Klub Ważniaka i Krwawa Krypta rozdzial 1

Kogo poznasz w pierwszej części:

 

Sidney - Przewodnicząca Klubu Ważniaka. Jej konik to biologia i geografia. Największe czupiradło w szkole. Nie sposób jej nie zauważyć ani nie usłyszeć na korytarzu.

 

Walter - Niezły cwaniaczek. Nie każdy za nim przepada ale nie można odmówić mu talentu do języków. Nie było jeszcze konkursu językowego, którego by nie wygrał.

 

Andy - Wie więcej o historii niż nauczycielka. Cały wolny czas i wszystkie lekcje po kryjomu spędza z nosem w książkach.

 

Alex - Najlepsza z polskiego. Chodzi razem z Walterem na kurs angielskiego. Ma duszę artystki. Uwielbia malować i pisać wiersze.

 

Rodrick - Nowy uczeń w klasie i najnowszy członek Klubu Ważniaka. Mistrz matematyki i straszny gadżeciarz. Wesoły i towarzyski, wszyscy w klubie go od razu polubili. Po cichu kocha się w Alex.

 

---- 1. Biała koperta

 

Czym jest klub ważniaka? To grupa przyjaciół, którzy w St. Lucy School w Los Angeles osiągnęli najlepsze wyniki w nauce w tym roku. Szkoła St. Lucy to niewielka prywatna szkoła na przedmieściach. W każdej klasie jest raptem kilkanaście osób a w starszych klasach zaledwie kilka.

Klub ważniaka to zgrana paczka. Nie było jednak tak, że Sidney, Walter, Andy, Alex i Rodrick nie chcieli przyjaźnić się z innymi w klasie. Było zupełnie odwrotnie. Byli jednak prymusami więc dzieciaki przezywali ich Klubem Ważniaka i niechętnie spędzali z nimi czas. Przyjaciele mieli na szczęście duży dystans do siebie i po jakimś czasie nawet sami zaczęli tak na siebie mówić. Tak już zostało.

 

Jak to się zaczęło? Był czerwiec. Każdy członek klubu ważniaka miał co najmniej kilka własnych planów na wakacje. Wszyscy jednak żałowali, że nie mogą pojechać nigdzie razem. Świetnie czuli się w swoim towarzystwie. Każdy z nich interesował się czymś innym a mimo to zawsze mieli masę wspólnych tematów i doskonale znajdowali wspólny język. Większość czasu po szkole spędzali wspólnie na zajęciach dodatkowych lub podwórku i nie chcieli się rozstawać na całe dwa miesiące. Największy problem z rozstaniem miał Rodrick - nowy uczeń w klasie, który od razu po uszy zakochał się w Alex. Nawet perspektywa plaży w Miami z rodzicami nie poprawiała mu humoru. Wiedział, że jeśli wyląduje z nimi nad oceanem to większość czasu i uwagi spędzi na myśleniu o niej i pisaniu do niej sms’ów.

Alex z kolei miała do dokończenia obraz, który zatytułowała “niebo w pochmurną noc”, a wiedziała, że nie będzie mogła tego zrobić jeśli zgodnie z planem ruszy z rodzicami na wycieczkę objazdową po USA śladami Beatlesów odwiedzając każde miasto, w którym dawali koncert.

 

I tak w ostatni dzień nauki cała piątka siedziała na murku szkoły i rozmawiała o tym jak bardzo nie chce spędzać wakacji z rodzicami. Kiedy już pełni żalu mieli się rozchodzić, zauważyli dyrektora Ivana Borysa, który energicznym krokiem z szerokim uśmiechem na twarzy zbliżał się do nich trzymając w ręku olbrzymią białą kopertę.

 

___________________

Andy Adams

Rodrick Smiths

Alex Williams

Walter Collins

Sidney Nathan

 

Informacja o przyznaniu nagrody

 

Uprzejmie zawiadamiam o przyznaniu wyróżnienia najlepszym uczniom szkoły st. Lucy za wzorowe wypełnianie obowiązków szkolnych, postępy w nauce i nadzwyczajne osiągnięcia ponadprogramowe. Uczniowie zostają nagrodzenii tygodniową wycieczką do Meksyku.

 

Założyciel szkoły

Edward Stroke

____________________

 

Tak wyglądała treść koperty. Nikt nie mógł uwierzyć w to co przeczytał. Andy prawie zemdlał ze szczęścia gdy wyobraził sobie wizytę w kraju Azteków. Wszyscy w głowie mieli tylko jedną myśl “cel: Meksyk”.

 

Dzień przed podróżą przyszedł czas na pakowanie, przygotowania i przede wszystkim klubowe spotkanie przedwyjazdowe. Każdy pojawił się z listą rzeczy, które miał zamiar ze sobą zabrać. Wszyscy szybko jednak zorientowali się, że trzeba ograniczyć ich liczbę, ponieważ ciężko byłoby podróżować nosząc wszystko w kieszeniach. Zdecydowali zabrać ze sobą po 4 przedmioty.

 

**********

Czytelniku, zdecyduj co każdy członek Klubu Ważniaka ma zabrać ze sobą. Każdy może zabrać ze sobą maksymalnie 4 przedmioty.

**********

 

Andy

książka “Historia Meksyku”

książka “Odkrycia i badania Ameryki Południowej”

książka “W poszukiwaniu legendarnego El Dorado”

książka “Religie Meksyku”

Notatnik

Aparat

Zapałki

Apteczka

 

Sidney

Mapa

Zapasowa mapa

Jeszcze jedna zapasowa, szczegółowa mapa

Kompas

Linijka

Atlas roślin Ameryki Południowej

Szkicownik i ołowki

 

Alex

Pastele

Zestaw węgielków do rysowania

Blok

Pióro

Zeszyt

Farbki

 

Rodrick

Zaawansowany kalkulator

Mp3 z największymi hitami

Internet bezprzewodowy

Latarka napędzana korbką

Czerwony laser

Deskorolka

Scyzoryk

 

Walter

Skórzana kurtka

Ciemne okulary

Slownik hiszpańskiego

Słownik indiańskiego

Talizman w kształcie zęba

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • fanthomas 18.04.2017
    Nieźle mnie zaskoczyłeś. Nie dość, że dobrze napisane, to jeszcze wygląda to na grę paragrafową. 5 bo lubię takie rzeczy.
  • kstroko 18.04.2017
    Zapraszam do 2 rozdzialu, fabuła jeszcze sie nie rozwidla ale paragrafy ida w ruch :)
  • KarolaKorman 22.04.2017
    To przedstawienie postaci mogłeś autorze (nie znam twojej płci i nie wiem czy pisać -eś, czy -aś) wpleść w tekst, ale tak jest o tyle dobrze, że każdy może zajrzeć do tej podpowiedzi w każdej chwili. Nie będę teraz wybierać, co chciałabym żeby zabrali ze sobą, ale po powrocie zaglądnę tu raz jeszcze i dam odpowiedź :) Teraz zostawiam 5 :)
  • KarolaKorman 22.04.2017
    Wracam, jak obiecałam :)
    Andy: Notatnik, Aparat, Zapałki, Apteczka
    Sidney: Mapa, Jeszcze jedna zapasowa, szczegółowa mapa, Kompas, szkicownik i ołówki
    Alex: Blok, Pióro, Zeszyt, Farbki
    Rodrick: Mp3 z największymi hitami, Internet bezprzewodowy, Czerwony laser, Scyzoryk
    Walter:
    Skórzana kurtka
    Ciemne okulary
    Slownik hiszpańskiego
    Słownik indiańskiego
    To im wystarczy :)
  • ausek 10.05.2017
    Dla mnie informacja o tym, kogo poznam w tej części jest zbędna. Taką rozpiskę wypadałoby mieć przed sobą, by dobrze pokazać różnorodność osobowości bohaterów w tekście. A tak straciłeś autorze możliwość ukazania i przedstawienia nam bohaterów poprzez drobne opisy i dialogi, które mogły pokazać to, co wyszczególniłeś.
    Doceniam pisanie historii pod dyktando czytelników, bo ja bym nie podołała. ;)
    Ps. popracuj nad powtórzeniami i interpunkcją. :)
  • zaciekawiony 26.05.2017
    Miejsce akcji to:
    " St. Lucy School w Los Angeles"
    Tymczasem nieoczekiwanie:
    "Alex - Najlepsza z polskiego. Chodzi razem z Walterem na kurs angielskiego" - bohaterowie mają jako normalny, podstawowy przedmiot język polski a angielski jest dodatkowym kursem, bo go słabo znają? Ciekawe...

    To oczywiście kolejny przykład często tu przeze mnie wypominanego błędu z wsadzaniem naszych współczesnych pojęć w inne czasy i realia. To że odległość liczy się w kilometrach a dzieci chodzą do gimnazjum i uczą się polskiego, jest dla autora oczywistą oczywistością, i potem wyskakują takie kwiatki jak system metryczny w średniowiecznej Skandynawii, czy tutaj właśnie, zajęcia z polskiego w amerykańskiej szkole.
  • kstroko 24.07.2017
    Dziekuję za uwagi, poprawię błędy :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania