,
    ateizm w Andach jechał szerzyć,
    wkrótce pojęło bardzo wielu,
    że to jest foldsojcz i bolszewik.
  • Lotos 5 miesięcy temu
    Noico1 to o tobie?
  • Lotos 5 miesięcy temu
    Noico1 usunołeś wszystkie swoje teksty, obawiasz się represji w związku ze zmianą władzy?
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Noicyk, a Ty możesz wyzywać i obrażać Tuska, a autor nie może satyrki napisać? Wiesz, jak to się nazywa? DYKTATURA! Bacz, że za satyrkę nie ponosi się konsekwencji, za publiczne obrażanie i owszem.
    Jan Böhmermann np. w swoim wierszydełku nazwał Erdogana - Sackdoof, feige, co mag Ziegen ficken i nic mu nie zrobiono, choć afera się rozpętała łokrutna.

    Krytykuj wierszydełko, napisz adekwatną kontrę, obrażanie autora, to nie krytyka, to paskudny atak ad personam!
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Noico1

    Słońce Peru nam zaświeci
    i Kartofel pójdzie w kąt,
    zaskandują nawet dzieci:
    - Hej, Kartoflu, ty idź stąd!

    ✺◟(•‿•)◞✺
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    Szpilka
    To dziś dzień, kiedy wrócimy
    na normalną drogę znów,
    ja zaś nowe coś napiszę...
    pełnia wreszcie, a nie nów ;)
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Zdzisław B.

    Zaraz wpadnie sobiepanek
    i odstawi tu kaszanę:
    ponazywa nas dosadnie,
    my czy on od dawna na dnie? ◉‿◉
  • Marek Adam Grabowski 5 miesięcy temu
    Szpilka Oj masz talent do wierszyków Szpileczko!
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski

    To miło, że tak myślisz, dzięki ◉‿◉ Sprzedałeś już cały nakład swojej książki?

    Gdzie można kupić za ojrosy?
  • Marek Adam Grabowski 5 miesięcy temu
    Szpilka https://www.empik.com/ogrody-ciszy-marek-adam-grabowski,p1413409730,ksiazka-p Nie wiem czy mają dostawy do Bawarii? Pozdrawiam
  • Noico1 5 miesięcy temu
    Szpilka bandzior podniósł wiek emerytalny, ukradł pieniądze z mojego konta i moich bliskich OFE twierdząc bezczelnie, że to nie moje pieniądze, próbował zmusić moje wnuki i prawnuki do tyrania od sześciu lat w szkole, sprzedał nie swoją kolejkę na Kasrowy Wierch jakimś cyganom, to wystarczy, że mam prawo go nazywać rozbójnikiem i oszustem.
  • Noico1 5 miesięcy temu
    Szpilka a Zdzisiek Czarnkowi to może podeszwy czyścić, bo intelektualnie i moralnie jest zerem w stosunku do pana profesora, którego próbuje nieudolnie obrazić.
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Noico1 Czarnek jest niżej niż Ziobro. Splunąć na niego nie warto.
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski. Szpilka - moje książki do innych krajów są sprzedawane przez Polską Księgarnię Internetową (cena przesyłki jak w Polsce, tylko kilka euro).
    Zajrzałem tam, wpisałem tytuł książki "Ogrody" i... jest :) Można więc spokojnie zamówić w innym państwie i dotarczą na miejsce.
    Dla ułatwienia - podrzucam link:
    https://polskaksiegarniainternetowa.eu/search?q=Ogrody+ciszy
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    SwanSong Fakt, nie warto, ale jeżeli się uleje, to nim do Czarnka doleci, potrwa z minutę albo i dwie. Głęboko ponżej Zera...
  • Marek Adam Grabowski 5 miesięcy temu
    Zdzisław B. Serdecznie dziękuje za informację! Pozdrawiam
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Proszę :) Również pozdrawiam.
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski

    Dzięki ◉‿◉
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Zdzisław B.

    Dzięki, się przyda ◉‿◉
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Noicyk

    Joseph de Maistre powiedział, że każdy naród ma taki rząd, na jaki zasługuje, już Norwid zauważył, że narodem jesteśmy wielkim, ale żadnym społeczeństwem.

    Nie da się ukryć, że cechuje nas skłonność do anarchii, niepozorny przykład - portal, skłonność do cierpiętnictwa i mesjanizmu, megalomania narodowa, nieumiejętność oceny realnej sytuacji politycznej, brak konsekwencji aż do utraty instynktu państwowego.

    Niemcy też sobie Zielonych ignorantów wybrali, widocznie czas na lata chude po tłustych.
    Za ów stan nie można obwinić propagandowej telewizji, bo funkcjonuje Internet, w którym można znaleźć rzetelne informacje.

    Zatem nie jojcz, naród wybrał i koniec kropka!
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Noicyk

    Ten od cnót niewieścich? No się nie popisał, recenzje odnośnie do swojej pracy zebrał negatywne, tylko nie mów, że lewacka gazeta napisała, musi być opozycja, inaczej dochodzi do dyktatury. W Niemczech władzy na ręce patrzy AfD, ja się z ich programem politycznym nie muszę zgadzać, żeby poprzeć ich krytyczny stosunek do rządu.
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Zdzisław B.

    W formach płatności przez PayPal znalazłam info, że opłata będzie pobierana w złotych, mimo że cena w sklepie w ojrosach, no i to jest właśnie ta kicha, że mi PayPal nie przeleje, znowu w płatności przelewem bank prowizję złodziejską pobiera za przewalutowanie, często opłata większa od wartości zakupu. Google np., gdy opłata w dolarach przewalutowuje automatycznie bez dodatkowych kosztów, ale tak tylko z gierkami jest, opłatę doliczają do rachunku telefonicznego. Jest w Niemczech polska księgarnia i oni ściągają pozycję z Polski na życzenie i płaci się w ojrosach, tylko mam wątpliwości, czy każdą pozycję ściągają. Kiedyś zamówiłam kryminałki Chmielewskiej i mi przysłali gratisowe egzemplarze z miesięczników, w dodatku te kryminałki to straszna kiszka, nie wiem, jak można to zachwalać. Ech, kiedy wreszcie ojrosy będą w Polsce? 😉
  • Marek Adam Grabowski 5 miesięcy temu
    Szpilka De Maistre, Norwid - w sumie to ty jesteś konserwatywna a Celina rewolucyjna.
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski

    Że co? Że ja konserwa? Być może, ale postępowa. O! ◉‿◉

    Mój bracik słuchał Norwida w wykonaniu Niemena, a ja z bracikiem, oczywiście, zresztą nie miałam za wiele do powiedzenia w myśl zasady, która głosi, że dzieci i ryby głosu nie mają.

    https://www.youtube.com/watch?v=Ihm-45KYrgc
  • Marek Adam Grabowski 5 miesięcy temu
    Szpilka Oczywiście był to sarkazm, ale powołałaś się na starą prawicę, ale PIS-ory zawsze na lewaków.
  • Marek Adam Grabowski 5 miesięcy temu
    Pamiętam ten wiersz z liceum.
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski PKI wysyła książki z Polski do całej Europy, a nawet (o ile się nie mylę) - na inne kontynenty. Tego drugiego nie jestem pewny - kilka moich książek poszło do USA i Australii, ale nie wiem - papierowe czy e-booki.
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    Szpilka Jasne, że się przyda. To dobra, niedroga opcja - praktycznie cena książki i koszt przesyłki prawie jak w Polsce:)
  • Zdzisław B. 5 miesięcy temu
    Szpilka Trudno, w rozliczeniach walutowych nie pomogę. Napisałem o PKI, gdyż o niej wiem od czytelników..
    PS. Ci, co kupują moje książki (również w Niemczech) nie mieli problemów z zakupem... nie wiem o problemach.
  • Szpilka 5 miesięcy temu
    Zdzisław B.

    To nie problem z zakupem, chodzi o to, żeby się nie dać wydudkać bankom, bo to cwaniaki i za bele co prowizję pobierają •ᴗ•
  • mamycię 5 miesięcy temu
    Zdzichu ma rację, że się kretynem nie przejmuje.
    Poszczeka i pójdzie sfrustrowany do budy.
  • Noico1 5 miesięcy temu
    Zdzichu, napisz coś o tym. W zaszydzonym tefałszenie tego ci nie pokażą.

    "Peowska swinia nie myje nog a wietrzy i to gdzie!!!!!
    w SIMENS ARENIE
    https://polityka.se.pl/wiadomosci/poslanka-wietrzy-nogi-w-sejmie-aa-V3K3-DDNW-L5Td.html"

    https://dorzeczy.pl/kraj/524037/rzad-tuska-zmiany-w-tvp-jeszcze-przed-swietami.html
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Ty myjesz ryj w korycie, to co się czepiasz?
  • Marek Adam Grabowski 5 miesięcy temu
    Fajny wierszyk, chociaż ja zawsze informuje że jestem przeciwnikiem oby stron sporu politycznego. Pozdrawiam 4

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania