Dzienniki demonów - Prolog - Legenda o dwóch braciach

Setki tysięcy lat temu, w Przedwieczu istniała jedynie zimna i przerażająca Pustka.

Dwóch braci, będących bogami, dostrzegli to, jak szpetnie wygląda ta kraina na tle sąsiednich światów przepełnionych życiem, dlatego postanowili czymś ją wypełnić.

Niestety nie mogli dojść do porozumienia w sprawie tego, co konkretnie należy stworzyć, dlatego wywiązała się między nimi okrutna walka trwająca tysiące lat. Z racji ich nieśmiertelności żaden nie umiał wygrać. Koniec końców, ojciec postanowił ich rozdzielić, dzieląc Przedwiecze na dwie, równe części i, jak łatwo się domyśleć, dając każdemu z braci jedną z nich na wyłączność.

Starszy Adminus, stworzył na swym terenie anioły, przepiękne ucieleśnienie światła oraz dobra w najczystszej postaci.

Z kolei Hejterus powołał do życia rasę demonów, drapieżników splugawionych mroczną magią oraz samą Pustką.

Nacje te z racji tego, że zostały stworzone przez nienawidzących się braci, również pałały do siebie wzajemną nienawiścią oraz żądzą zniszczenia. Co chwila wybuchały między nimi wojny, lecz żadna z nich nie mogła przechylić szali zwycięstwa na swoją stronę, gdyż każdy z braci znając siebie wzajemnie, stworzył je tak, aby druga strona nie mogła skutecznie użyć swych mocnych stron.

Ostatecznie Hejterus, łamiąc święte zasady, spisane w Kodeksie, samodzielnie stanął do walki przeciwko aniołom, dziesiątkując ich. Ocalała siódemka skryła się w innych światach, przysięgając mu zemstę. Adminus widząc tę tragedię, poszedł do ojca i poprosił go o to, aby wygnał brata z Panteonu, świata zamieszkałego przez bogów. Kiedy usłyszał odmowę, załamał się i zszedł do środka swojego ukochanego świata, nie mającego jeszcze wtedy nazwy. Dobro w jego sercu umarło i zostało zastąpione Pustką, przez którą nigdy nie podejmował żadnych działań oraz już nigdy nie poczuł żadnych emocji.

Hejterus w tym czasie powrócił na Panteon i ponownie zaczął obserwację swych dzieci. Przeraził się na widok tego, że Spustoszenie, czyli boska magia niszcząca śmiertelników, którzy wejdą z nim w kontakt, jakie pozostało w Przedwieczu, zabija kolejne demony. Zapłakał krótko, ale rzewnie ze smutku i nie zauważył nawet, że jego dzieci ocaliły swe istnienie, przenosząc się do innych światów, gdzie różnymi metodami zapewniały sobie dominację.

Na ich nieszczęście, przy podróży między światami musieli porzucać nadany im element Pustki i dlatego nie miały już wtedy swej dawnej potęgi. Jednak trzynaście najpotężniejszych z nich należało do wyjątków od tej reguły i to właśnie oni ogłosili się Piekielną Radą, władającą pobratymcami. Na jej czele teoretycznie nikt nie stał, ale każdy, kto chociaż o nich słyszał, zdawał sobie sprawę z tego, że to Legion sprawuje realną władzę pod każdym względem. Oczywiście nie było to dziełem przypadku, kiedy Hejterus zapłakał, kilka z jego łez opadło do Studni Przedwiecza położonej w samym centrum tej krainy. Tym potężnym artefaktem opiekował się demon, niemający jeszcze żadnego imienia. Na widok tego, że owe łzy zmieszały się z wodą, nadając jej magiczne właściwości, skosztował jej, przemieniając się tym samym w ucieleśnienie Pustki, niewidoczne dla tych, którzy nie są do tego wybrani. Posiadające jedynie jedno, olbrzymie oko bez powieki oraz tysiące, oślizgłych macek o purpurowej barwie. Właśnie od ogromu ich liczby nadał sobie imię Legion, oznaczające również w języku demonów “Ten, który włada”.

Wraz ze skosztowaniem wody, posiadł nową moc, pozwalającą mu na tworzenie nowych demonów z ciał istot śmiertelnych, które wyrażą na to zgodę. Wykorzystywał on ją, aby zacząć gromadzić sojuszników również wśród ludzi, którzy go fascynowali. Kiedy napotkał na jednego ze swych uczniów, nie był zadowolony tym, że tamten z biegiem czasu chciał nim manipulować, ale ponieważ byli związani magicznym paktem, nie mógł się go w żaden sposób pozbyć. Nie mógł również przewidzieć tego, że tamten znudzony długoletnią służbą wykradnie jego magiczne księgi i sam spróbuje przemienić się w demona. Legion, który dostrzegł to dosłownie w ostatniej chwili, rozdzielił jego duszę na dwie części, przez co owszem, narodził się demon, ale Legion zachował swojego ucznia w ludzkiej postaci. Katusze, jakie cierpiał przy tym nieposłuszny człowiek, stanowiły karę za próbę samodzielnej przemiany.

Narodzony przy tym Sakal został wygnany do Przedwiecza, żeby zabiło go Spustoszenie, co miało pogrzebać do reszty marzenia ucznia. Jak się jednak okazało, Spustoszenie już dawno zdążyło wyparować z tamtego miejsca, przez co Sakalowi udało się przeżyć. Sam pośrodku całego świata ogłosił się jego królem, po czym zaczął przemierzać swe włości, licząc na to, że znajdzie towarzystwo.

W końcu natrafił na Zgromadzenie Pustki, w którym demony porzucały ten element ich duszy. Nie wiedząc, z czym ma do czynienia, zaczerpnął kawałek, który wdarł się do jego duszy, niemalże czyniąc go przy tym pełnoprawnym demonem, lecz przerażony tym Sakal odrzucił go, przez co została na niego rzucona klątwa wiecznego głodu. Aby go chociaż przytłumić, pożerał po kolei wszystko: mięso, rośliny, piach, ziemię, nawet samą Pustkę, aż w końcu w Przedwieczu nie pozostało już absolutnie nic. Jednak nawet to nie mogło powstrzymać Sakala, który zjadając część własnego życia, otworzył portal do Piekła, po czym tam zaczął zaspokajać głód, polując na wszystko, co tylko się ruszało.

W tym samym czasie w japońskim piekle, Ichi jako nowe wcielenie Lucyfera, zaczęła łączyć rozproszone grupy demonów pod swym panowaniem, stając się powoli siłą, z którą każdy musiał się liczyć. Na początku niektórzy próbowali stawiać opór, ale na sam koniec tej wojny, nazwanej potem Wojną Szczepów, wystarczyła jedynie drobna sugestia, a wielcy władcy padali przez nią na kolana.

Nikt nie mógł jednak przewidzieć tego, że oślepły z żalu Hejterus zasłyszawsze plotki, że ktoś zniszczył Przedwiecze, postanowił szukać zemsty. Czując resztki człowieczeństwa, które było efektem tego, że Sakal narodził się z duszy ludzkiej, postanowił zniszczyć Ziemię.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • CrazyMaster 10.10.2015
    Tyle pod tekstów! Masz 5 Sakal :)
  • Slugalegionu 10.10.2015
    GdzieXD Poza Legionem nic raczej nie planowałemXD
  • Anonim 10.10.2015
    Czekałam aż ktoś to napisze... ponieważ sama nie byłam pewna, a jeśli już dwie osoby widzą to samo, to jest większe prawdopodobieństwo, iż stwierdzenie jest prawdziwe. Wcześniej oceniłam, a teraz coś naskrobię: podobało mi się, pomimo wielkości Sakala, jako twojej osoby, która mnie rozśmieszyła, nie sądziłam, że tak dobitnie pokażesz się w swoim opowiadaniu, no nie powiem zaskoczyłeś mnie. Mogę też się w nim znaleźć? Jako jakaś epizodyczna postać? Np. ohydny demon chcący zeżreć dusze niewinnych? Albo coś człekokształtnego z mackami? Albo być takim bezlitosnym katem? :3 tak mnie natchnęło.
  • Slugalegionu 10.10.2015
    Pewnie: ) Bez obaw, moja postać będzie miała liczne wady, ale że prolog udaje mit, to nieco przekoksiłem postacie.
  • Anonim 10.10.2015
    Slugalegionu, ja się nie obawiam, obawiałabym się gdybym była piaskiem na pustyni, który nawet zżerał Sakal XD Moim skromnym zdaniem, bardzo dobrze przekoksiłeś postacie, zdążyłam cię polubić w tym tekście
  • Slugalegionu 10.10.2015
    No, idę pomyśleć, gdzie upchnąć Twoją postać: ) Może będzie psiapsiółą Ichi?
  • Anonim 10.10.2015
    Obojętnie, mogę pojawić się w jednym rozdziale zrobić wielkie "BUM" i umrzeć xd Ale podoba mi się ogólny zamysł opowiadania, aż chcę pozostawić swą sylwetką w nim swoje trzy grosze.
  • Ichigo-chan 10.10.2015
    Tak, tak, niech Efria będzie *o* Jeśli Ichi jest Tajgą to Efria jest jej Minorin ♥
  • Slugalegionu 10.10.2015
    Jeśli Ichi jest Tajgą to Efria jest jej Minorin ~ ???
  • Ichigo-chan 10.10.2015
    Trza obejrzeć Toradorę
  • Anonim 10.10.2015
    Slugalegionu, aby zrozumieć będziesz musiał zobaczyć Toradora - polecam, sama oglądałam w życiu trzy razy.
    PS: jak robicie te małe czarne serduszka?
  • Ichigo-chan 10.10.2015
    Efria Lewy alt i 3 na klawiaturze numerycznej
  • Slugalegionu 10.10.2015
    Efria, poczekasz na swoją postać tak do końca Death Note i Toradory (Tak to się odmienia?)XD
    Co do serduszek, na Opowi trza użyć jakiegoś skrótu, ale nie pamiętam jakiego.
    *Paczanie, czy ctr + c i ctr + v działa*
  • Anonim 10.10.2015
    Slugalegionu https://www.youtube.com/watch?v=EARxHAeoNNc - link do trailera xd
    Ten moment gdy z zwykłego trailera więcej rozumiesz po japońsku niż angielsku [*]
  • Anonim 10.10.2015
    Jak nie trawię fantazy to to przeczytałem z przyjemnością i zainteresowaniem
    o dziwo, jednak potrafisz dobrze pisać ;p
  • Slugalegionu 10.10.2015
    jednak potrafisz dobrze pisać ;p ~ Nie, żeby coś, ale to nieco zabolało...
  • Anonim 10.10.2015
    Slugalegionu nie wkurwiaj mnie, to najwyższy komplement, tu nikt nie umie pisać, łącznie ze mną, ogarnij sie!
  • Slugalegionu 10.10.2015
    No, chyba że wychodzi się z takiego założenia...
  • Anonim 10.10.2015
    Slugalegionu jeśli mnie zaciekawiło opowiadanie w rodzaju, którego nie znoszę, bo nie znosze fantasy, rzygam fantasy, to znaczy, że zostało napisane bardzo dobrze, lepiej niż Ślepiec, Jego fantazy nie trawiłem.
    W sumie wszystko jest ciekawe o ile zostanie dobrze napisane nawet romans
    Tu nie ma dobrych romansów, wszystkie są chujowe, bo mnie nie zainteresowały
  • Slugalegionu 10.10.2015
    Filipie, nie wiem, co odposać. Mnie do Ślepca jeszcze trochę brakuje, poza tym Twoją logiką można powiedzieć, że Sapokowski albo Tolkien to przy mnie amatorzy, bo Ci nie podchodzą.
  • Slugalegionu 10.10.2015
    odpisać*
  • Anonim 10.10.2015
    Slugalegionu mój gust i moja logika, a na Sapka się na pewno nie skuszę, natomiast to, o ile będzie dalszy ciąg, będę czytał. Mnie nie interesuje, co sądzą inni, w dupie to mam , to mnie ma się podobać ;)
  • Anonim 10.10.2015
    Slugalegionu, na twoim miejscu bym się cieszyła, a nie marudziła :D
  • Anonim 10.10.2015
    zresztą, bądź kurwa lepszy od tych tuzów, nikt ci tego nie może zabronić!
  • Ichigo-chan 10.10.2015
    Ichi=reinkarnacja Lucka tag bardzo :3
    Ej, na serio jest dobrze napisane xD Fantasy, fantasy, potem nie przesadź z komedią, bo tak jest dobrze XD (ale zabraknąć komedii też nie może :3) *czeka na ciąg dalszy*
  • Numizmat 11.10.2015
    Po pierwsze: Adminus i Hejterus - hahahaha! Niezłe :D
    Po drugie: Nikt jeszcze nie wypisał błędów, więc ja to zrobię :)
    1. "Stworzenia te z racji tego, że zostały stworzone" - trochę masło maślane, nie?
    2. "rządzą" - 'żądzą'
    3. "Na widok tego, że owa łzy? - 'owe łzy'
    4. "spustoszenie" - zdaje się, że to powinno być z wielkiej litery.
    5. "W końcu natrafił się na Zgromadzenie Pustki" - bez 'się'
    6. "Nie wiedząc(przecinek) z czym ma do czynienia"
    7. "pożerał po kolei wszystko;" dwukropek zamiast średnika.
    8."po czym tam zaczął zaspokajać głód(przecinek) polując na wszystko, co tylko się ruszało."
    9. "W tym samym czasie w japońskim piekle Ichi, jako nowe wcielenie Lucyfera, zaczęła łączyć rozproszone grupy demonów pod swym panowaniem" - wydaje mi się, że przecinek powinien być przed Ichi, a nie po. Inaczej sens logiczny zdania jest trochę zaburzony i można źle go zinterpretować.

    Kocham mity, więc forma Twojego tekstu bardzo mi się podobała. Mimo tego, często odnosiłem wrażenie, że niektóre zdania nie brzmiały tak dobrze, jak by mogły. Czasem coś po prostu wydawało się być z nimi nie tak. Całe genesis jest jednak super opisane i bardzo się w nie wciągnąłem :) 4/5
  • Slugalegionu 11.10.2015
    Dziękuję za komentarz: ) Błędy poprawię, ale najpierw dokończę Bitwę: ) Co do reszty, postaram się nie schrzanićXD
  • alfonsyna 11.10.2015
    Jakkolwiek by na to nie spojrzeć, ten tekst ma w sobie pierwiastek geniuszu, którego nie należy zmarnować :) późno się robi, także nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć, ponad to, że mi się podobało i tyle.
  • MiyuDarkenwoods 09.11.2015
    HEJ, nowa jestem i właśnie zgłębiam stronke. Podoba mi się ten tekst, fajny pomysł, Zapowada się ciekawie wiec planuje czytać dalej :)
  • Slugalegionu 09.11.2015
    Witam na Opowi, mam nadzieje, ze Ci sie u nas spodoba. : )
  • ausek 11.11.2015
    Sama nie wiem czemu przeczytałam wszystko od końca, ale efekt ostateczny mnie zadowolił. Zostało to fajnie napisane, podoba mi się :) 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania