LBnR 59 Jak dziecko

zachować radość jak małe dziecko

tak strasznie prostą

przez to tak piękną

 

uśmiechem nie bać dzielić się z ludźmi

pozostać małym

a jednak dużym

 

zachować wiarę też chciałbym jeszcze

że znajdę duszę co przy mnie będzie

zostanie ze mną

gdy łza poleci

 

dlaczego źle jest myśleć jak dzieci

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 20

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • stefanklakson 21.01.2019
    Zakończenie ładnie spina tekst, Maurycy.
  • Piękne dzięki za komentarz!
  • Dekaos Dondi 21.01.2019
    ML→ Ładny tekst. Koniec też. Lepiej jako dorosły osobnik, nie myśleć jak dzieci... naiwnie, niewinnie... można się poczuć zawiedzionym.
    Każdy wiek człowieka, ma swój świat. Mixy bywają różne. Chyba nie ma reguł. To taka moja subiektywka.
    Pozdrawiam→5
  • Dzięki bardzo DD, twoje odczucia są dla mnie bardzo cenne!
    Pzdr
  • Adelajda 21.01.2019
    Piękne zakończenie. Fajnie utrzymany rytm. Nawiązania do dziecięcej radości.
    Wrzucaj na bitwę Maurycy!
    Pozdrawiam.
  • Dzięki Adelajdo za komentarz:)
    Na bitwę? To chyba tak dla zagrszczenia. Szczerze to nawet nie wiedziałem jaki temat tym razem.
    Obadam sprawę:)
  • Kim 21.01.2019
    Ooooo. Cóż za plot twist na końcu. Ostatnie zdanie bardzo niecnie przeinacza całość. Podoba mi się. ale co ja tam wiem :>
    Pozdrawiaki, Maur.
  • Hej Kim :)
    No ale co ja tam wiem? :)
    Fajnie, że się podoba:)
    Kłaniam się bardzo nisko :)
  • Aisak 21.01.2019
    Władca much, udowadnia, że dziecięcy świat nie jest taki słodki i niewinny, jakby się wydawało. Bo dzieci kierują się pierwotnym instynktem, który powoduje, że stają się małymi potworkami.

    Dobry wiersz, Marczello.
    :)
  • Bardzo mi miło Ajsi, że zajrzałaś i zostawiłaś ciekawy komentarz !
    Kłaniam się uprzejmie :)
  • Wrotycz 21.01.2019
    Dlaczego źle? :)
    Dziecko ma naprawdę mały świat wokół, to kwestia skromnej wiedzy, niewielu doświadczeń. Niespójność między dorosłym myśleniem i dziecinnym rodzi groteskowość, więc psychicznego bycia dzieckiem nie można kontynuować:)
    Ale radość absolutnie 'dojrzałości' się nie poddaje. Nie pozwala na stępienie czucia szczęścia. Cudowna jest do końca.
    Ładny wiersz, Maurycy.
  • Dzięki bardzo Wrotycz!
  • Justyska 21.01.2019
    To nie źle myśleć jak dzieci, ale czasem niebezpiecznie:) A może i bezpieczne, ale zwyczajnie się boimy?
    Przyznam się, że łapię się na tym, że uśmiecham się do psów i wydaje mi się, że ich właściciele myślą, że jestem szurnięta. Ale co mi tam:)
    Dobry tekst, porusza serducho, że hej.
    Pozdrawiam!
  • Oby wszyscy byli w taki sposób "szurnięci" jak ty Justysiu :)
    Dzięki za wizytę i komentarz :)
  • Literkowa wita w następny wiersz w Bitwie. Życzymy wygranej.
  • Dzięki bardzo :)
  • Pasja 28.01.2019
    Witam
    To się tylko nam wydaje, że dzieci nie mają żadnych trosk. Mają, tylko szybko przechodzą na następny poziom. I jeszcze jedno mówią prawdę, nawet wtedy kiedy kłamią. Ładnie ująłeś radość i jej poszukiwanie.
    Pozdrawiam
  • Bardzo dziękuje Pasjo za odwiedziny i refleksję.
    Pozdrawiam uprzejmie :)
  • Chciałabym tak myśleć wiecznie. Ładna pigułka radości :)
  • Dzięki bardzo za komentarz.
  • Zapraszamy Szanownego Pana do zagłosowania. Forum otwarte całodobowo.
  • Pan Buczybór 01.02.2019
    Chciałoby się czasem myśleć tak prosto, jak dziecko. Ciekawe ujęcie tematu, dobry wiersz.
  • Dzięki bardzo za komentarz.
  • Ritha 01.02.2019
    Końcówka robi robotę.
  • Dzięki Ritha!
  • Canulas 01.02.2019
    Uderzające w me i tak już obite żeberka. Pieśń i taniec. Chyba faworyt igrzysk
  • Dzięki bardzo Canie!
  • Agnieszka Gu 02.02.2019
    Witam,
    Świetny wiersz. Może nie odkrywczy, ale fajnie skomponowany. Puenta - tchnie mądrością :))
    Pozdrawiam
  • Dzięki bardzo Aga :)
  • Canulas 03.02.2019
    Ty, pępol, nadam Ci tu komunikata, bo nie mam gdzie. Dobry ten wątek żeś stworzył.
    Przydaje się.
  • No taki w sumie był plan żeby się przydawał, może dzięki temu wątkowi ktoś więcej trafi na dobry tekst.
    Wrzucaj tam wszystko co uważasz za dobre, ja większość z tego, jeśli nie wszystko, staram się czytać.
  • Canulas 03.02.2019
    Maurycy Lesniewski , tak robię, ale chciałem jakoś wyrazić uznanie, a Ty wolny duch, żadnych innych mediów chyba ni mosz.
  • Canulas 03.02.2019
    a nie, sorry, dojrzałem. Masz pocztę.
  • Canulas u mnie strasznie zle z czasem, ostatnio nawet gorzej niż zwykle, dlatego, trochę ze swojego punktu siedzenia wiem, że sporo mi umyka dobrych tekstów, a jeśli mi umyka, to pewnie jest takich osób jak ja więcej. Chwała wszystkim, którzy wrzucają do tego wątku o którym mówimy dobre utwory!
  • MarBe 06.02.2019
    Posiadać radość dziecka, szczęście głupka, żelazną kondycję i zdrowie jak rydz czyli gonić za nieosiągalnym w dorosłym życiu.
    Pozdrawiam.
  • Dzięki bardzo za komentarz MarBe.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania