ogryzki #160421

I

W dawnym składzie trumien otworzono sklep z używanymi zabawkami. Od rana ustawił się ogonek niczym do przychodni po numerki. Stare baby w przyłbicach, cuchnące lumpy, dorywcze kurwy, etatowi bezrobotni,  marnotrawni pijaczkowie – wszelki odpad ludzki. A za czym kolejka ta…?

 

II

”ŃƎZSƎIꓘ ĄꓷŻⱯꓘ ⱯN ʻⱯIꓛ⅄Żꓵ MÓꓷⱯꓶŚ ZƎꓭ IꓘMⱯꓭⱯZ ƎNⱯM⅄Żꓵ„

 

III

Tak łatwo omamić ten parszywy gatunek obiecankami-cacankami. Apetyty rosną w miarę jedzenia i nie mają kresu. Pragnienie to przekleństwo. Każde raz spełnione przekształca się w nowe i unosi niczym kolorowa mydlana bańka. Dla jednych opium to władza, bogactwo, powodzenie w miłości, uroda, orgazm i życie wieczne. Innym wystarczy zawsze pełna butelka dobrej okowity, względnie podlejszej berbeluchy, byleby porządnie człowieka sponiewierało.

Istota Wszechrzeczy kryje się w okrutnej i bezwzględnej mistyfikacji:  ludzka egzystencja to jedno wielkie samonapędzające się pieprzone pragnienie.

 

IV

"Ż??? ??́? ??ć ??ł??????? ?? ?ł???? ?????????, ?????? ?? ????ąć ??ę ????? ???????? ??? ??ż ??ę?????? ???? ??????????? ? ??ł??????, ??????? ??? ??????? ??ę ?? ? ?????? ? ????? ??ł? ż???? ?ę???? ?łą???ł ? ???????????? ????ś ??????, ? ???? ??́?ł?? ??ę ???????ć. ???? ???? ????? ??ł????? ??????????? ??ż? ??ę ???????????ć ?ł?ś??? ????, ż? ???? ????? ???ą (? ??ż? ????ł?? ?????? ??ć ??? ??????, ????? ??ł????ć ??ę ? ????????? ????ś ?????? – ????? ?? ???? ?ąż? ? ???? ????? ż????, ? ?????ęś???? ?? ??ę ?? ??? ?????). ?????? ??????? ??? ?????ą, ż? ???????? ??????? ?????ę (???? ??ę??? ??ż ?????ę) ????ę??ć ???? ?????? ś???????, ż??? ? ???́?? ???ć ??ę ???ź??. ??ż??? ???? ????? ?ę?ą ??????ż??, ??ż??? ???? ?????? ???????ą ???????????, ?? ? ?????? ????????, ??????????? ??ć ??ż? ? ???????? ?? ?????? ??????ą".

- E. Jelinek

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Opalony Ernest 16.04.2021
    refluks lubi esencjonalnie.
    Ładnie, Zyziu, napisałaś.
  • zyzola 17.04.2021
    Dziękują w imieniu własnym i ku chwale ojczyzny.
  • skandal 17.04.2021
    nawet wszystko zrozumiałem oprócz części II. i Jelinek słusznie prawi.
  • zyzola 17.04.2021
    W drugiej czcionka się sypie, zalezy na jakim ekranie się ogląda. Dziękują.
  • JamCi 17.04.2021
    Mam Jelinek coś tam za złe, ale pod tym się podpisuję. Ciekawy tekst.
    Ale kategorię zmień.
  • zyzola 17.04.2021
    Jest komunistką, no i co z tego? Każdy ma jakieś poglądy.
    A jaka kategoria?
  • JamCi 17.04.2021
    zyzola nie to :-) niech sobie będzie komunistką. W ogóle mi to nie przeszkadza.
    No dla dzieci raczej nie.
  • Iza Luis 17.04.2021
    Używane zabawki bez śladu użycia na każdą kieszeń - czy to o celebrytach (jutuberach)?

    Jelonek tylko częściowo ma rację.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania