Poprzednie częściLBnD 31 - Zapomnienie

LBnD 34 - Brzemię

Oparłam łokcie o balustradę balkonu i zapatrzyłam się na opustoszałą niemal ulicę. Głowa bolała mnie w miejscach, w których uciskał ją diadem. Miałam ochotę zdjąć go i rzucić pod koła czarnej dorożki lokalnego wróżbity. Stary łgarz nie umiał nawet przewidzieć, z której strony wstanie słońce, ale jakimś cudem zbijał fortunę na swoim fachu.

Na zgaszonej latarence przysiadła wrona i zaskrzeczała głośno. Opuściłam głowę, przez chwilę obserwując, jak czarny aksamit sukni zlewa się z mrokiem zimowej nocy. Cienie usiłowały mnie całkowicie pochłonąć, ukryć w swojej bezdennej otchłani.

Tu jest bezpiecznie, obiecywały.

Mrok nie był jednak wiele lepszy od wróżbity.

Zapaliłam latarenkę.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • LBnDrabble 17.10.2021
    Witamy w Bitwie i życzymy dobrej zabawy!

    Literkowa
  • Bajkopisarz 19.10.2021
    Na zasadzie pierwszych skojarzeń - niewyspana bohaterka obudziła się w ciemny jesienny poranek i próbowała jeszcze raz przywołać sen. Nie udało się, a to ból głowy, a to skrzeczące ptaszysko, a to jakiś Cygan w pościeli na drugiej połówce łóżka, chrapie, albo wygaduje jakieś głupoty przez sen. No idzie się zeźlić, bez wątpienia. Więc bohaterka zapala światło i wstaje.
  • Ocmel 19.10.2021
    Uwielbiam Twoje pierwsze skojarzenia ? Zawsze mnie zaskakuje, jak różnorodnie można interpretować teksty.
  • Garść 19.10.2021
    Ocmel - sorry, że najpierw zwracam się do przedpiścy: Ty mądralo jeden, no :D
    Cynizm w lekkuchnym żądełku.

    A teraz do tekstu: "Wyglądałam, jakby cienie usiłowały mnie pochłonąć, ukryć w swojej bezdennej otchłani". - znaczy sobie wyobraża swój wygląd, bo lustra tam nie było chyba.
    Według mnie warto pozbyć się pierwszych dwóch wyrazów, zdanie nabierze mocy.
    I jeszcze, wrona zawsze głośno kraczą/skrzeczą.
    Pozdrawiam Autorkę i Bajkę :D
  • Ocmel 20.10.2021
    Garść, dziękuję bardzo za uwagi ;) Co do wron - ciężko się nie zgodzić, ale jakoś chciałam to podkreślić. Taki głośny skrzek zawsze wywołuje u mnie ciarki ;) Pozdrawiam!
  • Pierwsza część zajebista, druga spoko. Baśniowy klimat, choć opko osadzone w codzienności.
  • Ocmel 20.10.2021
    Dzięki za opinię ;) Dobrze, że całość wychodzi raczej na plus :))
  • Ocmel, Tak, jest generalnie jest dodatnio, czyli z zyskiem.
  • Ocmel, A z innej bajki, na blogu nawala Twój music?
  • Ocmel 20.10.2021
    yanko wojownik 1125 trochę tak, zupełnie nie wiem, co z nim się stało :/ walczę z tym, ale wciąż nie znalazłam rozwiązania
  • Ocmel, Trochę? - on cały czas gra, w sumie fajny.
  • Gothic/Electro - cuś tak może i folk.
  • A nie, on tam różny nawala, się zmienia na pop z wokalem, to pewnie z play listy.
  • Ocmel 20.10.2021
    yanko wojownik 1125 szczerze to mi on nie działa i myślałam, że o tym mówisz :D ale skoro słychać to widać u mnie jakiś problem
  • Ocmel, Ja z Linuksa włażę i jest ten taki player - wikplayer, u góry, cały czas nadaje.
  • Ocmel 20.10.2021
    yanko wojownik 1125 mam chociaż nadzieję, że to nie przeszkadza. Wiem, że zdania są podzielone, a ja osobiście lubię coś tam słyszeć w tle, więc dodałam.
  • Ocmel, Zależy co aktualnie idzie, można przerzucać numery, także wstecz - chyba można uznać ten player za pozytywne coś.
  • Ocmel 20.10.2021
    yanko wojownik 1125 świetnie, więc znów dziękuję za opinię ;))
  • Trzy Cztery 24.10.2021
    Trochę magii, a może noc sylwestrowa. Latarenka jak nowy plan, nowe otwarcie, płomyk nadziei na lepsze. Nawet wróżkom ciąży czasem diadem, znak, że są wyjątkowe. Może chcą o tym zapomnieć? Może wyjątkowość to brzemię? Zwłaszcza w starciu z oszustwem?

    "Stary łgarz nie umiał nawet przewidzieć, z której strony wstanie słońce, ale jakimś cudem zbijał fortunę na swoim fachu".

    Czy prawdziwym wróżkom warto się starać, czy mają ochotę konkurować z łgarzami? Ta wróżka jest wyraźnie zmęczona swoją pracą.

    Nastrojowa opowiastka.
  • Ocmel 24.10.2021
    Każdy czasem ma dość. Ważne, żeby znaleźć swoją latarenkę ;) Dziękuję za komentarz
  • kikimora 24.10.2021
    Poddałam się urokowi Twojego mini. Z przyjemnością.
  • Ocmel 24.10.2021
    Nawet nie wiesz, jak mnie to cieszy ;))
  • Vincent Vega 24.10.2021
    Super klimacik drabbelka i miła lekturka. 5 i pozdrawaim serdecznie.
  • Ocmel 24.10.2021
    Dziękuję i pozdrawiam! ;))
  • LBnDrabble 26.10.2021
    ZAPROSZENIE!
    Rozpoczynamy głosowanie. Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 31 października /niedziela/ godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania.
    Literkowa
  • Dekaos Dondi 26.10.2021
    Ocmel↔Bardzo taki... mimo wszystko "nastrojowy tekst" z nutką "zwiewnego horroru" jakby.
    Może przez klimat tekstu.
    Mam bardzo dziwne skojarzenie... ze sceną z Biblii. O pannach mądrych i głupich.
    Tu rzecz jasna nie o to chodzi... ale jednak mogła na końcu tekstu, zapalić latarenkę... w domyśle na zielono... i rozświetlić mrok... oświecić wróżbitę. A zatem... nie tak źle. Jeszcze nie wszystko stracone.
    Nie wypadnie z balkonu. A nawet gdyby, to bezpiecznie spadnie. I żaden kruk jej nie zaćwierka:)
    A niech to. Ale mnie wzięło na komć:))↔Pozdrawiam:)↔%
  • Ocmel 26.10.2021
    Czasem mam wrażenie, że interpretacje i domysły w komentarzach wciągają jeszcze bardziej niż tekst... Dzięki i pozdrawiam ;))
  • Pan Buczybór 28.10.2021
    spoko
  • Ocmel 28.10.2021
    dzięki ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania