Latać nie potrafimy cz. I — Napisać list

Z dedykacją i podziękowaniami dla Autorki Anonimowej i Alfonsyny za inspirację :3 Jesteście mega, pamiętajcie, dziewczyny!

***

Zamykam się w pokoju, uciekając przed światem. Malutkie, ciemne pomieszczenie, już od dawna nie otworzyłam w nim żadnego okna, jakby zrobienie tego miało wpuścić demony do mojego osobistego azylu, z którego wychodzę tylko w razie ostateczności.

Domu nie opuszczam nigdy.

Siadam pod ścianą, przyciągam kolana do siebie, obejmuję ramionami i chowam w nich twarz. Nienawidzę opuszczać swojego pokoju, nigdy. Zawsze dopada mnie stres związany z obecnością ludzi.

Strach przychodzi mi naturalnie, jakbym bała się przez całe życie, ale tak nie było, a może się mylę, szczerze nie pamiętam już nic poza czterema ścianami, nawet nie wiem, kiedy ostatnio opuściłam mieszkanie.

Może nigdy?

— Boisz się — szepcze do mnie.

Mam powód do strachu? Odpowiedź pojawia się niemal natychmiast.

Nie wiem.

Najzwyczajniej w świecie nie wiem.

Biorę głęboki oddech.

— Miałaś z tym skończyć — mówię. — Nie potrafiłaś.

— Nie miałam tabletek — odpowiada niepewnie po krótkiej chwili ciszy.

— Nie szukaj wymówek i nie próbuj się usprawiedliwiać. — Mój głos brzmi ostro. — Miałaś ku temu wiele okazji.

— Więc pozwól mi się z nimi pożegnać — prosi.

Wstaję, podchodzę do biurka, wyciągam długopis i kartkę. Siadam na krześle i patrzę w przytłaczającą biel, taką osobliwą i nieprzyjemną, zupełnie jakby wiedziała, że nie powinnam kalać jej uczuciami, swoją czarną egzystencją.

Boję się bieli. Biel przypomina mi twarze ludzi.

Przełykam ślinę.

— Co chcesz napisać? — pytam.

— Że ich kocham — odpowiada.

Kręcę głową.

— Chyba boisz — stwierdzam.

— Ale to rodzice.

— Czasami bliskich boisz się bardziej niż wrogów.

— Dlaczego? — dopytuje.

— Wróg nie zrani cię odejściem.

Waha się przez chwilę krótką, acz zauważalną.

— Ale ja naprawdę ich kocham — szepcze.

— A ja boję.

— Więc napisz to i to.

Przykładam długopis do kartki.

„Drodzy Rodzice,

boję się i kocham Was równocześnie.

Nigdy nie widziałam człowieka, dlatego boję się otaczających mnie ludzi. To niezrozumiałe nawet dla mnie. Co czyni człowieka człowiekiem? Bo wydaje mi się, że jednak coś więcej niż sam gatunek, ale nie wiem co jeszcze. Brakuje mi jednego puzzla, by ułożyć tę układankę, i nigdzie nie mogę go znaleźć, jakby nie istniał. Dlatego nigdy nie widziałam człowieka.

Drodzy Rodzice, boję się wszystkich wokół. Więc zastanawiam się, czy bałabym się również prawdziwego człowieka. Człowieka, nie kogoś, kto go udaje.

Czy ludzie jeszcze istnieją?

Nie wiem. Chcę wierzyć, że tak, ale nie potrafię.

Czy ja jestem człowiekiem?

Tego również nie wiem. Pewnie nie, bo nie widzę go nawet w sobie.

Nie wiem, czy rozumiecie to, co właśnie czytacie, ale to nie szkodzi. To takie moje ostatnie myśli, przemyślenia, zanim zniknę stąd na dobre.

Drodzy Rodzice, ja nie chcę żyć na takim świecie, gdzie nie wiadomo, co czyni coś czymś. Bo dlaczego mówi się „człowiek" na kogoś, kto cech człowieczych nie wykazuje? To chyba moje główne zażalenie.

Nie boję się ludzi. Boję się ludzi nimi niebędących.

Drodzy Rodzice, czy wy jesteście ludźmi?

Nie wiem.

Pewnie nie.

Dlaczego w ogóle twierdzę, że brak mi w ludziach ludzi?

Czy normalnym jest przechodzić obojętnie obok człowieka potrzebującego pomocy?

Czy normalnym jest traktować gorzej osoby, które odstają od reszty?

Czy normalnym jest celowo ranić drugą osobę?

Z pewnością nie.

Ten świat niszczy człowieczeństwo. A może ono nigdy nie istniało?

Nie wiem.

Drodzy Rodzice, od zawsze chciałam być człowiekiem.

Ale chyba nie potrafię.

Dlaczego?

Nie wiem.

Przepraszam.”

Łzy kapią na kartkę.

„Przepraszam.

Kocham Was

Wasza córka”

Biel nadal pozostaje bielą.

— Przepraszam, ja nie potrafię — mówię.

— Wiem — odpowiada. — Ale ja chcę.

— Wiem.

Wstaję. Podchodzę do okna.

— Co robisz? — pyta.

— Uczę się latać — odpowiadam. — Idziesz ze mną? — Wyciągam do niej rękę.

— Jak zawsze.

Wyskakujemy przez okno.

Latać nie potrafimy.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Angela 25.10.2016
    Aż mnie coś w środku ścisnęło, było w tym tekście coś boleśnie prawdziwego.
  • Ellie Victoriano 25.10.2016
    To dzięki Alfi i AA - one ma inspiracją XD
    Dziękuję ♥
  • ausek 25.10.2016
    W tym momencie nie potrafię ubrać swoich myśli i odczuć w odpowiednie słowa. Może dlatego, że sama szukam ludzi w ludziach... 5 ;)
  • Ellie Victoriano 25.10.2016
    Ludzie w ludziach są - wystarczy dobrze i cierpliwie szukać, no i mieć trochę szczęścia :D
    Dziękuję! ♥
  • KarolaKorman 25.10.2016
    Ciekawie poprowadziłaś tę wewnętrzną rozmowę i całość zgrabna (nie wiem czy można tak o tekście, ale co tam :)) Zostawiam 5 :)
  • Ellie Victoriano 26.10.2016
    Jeśli nie można, to robi się tak, żeby było można XD Dziękuję, Karolu! ❤️
  • Perzigon69 26.10.2016
    To było naprawdę wzruszające. Często okazuje się, że ludzie którzy podawali się za ludzi byli ludźmi tylko na początku.
    Też nie umiem latać, ale ja nie wyskakuje przez okno, ja zostałam z niego wypchnięta.
  • Ellie Victoriano 26.10.2016
    Niestety - niektórzy ludzie tacy są, jednak są złote jednostki, na których zawsze można polegać. Więc nawet jeśli ktoś nas wypchnie, znajdzie się ktoś, kto nas złapie.
    Dziękuję pięknie! ❤️
    PS. Przeczytałam opis Twojego profilu. Nie znam szczegółów, ale trzymam za Ciebie kciuki! Bo chyba tylko tyle mogę zrobić.
  • Krismass 26.10.2016
    Czapki z głów, oczywista oczywistość, że musi być 5 :)
  • Ellie Victoriano 26.10.2016
    Kłaniam się nisko, dziękuję! :D
  • ForgetMe 26.10.2016
    Jak narazie najlepszy twój tekst. 5
  • Ellie Victoriano 26.10.2016
    Dziękuję ślicznie! ^^
  • katharina182 27.10.2016
    Wzrusza i zmusza do przemyśleń. Bardzo dobry tekst. Prawdziwy i z przesłaniem. Daję zasłużone 5:)
  • Ellie Victoriano 27.10.2016
    Dziękuję pięknie! :D
  • alfonsyna 27.10.2016
    Chyba wywołałaś wilka z lasu tą dedykacją... Czuję teraz potrzebę sprostowania, że marna w tym moja zasługa, bo to Twoja wrażliwość pokolorowała ten tekst odpowiednio dobraną paletą emocji i dzięki temu widzimy go w takiej, a nie innej formie.
    Komentarzem właściwym podzieliłam się już na innym miejscu, tu więc nic nie dodam, a jedynie podziękuję, bo tak czy inaczej czuję się doceniona w sposób, którego bez podziękowania zostawić nie wypada. ;)
    Zatem... dziękuję, kochana! I niniejszym powracam do lasu. XD
  • Ellie Victoriano 27.10.2016
    Alfi, w końcu, gwiazdko moja! Wracaj do nas! Nareszcie *-* Po takim czasie przekonywania XD
    Nie doceniasz siebie zwyczajnie :D Ale to nieważne - ważne, że inni doceniają Ciebie ;)
    No i jeszcze serduszko: ♥ Dziękuję, Alfi :3

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania