Mister Dr Abble - Powrót

Coś na powrót i na przywitanie. Czołem, Opowijczycy! ?

 

Kapryśne wichry losu daleko wywiały żołnierza od jego domu. Wiedziony rozkazem, ze smutkiem patrzył za żoną – drobną i delikatną. Któż się nią zajmie i obejmie ciepłym ramieniem, kiedy nadejdą złe chwile? Tak się zastanawiał czas długi, listów pisał wiele. Tak jak i ona.

Aż w końcu nadeszła pamiętna chwila, kiedy w ciało wbiła się kula, uszkodziła kości.

– Do domu, żołnierzu – rzucił dowódca. – Tutaj nie ma z ciebie pożytku.

Ruszył więc żołnierz do domu, droga długa, ale radość wielka. Wrócił, drzwi otwiera, a tam żona z dodatkiem kilogramów. Z małym chłopcem zupełnie niepodobnym. Przetarł żołnierz oczy, zrozumiał i na wojnę wrócił.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Poncki rok temu
    Jak to przeczytałem to taki obrazek mi się w głowie przypomniał:
    https://www.filmweb.pl/film/Malèna-2000-30388
  • Poncki rok temu
    Może nie 1do1 ale treść równie wciągająca.
  • Liv12365 rok temu
    Nie znam haha ale wierzę na słowo ;p
  • Poncki rok temu
    Liv12365 gorąco polecam. Jeden z największych klasyków kina.
  • Noico1 rok temu
    Prawdę mówiąc to spodziewałem się Penelopy oczekującej na zwycięzcę, ha, ha, ha.
  • Liv12365 rok temu
    A tu zonk :D
  • Noico1 rok temu
    Liv12365 idlaczego mnie to nie dziwi?
  • Atylda rok temu
    Zakończenie rozbawiło ?
  • Liv12365 rok temu
    Cieszę się! ?
  • Atylda rok temu
    Liv12365 Nie ma to jak czarny humor ?
  • MartynaM rok temu
    Bardzo smutny tekst, szczególnie końcówka która dobitnie wyraża rozpacz żołnierza. Wiedział przecież po co wraca na wojnę...
    Świetnie napisane mini, Liv. Gratulacje 5
    Pozdrawiam.
  • Liv12365 rok temu
    Dziękuję!
    Dokładnie tak, wiedział z jakiego powodu wraca. ;p
  • MartynaM rok temu
    Tyle czasu był oszukiwany, a cały czas tęsknił i martwił się o ukochaną, kiedy dostał szansę na powrót okazało się, że ma już do kogo wracać. Ona ułożyła sobie życie. Ciekawe czy nie informowała go z litości, czy przeświadczenia że nie wróci, a jej listy, to namiastka szczęścia na polu walki?
  • Alienator rok temu
    W zasadzie to od obojga wojna wymagała poświęcenia, w końcu bądź, co bądź, obojgu kule latały nad głowami...
    Pozdrawiam.
    M.
  • Liv12365 rok temu
    Coś w tym jest ;)
    Dzięki za komentarz!
  • zsrrknight rok temu
    cóż, chyba już lepiej dostać drugą kulkę, choć z drugiej strony... każde rozwiązanie i tak kiepskie
  • Liv12365 rok temu
    I tak źle i tak niedobrze, jak to mawiał klasyk ?
    Dzięki za komentarz!
  • Dekaos Dondi rok temu
    Liv12365↔Nu szak!↔"Walnięty z przodu, kopnięty z tyłu"↔Złoty środek, nie zawsze w środku tarczy.
    Pozdrawiam?:)
  • Liv12365 rok temu
    Dokładnie! :D Pech chciał ;p
    Dzięki za komentarz!
  • Od początku jest powoli stopniowo coraz ciekawiej, a na końcu czeka zaskakujące zakończenie. ?

    5, pozdrawiam ?
  • Liv12365 rok temu
    Dzięki za wpadnięcie! ?
  • Kiedy byłem jakieś 50 lat temu w wojsku. podobne piosenki śpiewaliśmy. 'a jej się dziecko zostało"
  • Liv12365 rok temu
    Bywało i tak, samo życie. Dzięki za obecność!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania