Poprzednie częściDrabble - Ortografjo kohana

Drabble - Porażka

Wspinam się, włażę ku górze, dla odpoczynku, dla rodzinnego ciepła. Ale nic z tego, znowu się poślizgnęłam i spadam, z hukiem i trzaskiem staczam się w dół, zgładzona. Lecz ja się nie dam, o nie!

Próbuję znowu, po raz enty, przecież w końcu musi mi się udać.

 

Zamarznięte serce prosi o ostatni przebłysk siły, o upór i mobilizację.

Lezę więc znowu, na chwiejnych nogach pokonując kolejne przeszkody, wrednie utrudniające mi drogę do celu.

Doczłapałam już prawie na szczyt, ale tu kolejny feler i znowu jestem na dole.

Obolałe ciało i dusza.

 

Do diaska, chyba nic z tego, przeklęte oblodzone schody!

Następne częściDrabble - Rozkosz

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • betti 01.10.2019
    Podoba mi się. Wyrazisty i pełny obraz zimowej udręki, od razu ładniejsza jesień... Na początku myślałam, że to udręczona dusza... fajne zaskoczenie.

    Pozdrawiam.
  • Writer'sWife 01.10.2019
    Dziękuję. Pozdro.
  • droga_we_mgle 01.10.2019
    Efekt uśmiechu przy ostatnim zdaniu został osiągnięty.
  • Writer'sWife 01.10.2019
    Miło mi to "słyszeć" :D Dzięki.
  • Tjeri 01.10.2019
    Pomysł bardzo fajny. A wykonanie byłoby lepsze, gdyby niektóre słowa wymienić. Nie żeby jakieś złe były, ale stusłówka to musi być cacuszko, perełeczka, dopieszczone niczym pierwsze dziecko czterdziestki piątki. :D.
    A tu jest trochę zapychaczy, stwierdzeń oznaczających w zasadzie to samo (np. "Wspinam się, włażę ku górze"), czasem słówko nietrafione (np. feler wydaje mi się tak o szpilkę nie zgadzać kontekstem).
    Z mniejszym zaś przekonaniem podnoszę to: "z hukiem i trzaskiem staczam się w dół, zgładzona." Huk to ogólne słowo hałasujące, trzask to już konkretna onomatopeja. Huk i trzask? Niby tak, a jednak można by ładniej dobrać dźwiękonaśladówki. Zaś słowa "zgładzona" chyba nie da się obronić.
    To wszystko drobiazgi, ale w maleństwie mają znaczenie.
    Pozdrawiam!
  • Writer'sWife 01.10.2019
    Taki mam styl i taki już zostanie. Dzięki za odwiedziny i rzetelny komentarz. Pozdro.
  • Witam,. Całkiem takie nawet do rzeczy.
    Koniec fajnie klamruje całość.
    Pozdrawiam
  • Writer'sWife 02.10.2019
    Dzięki wielkie. Również pozdrawiam.
  • Canulas 02.10.2019
    Wiesz, że można łączyć inaczej niz przy pomocy "się". Noo za dużo tego. Sorry, czytałem Twoich trochę i wiem jak piszesz. To jest poniżej Ciebie.
  • Writer'sWife 02.10.2019
    "Wiesz, że można łączyć inaczej niz przy pomocy "się". Np? Wiesz? Przypominasz mi znajomka z... tak samo czepliwy, choć sam nie pisze nieskazitelnie :P Dzięki za koment i czekam na dalsze sugestie co do tego nieszczęsnego "się". :*

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania