LBnD 31 - Zapomnienie

Duży, majestatyczny dąb rósł w parku od dziesięcioleci. Dawał schronienie zakochanym kradnącym pocałunki pod jego baldachimem. Stanowił mieszkanie dla rodziny drozdów, która zeszłej wiosny powiększyła się o skrzeczące pisklę. Osłaniał przed wzrokiem dorosłych młodzież, która odpalała swoje pierwsze papierosy i próbowała gorzkiego piwa.

A potem zarządca wyciął stary dąb i posadził kilka wiśni, które miały uatrakcyjnić wygląd alejki. Zakochani przenieśli się na ławkę pod wielką wierzbą, drozdy uwiły gniazdko na pobliskim klonie, a młodzież wyniosła się do innego parku. Wszyscy powoli zapomnieli o poczciwym dębie. I czasem tylko jakiś stary przechodzień uśmiechnął się na myśl o minionych latach jego świetności.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • LBnDrabble 04.08.2021
    Witamy kolejne drabble w Bitwie. Życzymy dobrej zabawy ze stu słówkami.

    Literkowa
  • Piotrek P. 1988 04.08.2021
    Bardzo piękna, życiowa, inspirująca i nostalgiczna historia. 5, pozdrawiam :-)
  • Ocmel 04.08.2021
    Dziękuję, pozdrawiam :)
  • pansowa 04.08.2021
    Językowo trochę kuleje, a historyjka rodem z pism dla dzieci z czasów mojej młodości.
    Podobnie jak łopatologiczny morał.
  • Ocmel 04.08.2021
    Wiem, że to nie jest szczególnie odkrywcze podsumowanie, ale właśnie takie przyszło mi do głowy, kiedy przeczytałam propozycje tematów. Dzięki za opinię ;)
  • pansowa 04.08.2021
    Ocmel Ja piszę zawsze co myślę.
    Gdybyś zapisał tę puentę inaczej, tak bardziej metaforycznie i w sposób wymagający więcej wysiłku, czyli poszanowania inteligencji czytelnika...
    Ale tego nie zrobiłeś i jest zakończenie jak w opowiastkach w dziecięcym "Świerszczyku".
    No i parę kulawych zdań w tak krótkim tekście.
  • kigja 04.08.2021
    pansowa Zmień bryle, bo niedowidzisz... Ocmel to płeć piękna, więc odchrząknij i napisz nowy komentarz ???
  • Ocmel 04.08.2021
    pansowa to moje pierwsze drabble, więc było swego rodzaju próbą, na przyszłość na pewno wezmę to pod uwagę ;) Nie sądziłam wcześniej, że napisanie krótkiego tekstu jest tak skomplikowane. A tu faktycznie trzeba się dwa razy zastanowić.
  • pansowa 04.08.2021
    kigja Treść się komentu liczy. a nie zaimki osobowe,
  • pansowa 04.08.2021
    Ocmel To życzę powodzenia :)
  • Ocmel 04.08.2021
    pansowa dziękuję :)
  • kigja 05.08.2021
    pansowa Dobła, dobła, znam już twoja taktykę, panie sowo sowizdrzale hahahahahahaha
  • pansowa 05.08.2021
    kigja ?
  • kigja 05.08.2021
    pansowa ?
  • Małgorzata 10.08.2021
    Jedno drzewo, a tylu istnieniom dawało cień, mieszkanie, schronienie, romantyczny zakątek czy tajną bazę. Dla każdego coś innego. Przyjemnie się czytało Twoje drabble. Nawet śmierć drzewa nie została przedstawiona w smutny sposób, ale jako naturalna kolej rzeczy. Wszystko kiedyś przeminie. Piąteczka.
  • Ocmel 10.08.2021
    Dziękuję bardzo ;) Właśnie tak, wszystko kiedyś się kończy.
  • LBnDrabble 16.08.2021
    ZAPROSZENIE!
    Rozpoczynamy głosowanie. Osiem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 20 sierpnia /piątek / godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Liczymy na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Dekaos Dondi 16.08.2021
    Ocmel↔Ano. Taka kolej rzeczy. Nie tylko z drzewami. Tyle nas, ile pamięci o nas:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Ocmel 16.08.2021
    Każdy chciałby być zapamiętany ;) Pozdrawiam!
  • Akwadar 16.08.2021
    Była myśl, było spojrzenie, zabrakło trochę mocy przekazu, ale doceniam intencję.
  • Ocmel 16.08.2021
    Dziękuję, przy kolejnej okazji popracuję nad lepszym przekazaniem swoich idei ;)
  • Akwadar 16.08.2021
    i dobrze, bo idee interesujące.
  • Trzy Cztery 17.08.2021
    Co się stało, gdy "zarządca wyciął stary dąb i posadził kilka wiśni, które miały uatrakcyjnić wygląd alejki"? Wszyscy się rozpierzchli "po kątach". Zakochani - pod wierzbę, drozdy na klon, a młodzież "do innego parku".

    Okazało się, że atrakcyjny wygląd nijak się ma do cech, które posiadał majestatyczny, stary dąb.

    Pogoń za "błyskotkami" kończy się zwykle stratą. Przegapiamy coś ważnego, co być może nie jest "na czasie", nie jest "modne i ozdobne", a za czym później możemy już tylko tęsknić.
  • Ocmel 17.08.2021
    Dokładnie tak. Przemijanie jest koszmarnie smutne, ale jednak nie da się go uniknąć.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania