Poprzednie częścito nie jest z cyklu

to jest wojna nie fejk

pięć minut temu dzwoniła roztrzęsiona

teściowa z Przewodowa mniej niż dziesięć

kilometrów od granicy dokładnie mniej

niż pięćdziesiąt metrów od jej bloku

około szesnastej godziny uderzyła

rakieta lub dwie zabijając dwoje ludzi

w telewizjach cisza uruchamiam

kontakty i dojścia do pełniejszych informacji

na miejscu eksplozji pełno służb

Boże chroń

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (64)

  • MartynaM dwa lata temu
    Ty tak na serio? Nic nigdzie nie ma na ten temat.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Nie, Martyno, informację podało "Radio Lublin", a za tym radiem "Radio Zet" i "Onet", oczywiście: natychmiast zostało zwołane posiedzenie Biura Bezpieczeństwa Narodowego i cały czas oni trwa, wiesz: o co tak naprawdę chodzi? O próbę sprowokowania Polski do wypowiedzenia wojny przeciwko Rosji, a wiesz: kto pierwszy podał taką informację? Wysoki rangą przedstawiciel oficer CIA, który teraz jest osobą publiczną, nie, Martyno, to żaden "wysoki rangą przedstawiciel CIA", tylko: zwykły dureń, który został wyrzucony z CIA właśnie za to, że jest durniem, kończąc: wszystko jest jak najbardziej w porządku i bezpiecznie: był to po prostu "wypadek przy pracy", inaczej mówiąc: "wypadek przy wojnie" i odpowiedzialność za to ponoszą Rosja i Ukraina - reszta w rękach prokuratury.

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    *ono
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    A dlaczego jest cisza w telewizji? Sama sobie odpowiedź: jaka byłaby twoja reakcją? Zimny spokój - opanowanie czy emocjonalna panika - strach, który jest trudny do opanowania? Wiesz, że jako były pracownik Archiwum Akt Nowych miałem szkolenie w razie wybuchu pożaru lub wojny i większość pracowników nie potrafiła zachować przytomności rozumu - jak w supermarkecie podczas promocji - jak bezrozumne bydło, zwróciłem uwagę na to:

    - nie wolno biegać,
    - trzeba schodzić po schodach trzymając się poręczy,
    - kobiety winne zdjąć obcasy,

    itp. idt. Nie wspominając już o udzieleniu pierwszej pomocy i gaszeniu pożaru...

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Wszystko, Martyno, jest z góry przygotowane: jak noszenie masek (pozorowanie użycia broni chemicznej) - nie jakiś tam koronawirus, F-16 na Bemowie (sprawdzanie reakcji społeczeństwa) i gaszenie świateł pod pozorem oszczędzania prądu, oczywiście: cały czas mam zgaszone światło w pokoju, tylko: lekko oświetloną łazienkę, nie, nie oszczędzam prądu, wręcz przeciwnie: zapalone światła w nocy dają wrogowi doskonały widok z bombowców i zrzucenie bomb na domy, bloki i inne budynki... Mam pisać dalej?
  • Atriskel dwa lata temu
    Łukasz Jasiński Jeśli Rosji udałoby się sprowokować Polskę to wojna rozpętałaby się na cały świat. Jesteśmy w Nato, więc musieliby nam pomóc odeprzeć Rosję. Do tego Chiny, by się włączyły i reszta szłaby jak domino.. Polska jest niejako murem ale i też jesteśmy w kropce... od decyzji naszego rządu zależy czy wojna pójdzie w świat.. Nie chciałabym być teraz na ich stołku. Bo taki cios na barki przyjąć i dobrze zdecydować o losach milionów ludzi to napewno niełatwe zadanie. No cóż napewno nie wolno nabrać wody w usta i udawać jakby się nic nie stało..Trzeba być przygotowanym na najgorsze- niestety Polska nie jest-sądząc choćby tylko po ilości schronów- tylko garstka się zmieści....Hmm to ciekawe, że lekarstwem na covid stała się wojna, więc też jakieś lekarstwo na wojnę pewnie też się znajdzie- może jakiś meteor czy obcy.. kto wie.. A może tu chodzi o depopulację planety, bo szlachta za niedługo nie będzie mieć gdzie mieszkać .. już same kamienie w Georgia o tym mówią....
    A mówiąc o wyłączonym świetle- zawsze to coś, ale musieliby wszyscy sąsiedzi też powyłanczać , aby nie było widać skupisk domów-do tego latarnie uliczne też itd A co gdyby dachy pomalować na kolor trawy, a w zimie białą płachtą przykrywać? Co gdyby domy przybrały barw żołnierzy?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Wiem, Atrikselie, najważniejsze są świeże informacje: dlatego cały cały czas analizowałem informacje, teraz to już jest chaos informacyjny - dezinformacja.
  • Atriskel dwa lata temu
    Łukasz Jasiński Jak to media- każdy na swój sposób powie- im więcej nastraszą, tym większą oglądalność będą mieli- na tym polega biznes... Natomiast sianie paniki też nie jest zdrowe, bo sieje popłoch tak jak mówisz
  • Grain dwa lata temu
    niestety tak telefon do rodziny mi się grzeje, sprawa jest poważna, informaje bedą wyważone i stonowane.
    Pewnie myslą jak to przedstawi
  • Grain dwa lata temu
    Polska to już NATO - rozumiem to milzenie.
  • Grain dwa lata temu
    tam, gdzie walnęło pracuje mąż mojej chrześnicy, troje dzieci – cały dzięki Bogu
  • MartynaM dwa lata temu
    To pisz od czasu do czasu, bo nigdzie nie ma zadnej informacji.
    Wypowiedzieli nam wojnę? Nie mieści się w głowie, chociaż niektórzy przewidywali takie scenariusze.
  • Grain dwa lata temu
    To już NATO i przy tych wszystkich układach, zobowiązaniach nie dziwię się powściągliwości. Teraz nawet google street view jest blokada tamtego terenu, bo zawsze mogłem, a dziś nie mogę puścic tego ludzika za przewodnika
  • o nim pseud dwa lata temu
    :)))
  • Poncki dwa lata temu
    Myślę, że to może być związane z faktem, że nie tylko ty próbujesz. (czyli robi się naturalny DDoS)
  • Noico1 dwa lata temu
    https://www.rmf24.pl/regiony/lublin/news-eksplozja-w-suszarni-zboz-w-przewodowie-nie-zyja-2-osoby,nId,6412854#crp_state=1
  • Grain dwa lata temu
    Obym się mylił, rodzina nie potwierdza upraw wybuchowej kukurydzy. Straży, policji i wojska od zarąbania i przybywa. Była pancerna brzoza, teraz mamy wybuchowy popcorn. Obym się mylił.
  • Noico1 dwa lata temu
    Mogła to być kukurydza ściągana z Ukrainy z jakimś wsadem:( Tam kilometrami się ciągną albo słoneczniki, albo kukurydza , przynajmniej w tych rejonach, gdzie bywam czasami.
  • Grain dwa lata temu
    Oby tak było - lepsze to niż rakieta. Suszarnia /z tego o wiem obsługuje lokalne rolnitwo.
  • Grain dwa lata temu
    I ten popcorn, a raczej fala uderzeniowa /było masę dymu/ po drugiej stronie drogi – min. 20 m od miejsca eksplozji, zerwał betonowe płyty chodnikowe. Każda o wadze kilkuset kilo
  • ten ja dwa lata temu
    "zerwał betonowe płyty chodnikowe. Każda o wadze kilkuset kilo"

    Z czego to tam chodniki robią!!! To chyba dźwig układa...
  • Ant dwa lata temu
    ten ja Może takie podłużne betony
  • ten ja dwa lata temu
    Ant, Mało znam się na współczesnych chodnikach, może był z tych płyt, co kiedyś tzw, drogi - płytówki, to budowlane płyty były chyba.
  • Ant dwa lata temu
    To właśnie chyba nie współczesne, ale te starsze. Pewnie takie co mówisz
  • ten ja dwa lata temu
    Ant, To zapewne te właśnie, no gdyby tak brukowa kostka, to ten, tego - fantastyka albo eksperyment.
  • Grain dwa lata temu
    https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-premier-zwolal-w-trybie-pilnym-komitet-rady-ministrow-do-spr,nId,6412981#utm_so
  • Grain dwa lata temu
    A służby szukają, zabezpieczają odłamki. Powinny da jakąś wiedzę.
  • Noico1 dwa lata temu
    Ciekawe, może to być też jakiś sabotaż. Z tymi Ukraińcami się pewnie przemyka przez granicę pełno ruskich szpionów.
  • MartynaM dwa lata temu
    To żadnej rakiety nie było. Przy granicy mogą się panicznie bać, stąd od razu wojna.
  • Grain dwa lata temu
    Dwie spacerujące jak zawsze kobiety z słyszały od pobliskiego Mycowa świst i myśłały, że to samolot. Po chwilce usłyszały dwie eksplozje.
    Ok. 15,40, słyszała je również moja siostra w Hulczu - ok 10 km w linii prostej. Saperzy przeczesują teren, wojewoda lubelski w drodze.
    Czekam na TVP i będę śledził wszystkie stacje.
  • Grain dwa lata temu
    Wiele osób słyszało świst rakiet. Po odłamkach się dojdzie od kogo.
    Czy rakiety były dalekiego zasięgu. Będą dywagacje o prowokacji, oskarżenia Rosji i Ukrainy,

    Nie wiem, jak to się pozamiata.
  • Tjeri dwa lata temu
    Pewnie zbłąkana ruska rakieta. Nie słyną z precyzji... Że specjalnie to nie wierzę. Ale czy ma znaczenie, że przypadkowo? Zabili ludzi w państwie NATO. Oby ten dzień nie przeszedł szumnie do historii...
    A że Pinokio zwołał w trybie pilnym Komitet Rady Ministrów ds. bezpieczeństwa narodowego, to lepiej nie myśleć.
  • Noico1 dwa lata temu
    A nawet dwie, sierotki.
  • Tjeri dwa lata temu
    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/rakiety-spadly-na-polske-sa-ofiary-smiertelne?_gl=1*14bcdap*_ga*MTEwNDgyMDI1My4xNjY3MDIwMTU4*_ga_MPM3D93P3J*MTY2ODUzNzA0Ni45LjAuMTY2ODUzNzA0Ni42MC4wLjA.
  • Grain dwa lata temu
    była precyzja, skoro dwie trafiły punktowo. Pewnie kwestia programowania trajektorii lotu,
  • Grain dwa lata temu
    Kurwa TVP milczy. Żonę szlag trafia.
  • Atriskel dwa lata temu
    Rząd kupuje broń- nie bez powodu...
  • ten ja dwa lata temu
    "Będzie wojna będzie wojna, będzie krwawa rzeź"

    Tylu rwało się na ruska, flagi se przypinali niebieskawo żółte, niech im się spełni...
  • Tjeri dwa lata temu
    ten ja
    Idź Yanko i pieprznij się porządnie w czerep.
  • ten ja dwa lata temu
    Tjeri, Niedługo każdy będzie miał okazję weń dostać bez starań, jeśli dyplomacją nie pogłaszczą, tylko szabelką machną.
  • Ant dwa lata temu
    Faktycznie informacje, że rakieta spadła na terenie Polski się potwierdzają. Bardzo niepokojące
  • Ant dwa lata temu
    Przepraszam spadły dwie rakiety i to w to samo miejsce
  • o nim pseud dwa lata temu
    Jeśli Polska szuka pretekstu do zaangażowania się militarnie w tym konflikcie, to właśnie teraz jest najlepszy czas na to.
  • Poncki dwa lata temu
    Na razie radze zachować spokój. Równie dobrze mogły to być Ukraińskie rakiety przeciwlotnicze.
    Z kolei nawet jeśli to zabłąkane ruskie Cruse'y to wątpię, żeby stanowiły pretekst do wypowiedzenia wojny.
    Raczej zostanie to uznane za wypadek niż celowy atak.
    Przypuszczalnie w konsekwencji przyspieszone zostaną dostawy sprzętu cięższego niż do tej pory na Ukrainę.
    Tyle.
  • o nim pseud dwa lata temu
    https://www.youtube.com/watch?v=_VgZwSdWxPo&ab_channel=CNBCTelevision
  • Angela dwa lata temu
    Widzę to mniej więcej tak: nasz rząd, NATO i Stany zażądają wyjaśnień i co usłyszą?
    Ukraina oczywiście potwierdzi, że pociski wysłali ruscy, natomiast strona rosyjska ogłosi wszem i wobec,
    że to prowokacja Ukrainy (rosyjskie rakiety zostały skradzione i użyte w celu wrobienia rosji)
    I tak się będą przepychać.
    Ale to, co Putin chciał osiągnąć, się udało. Poinformował nas, że jeśli będzie chciał, to po nas sięgnie.
  • Poncki dwa lata temu
    Na terenie obwodu Kaliningradzkiego są wyrzutnie rakiet, które mają zasięg przez całą Polskę z możliwością przenoszenia głowic atomowych. Mnie zastanawia czy te głowice jeszcze gdzieś tam w rosji są? Czy jest choć jedna?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    A my mamy najlepsze służby specjalne na świecie: Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, która jakby zechciała - wysłałaby durniów z CIA i do wyżej wymienionego obwodu i wielkie buuuuuuuuuuummmmmmmm - jak wysadzić w powietrze wyrzutnie atomowe, nikt, ale to nikt nie zastąpi człowieka - żaden robot, żadne uzbrojenie i żadna sztuczna inteligencja.

    Łukasz Jasiński
  • Poncki dwa lata temu
    Łukasz Jasiński
    Myślę, że teza o jakości naszych służb specjalnych może być dość daleko posunięta.
    Nie jesteśmy w stanie tego tak na prawdę sprawdzić, ale mimo to wątpię, aby tak było.
    Podejrzewam, że najlepsze służby specjalne są tam gdzie są na ten cel przeznaczane największe pieniądze. Znaczy, że nie u nas ponieważ jak wiadomo są państwa mające większe fundusze na pojedyncze gałęzie gospodarcze niż całe nasze PKB, co dopiero służby specjalne.
    Podejrzewam zatem sarkazm.
    Co w sumie zwróciło mi uwagę, że to czy obecnie są tam wyrzutnie czy ich również jest nie do sprawdzenia.
  • Ant dwa lata temu
    Rosja to państwo z zerową wiarygodnością. Jedno robią, mówią co innego.
  • Ant dwa lata temu
    Właśnie potwierdzono oficjalnie, że "spadł pocisk produkcji rosyjskiej"
  • Poncki dwa lata temu
    Ant
    Owszem, produkcji rosyjskiej, ale spadły na traktor przy skupie kukurydzy.
    Nie neguję, wartości, życia tych dwóch osób, ale moim zdaniem to za mało, żeby ryzykować miliony wchodząc w konflikt. Poza tym to nie jest inwazja rosji a raczej na 99% wypadek.
    Wojsko nie wkracza nikt, nie zamierza podwarzać naszej suwerenności ani grabić terytorium.
    Odbieranie tego jako atak i na tej podstawie włączenie się w konflikt zbrojny jest raczej niemożliwe.

    Owszem, trzeba ustalić skąd pocisk wystrzelono i przez kogo. Wątpie też, żeby decyzja o włączeniu się do konfliktu mogła zostać podjęta przez samą Polskę.

    Teraz należy podjąć działania prewencyjne, żeby sytuacja się nie powtórzyła. Chociaż trzeba też zdać sobię sprawę, że w gąszczu rakiet jakie latały wczoraj nad Ukrainą, ciężko byłoby wyłonić te, które odbiją nad nasze terytorium, ciężko też zestrzeliwać wszystkie, które latają w pobliżu granicy, bo przecież to robota dla Ukraińców.

    Przedewszystkim, nie ma się co nakręcać.
  • Ant dwa lata temu
    Mamy oficjalnie informację, że pocisk był wystrzelony przez obronę ukraińską
  • Poncki dwa lata temu
    Ant
    Czytam właściwie wypowiedź prezydenta.
    "... jest wysokie prawdopodobieństwo, że była to rakieta ..."
    Nie chcę tu wychodzić na teoretyka spiskowego, ale ponoć rakiety były dwie i dwa wybuchy w tym samym miejscu więc przynajmniej jedna mogła faktycznie być, co by się zgadzało z tym co pisał w komentarzach Grain.
    Poza tym w takiej sytuacji nie ma miejsca na liczenie prawdopodobieństwa.
    Prawdopodobieństo zdarzenia nie wyklucza zaistnienia innych ...
    Wolałbym przeczytać surowe wyniki analiz z wnioskami, opracowane przez jakegoś specjalistę, lecz raczej takie dane nie zostaną odtajnione i opublikowane. Będzie musiało wystarczyć to co dostaliśmy.
    Moje przypuszczenie jest takie, że nie mamy zielonego światła od NATO na machanie szabelką, więc sprawę należy przyciszyć.
  • Ant dwa lata temu
    Ja sam wczoraj widziałem rozmowę z lokalnymi mieszkańcami, że słyszeli wyraźnie dwa wybuchy. Ale istnieje możliwość, że pierwszy był od pocisku, a drugi to jakiś wtórny wybuch np. jakiegoś gazu
  • Poncki dwa lata temu
    Ant
    Dokładnie tak.
    Tym samym dwa wybuchy nie świadczą o tym, że były dwie rakiety ale i tego nie wyklucza.
    Grain napisał, że ludzie słyszeli świst rakiet, ale w innym miejscu napisał też, że kobiety słyszały rakietę.
    Dobrze by było ustalić ile faktycznie słyszano rakiet, a nie wybuchów.

    Jeszcze kwestia wielkości dziury w ziemi, bo o tym przeczytać można opinie z różnych źródeł.
    Pociski plot systemu s300 mają głowicę, w zależności od wersji, do 180 kg.
    Pociski manewrujące stosowane przez moskali to 300kg w górę. Jedynie irańskie saheady mają do 50kg.
    Szczerze powiedziawszy ciężko mi ocenić jak duża musiała być głowica, żeby wywalić krater jak na zdjęciach z Przewodowa, ale za pewne ktoś jest w stanie to ocenić wliczając wieloczynnikowy budżet niepewności.

    W internecie można obejrzeć jak Iskander spada na solidny gmach administracji w Charkowie:
    https://twitter.com/i/status/1498573401337782275
    I drugi co spadł na centrum handlowe w Kijowie
    https://m.youtube.com/watch?v=SfZpoVp4op4
    Oraz to jakie były skutki wybuchu. Iskandery mają głowice konwencjonalne około 500 kg, więc wnioskuję, że tyle w Polsce nie spadło.
  • Narrator dwa lata temu
    Dziwne, w Polsce nic nie wiedzą, a tutaj trąbią od kilku godzin: Nine News, SBS News… Chyba jakaś cenzura, jak za PRL.
  • Tjeri dwa lata temu
    Narratorze, na stare posty patrzysz :).
  • Ant dwa lata temu
    Może widzi to, co chce widzieć :)
  • Grain dwa lata temu
    Wg mnie i pewnie wiedzą o tym wojskowi, Ruskim urwał się pocisk i walnął w suszarnię.
    Drugi wybuch był eksplozją ścigającej go rakiety. Ukraińskiej, której zabrakło czasu do strącenia, Stąd ta celność. Także powściągliwość. Elektroniczny wywiad NATO wie o każdej rakiecie. Locie, miejscu odpalenia.
  • Ant dwa lata temu
    Ten drugi był ukraiński a ten pierwszy rosyjski? Na razie piszą tylko o ukraińskim, że był wystrzelony przez obronę
  • Grain dwa lata temu
    Ant obadamy.
  • Grain dwa lata temu
    Pewnie także, dlatego informaje szły wolno.
  • Grain dwa lata temu
    Mąż /troje dzieci) wnuczki siostry, zamienił się z jedną z ofiar eksplozji na zmiany. Może nawet i znowu zapił.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania