Recenzje - II - ,,Cząstki kobiety"

Jest czasem tak, że coś wciśnie nas w fotel bardziej niż możemy to sobie wyobrazić. Tak było z filmem ,,Cząstki kobiety”, a raczej tylko jego kawałkiem.

 

Produkcja rozpoczyna się zwięzłym przedstawieniem bohaterów po czym następuje prawdopodobnie najmocniejsza scena w tym roku filmowym. Otóż grana przez olśniewającą Vanessę Kirby kobieta nieoczekiwanie zaczyna rodzić. Nieoczekiwanie, bo długo przed ustalonym terminem. Sprawy nie uspokaja kwestia położnej, która miała ów porodem się zająć, bowiem jak się okazuje, ta zajęta jest w tym momencie innymi narodzinami dziecka. Wobec tego tę jakże newralgiczną i odpowiedzialną funkcję przejmuje inna z lekarek, która od początku nie jest darzona nadmiernym zaufaniem ze strony rodzącej kobiety. Bardziej stonowany pozostaje jej partner – bohater grany przez Shia’e LeBeoufa.

 

Właśnie to ujęcie, ta można powiedzieć przejmująca, półgodzinna etiuda sprawia, że jednocześnie zachwyt jak i oszołomienie, kierują emocjami widza. Niestandardowe prowadzenie kamery, naturalny scenariusz i nieoczekiwany zwrot akcji idealnie obrazują to kameralne napięcie, towarzyszące każdej z obecnych na ekranie postaci. Magnetyzujące i świetnie zbilansowane uwypuklenie iście niespotykanej karuzeli odczuć. Jest świetnie, dynamicznie. Po prostu – nienagannie!

 

Wszystko to, cała perspektywa wytworzona w pierwszej scenie, gdzieś potem stopniowo zanika. Nie spada poziom aktorski i naturalizm w scenariuszu. Kirby pozostaje wrażliwa, Ellen Burstyn przejmująca w każdym calu, a Shia LeBouf choć najmniej zjawiskowy ze wszystkich postaci, trzyma poziom. A jednak czegoś brakuje, brakuje stanowczości, zwrotu akcji i satysfakcjonująca wcześniej całość, nagle zaczyna się rozmywać.

 

Nie sprawia to jednak, że film jest tragiczny. W żadnym wypadku. Kończy jako solidny, poprawny, ale bardzo zwyczajny. Brakło tupnięcia, minimalnej agresji, dosłowności. Tak czy inaczej, jest to warty uwagi dramat, ze świetną muzyką i w większości świetnymi kreacjami aktorskimi.

 

Moja ocena – 7/10

*Film dostępny na Netflix

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania