..

.

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (89)

  • Akwadar 01.03.2021
    Nudy...
  • Targówek 01.03.2021
    Rzeczy, które opisałem faktycznie za ciekawe nie są.
  • Pan Buczybór 01.03.2021
    Hmmm, felieton o niczym tak naprawdę. Jedynie na początku piszesz jakąś mocno stronniczą, wybrakowaną opinię, a potem już są tylko jakieś dywagacje o niczym bez żadnych argumentów... No i tak naprawdę cały problem rozbija się o to, że rozrywka od dawien dawna rozdziela się na prostą, niewymagającą i tą ambitniejszą, artystyczną. Nie można wymagać, że każda rozrywka będzie ambitna, a wszyscy ludzie będą rozrywkę wymagającą lubić...
    Pozdrawiam
  • SwanSong 01.03.2021
    Nie lubię anime (choć kiedyś lubiłem).
    Tyle wstępu.
    Twój "artykuł" nie powinien znaleźć się w dziale publicystyka, bo z publicystyką wiele wspólnego nie ma:
    - "Jednak fabuła często pozostawia wiele do życzenia, gdyż jej odbiorcami są często nastolatkowie"
    Odbiorcami są również ludzie starsi, dojrzali, emeryci, sportowcy, kucharze i prawnicy. W Japonii anime i manga są skierowane do każdego.
    - "Jednak te produkcje powstają właśnie dla specyficznej grupy odbiorców i wpasowują się w jej upodobania."
    Właśnie opisałeś każdą książkę, film, komiks itd. Jeśli piszesz dla dzieci, to nie wsadzasz tam masakry piłą łańcuchową, a w horrorach osią fabuły nie jest pielęgnacja ogródka (chyba że przeklętego)
    - "A przykładowo, kultowe polskie filmy, których ja jestem fanem, zazwyczaj tworzone są dla każdego, niezależnie od płci czy wieku (oczywiście, trzeba mieć trochę oleju w głowie)"
    No, proszę cię. Artykuł powinien być bezstronny, a tu połowę stanowi twoje udowadnianie, że masz lepsze hobby niż inni. Co to ma być? Do tego ten cytat... polskie filmy są pełne bezwartościowego chłamu jak wszystko zresztą. W USA dostaniesz American Pie i Łowcę Androidów, w Rosji Stalkera i propagandowe filmy wojenne, a w Polsce Idę i komedię romantyczną z Karolakiem. Poza tym: "Psy"? Film, w którym roi się od przekleństw i pseudomacho ma być filmem dla wszystkich? Nie sądzę.
    - "Anime zaś to po prostu.. nic. Nic ze szczyptą infantylizmu."
    Nie potrafisz znaleźć wartościowego anime.
    - "Pamiętam, że w młodości bardzo lubiłem komiksy Chmielewskiego, potem gdy trochę podrosłem oglądałem Czterech Pancernych oraz Klossa. Dzisiaj, z tego co widzę, dzieci wychowuje Tik Tok."
    Czyli zafascynowała cię w młodości komunistyczna propaganda? Gratulacje.
    - "Natomiast gigantyczna część nastolatków fascynuje się dość prymitywną muzyką, jak One Direction, Harrym Potterem oraz oczywiście anime"
    Co jest złego w One Direction? To muzyka rozrywkowa. Rozumiem, że ty spędzasz czas z cygarem w gębie, słuchając Bacha i czytając Tako rzece Zaratustra? Oczywiście z jakimś psychologicznym dramatem obyczajowym w tle?
    Harry Potter jest dobrze napisaną książką, z interesującymi postaciami i szczegółowo wykreowanym światem.
    - "Prawdziwie wartościowe utwory, Goethe, Mickiewicz, często ich po prostu nudzą"
    Jak ciebie Mickiewicz nie nudzi, to gratuluję, ale ogólnie to koleś przynudzał.
    - "Pomijam już manipulowanie nastolatkami i wykorzystywanie ich do propagowania m.in. mitów o globalnym ociepleniu, za które mają walczyć."
    Znów wtrącasz swoje poglądy do tej niby publicystyki. Globalne ocieplenie to nie mit, ale trzeba mieć jak to napisałeś "trochę oleju w głowie" aby to zrozumieć ;)
    - "Znacznie bardziej przyswajalne będzie kolejne Mirai Nikki, które dla dojrzalszych widzów jest żenujące."
    Tak żenujące, jak kolejne filmy Vegi? Nie sądzę.
  • Targówek 01.03.2021
    Nie odniosłeś się do mojej wzmianki o Monsterze, który właśnie jest anime w miarę sensownym.
  • Angela 01.03.2021
    Targówek Monster ma 74 odcinki, a nie 70 znawco z koziej d... :)
  • SwanSong 01.03.2021
    Targówek
    I to wszystko, co masz mi do powiedzenia? Po co w ogóle ci odpisywać, jak sam się nie odnosisz?
  • Targówek 01.03.2021
    SwanSong mogę ci wytknąć parę błędów w tej *opinii*. Twierdzisz, że anime oglądają różne grupy wiekowe. W Polsce niekoniecznie, bo dorośli ludzie raczej nie oglądają Anothera z wypiekami na twarzy.
  • Targówek 01.03.2021
    Zresztą mimo wszystko nie nazwałbym Klossa komunistyczną propagandą, choć takie zarzuty już się pojawiały. Zastanów się, w jakim okresie to powstawało. Miało wartość jako historia i realizacja.
  • SwanSong 01.03.2021
    Targówek
    Nie wiem, co to Another, ale znów robisz ten sam błąd. To, że nie oglądają Anothera, nie znaczy, że nie oglądają innych anime. Są takie naprawdę dla dorosłych. Poza tym jest też wiele komediowych anime, które są całkiem miłą odskocznią dla i starszych i młodszych.
  • SwanSong 01.03.2021
    Targówek
    Jako realizacja? Oczywiście. Ale patrzysz z sentymentem na Klossa, mimo że powstało o wiele lepszych seriali od tego czasu.
  • Targówek 01.03.2021
    Komediowe anime? Jeśli ktoś uważa japońskie poczucie humoru za zabawne... nie wnikam.
  • Shogun 01.03.2021
    Targówek jako wieloletni fan anime i ktoś, kto od lat "siedzi" w tej społeczności, mogę Ci z czystym sumieniem powiedzieć, że wszystkie grupy wiekowe i społeczne nawet oglądają anime, bo to jest tak szerokie medium, że każdy znajdzie coś dla siebie i znajduje.
  • SwanSong 01.03.2021
    Targówek
    Humor to taka specyficzna sprawa, która nie nie da się ująć w sztywne ramy japońska itd. Każdego śmieszą różne rzeczy i nie widzę powodu, dlaczego akurat twoje poczucie humoru jest lepsze niż kogoś innego. Są anime poważne, są komediowe i to z tak szerokim spektrum humoru, że każdy znajdzie coś dla siebie. Ciebie śmieszy durnowaty, pełen przekleństw dialog u Vegi, mnie co innego.
  • Shogun 01.03.2021
    Tragedia...
  • Onyx 01.03.2021
    Bosze...
  • Targówek 01.03.2021
    Wolałbym konstruktywną krytykę.
  • Tjeri 01.03.2021
    Weszłam, bo myślałam, że będą jakieś argumenty konkretne. Że poznam punkt widzenia odmienny do większości (bo większość nastolatków, których znam lubi anime). A tu o "micie o globalnym ociepleniu" :)))). Rany, wszędzie płaskoziemcy...
    Jak napiszesz coś poważnego w temacie, to przeczytam. Sama fanką anime nie jestem, aczkolwiek uwielbiam Miyazakiego – to głębokie i mądre produkcje.
  • Shogun 01.03.2021
    Nie ma co się dziwić. W końcu produkcje Mistrza :)
  • Targówek 01.03.2021
    Greta Thunberg i płaskoziemcy są siebie warci.
  • Tjeri 01.03.2021
    Targówek :))))
  • Targówek 01.03.2021
    Zresztą ten tekst nie był tylko o tym, ja po prostu zastanawiam się nad psychiką typowego odbiorcy tych dzieł.
  • Tjeri 01.03.2021
    Shogun ano! Na całe Studio Ghibli patrzę przyjaznym okiem, ale dla mnie zdecydowanie jest Miyazaki i długo nic :).
  • Tjeri 01.03.2021
    Targówek jakby ktoś nic nie wiedzący o Tobie przyszedł tu i przejrzał Twoje teksty i wybranego fana anime dla porównania – to jak myślisz – czyją psychiką się zmartwi?
  • Shogun 01.03.2021
    Tjeri oby pojawił się następca, bo wedle starej maksymy "Dwóch ich jest. Nie mniej, nie więcej. Mistrz i uczeń" ;)
  • Tjeri 01.03.2021
    Shogun Ano, Darth Sho! :))
  • Shogun 01.03.2021
    Tjeri ;))
  • marok 01.03.2021
    Kurde, dobrze, że ja tak anime dużo nie oglądałem to się nie zdenerwuje aż tak bardzo xdd. Team Godzilla
  • Targówek 01.03.2021
    ??
  • pansowa 01.03.2021
    Targówek Jaki mózg - taki tekst.
    Intelektualne badziewie tworzy badziewie.
  • Celina 01.03.2021
    pansowa nie rozumiem, dlaczego przyłazisz pod cudzy tekst do człowieka, który ciebie nie zaczepia, ani nie zwraca się do ciebie w ordynarny sposób, ani w żaden inny sposób nie obraża i go obrażasz i poniżasz.
  • pansowa 01.03.2021
    Celina Tak samo jak ty przyłaziłeś wczoraj baranie.
  • Targówek 01.03.2021
    pansowa znasz w ogóle temat?
  • Shogun 01.03.2021
    Targówek Ty sam go nie znasz, sooooo... :)))
  • pansowa 01.03.2021
    Targówek Ciebie znam i ludzi, którzy tu piszą.
    Wystarczy.
  • Targówek 01.03.2021
    pansowa Więc dlaczego interesuje cię felieton o anime?
  • pansowa 01.03.2021
    Targówek Interesuje mnie twój przypadek skrajnego uchynięcia.
    Przez twoje teksty mam wgląd w spaczoną psychikę.
  • Shogun 01.03.2021
    pansowa a mi nawet Bordo nie odpisze ??, ale tak to jest jak przecież nic nie wiem o temacie... ??
  • Targówek 01.03.2021
    Shogun nie masz racji, bo jednak trochę tego liznąłem
  • pansowa 01.03.2021
    Shogun Niech już kończy i wstydu sobie oszczędzi.
    Co miałem rzec - rzekłem.
    Nie będę się więcej spuszczał nad przypadkiem.
  • Shogun 01.03.2021
    Targówek stereotypy żeś liznął co najwyżej, a nie temat...
  • Shogun 01.03.2021
    pansowa ano, chyba nie ma sensu...
  • Targówek 01.03.2021
    Shogun jakie stereotypy? Oglądałem i na podstawie tego wyraziłem opinię
  • Shogun 01.03.2021
    Targówek cały ten Twój "felieton" to jeden wielki stereotyp...
  • matix1256 01.03.2021
    Wybacz, ale ten "felieton" jest bardzo słaby. De facto opisujesz tylko najsłabsze anime typu SHOJO, ignorując dziesiątki czy nawet setki ciekawych i właśnie mocno psychologicznych produkcji.
    Jak. Np Psycho Pass, Evangelion, God EATER, Death Note, Battle Royale, Mirai Nikki, Promised Neverland, Kształt twego głosu, wilcze dzieci itd itd
    serie dark fantasy -> Claymore, Berserk!!!!!!! Goblin Slayer, Święte pieczęcie, seria Fate itd
    Słynne serie Shonenów jak dragon ball, naruto, czy bleach
    Porządne romanse typu, -> Oh my Goddess, clannad, kannan itd itd

    W skrócie napisałeś tyle co nic. " nie lubie, bo wole co innego"... to nie jest argument.

    I wierz mi Anime ma obecnie większą wartość niż polityczne poprawne gówna z Hollywood czy mianstremowych medii, nawet jeśli Japończycy jako bohaterów robią 1000 letnie lolity... Takie są fakty...
  • Szpilka 01.03.2021
    Tomasz, czy Ty nie jesteś za bardzo apodyktyczny? Skoro młodzi lubią, to niech oglądają, takie ich prawo, sama obejrzałam tylko Kapitana Tsubasę, podobało mi się, ale zasadniczo to nie moja bajka.

    "Czterej pancerni i pies" to strasznie propagandowy film, no ale cóż, cenzura była, aczkolwiek oglądało się fajnie.

    Odnośnie do Twoich spostrzeżeń - żyj i dać żyć innym. O!
  • pansowa 01.03.2021
    Zwróć uwagę, że pacjent ciągle wciska nam, że jest nastolatkiem, a pisze, że się chował na Tytusie, Klossie i Pancernych :)
  • Szpilka 01.03.2021
    Pansowa

    Hhahahahaha, no właśnie sprawa się rypła, to samo sobie pomyślałam, przeca dzisiejsza młodzież raczej nie zna tych pozycji wymienionych przez autora ?
  • pansowa 01.03.2021
    Szpilka No właśnie :)))
  • Szpilka, Znając Borda, to on nigdy nie był nastolatkiem, ani młody, zawsze kłamał.
  • Chociaż - grywa w nowoczesne multiplayery, pewnie jest po trzydziestce, bo starsi to rzadko w takie.
  • Szpilka 01.03.2021
    Yanko, ja go nie znam, wiem, że się lubował w świńskich tekstach. Nie mam pojęcia, ile ma lat, w zasadzie to bez znaczenia, liczy się pisanie i zachowanie ?
  • Liv12365 01.03.2021
    Szpilka Oj tam nie zna :P Słyszeć się słyszało, a moja koleżanka, to akurat jest fanką, ale bardziej teraz, bo za gówniaka nie oglądała. Zainteresowanie pewnymi rzeczami przychodzi wraz z wiekiem.
  • Liv12365 01.03.2021
    Fanką Pancernych :)
  • Targówek 01.03.2021
    Gdybym oglądał anime i sagę świerzb zamiast klasyków, może dziś byłbym kimś innym.
  • Szpilka 01.03.2021
    Liv12365

    Chyba że tak ?
  • Targówek 01.03.2021
    Liv12365 pancerni to nawet dość często lecieli w telewizji jak pamiętam
  • Targówek 01.03.2021
    Lubię wracać do tego serialu, patrząc na to, co dzisiaj kręcą (Chyłka Zaginięcie Chyłka Kasacją itd.)
  • Liv12365 01.03.2021
    Targówek Każdy lubi co lubi. Chyłkę sobie chwalą np sędziowie, bo w miarę fajnie jest odwzorowana rzeczywistość sądowa. No i kobieca postać.
  • Targówek 01.03.2021
    Liv12365 mnie się wydają takie same te wszystkie szarobure kryminały tvnu. Kiedyś nieco inaczej kręcili (Glina, Pitbull, Oficer etc)
  • Liv12365 01.03.2021
    Targówek Wiesz, to na zasadzie gadania "Kiedyś to było..." było i minęło. W pamięci trzeba mieć, ale czasy się zmieniają, wszystko idzie naprzód.
    Nie można się negatywnie do całego świata zamknąć i w bańce trzymać :) a znajomość czegoś nowego, innego może być atutem.
  • Spróbuję obejrzeć Violet Evergarden, Harry Pottera nie dałem rady.
  • matix1256 01.03.2021
    polecam! Violet evergarden jest bardzo dobre. Ewentualnie jak lubisz klimat wojenny to valkyria chronicles też jest ciekawe, choć osobiście bardziej polecam gre z tej serii niż anime
  • Shogun 01.03.2021
    matix1256 podbijam i również polecam :)
  • matix1256, Raczej jestem z pokolenia Tjeri i Akwadara, to tylko z ciekawości zalukam, ale dzięki za polecane :)
    RPG na PC w single player lubię czasem pomęczyć, ale archaiczne sprawy, sprzed 10 lat i więcej.
  • Onyx 01.03.2021
    Również polecam!
  • Loren_Visser 01.03.2021
    Pisać o anime, że jest płytkie to tak jakby pisać, że wszystkie horrory są płytkie, po obejrzeniu pięciu części "Rekinado". Nie wiem, polecam animacje Miyazakiego, czy coś
  • Targówek 01.03.2021
    Wspomniałem Monstera, który płytki nie jest.
    PS. Szanuję za Big Lebowskiego
  • Mess 01.03.2021
    Niektóre Anime..bo nie wszystkie odwołują się do czegoś takiego jak, honor, przyjaźń, miłość i to jest często tematem owego Anime przeplatane innyni rzeczami. Sam oglądałem tego mało, Ale nie zgodzę, się że jest to głupie i bez przesłania ?‍♂️
  • Celina 01.03.2021
    A ty masz pięć lat, Mess? Nie czytała ci mama baśni braci Grimm, czy Andersena?
  • Mess 01.03.2021
    Celina A co to ma do rzeczy? Mowa tu o konkretnej sprawie i na jej temat mówię ?
  • Mess 01.03.2021
    Celina wolałem komiksy typu Spawn lub LoboXD zawsze byłem buntownikiem
  • Celina 01.03.2021
    Ma, bo żeby dorosły człeczek zamiast zajmować się poważnymi sprawami, pasjonował się jakimiś stworami z wyłupiastymi oczami, wielkimi głowami, to żenada. Po prostu zdziecinnienie. A śmieją się z ludzi starych, że dziecinnieją. Dziś już ogłupiane są całe pokolenia tysiącami bodźców.
  • Mess 01.03.2021
    Celina A ludzie gadający o patriotyzmie i innych głupotach? To też jest śmieszne XD
  • Mess 01.03.2021
    Celina zresztą jakbyś czytał, napisałem, że oglądałem tylko kilka i że kilka ma przesłanie, które są dobre dla ludzi. Ale ty jak zwykle widzisz co chcesz XD?
  • Angela 01.03.2021
    Biedny Boguś, jeszcze żywy, a już sztywny?
  • Angela, Przeniesienie erekcji na wzwód ogólnoustrojowy.
  • Angela 01.03.2021
    yanko wojownik 1125 do mojej diagnozy pasuje jeszcze kij w d....?
  • Angela, A tak, równanie równoległe w pion.
  • pansowa 01.03.2021
    Angela :)))
  • Angela 01.03.2021
    yanko wojownik 1125 zawsze coś :)))
  • Celina 01.03.2021
    Jak tam sobie chcesz, Mess.
  • Raven18 01.03.2021
    Szczerze przyznam, że sam jestem przeciwnikiem anime, a niestety niemal codziennie natykam się na memy z tym związane, i już sama taka sytuacja nie jest dla mnie zbyt przyjemna. Zwyczajnie irytuje mnie sam wygląd tej animacji oraz jej styl.
    A z tym Mickiewiczem to się nie zgodzę. To, że nauczyciele go gloryfikują nie oznacza, że każdy ma uważać go za wielkiego poetę. Mi się na przykład kompletnie nie podoba jego twórczość, jedynie Wallenrod był dla mnie w miarę okej. Podobne uczucia mam do dzieł Słowackiego czy Krasińskiego, bardzo lubię natomiast Norwida i Krasickiego. Pozdrawiam
  • Targówek 01.03.2021
    Dzięki za komentarz. A co powiesz o Goethe?
  • Raven18 01.03.2021
    Targówek Wybacz, nie zobaczyłem komentarza wcześniej. Goethe stworzył jedną z najbardziej irytujących postaci w historii literatury. Żeby nie było - ja naprawdę lubię wrażliwe, pełne emocji postacie, nawet te narzekające, smutne i tak dalej. Ale gdy one są dobrze napisane, a Werter to była jakaś karykatura
  • Ellie Victoriano 01.03.2021
    Jak już mówiłam... Obejrzyj "grobowiec świetlików" i wtedy mów, ze anime tylko dla dzieci ??
  • Celina 02.03.2021
    Bardzo wartościowy i potrzebny tekst będący przyczynkiem do analizy problemu dziecinnienia społeczeństwa.
  • SwanSong 02.03.2021
    Taki na twoim poziomie xD
  • Keraj 02.03.2021
    Anime może być fajne, ale trzeba umieć rozdzielić fantazję od rzeczywistości. Na przykładzie niektórych koleżanek mojej córki widzę że dobrze na tym nie wyszły, malowanie się i ubiór 12-latki jak w anime, cięcie się, w jednym przypadku próba samobójstwa i szpital psychiatryczny. Kolega z poprzedniej pracy ogląda anime od prawie 30lat, nie umie odnaleźć się w rzeczywistości w kontakcie z kobietą, szuka w wyobraźni ideał z anime Magna i hentai. Wszystko jest dla ludzi, ale mądrze z tego trzeba korzystać i znać granicę. Ważny głos w tej sprawie Targówek

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania