Poprzednie częściDrzewo Starego

Drzewo Starego - część 2

Zanim Phin dotarł do domu, zatrzymał go i zawołał do siebie jego najlepszy przyjaciel, Crin.

- Czego chciał Stary? – zapytał.

- Nic ważnego.

- On nie żyje, prawda?

- A ty skąd niby wiesz?

- Wieża się zawaliła, to pierwszy znak. Drugim mogłoby być doszczętne zniszczenie wioski przez nieznane siły. Wszyscy zginęli, a z domów zostały zgliszcza. Przed tobą przybył tu Wilden. Widział jak w ciągu chwili całą wioskę strawiły ognie piekielne. Zaczęło się, tak jak ostrzegał Stary. Po jego śmierci nic nie będzie takie samo.

- Stary nie zdążył mi powiedzieć, czego chciał, ale teraz to już nieważne.

- Jak to nie? Każde jego słowo było na wagę złota.

- No więc jesteśmy biedakami.

- Idź do Widzącej. Jeśli duch Starego nie przeszedł jeszcze na drugą stronę, zdołasz się z nim porozumieć.

- Chyba cię porąbało.

- Nie ma czasu na rozmyślania. Świat się kończy.

- Bez przesady.

W następnej chwili rozległ się huk. Phin wyjrzał przez okno i stwierdził, że w miejscu, gdzie był jego dom, teraz zieje dziura.

- No nie! Ja pierniczę!

- Co to za świetliste postacie? –zapytał nagle Crin.

- Gdzie? Tu nic nie ma.

- Ależ są. Krążą wokół mnie, małe wróżki.

W następnej chwili Crin zaczął się krztusić i charczeć, a potem przewrócił na ziemię.

- Hej! Co ci jest?

Phin teraz też dostrzegł świetliste kształty wypełniające pomieszczenie. Część z nich wylatywała z nosa i uszu Crina. Nie było czasu na rozmyślania. Gdy Phin wybiegł z domu przyjaciela, świetliste istoty podążyły za nim.

- Co to za gówno? - warknął. Świat stał się znacznie bardziej niebezpiecznym miejscem. Chyba pora na zasięgnięcie rady Starego.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Canulas 09.01.2018
    Nic dodać nic ująć. Całość stoi luźnym dialogiem.
    Dość krótkie trochę i tutaj mam wątpliwość.

    "- Wieża się zawaliła – to pierwszy znak. " - drugi myślnik sugeruje przejście do narracji. Dałbym przecinek.
    Dobre, ale zbyt krótkie na pięć.
  • Agnieszka Gu 09.01.2018
    Ciekawie, ładnie napisane. Trochę od środka zaczęłam czytać. Lecę do początku. Pozdr
  • Szudracz 09.01.2018
    Miało być dużo, gdzie ta boląca dłoń? Nie odcisnęło się piętno zmęczenia. :)
    Świetliste istoty, złośliwe, natrętne, agresywne. Trochę mi tu zabrakło ich cech, jak wyglądały? Domagam się ich opisu. Dobra cześć, ale nie porywająca, rozumiem, że całość zrobi swoje. :)
  • fanthomas 09.01.2018
    Dużo to dopiero będzie i mam nadzieję, że coraz lepiej.
  • Szudracz 10.01.2018
    fan Wszystko będę śledzić na bieżąco. :) Na spokojnie pisz. :)
  • Szymon Skolarus 09.01.2018
    Zapowiada się super:)
  • KarolaKorman 11.01.2018
    Trzeba się udać do widzącej. Co powie? 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania