Literackie Horyzonty nr 1_Ścieżka bohatera

Jak zwykle, włóczysz się tam, gdzie nikt normalny nie zagląda.

To nie ciekawość, raczej chęć by wejść, być obok, blisko, ale niekoniecznie uczestniczyć.

Jeden krok za daleko, wtedy udajesz, że jesteś tu nie przypadkiem.

Graj dalej, skoro zacząłeś, tyle razy było podobnie. Masz fart, że ci się uda przejść dalej, przerabiałeś to.

Ludzie nie mają władzy nad twoim losem. Ludzie nie mają...

Ten numer - zadecydowała maszyna, cholerny generator.

- Co on może wiedzieć? Co może? - Czekał tu specjalnie? Jak diabły w karczmie?

- Czekał, jak diabły w karczmie na niesfornego alchemika.

Zdarzenie, które musi wypełnić lukę, ogniwo łańcucha, które musi się zamknąć dla poprawnego działania światów.

Wszystko już się stało, układają się puzzle ścieżek byś nie ominął, co ci przypisano.

Harry Angel myślał, że wie, ile kontroluje.

Można tylko podziwiać krajobraz, delektować się atmosferą.

Skoro już tutaj jesteś, to miałeś tu trafić. Nie inaczej wszystko ma wyglądać. Jest jak być powinno, jesteś bohaterem wydarzenia.

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (38)

  • Witamy w Literackich Horyzontach i życzymy dobrej zabawy ;)
  • Dzięx! :)
  • Onyx 31.01.2021
    Bardzo ciekawy tekst
    Może bimber?
  • Może, może nie?
  • Nie bimber, śmierć :)
  • Tak wylosowała maszyna.
  • Anonim 31.01.2021
    Fajny, nieoczywisty tekst. Normalnie skrytykowałbym, że zbyt nieoczywisty, ale tu o to chodzi.
    Śmierć.
  • Nu, tak nieoczywistości są tu akurat zamierzone. Dzięki.
    A temat - cóż?
  • Ano - śmierć, oczywiste niemal :)
  • Dekaos Dondi 31.01.2021
    Yanko wojowniku↔Hmm... tekst ''namieszany'' ale w pozytywnym sensie, w sensie formy.
    Pierwszy pomyślunkek, to że o śmierć chodzi. Losowo / brak władzy na tym / anioł... itd...
    P.S→jeszcze w LiCho nie brałem udziału:)
  • Tak, ma wywołać przemyślunek, jak jakiś wywołuje to wtedy jest dobrze, bo zamierzony efekt została osiągnięty.
    Dziękuję za koment, Li(c)ho chodzi cicho objawia się na końcu :)
  • Tak, o śmierć chodzi :)
  • Pasja 31.01.2021
    Ciekawa ścieżka jak z czarnego krążka. Mroczny klimat i rozdarcie bohatera. Kosiarz
  • Jak winylowa. Fajnie jeśli zaciekawia i rzuca dekagram pomrocznosci.
    A czy Kosiarz, czy nie - cóż?
    Dzięki.
  • Nie kosiarz, śmierć :)
    Niby też jakoś kosiarz, ale tu określony w konkret.
  • Celina 31.01.2021
    czytaj od rana biblię szatana
    biblia szatana tnie jak katana
    na obiad kaszana krwią zapijana
    przerwa od biblii na czas wszamania
    krwawa kaszana i biblia szatana
    sześć sześć sześć krwawą kaszane chce się zjeść
    biblia szatana nocą czytana a na śniadanie krwawa kaszana
    krwawa kaszana od świtu do spania
    a do czytania biblia szatana
    popieść wieczorem się do pospania
    krwawa kaszana na kolacji dwa dania
    krwawa kaszana potem czytania
    biblia szatana potem kimania
    sześć sześć sześć krwawą kaszane chce się zjeść
    biblia szatana nocą czytana a na śniadanie krwawa kaszana
    krwawa kaszana od świtu do spania
    a do czytania biblia szatana
  • czytaj od rana biblię szatana
    biblia szatana rzuca na kolana
    dobra kaszana nią zagryzana
    biblia szatana dobra od rana
    biblia szatana kaszana zagryzana
    czytaj codziennie biblię szatana
  • K6-2440 31.01.2021
    Pierwsze co przychodzi mi na myśl to 'Determinizm', jednakże mam też parę innych pomysłów. Wspomnianym Harry Anioł, może też sugerować 'Predestynację', ale reszta tekstu raczej takiego wariantu nie wskazuje. Oto na co wpadłem, ale po samym utworze raczej spodziewam się, że chodziło o coś innego.
  • Tekst ma ukrywać prawdę, może to robi, może słabo, po rozstrzygnięciu konkursu zostanie obnażona.
  • Dzięki za wizytę.
  • Niezależnie jaką ścieżką pójdziesz, to i tak tam dojdziesz, wszytko składa się na to.
    Harry Angel - postać z filmu Serce anioła, z 1987, Twardo stąpał po ziemi, ale coś mu umykało, śmierć była tuż za i przed. No w sumie w celu, tylko chodziło jeszcze o wskazanie tematu z listy (wątek był zakopany na forum) i była to śmierć, wylosowana na temat przez generator liczb.
  • A. Hope.S 01.02.2021
    Przez przypadek, trafiamy tam, gdzie jesteśmy najmniej mile widziani... A może trafiamy tam, gdzie się nauczymy wielu innych rzeczy???
    Czego?
    Wiele.
    Dokładniej?
    Indywidualna sprawa.
  • Nu, czy to przypadek, czy jednak co innego?
    Indywidualne, ale czy zawsze pod kontrolą?

    Tekst ma teoretycznie zakopaną odpowiedź.
  • Przez przypadek trafiamy tu i tam... Przypadek sprawia, że możemy trafić na miłość. Taką prawdziwą, całkiem zwyczajną, niemedialną.
    I każdy może stać się bohaterem.
    Wystarczy być człowiekiem.
  • Trafiamy, nie zawsze nie klucząc. Coś jest nagrodą, czy kontynuacją kary?
    Drwina losu, czy szczery jego uśmiech?
    Człowiekiem, Bogiem, który stał się, tworem na podobieństwo, czyjąś inspiracją.

    Niespodziewana zdarza się.
  • Szpilka 01.02.2021
    I my mamy wpływ na własne życie, i inni ludzie, i przypadek, czasem się też fortuna kołem przytoczy, a czasem pech - samo życie ?
  • Mamy na ile nam się wydaje.Zakopano tu temat z listy:

    PULA SŁÓW:
    1. Koloseum
    2. Palec
    3. Poduszeczka
    4. Bimber
    5. Kosiarz
    6. Śmierć
    7. Kot
    8. Apokalipsa
    9. Świat
    10. Duch
    11. Księżyc
  • Szpilka 02.02.2021
    Yanko

    Aha ?
  • Szpilka. Tak :)
  • laura123 01.02.2021
    kie Horyzonty nr 1_Ścieżka bohatera
    Jak zwykle, włóczysz się tam, gdzie (nikt) normalny nie zagląda.
    To nie ciekawość, raczej chęć by wleźć ( wleźć brzmi trywialnie - wejść), być obok, blisko, ale niekoniecznie uczestniczyć.
    Jeden krok za daleko, za późno ( bez za późno - wtedy udajesz) , udajesz, że jesteś tu nie przypadkiem.
    Graj dalej, skoro zacząłeś, tyle razy było podobnie. Masz fart, tylko taki, ( bez ''tylko taki że ci się'') że Ci ( w prozie i w poezji nie piszemy zwrotów grzecznościowych wielkich literą) się uda przejść dalej, przerabiałeś to.
    Ludzie nie mają władzy nad twoim losem. Ludzie nie mają...
    Ten numer - zadecydowała maszyna, cholerny generator.
    - Co on może wiedzieć? Co może? - Czekał tu specjalnie? Jak diabły w karczmie?
    - Czekał, jak diabły w karczmie na niesfornego alchemika.

    Zdarzenie, które musi wypełnić lukę, ogniwo łańcucha, które musi się zamknąć dla poprawnego działania światów. Wszystko więc już się naprawdę stało, układają się tak tylko puzzle ścieżek, byś nie ominął tego, co ci przypisano. ( Wszystko już się stało, układają się puzzle ścieżek byś nie ominął, co ci przypisano.)
    Harry Angel myślał, że wie, że coś kontroluje. ( Harry Angel myślał, że wie, ile kontroluje)
    Można tylko podziwiać krajobraz, delektować się atmosferą.

    Skoro tu już(tu) jesteś, to miałeś tu(tutaj, bo wcześniej też ''tu'') trafić. Nie inaczej wszystko miało wyglądać. Jest jak być miało, jesteś bohaterem wydarzenia. ( Nie inaczej wszystko ma wyglądać. Jest jak być powinno, jesteś bohaterem spojrzenia)

    Poprawiłam. co ''moim zdaniem'' raziło.
  • Dzięki Lauro, po zakończeniu konkursu naniosę sugerowane poprawki.
  • Poprawiłem większość rażącego, dzięks.

    "spojrzenia" - to śmierć, to chyba wydarzenie, zostawiam wydarzenie.
  • laura123 01.02.2021
    Jeden krok za daleko, za późno ( bez za późno - wtedy udajesz) , udajesz, że jesteś tu nie przypadkiem

    Jeszcze to zdanie.

    ''Jeden krok za daleko, wtedy udajesz, że nie jesteś tu przypadkiem''

    Uważaj na szyk przestawny.
  • Pan Buczybór 01.02.2021
    Ciekawe, pogmatwane tak jak zwykle u ciebie. Można się wgryźć w ten tekst i szukać różnych sensów...
    "Bimber"? xd
  • Czasem gmatwanie jest nawet pomocne.
    Szukać sensów i czegoś z listy.

    Bimber daje ciekawe stany i jest dobry.

    Bimber - nie bimber - coś.
  • Bimber dla yanka taki oczywisty na temat, ale losowała maszyna i chodziło o śmierć :)
  • Piotrek P. 1988 26.02.2021
    Przeczytałem z ciekawością. Tajemnicze i inspirujące, 5, pozdrawiam :-)
  • A dziękuję, jest nabór do kolejnej edycji, trzeba słowem rzucić tutaj: https://www.opowi.pl/forum/literackie-horyzonty-w1352/

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania