Poprzednie częściDrzewo Starego

Drzewo Starego - część 6

Czarownica wyciągnęła spomiędzy fałdów sukni kawałek papieru, na którym wypisane były słowa inkantacji.

- To tak na wszelki wypadek, gdybyś zapomniał.

- Jasne. Moja pamięć jest ulotna.

- Tylko nie pomyl ni literki, ani u otwartego z zamkniętym.

- Oczywiście. Powoli i spokojnie.

Phin zaczął czytać inkantację. Zauważył, że na powierzchni jeziorka pojawiły się zmarszczki. Zerknął na Wielką, ale ona już zdążyła ukryć się w bezpiecznej odległości.

- Nie przerywaj – poradziła cicho.

Phin dotarł do połowy tekstu. Woda w jeziorku zaczęła bulgotać i dookoła niego pojawiły się kłęby mgły. Zbliżało się coś niedobrego.

Phin nie przerywał. Stary na pewno wiedział, co robić. Nie wysłałby go z samobójczą misją. I nagle przypomniał sobie słowa Widzącej.

„Teraz nie mam pewności, czy w ogóle nawiązałam kontakt. Może to były wspomnienia z dzieciństwa?”

Przecież ona tu studiowała. Mogła usłyszeć gdzieś tekst tej inkantacji. Było jednak za późno, by przerwać. Jakiś kształt począł wynurzać się z wody, ale zaraz zakryły go nadpływające kłęby mgły. Phin wypowiedział ostatnie słowo i zamilkł. Gdzieś z tyłu dobiegło przekleństwo czarownicy.

Nagle usłyszał szept, nadlatujący od strony jeziorka. Nic nie rozumiał, jakby to był obcy język. Jeszcze przez chwilę rozbrzmiewał cichy głos, a potem rozległo się bulgotanie i mgła się przerzedziła. W miejscu Wiedzącego Źródełka znajdowało się teraz pusta zagłębienie. Phin rozejrzał się. Na ziemi obok niego leżała Wielka.

- Co się przed chwilą stało?

- O rety, rety! Muszę się napić mojej herbatki.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Szudracz 11.01.2018
    Wbije Ci szpilke następnym razem jeśli będzie tak krótko.
    Wielka ciągle mdleje. :) Dawaj dalej. :)
  • fanthomas 11.01.2018
    jak krótko? to w jednej części miało być
  • Szudracz 11.01.2018
    fan Krótko, sam się odsuń od monitora i popatrz. :) Mogło być bez problemu w jednej. Dobra już Cię nie będę męczyć. :)
  • fanthomas 11.01.2018
    wiem, ale chciałem stopniować napięcie ;)
  • fanthomas 11.01.2018
    i miałem problemy techniczne
  • Agnieszka Gu 11.01.2018
    I koniec? Tak szybko?
    Lubię tą Wielką :)) Herbatka z melisy dobra na wszystko :)
    Pozdrawiam
  • KarolaKorman 11.01.2018
    ,,znajdowało się teraz pusta zagłębienie.'' - puste
    I teraz muszę czekać na kolejną część z wyjaśnieniami, czy aby to o to im chodziło :( 5 :) Pozdrawiam :)
  • Szymon Skolarus 12.01.2018
    Świat się kończy a wszyscy są nie kompetentni:) Umieraj, mdleją, zapominają i nic nie wiedzą :) Super ta część
  • Canulas 13.01.2018
    - Tylko nie pomyl ni literki, ani u otwartego z zamkniętym. - zajebiste. Monty Python, pełną gębą.
    Dobra, choć krótka cześć. Idę dalej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania