Na ministra Oświaty

Minister MEN-u wydał orędzie,

że uczennicom cnót wnet przybędzie.

Lepiej by zaczął od swoich w rządzie

(tam, gdzie nepotyzm, w bród krewnych w rodzie).

Chyba że za wzór niewieściej cnoty

stawia Martusię i jej ciągoty.

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (123)

  • Tjeri 14.07.2021
    Straszna rzeczywistość, straszni ludzie. Dobrze, że obśmiewasz... Choć do śmiechu coraz mniej...
    "w bród krewnych w rodzie" - brud
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Niestety, taka nasza rzeczywistość.
    PS. "W bród" jest dobrze - ma dwa znaczenia: 1/przeprawa przez rzekę; 2/dużo, pod dostatkiem.
  • Tjeri 14.07.2021
    Zdzisław B.
    A to spoko, myślałam, że bród to tylko przeprawa
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Tjeri :) Człek się całe życie uczy :)
  • Pan Buczybór 14.07.2021
    Słodko-gorzkie, ale fajne.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Bardziej gorzkie.
    Pozdrawiam.
  • Patriota 14.07.2021
    No cnota niewieścia to dziś towar deficytowy.
  • Szpilka 14.07.2021
    Patriota

    Chłopy też się skundliły ?
  • SwanSong 14.07.2021
    Może wśród twoich 500+ madek.
  • Patriota 14.07.2021
    Szpilka ano, ano.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Spytajcie Martusi K. Ona się na tym zna.
  • pansowa 14.07.2021
    Jak widać.
    Czarnek to emanacja obecnej władzy.
    To właśnie ten typ oszołomstwa, które tu widzimy w agresji.
    Tylko Czarnek ma władzę. I to nad młodym pokoleniem.
    Jakie wyjdzie po tej pralni oszołoma nietrudno się domyślić.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Pansowa, jedyny plus, że w dziejszych czasach niedługo o nim zapomnimy, odejdzie w niesławie., Natomiast - co nabrudzi i naśmieci, to będziemy musieli po nim sprzątać.
  • pansowa 14.07.2021
    Zdzisław B. Tylko dlaczego mamy marnować czas i wysiłek na sprzątanie, a nie budowanie?
  • laura123 14.07.2021
    pansowa a ty umiesz sprzątać, jak ty masz dwie lewe ręce?
  • pansowa 14.07.2021
    laura123 Znowu mnie zaczepiasz?
    Idź już.
  • laura123 14.07.2021
    pansowa bo żeś mnie rozbawił... to twoja wina.
  • pansowa 14.07.2021
    laura123 Idź już
  • DEMONul1234 14.07.2021
    laura123 O przyszłaś i tu pluć jadem. Nie za dużo masz tej wazelinki? :)
  • pansowa 14.07.2021
    DEMONul1234 Męczące to i upierdliwe.
  • laura123 14.07.2021
    Zdzisław, a ty startujesz na ministra oświaty? Może spróbuj, tyle masz do powiedzenia i praktykę w oświacie...
  • laura123 14.07.2021
    DEMONul1234 to jadu czy wazelinki, zdecyduj się, bo to sprzeczne ze sobą.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    laura123
    Laura, znam oświatę. Oświatę współczesną a nie oszołomstwo średniowieczne Czarnka. To tyle. Popierasz oszołomstwo i wsteczne średniowiecze, ponowne zagnanie kobiet do roli posłusznej matki , która pokornie ma siedzieć w domu, rodzić dzieci i wyszywać makatki? To tak rób, ale inne kobiety i my, ich znajomi, bracia, mężowie czy partnerzy przeciwko takiemu wszeteczeństwu wystąpimy i tych oszołomów obalimy, pognamy do średniowiecza, gdzie ich miejsce. To tylko kwestia czasu; możesz do nich dołączyć.
    Z tobą skończyłem dyskusję. Rzomawiam z normalnymi ludźmi, żyjącymi nie tylko fizycznie ale i mentalnie w XXI wieku, a nie "wiekach ciemnych Europy".
  • laura123 14.07.2021
    Zdzisław B. toteż dlatego, z uwagi na powyższe, uważam, że powinieneś startować na ministra oświaty. No kto, jak nie Ty?
    Nawet wiesz kogo popieram, kogo nie... Jasnowidz w roli ministra, tego nam potrzeba!
    Działaj!
  • kigja 14.07.2021
    Dobra miniaturka. A Czarnek to młot nieskończony.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Kigja, młot jest bezrozumny. Czarnek natomiast ma rozum hipokryty i oszołoma.
  • Szpilka 14.07.2021
    Martusia nasza

    Ta Martusia ma ciągoty,
    lecz nie wolno gadać o tym,
    mężuś chyba trzeci,
    no i troje dzieci,
    lepsze wszak niż wuja koty ?
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Martusia to wzór prawie niedościgniony...
    Inni przy niej mogą grać tylko ogony.
  • Shogun 14.07.2021
    Tragedią jest fakt, że to jest niestety w punkt... Chciałoby się nie... Ale co zrobić przy takiej władzy...
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Jak władza, takie przymusy.
    Jedyne, co pozytywne- kiedyś odejdą, hańbą okrywając swoje nazwiska.
    Ale co nabrudzą, to nabrudzą. Sprzątania bagna po nich będzie mnóstwo.
  • Shogun 14.07.2021
    Zdzisław B. Święta prawda, i zamiast iść do przodu to znowu będziemy sprzątać ten syf i stać w miejscu dopóki porządku nie będzie.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Shogun Niestety, znowu stracony czas na oczyszczanie.
  • Shogun 14.07.2021
    Zdzisław B. No właśnie, i pytanie teraz, kiedy z kolei ten rozwój nastąpi?
  • DEMONul1234 14.07.2021
    Shogun Problem jest w tym, że tacy zwyczajni zjadacze chleba nie mają pojęcia co się w ogóle dzieje na świecie i słuchają pustych obietnic rządzących., bo w końcu obchodzi ich tylko co dostaną zamiast dobra kraju. Nie chcę się tu odnosić do wyborów prezydenckich, ale dobrze wiemy jacy ludzie głosowali na prezydentów i jakimi wartościami się kierowali :)
  • Shogun 14.07.2021
    DEMONul1234 bo wieku ludzi patrzy na to co "tu i teraz" teraz dostać, teraz mieć, a nie szerzej, czyli mieć coś po zbudowaniu tego własnymi siłami, po czasie, ale za to coś za zaprocentuję na lata.
    Poza tym wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, że są manipulowani przez rządzących i kupowani. 500+ zaraz 1000+ od 2022 roku (sic!) Po co to wszystko? No rzeczy kupić głosy, bo typowy zjadacz chleba powie "O, spełniają obietnice, w dodatku pieniądze dają, fajnie, pójdę na nich zagłosować" a nie patrzą na konsekwencje takich działań bo przecież "mają tu i teraz" no i to w dodatku pieniądze, no to czy oni będą się zastanawiać? Zadawać pytania? Nie i właśnie to jest tragedia...
  • DEMONul1234 14.07.2021
    Shogun Dokładnie! Ale weźmy pod uwagę skąd się takie myślenie bierze. Prawdę mówiąc znaczna większość naszego narodu jakoś szczególnie się nie kształci. Większość ludzi kończy edukację na szkole średniej i się nie rozwija. Konsekwencją tego jest nieznajomość żadnych języków obcych, brak podstawowej wiedzy o działaniu społeczeństwa, czy trudności ze znalezieniem pracy. Zdesperowani "produkują" masowo dzieci by wydoić te 500+ i spędzają całe życie na zasiłku. Potem ich dzieci kończą tak samo. Błędne koło, którego z własnego lenistwa nie potrafią przerwać.
  • Shogun 14.07.2021
    DEMONul1234 To jest jeden z powodów, ale brak chęci kształcenia to nie wszystko. Ważną kwestią jest również po prostu wszelki brak zainteresowania tym co się dookoła dzieje, już nie mówię nawet o świecie, bo to już wyższy poziom, ale najzwyczajniej o państwie. Nie interesuje ich nic, co i jak? Dlaczego? Byleby tylko dostawali kaskę. Drugą sprawą, równie ważną jest ogromny zalew wszelkimi informacjami, często chłamem. Zwykły szary obywatel nie potrafi oddzielić właśnie tego chłamu od rzetelnych informacji czy połączyć faktów i dojść do jakiś wniosków, bo po prostu bombardowanie informacjami jest tak duże, że te "prawdziwe", "rzetelne" toną w zalewie badziewia, a zwykłemu człowiekowi nie chcę się ich "wyłowić", gdyż to wymaga wysiłku więc buduje swoje zdanie i opinie na bazie tego co na "powierzchni", a tam nie oszukujmy się, często syf i propaganda. Trzecią sprawą jest wieczny podział Polaków na "jednych i drugich", z powodów politycznych i nie tylko zresztą. Bo przecież nie można rozwijać się w żadnym aspekcie indywidualnie czy wspólnie, gdy jedni chcący się rozwijać, coś zrobić, dla siebie, dla kraju, są przez tych drugich ciągnięci w dół.
    A do tego wszystkiego dochodzi jeszcze sieczka i propaganda zapodawana przez media, głównie państwowe, które robią ludziom wodę z mózgu, nie oszukujmy się, głównie starszym, zazwyczaj już emerytowanym, gdyż to oni stanowią trzon elektoratu jedynej słusznej partii.
    To wszystko rujnuje ten kraj.
    Lud otumaniony i kupiony pieniędzmi.
    Obecne sądownictwo to kpina.
    Edukacja to tragedia i mroki średniowiecza.
    Niekompetentni przedstawiciele władzy, którzy myślą tylko o stołkach i władzy.
    Wszechobecny jawny nepotyzm.
    Rujnowanie gospodarki potężnym socjalem, którego państwo nie jest w stanie utrzymać.
    Zabieranie jednym i dawanie drugim.
    Szczucie jednych na drugich.
    Wszechobecne podziały.
    Afery poganiające aferę.

    Jednym słowem:
    Upadamy...
  • pansowa 14.07.2021
    Shogun Dobra analiza
  • DEMONul1234 14.07.2021
    Shogun Zgadzam się w 100%. Szkoda, że dzisiejsze szkoły bardziej ogłupiają aniżeli czegoś uczą. Powinni się skupić na tym, co ważne. Po co przeciętnemu uczniowi znajomość całek, czy logarytmów skoro nigdy ich w życiu nie użyje. Po co uczenie się o wodzie, która niszczy 2cm jakiejś skały? Nie zrozumcie mnie źle, niektóre rzeczy się przydają np. pisanie faktur, czy języki obce.
  • Shogun 14.07.2021
    pansowa chciałbym się mylić, ale niestety... tak wygląda nasza obecna rzeczywistość.
  • laura123 14.07.2021
    Shogun, a jakby ktoś z opozycji był ministrem oświaty, to już byłoby cacy, tak?

    Zdzisława na ministra oświaty, pansowę na ministra kultury... i będzie git! Piszmy petycję, my wszyscy tacy mądrzy, na pewno nas wysłuchają, mało tego uznają nasze racje i nastąpią zmiany. Oczekiwane...
  • Shogun 14.07.2021
    DEMONul1234 Co do całek, to są potrzebne, ale wtedy, gdy ktoś idzie w konkretnym kierunku i chce posiąść konkretne wykształcenie, które tego wymaga.
    Najgorsze jest "uczenie wszystkiego każdego" bo jak wiadomo każdy ma inne predyspozycje, poza tym gdyby naładowanie całej szkolnej wiedzy z każdej jej dziedziny było możliwe, to w każdej szkole byłby tylko jeden nauczyciel, no a jak jest to wiadomo.
    Jest to niemożliwe, poza tym taki system powoduje całkowite zniechęcenie młodzieży do uczenia się czegokolwiek w przyszłości co jest największą tragedią. Zabija naturalny głód wiedzy i powoduje, że taki człowiek uczy się tylko kiedy "musi".
    Szkoły powinny być profilowane możliwie od jak najwcześniejszego etapu edukacji zostawiając możliwość wyboru tego co ucznia najbardziej interesuje. Tyle.
    Oczywiście podstawy podstaw z każdej dziedziny powinny być nadal nauczane, ale w stopniu minimalnym, a reszta czasu powinna zostać przeznaczona na swego rodzaju "przedmioty profilowane.
  • Shogun 14.07.2021
    laura123 Jeżeli zrozumiałaś z mojego całego wywodu tylko tyle, że jesteś w stanie zadać tylko i wyłącznie tak, za przeproszeniem głupie pytanie, to naprawdę nie mamy o czym rozmawiać.

    I nie prowokuj, nikt się na to nie złapie.
  • DEMONul1234 14.07.2021
    Shogun Właśnie! Ale jest coś innego. W dzisiejszych czasach ludzie niestety patrzą się na innych. Taki zwykły uczeń boi się być inny i niczym się nie interesuje, bo go za to wyśmieją. W wielu szkołach przymyka się oko na znęcanie się nad innymi.
  • pansowa 14.07.2021
    Shogun Szuka dzisiaj zaczepki :)))
    Zahacza kogo się da.
    Dawno nie wywołała gównoburzy, to cierpi.
    Ode mnie nie dostanie tej przyjemności.
  • Shogun 14.07.2021
    DEMONul1234 Dokładnie, gdyż sam system dąży do tego, aby każdy był "taki sam", szarą masą, którą w przyszłości będzie można łatwo sterować.
    Przecież z pewnością zauważyłeś podczas swej własnej edukacyjnej drogi jak szkoły i system tłamszą indywidualizm i przejawy samodzielnego myślenia, a co gorsza nie uczą tego, a wręcz nauczają podążania za schematami, "kluczami" i innymi pierdołami.
  • DEMONul1234 14.07.2021
    Shogun Taa...Weźmy na przykład Japonię. Tam trudno znaleźć kogoś kto mówi po angielsku na poziomie A1, a co tu mówić wyżej. Oczywiście jest ku temu wiele powodów, ale w głównej mierze chodzi o to, co inni mówią. Uczniowie boją się popełniać błędy a indywidualne myślenie w szkole praktycznie nie istnieje. Ba! Większość uczniów jest prześladowana i wyśmiewana za popełnianie błędów. Były sytuacje ze znęcaniem się i nauczyciele przymykali oczy mówiąc "To jego wina, że jest słaby". Niestety, ale tak samo jest u nas. Teraz widać 16-latków, którzy piją alkohol za garażami i naśmiewają się z innych. Pomyśleć, że właśnie to społeczeństwo jest naszą przyszłością.
  • DEMONul1234 14.07.2021
    pansowa Niektórzy mają masochistyczne potrzeby )))))
  • Shogun 14.07.2021
    DEMONul1234 Niestety, tak to jest gdy masa tłamsi jednostki, a co gorsza jeśli istnieje na to przyzwolenie. Zamiast uszanować fakt, że ktoś chce się uczyć czegoś nowego, czegoś więcej i pomimo, w początkowym etapie popełniania błędów nadal chce to robić, to naśmiewają się, że popełnia błędy i jest słaby, a przecież on się dopiero uczy, no to jaki ma być? A potem przychodzi zniechęcenie do czegokolwiek właśnie przez taką masę, bo czegokolwiek taki młody człowiek by się nie uczył to kojarzy mu się właśnie z wyśmiewaniem i swego rodzaju piętnowaniem. To pokazuje jak straszna jest masa, presja społeczna i równieśnicza oraz jej destrukcyjna siła.
  • pansowa 14.07.2021
    DEMONul1234 To nie masochizm.
    To pieniactwo w czystej postaci.
    Zaraz się zacznie jazda po mnie :)
    Była już wcześniej na tapecie, Angela, Sho, Zdzichu i ja.
    Brakuje jeszcze paru obiektów, ale młoda godzina :)))
  • Grain 14.07.2021
    Shogun Paweł Kozioł i Czerepach z Wilkowyj by nie sporządzili lepsiejszej analizy.
  • laura123 14.07.2021
    pansowa na pewno? Nie bądź taki... to ja z ciebie ministra kultury robię, a ty z taką niewdzięcznością... hahahaha
  • Patriota 14.07.2021
    DEMONul1234, Misiek co ty opowiadasz o masowym robieniu dzieci, skoro jest ujemny przyrost naturalny. Co Ty wiesz o "działaniu społeczeństwa? Chyba tyle co kot napłakał.
  • pansowa 14.07.2021
    laura123 :)))
  • DEMONul1234 14.07.2021
    Patriota Skarbie, napisałem "Zdesperowani", a nie wszyscy. Pozdrawiam z rodzinką :))
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    DEMONul1234 Shogun, Pansowa - poczytałem teraz, po powrocie, z zaintersoswaniem Wasze komentarze. Nie ze wszystkim się zgadzam (co do poziomu naszej oświaty i prześladowaniu słabszych), ale z większością wywodów tak.
  • Shogun 14.07.2021
    Zdzisław B. Czyli uważasz że jest lepiej niż myślimy? Pytam z ciekawości, bo jeśli tak rzeczywiście jest, to może wiesz gdzie leży problem, jeśli nie jest to niski poziom oświaty.
  • Zdzisław B. 15.07.2021
    Shogun To za długo do pisania. Bardzo skrótowo i tylko kilka - jeszcze szkoła zipie na w miarę dobrym poziomie, ale jest gorsza niż dawniej. Rozpoczęło się przy likwidacji gimnazjów (które już działały i poprawiły błędy młodości). Drugie - obniżył się bardzo poziom wymagalności wobec uczniów (mała demografia). Trzecie - faktycznie należy odchudzić przeładowane programy i można wcześniej ukierunkować kształcenie ucznia. Czwarte - relacje nauczyciel - rodzic- uczeń...
  • Shogun 15.07.2021
    Zdzisław B. Zgadzam się w 100%
  • kigja 14.07.2021
    Martusia, ideał cnót niewieścich...
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    A jakie felietony o moralności smaruje, fiuuuu, fiuuuu, fiuuuuu ?
  • kigja 14.07.2021
    Szpilka
    Kto smaruje felietony? Martusia? Gdzie? O czym?
    Naprawdę?! Kurde nic nie wiem :-/
  • kigja 14.07.2021
    Szpilka

    Znalazłam!

    https://kobieta.wp.pl/marta-kaczynska-siegnela-po-papierosy-w-wieku-12-lat-teraz-umoralnia-mlodziez-i-rodzicow-6660514087119392a
  • kigja 14.07.2021
    To dlatego ma taka "zmęczoną" twarz...
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    Nom, takie właśnie ?
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    Kobitkom palenie wyjątkowo nie służy, alkohol też nie, kacza zupa, chłopom to wszystko na sucho uchodzi ?
  • kigja 14.07.2021
    Szpilka

    Marta to w końcu matka trojki dzieci. Wie, co mówi, pisze, co wie...
    xd
    Teraz na pewno młodzież rzuci palenie. Rodzice powinni straswzyć dzieci, że jak nie prszestaną palić, to nie urosną, jak Kaczyński i zbrzydną, jak Martunia.

    Z całym szacunkiem do mego lustra...
  • kigja 14.07.2021
    Szpilka i czemu tak się dzieje? Że kobitkom wszystko, co dobre wychodzi albo na twarz, albo na tylek, albo na brzuch ???
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    Młodzieży trzeba dużo klarować, młodzież bardzo dużo rozumie, wystarczy powiedzieć, że zacząć palić łatwo, tylko potem rzucić nie można, to samo z seksem - fajny jest i przyjemny, ale można brzuch zrobić, a dziecko to nie zabawka, do kątka nie da się odłożyć. I to działa, na Zachodzie mnie ciąż u młodocianych, palących i pijących też mniej ?
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    A bo my delikatniejsze, chłop nawet na rękach ma grubszą skórę i się tak nie marszczy od zmywania jak nam ?
  • kigja 14.07.2021
    Szpilka

    No, nie wiem, czy na zachodzie, aż tak mniej ciąż u nastolatków.
    Na MTV jest program Nastoletnie matki, czy jakoś tak. Może w skali kraju jest mniejszy odsetek, niż u nas, ale jednak tam dzieciaki już w wieku 16 lat robią prawo jazdy i różne rzeczy.

    Ja wychowałam jedno dziecko. Byłam ostrą matką. Ale kierował mną strach i obawa...
  • kigja 14.07.2021
    Szpilka

    Te chłopy... Nie mają miesięcznicy, menopauzy, nie zachodzą w ciążę, nie karmią cyckiem, nie mają cellulitu, nie rządzą nimi hormony, nie robią im się brzydkie zmarszczki wokół ust. Tak wogle to kiedys myślałam, że tylko kobietom palącym robią sie takie zmarszczki, ale mam starszą koleżankę, która nigdy ne paliła, a też ma. Okropność.

    Jesteśmy biedne i poszkodowane od początku świata.
    Tym światem rządzą geje :(
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    Nawet jak nastolatka zaciąży, to nie pozostwia się jej samej sobie jak w Polsce, nawet gdy rodzice z domu wyrzucą, otrzyma pomoc.

    Poza tym, wielu młodych ma świadomość, ze zostanie rodzicem bez wykształcenia kończy się biednym życie, a Zachód ma tak wiele do zaoferowania ?

    Uważasz, że te fakty nie docierają do młodych?
  • kigja 14.07.2021
    Szpilka

    Czasy okrutnie sie zmieniły i obyczajowość też. Pamiętam, że za moich czasów, a nawet za czasów mojego syna, nastolatka w ciąży, to była jednak rzadkość. Teraz jest (CHYBA) inaczej...

    A nie wiesz, co z 11latka z UK? Urodziła, powiedziała, kto jest ojcem jej dziecka? Straszne :(
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    Hahahahahah, ale z geja to się taki ni chłop, ni baba robi, też niedobrze być gejem ?

    Też im czas dokopuje, prostata, fijoł, gdy zaczynają siwieć i za młódkami się uganiają, nie ma lekko.
  • kigja 14.07.2021
    Szpilka Dobrze im tak ?
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    Jakie by czasy nie były, to kobitce zawsze gorzej, bo to ona zostaje z brzuchem, dlatego dobre państwo to takie, które roztacza opiekę nad kobietkami ?
  • Szpilka 14.07.2021
    Kigja

    Hahahahah, wrednym dziadom tylko ?
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Szpilka, Kigja...
    Przynajmniej się uchachałem z Waszej konserwa... ups! - konwersacji :P
  • poco 14.07.2021
    zdzisio, pochwal się jak traktowałeś wychowanków w czasie gdzy byłeś nauczycielem ...
    oj, niejeden płakał
  • Patriota 14.07.2021
    No, cnotami obywatelskimi to chyba ci uczniowie nie błyszczeli, nie mówiąc o niewieścich, czy męskich.???
  • poco 14.07.2021
    Patriota nie kochali komuny
    a pan uczyciel kochał
  • Patriota 14.07.2021
    poco i nie lubił cnot, pewnie preferował przedstawicielki nieprzyciężkich obyczajów.
  • pansowa 14.07.2021
    Odezwał się molestowany przez księdza, pełen cnót oszołom.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Patriota, Pansowa, do mnie trolle pędzą jak do miodu ;)
    Trolli ci u mnie dostatek, ale i tego "poco" przytulę, jako i innych opieką otoczę. Dziecko umysłowe ci on jest, ale jednak formalnie "homo"... ;)
  • pansowa 14.07.2021
    Zdzisław B. Nie przesadź z empatią i humanizmem :)
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    pansowa Nie bój nic. Znam miarę :)
  • Targówek 14.07.2021
    Właśnie przez mieszanie z błotem ludzi jak Czarnek ze strony *postępowych* Polska jest jaka jest.
  • Szpilka 14.07.2021
    Postępowym trzeba być jak Martusia Kaczyńska. O!
  • SwanSong 14.07.2021
    Rozwiń. Co jest takiego dobrego w Czarnku?
  • Targówek 14.07.2021
    SwanSong Niektóre idiotyzmy stara się odwrócić
  • Targówek 14.07.2021
    I nowe że tak powiem postulaty
  • Onyx 14.07.2021
    Targówek nowe postulaty nie są dobre ?
  • Angela 14.07.2021
    Targówek jakie przykładowo, bom bardzo ciekawa?
  • Targówek 14.07.2021
    Angela żeby lepiej zrozumieć polecam ten filmik

    https://youtu.be/wUW1wjlKvmY
  • Angela 14.07.2021
    Targówek ja prosiłam o Twoją wypowiedź.
  • Onyx 14.07.2021
    Dobre i w punkt
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    W punkt, chcoiaż temat cholernie ważny a smutny.
  • poco 14.07.2021
    lewackie wyperdki
    puszczają bąki
  • Angela 14.07.2021
    Świetne mini, szkoda że prawdzowe?
  • Angela 14.07.2021
    Prawdziwe*
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Czasem trzeba reagować i na poważne tematy. Satyrą czy fraszką też.
  • Ellie Victoriano 14.07.2021
    Nic dodać, nic ująć...
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Wolałbym ująć. Tego hipokrytę wiktoriańskiego ze stołka ministerialnego.
  • Ellie Victoriano 14.07.2021
    Zdzisław B. To swoją drogą ?
  • DEMONul1234 14.07.2021
    Sama prawda.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Niestety. Wolałbym na lżejsze tematy, ale "rzeczywistość skrzeczy". I to bardzo mocno.
  • Grain 14.07.2021
    Zdzisław B. to zesraj się na rzadko. I nie władza tylko legalny rząd. Władza pałowała - jeszcze za Tuska.
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Grain Nie witam. A ten "komentarz" niech inni czytają. O "poziomie" grainowskim świadczy. Typowy "wyborca oszołomstwa".
  • Grain 14.07.2021
    Zdzisław B. to komentarz do egzekutywy albo zlotu nad wydalanym z siebie gównem
  • Szpilka 14.07.2021
    Grain

    czy ten głupi, co ma własne zdanie,
    czy może ten, co nie pozwala na nie?

    Napisz fraszkę na opozycyjnego polityka, zamiast autora obrażać, to jest satyra!!! Może się podobać albo nie, ale od tego jest, żeby obśmiewać wszystko i wszystkich!
  • Grain 14.07.2021
    Szpilka właśnie tutaj mamy z czymś takim do czynienia. na tego nie pożałowałem czasu

    frontman

    potraktowany całą znamionową

    mocą Bełchatowa przez mikrofon

    obiecuje że jak wygra w Wielkim Pociotku

    do każdego Polaka będzie w jego imieniu

    dzwonił serwisant medycyny pytając o zdrowie

    ma poparcie dwudziestu procent

    cierpiących na globusa niekoniecznie

    geopolitycznego

    a moja siostra zwana Lekarzem Rodzinnym

    mało czego się boi

    póki kura w garnku
  • Szpilka 14.07.2021
    Grain

    No, no, stary numer, wszyscy tylko obiecują, powinni być rozliczani z obietnic!

    Ja bym wszystkich polityków z zaszłościami wykopała w kosmos, marzy mi się taki jak Kurz Sebastian, młody, prężny, coś ma w głowie i coś chce zmienić na lepsze.

    Wiersz fajny i prawdziwy ?
  • Grain 14.07.2021
    Szpilka a poza tym co kto sieje to zbiera. Szkoda mi było czasu na nieradzącego sobie w tym układzie politycznym, a jak zobaczyłem na obradach egzekutywy tylu znajomych, to ukazała się siła internetu, dopiero on pokazuje ilu jest głupich,.
  • Grain 14.07.2021
    Szpilka byle ten Austriak nie dał się sterować.
  • Szpilka 14.07.2021
    Grain

    Głupi byli, są i będą, przemocą się ich na swoją stronę nie przeciągnie ?
  • Szpilka 14.07.2021
    Grain

    Zobacz, jaki ten Macron dyktator! Podnóżek Merkelowej, ta to dopiero tępa dzida, gdy tak posłucham, co mówił Schmidt, a co ona gada ?
  • Szpilka 14.07.2021
    Grain

    Ano, ciao ?
  • Grain 14.07.2021
    Szpilka ciao,
    z tej piosenki lewactwo zrobiło sobie hymn - mój brat ja lubił, ja też ale przestałem

    ale jak pasuje do tego filmu o przekręcie

    https://www.youtube.com/watch?v=spCdFMnQ1Fk
  • Szpilka 15.07.2021
    Grain

    Znam, piękna, kiedyś mnie fascynowała La Bambola, z tej fascynacji nauczyłam się czytać po włosku i liznęłam gramatyki, żeby przetłumaczyć, o czym ta piosenka prawi, podobnie było z "Tombe la neige" - Salvatore Adamo.

    "La Bambola" - Patty Pravo

    https://www.youtube.com/watch?v=wchNjXXVYd4
  • Grain 15.07.2021
    Szpilka przepiękne, jeszcze bym dodał parę - choćby Ivę Zanicchi, młodziutką Gigiolę Cinquetki / nie wolno mi/. te kawałki wychowywały , a ja nie rozumiałem słów
  • Jak na satyrę polityczną może być. Pozdrawiam 4
  • Zdzisław B. 14.07.2021
    Również pozdrawiam, Marku.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania