Bogini

Kobieta dziksza niż ogień i wszelkie wiatry 

Uwiedzie cię spojrzeniem i wdziękiem wręcz  mistycznym. Nie zdołasz się oprzeć. 

Zatracisz się chłopcze w niezwykłej dzikości, 

Żar pochłonie twój umysł do reszty. Gdy ten narkotyk okaże, się śmiertelnym, nie znajdziesz odwrotu. Ona płonie jak ogień, pochłaniający lasy złapała cię we wnyki jak zwierzynę łowną. Poddasz się urokowi Bogini mimo zwątpienia w prawdziwość ideału. Przekonasz się nie raz, iż nigdy nie zdołasz jej zamknąć w klatce, a nawet  trzymać na smyczy. Ona prędzej cię zabije, niż stanie się uległa. Dzika jak rozszalały koń nigdy nie pozwoli się złamać.

Następne częściBogini 2 Bogini 3 Bogini 4

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Bajkopisarz 10.06.2021
    Jako mikro-wycinek jakiejś większej całości to jest zupełnie niezłe.
    Oczywiście wyrwane z kontekstu niewiele mówi, trudno wymyślać interpretacje, ale napisane sprawnie.
    Jeśli to całość to zachęcam do rozwinięcia się, bo można na tym coś zbudować - romans, fantasy czy humoreskę.
  • O co chodzi z tą interpunkcją? Skąd przecinek po słowie "okaże"?
  • Skoiastel 10.06.2021
    „Uwiedzie cię spojrzeniem i wdziękiem wręcz [zbędna podwójna spacja] mistycznym”.

    „Zatracisz się[,] chłopcze[,] w niezwykłej dzikości (…)”.

    „Gdy ten narkotyk okaże, [przecinek zbędny] się śmiertelnym, nie znajdziesz odwrotu. Ona płonie jak ogień, [przecinek zbędny] pochłaniający lasy[,] złapała cię we wnyki jak zwierzynę łowną”.

    „Przekonasz się nie raz, iż nigdy nie zdołasz jej zamknąć w klatce (…)” – nieraz. Łatwo domyślić się, że chodzi o „często”, nie: „ze dwa razy”.
  • Skoiastel Znaczy, ja to widzę, ale dlaczego autor tak ignoruje interpunkcję? I to zwłaszcza, że pod jego publikacjami wielu zwraca na to uwagę.
  • Skoiastel 11.06.2021
    vanderPoltergeist dobre pytanie! :D
    (Psst! W „zwłaszcza że” nie stawia się przecinka) :)
  • Skoiastel Racja, dziękuję za zwrócenie uwagi. (Tymczasem autor dalej nie poprawił błędów interpunkcyjnych...)
  • D.E.M.O.N 13.06.2021
    Skoiastel zapraszam w moje rejony, widzę, że lubisz oceniać teksty - ja wciąż czekam na konkretne oceny :)
  • Trzy Cztery 11.06.2021
    W tak krótkim i tak intensywnym opisie przydałaby się konsekwencja, bo niekonsekwencję widać od razu. Tutaj masz na początku porównanie kobiety do ognia i wiatru, zjawisk, które w swojej fizycznej postaci nie są "twarde", nie są ciałem stałym. Dlatego mógłbyś użyć w zakończeniu innego słowa niż "złamać". Wprawdzie to byłoby ciekawe - złamać ogień, złamać wiatr, ale w tej miniaturze nie dałeś szans takim obrazom. Nie ma dla nich "tła". To nic... Można wziąć inne słowo. Wprawdzie "złamać" to także spowodować uległość, ale skoro nie tylko, trzeba poszukać innego słowa.

    I coś jeszcze, na dokładkę:

    Porównanie ognia i wiatru do rozszalałego konia, może być. Ale - już po chwili - mówienie o "złamanym koniu" - słabo wybrzmiewa. Złamany koń... "Złamas". Nie.

    I podobna sprawa z wiatrem na początku mini.

    "Wiatry" to nie tylko nazwa wichru, huraganu, zefira. Określenie 'wszelkie wiatry" kojarzy się także z terminem medycznym: wiatry - gazy odprowadzane podczas procesu trawienia.
    Może zamień te "wszelkie wiatry" na co innego. Same "wiatry" (l.m.), nawet bez "wszelkie", też będzie źle.

    A poza tym - podoba mi się.

    Dlatego chciałabym, żebyś dopracował te dwa drobiazgi, z początku i z zakończenia.
  • Papulek 11.06.2021
    Po pierwsze, czemu nażucasz mi swoją interpretacje mojego tekstu i przekonujesz mnie do konieczności zmian.
    Po drugie, "złamanie konia " Jest fachowym określeniem na ujeżdżenie dzikiego konia. ( Więc twój komentarz światczy o braku wiedzy o jeździectwie. )
  • Trzy Cztery 11.06.2021
    Papulek, Słownik Języka Polskiego podaje:

    WIATR - poziomy ruch powietrza, odbywający się z wyżu do niżu, powstający na skutek nierównomiernego rozkładu ciśnienia

    WIATRY - substancje lotne o przykrej woni wytwarzające się w jelitach na skutek zaburzeń w procesie trawienia, u niektórych zwierząt wytwarzane w celach obronnych; gazy

    Jest różnica?
    .
    "Wiatry" to nie tylko l.m. od "wiatru".
    Napisałam kom. z użyciem słowa "może", a to oznacza propozycję, nie żadne narzucanie:
    "MOŻE zamień te "wszelkie wiatry" na co innego".

    Co do konia, rzeczywiście nie znam się na jeździectwie.
  • Papulek 11.06.2021
    Trzy Cztery
    " Wszelkie wiatr " ? Serio?
  • Morus 11.06.2021
    Zakładka "O mnie":

    "Nie zadzieraj ze mną, jeśli ci życie miłe".

    Hm, strach się bać. A już komentarza z pewnością nie zostawię.
  • Trzy Cztery 11.06.2021
    Morus, dzięki za wsparcie.
  • Morus 11.06.2021
    Trzy Cztery, ech papulka chyba poniosło, w dodatku za taki życzliwy komentarz - arogancka odpowiedź, to po prostu nieładnie.
  • Trzy Cztery 11.06.2021
    A taki delikatny ma nick...
  • Papulek 11.06.2021
    I Bogu niech będą dzięki.
  • Papulek 11.06.2021
    Trzy Cztery
    Jestem tu z innego powodu niż " Sława "
    Nie szukam poklasku.
  • SwanSong 11.06.2021
    Papulek
    Takim tekstem na pewno go nie znajdziesz xD
  • Papulek 12.06.2021
    SwanSong zostawię to bez komentarza "xD"
  • Skoiastel 13.06.2021
    Przypomniała mi się pewna anegdotka. W czasach blogów i ocenialni na Onecie, jakąś dekadę temu, moda była na zakładki „o mnie” i teksty odstraszające potencjalnych zainteresowanych oceną czy opkiem blogowym typu „nie podchodź bez kija” czy „jak się nie podoba – w rogu masz czerwony krzyżyk”. Ofc, autorzy tych podstron myśleli, że w takim „straszaku” jest jakaś wielka głębia i oryginalność (to pewnie nie dlatego dlatego wszystkie te podstrony były na jedno kopyto...). Do czego zmierzam?

    Ano do tego, że przedział wiekowy autorów blogowych na Onecie liczył wtedy jakieś 12-15 lat.

    XD
  • Papulek 13.06.2021
    Dziekuję za wspominkę z życia wziętą, nic nie wnoszącą do utworu który jest tylko i wyłącznie moimi przemyśleniami, notabene 19 latki która stwierdziła że może warto wstawić jakiś tekst.
    "XD"?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania