Mister Dr Abble - Marzeń niemożliwych zgnilizna

Ogień płonął, przenikając ciepłem zmarznięte aż do szpiku kości ciało mężczyzny, który kulił się niedaleko i trząsł z zimna. Zastanawiał się, za jakie grzechy musi cierpieć katusze. Uznał, że jeśli piekło istnieje, to właśnie tak wygląda.

 

Jest miejscem pozbawionym ciepła, uczuć i ludzkich odruchów. Z pewnością tego ostatniego o czym zaświadczyłby na wpół zjedzony towarzysz, którego odsłonięte z mięsa, ścięgien i włókien szczęki uśmiechały się radośnie, a puste oczodoły szukały gwiazd na ciemnym niebie.

 

Mężczyzna zaszlochał, a razem z łzami gdzieś ze środka wypłynęła martwa nadzieja oraz zgniłe człowieczeństwo. Tylko jedna myśl trzymała go przy życiu.

 

Myśl o ciepłych nocach.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Morus 06.09.2020
    Livuś, a co się stało towarzyszowi tego nieszczęśnika, co albo kto go zeżarł?
  • Liv12365 06.09.2020
    Dobre pytanie ;)
  • Szpilka 06.09.2020
    Wróciłaś na stałe? ?

    Ciepłe noce, jak mało nam trzeba, drabbelek daje do myślenia ?
  • Liv12365 06.09.2020
    Raczej nie. Ale raz za czas będę zaglądać.

    Dziękuję za wizytę! :3
  • fanthomas 06.09.2020
    Na taką nazwę nie wpadłem
  • Liv12365 06.09.2020
    Jak to powiadają... ogranicza nas tylko wyobraźnia :P

    Dzięki za wpadnięcie.
  • Onyx 06.09.2020
    Fajne drabble.
  • Liv12365 06.09.2020
    Dziękuję ;)
  • Bajkopisarz 06.09.2020
    Jeśli jest zimno, można się ubrać. Jeśli jest ciepło nie da się już bardziej rozebrać niż do naga.
    Wolę zimno, daje więcej możliwości decydowania o sobie.
  • Liv12365 06.09.2020
    I gorąc zmusza do tego samego ;) Szczególnie na pustyni.

    Dzięki za wizytę i pozdrawiam! :))
  • Anonim 06.09.2020
    Jak na drabble to niedopracowane. Przede wszystkim użyłaś słów, które nijak nie pasują do całości. Np:

    Ogień płonął, przenikając ciepłem zmarznięte aż do szpiku kości ciało mężczyzny, który kulił się niedaleko i trząsł z zimna.
    Tu słowo "niedaleko" w ogóle nie pasuje. Niedaleko ma bardziej znaczenie NIE-daleko, co oznacza, że takim słowem można opisywać większe odległości niż kogoś spoczywającego przy kominku. Druga sprawa, tu się czepiam (sic!), w tak krótkiej formie użyłaś słowa "kości" w niemal odwrotnym znaczeniu, więc można się pokusić o inne porównanie niż "do szpiku kości" Poza tym w narracji trzecioosobowej staraj się nie używać wyświechtanych porównań. Albo ich w ogóle nie dwaj, albo twórz własne porównania - np: zmarznięty jak ocalały z Titanica, choć to przykład od czapy.

    Zastanawiał się, za jakie grzechy musi cierpieć katusze. Uznał, że jeśli piekło istnieje, to właśnie tak wygląda.
    Podobnie - wyświechtany zwrot: za jakie grzechy. Poza tym jeśli wywaliłabyś "uznał, że" to sen będzie identyczny, a Ty pozbędziesz się powtórzonej formy gramatycznej na początku kolejnego zdania.

    Z pewnością tego ostatniego o czym zaświadczyłby na wpół zjedzony towarzysz, którego odsłonięte z mięsa, ścięgien i włókien szczęki uśmiechały się radośnie, a puste oczodoły szukały gwiazd na ciemnym niebie.
    Jeśli oczodoły szukały gwiazd, to tym zwrotem tworzysz pewien klimat. A zupełnie inny klimat tworzysz, pisząc: szczęki uśmiechały sie RADOŚNIE.

    Ale zalążek jest, trzeba popracować.
    Jak zaczynałem chodzić na warsztaty, to kobieta prowadząca miała gdzieś gramatykę, a zwracała mi uwagę na użyte słowa, bo gramatykę poprawi korektor, a barwy słów nic nie zmieni.

    Pozdrawiam
  • Liv12365 06.09.2020
    O, świetna opinia. Dzięki za wizytę :3

    W sumie co do porównań nie widzę uzasadnienia, aby ich nie stosować.
    Dlaczego?

    Z drugiej strony można się pokusić o usprawiedliwienie (jeśli chodzi o "kości" i oczodoły oraz "radośnie", że to gra... słowem?).

    Muszę to przemyśleć, bo jeszcze nie do końca widzę o co Ci chodzi, ale pewno jak pokombinuję nad tekstem, to ogarnę ;)

    Jeszcze raz dzięki za wpadnięcie.

    Miłego.
  • Anonim 06.09.2020
    Liv12365
    Dlatego nie należy stosować wyświechtanych zwrotów w narracji trzecioosobowej, bo tworzysz sztukę, a nie słowo zwyczajne. Wyjątkami są: dialog (taki zwrot nadaje prawdziwości wypowiedzi) i narracja pierwszoosobowa - jeśli chcesz, aby narracja brzmiała jak naturalna wypowiedź narratora.

    A gra słowem powinna też mieć swoją barwę. W normalnych sytuacjach trzeba się zastanowić, jakie emocje chcesz wyzwolić w czytelniku i podążać tym tropem.
  • Liv12365 06.09.2020
    Antoni Grycuk Dzięki wielkie ;) cóż. Teraz ma to sens.
  • Pan Buczybór 06.09.2020
    Całkiem niezłe
  • Liv12365 06.09.2020
    Dzięki za wizytę ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania