Poprzednie częściDrabble - Bo mogę

Drabble - Zgnilizna

Usiadła. Tutaj wszystko było inne. Miasto ginęło gdzieś daleko, choć wręcz wchłaniała ślady cywilizacji. Tu leżała foliowa torebka z logo popularnej sieciówki. Tam dalej ktoś niedbale wyrzucił skórki z jabłek, czarne banany i główkę sałaty. Pomiędzy śmierdzącymi górami biegały szczury, a nad nimi unosiły się hordy robactwa. Śmieci zalewały to miejsce, były wszędzie. Zatruwały ziemię i powietrze - dwie elementarne dla ludzkości rzeczy.

Teraz już wierzyła w te wszystkie opowieści innych bezdomnych. Ludzie sami siebie zabijali właśnie tym, na czym siedziała. Śmieci są zgnilizną świata, która rozprzestrzenia się na tyle powoli, że nikt tego nie widzi. Zabija wszystko i wszystkich. Ale ludzie są i będą ślepi.

Dopóki nie będzie za późno.

 

-----------------------------------------------------------

Inspirowane książką "Zgnilizna" Siri Pettersen.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • D4wid 30.10.2016
    Ciekawy tekst. Moim zdaniem jednak jest wiele czynników, które nas zabijają.
  • To tylko jeden z nich. W końcu nie psychika u mnie.
    Jestem w szoku, że tu zaglądnąłeś ;)
  • D4wid 30.10.2016
    Diamentowa Róża parę dni po operacji jestem. Książkę przeczytałem to teraz przyszedł czas na opowi.
  • D4wid I jak zdrowie?
  • D4wid 30.10.2016
    Diamentowa Róża gdybym napisałbym o tym wiersz to byłby on przepełniony narzekaniem na brak snu i ból, ale fizyczny na szczęście
  • D4wid Napisz, chętnie poczytam. Zdrowiej!
  • akwamen 30.10.2016
    niezłe, popraw tylko "chordy".
  • Dziękuję, moja ortografia boli...
  • akwamen 30.10.2016
    Diamentowa Róża spoko ;)
  • Bio 30.10.2016
    .....nie wiem co o tym myśleć. Bardzo mnie zaciekawilas tym tekstem. 5
  • Dziękuję :)
  • NataliaO 30.10.2016
    Mądry tekst. Dobrze przedstawiony, 5
  • Dziękuję :)
  • Freya 30.10.2016
    Dyskusyjny, no bo tych śmieci nie wykluczysz, są i będą. Kwestią jest zagospodarowanie odpadów i tutaj jest wiele rozwiązań. Na razie nadal wycina się puszczę amazonską i sadzi np. palmy na olej. Tutaj też chyba białowieska nie czuję się bezpiecznie. Zasadniczo chodzi o to by te śmieci przetwarzać, a nie gadać.;-)
  • Nie spodziewałam się, że tym tekstem wzbudzę takie kontrowersje. Ale to dobrze, czasem trzeba ;)
    Nie da się w 100 słowach napisać o wszystkich problemach Ziemi. Dziś wybrałam akurat ten, następnym razem weźmie się inny na warsztat.
  • Numizmat 30.10.2016
    Jest w tym jakaś straszna prawda, ale śmieci to trochę tak jak wydalanie. No bez tego się nie da po prostu. Generalnie to zgadzam się z przedmówcą.
  • Rozumiem, ale wymyślono coś takiego jak toaleta, oczyszczalnie ścieków. Dla śmieci też powinno się wymyślić taką "toaletę". I zawsze można szukać rozwiązań, by było ich mniej.
  • Pan Buczybór 31.10.2016
    Bardzo fajny tekst. Kojarzy mi się z WALL-E. 5
  • Dziękuję, nigdy nie widziałam tego filmu :(
  • Alicja 01.11.2016
    Dobrze jest przeczytać taki tekst i uświadomić sobie wiele spraw, do których codziennie nie przywiązuje się wagi. Za przekaz 5 :)
  • Dziękuję, cieszę się, że to opowiadanie nie jest tylko zbiorem słów, a ma treść :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania