O krok od zagłady – niech żyje system cz. 4

– Kurwa, nie dość, że wyglądam jak Robocop, to jeszcze nie mogę w tym oddychać – fuknął Jasio, pukając palcem w metalowy kaganiec, który faktycznie przepuszczał powietrza tylko na tyle, aby się nie zapowietrzyć i nie zdechnąć na środku ulicy.

– Już niedaleko – pocieszała Małgosia.

– Patrzcie! – zawył nagle Janek, wskazując głową Katedrę pod wezwaniem Przeżółtej Kaczki Dziwaczki.

Pod świątynią stały tłumy ludzi, paląc świeczki, śpiewając pieśni i paplając niezrozumiałe farmazony do ustawionego na środku z gracją wielkiego zdjęcia BirdZadena. Z głośników mdło pierdolił "szeregowy" Grzyba, efektywnie nakręcając zwolenników króla, którzy ładowali w koszyki swoje ostatnie grosze.

– To, kurwa, jakieś święto? Nowe wprowadzono? – zapytał Jasio.

– Przecież był zamach, więc teraz modlą się o bezpieczeństwo kretyna. Chodźmy szybciej. Od groma tu Prewe, a wolałbym nie ryzykować – odparł Bolek i przyśpieszył kroku.

Jasio zwątpił.

 

Nabyli odrobinę byle jakiego jadła, gdyż mieli bardzo mało duckatów, kupili też jeszcze dwie flaszki (w razie czego), i zmęczeni nerwami – gdy już bezpiecznie dotarli do domu – klapnęli na kanapie, oddychając z ulgą. Mimo że minęło czternaście dni, kanałów nadal nie było. Jasio, nie mając wyjścia, postanowił włączyć KwakTv. Ot tak, z ciekawości, jaką obecnie głupotę nadają.

…odbyło się spokojnie. Wyrzutki się nie pojawiły i ceremonia przebiegła bez żadnych incydentów. Zebrano niewielką sumę, którą wódz przeznaczy na rozwój najlepszej telewizji, aby móc przekazywać państwu rzetelniejsze informacje z kraju i ze świata. I szybciej.

A teraz o sytuacji w stolicy. Buntownicy nie wychodzą z podziemi, a ci, którzy nie stosują się do zasad i próbują dostać na górę, zostają schwytani i osadzeni w areszcie. Od jutra również wprowadza się czujniejszą inwigilację szarej masy. Obywatele nie popierający Birda od teraz będą musieli stawiać się codziennie w szpitalu, żeby wykonać test, a następnie w najbliższej placówce Prewe, aby okazać ujemny wynik. W razie wyniku negatywnego delikwent dostanie szczepionkę, zaś w razie pozytywnego, osobnik zostanie natychmiast skrępowany i przewieziony do starego nieużywanego szpitala w celu odbycia dwutygodniowej kwarantanny. Motłoch o wszystkim poinformowany będzie telefonicznie, a w razie nieposiadania telefonu, pocztą lub przez życzliwego sąsia...

Wkurzony Jasio wyłączył telewizor i chwycił komórkę. Odetchnął z ulgą – nic nie przyszło.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (30)

  • Grain dwa lata temu
    Przez moment myślałem, że to ersatz - a to jednak pożywna strawa duchowa.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Pożywna? No nie wiem.
  • zsrrknight dwa lata temu
    krótki rozdział, ale konkretny.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Thx ;)
  • Poncki dwa lata temu
    Zaraza, ależ to jest przerażająco rzeczywiste....
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Żeby mnie tylko za plagiat nie powinęli, w końcu tekst ma współautorów. Zainspirowali w niechlubny sposób, dostarczyli materiału...☹☹☹
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    ZielonoMi↔Ano dzieje się. Aż dziwota, że jeszcze Jasio – kolokwialnie mówiąc – nie zzieleniał z tego całego stresu.
    Pozdrawiam?:)
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Raczej zrobi się purpurowy... ze złości i braku tlenu. Pozdro.?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    ZielonoMi↔No faktycznie. Już sam początek, to sugeruje?:)
  • Szpilka dwa lata temu
    Straszny świat w tej TV-Kwak, dyktatura rulezzzz i w realu też ?

    Fajoskie ??
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Tu tak, w życiu odwrotnie. W Reżim Tv wszystko pięknie, wszystko cacy. I co gorsza, są ludzie, którzy w to wierzą. ? Miło Cię widzieć.?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Ty nie wymagaj szacunku ot tak, że jakiś monarcha zza morza Ci padł. Ty bierz się szybko i spoko, i koryguj teksty Marg, bo się ludzie doczekać nie mogą, kiedy skończy się: "czy dobrze" ten żart...
    Strzelać z yankiem się możesz, nie pierwszyzna jemu tu ban!
    Szacunku to Ty mi nie nakazuj komukolwiek oddawać, bo w ten sposób u mnie obdarta jesteś zeń sama.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    PS
    jeden, za niestosowny gest.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Taki miły wzajemny żart.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Może lepiej kotwiczyć na LOL, tam lepsza moderacja, spokojniejszy port...
  • ZielonoMi dwa lata temu
    yanko wojownik 997 Naprawdę Cię wzięło, wystarczyły trzy moje słowa. Notabene - to była grzeczna uwaga. Twoja postawa jest godna podziwu. ?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    ZielonoMi, Hak godna, to spierdalaJ. Marg wciąż się po pitoleniach pałęta (korektorko...). Nie wiem, pindo o co ci idzie, ale u mnie jesteś o kant dupy i zdeptana na glebie - Ci plagiat zarzucali gdzieś tam... - pewnie qmbinowałaś. Jesteś z opieki społecznej? Zajmij się podopieczną... Bo jak przypierdolę, z płaczem odejdzie...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    ZielonoMi, Jak brzmi donos w trzech słowach? Pojebko. Tu nie Lol, tu się wraca...
  • ZielonoMi dwa lata temu
    yanko wojownik 997 Plagiat? ??? Czekam na dowody. Od Mar się oodpierdol, bohaterze, bo za krótkie nóżki masz. "...o kant dupy i zdeptana na glebie..." - O, JAAA, ALEŚ MI POJECHAŁ!!! No szacun, koleś!??? Przestań pić.?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    ZielonoMi, Nie ma grzecznych uwag w sprawach światopoglądowych, jest walka!
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    ZielonoMi, Dowody (wskocz do wody, najlepiej za wysokiego mostu), to Marg pisała na poprzednim pitoleniu, że Cię na LoLu ścignęli za plagiat - Twoja podopieczna - ot dowody... Przeczytałem na pitolo, a wiem, jak na Lolu plagiat hula, to mnie i zdziwi, że ktoś kolejny wwali.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    *nie zdziwi
  • ZielonoMi dwa lata temu
    yanko wojownik 997 To ja kogoś ściągnęła, jak już coś, więc albo czytasz bez zrozumienia, albo Marg coś się pojebało. Zresztą, czekam na dowody, może zapytamy Mar? Poprawileś mi humor, jak znalazł przed grillem.???
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Ścignęłam*
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    ZielonoMi, No a weź i zgadnij...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    ZielonoMi, Przyjaciółko Marg.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    ZielonoMi, Pewnie jakieś dziecko pieczecie - ludojady, krzyżowce....
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Jezuity!
  • ZielonoMi dwa lata temu
    yanko wojownik 997 Zmień lekarza. Żegnam.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    ZielonoMi, No pewnie, spadaj, to nie portal dla idiotów....

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania