Pokaż listęUkryj listę

Wiieeersz <*> Villanella↔Piosenki Lśnienia

namaluj proszę piosenki lśnienia

barwą muzyki szkicuj wytrwale

choć dźwięk złudzeniem nuty pozmieniał

 

kluczem drzwi rytmu otwieraj nieraz

mimo że tony nie zawsze całe

spróbuj malować to co wyśpiewasz

 

skowronek w błękit głos twój zabiera

by razem stamtąd były słyszane

chociaż melodię wiatr zły pozmieniał

 

na pięciolinii koncert masz teraz

spełni marzenia a może wcale

malować jednak piosenki trzeba

 

mimo że aranż często powielasz

gdzie ślady tańca jakieś niecałe

a nutom każesz znowu umierać

 

oby nadzieja dziś nie zasnęła

w ciszy bez śpiewu tam brzmienia wcale

maluj nie zwlekaj piosenki lśnienia

bo czas melodię skraca zabiera

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Noico1 rok temu
    Trolling

    Lotos 4 godz. temu
    Każdy może w różny sposób wyrażać swoje poglądy i każdy może je krytykować.

    Pozdrawiam.

    Pokaż mi człowieka o zdrowych zmysłach który gloryfikowałby zbrodniarza takiego jak Hitler, który wymordował 3 miliony Polaków, za jego przyczyną zginęło w trakcie wojny kilkadziesiąt milionów. Jeśli masz na myśli "reportaż" tvn, to chyba powinieneś dobrze wiedzieć, że to była opłacona ustawka. Jeśli nawet jakiś psychol zrobiłby coś takiego ze swojej własnej woli, to byłby to tylko pojedynczy psychol. Dlatego nie rozumiem, czemu mieszasz do tego patriotów. A Ty patriotą nie jesteś? Nie kochasz kraju w którym się urodziłeś, w którym są groby Twoich bliskich. Polska, jak mało który kraj, ma bardzo piękną historię.

    CytujOdpowiedz
    Gerber
    Gerber
    Użytkownicy
    529

    Autor
    Opublikowano 25 Listopada 2019
    Reportaż TVN- u pokazywał prawdę, mieszkam 20km. od Wodzisławia i wiele razy odchodziły takie "imprezy". Zaczęło robić się coraz głośniej, aż dotarło do TVN. Znam wielu takich patriotów bijących się na meczach, wychodzących z knajpy i krzyczących "Kurwa gdzie jest Hitler i SS", "Kupujesz kebaba wspierasz araba" Albo niepijących, nie palących, ale wszystko wiedzących. Mówią, że wszyscy w Izraelu mówią po polsku, bo to jest ich przyszła ojczyzna. Mógłbym tak jeszcze wymieniać, ale to nie portal na takie dyskusje. Napisałem tekst i możesz go krytykować, że ci się nie podoba, że jest kiepski, ale jak mówisz, że jest nieprawdziwy to się z tobą nie zgodzę.

    1
    CytujOdpowiedz
    Gość
    Gość
    Goście

    Opublikowano 25 Listopada 2019
    @Gerber tja, uwierzyłbym w te imprezy, gdyby nie to, że gloryfikowanie faszyzmu jest karalne. Niby Ty wiesz, a policja nie wiedziała. Tylko tvn musiał zadziałać:) He, he, drętwe. I ten tort zrobiony na prędce z wafelków, pod reportaż, i ten hailujący kamerzysta. Żałosne to wszystko. Skoro o tym wiesz, to czemu nie powiadamiasz odpowiednich służb. Takie coś jest jak nic przestępstwem. No chyba, że chodzi o jakichś przedstawicieli wiadomej mniejszości. Ale oni by raczej sobie d. nie zawracali taką dziecinadą.

    CytujOdpowiedz
    Gerber
    Gerber
    Użytkownicy
    529

    Autor
    Opublikowano 25 Listopada 2019
    Możesz nie wierzyć, to nie jest w końcu kwestia wiary, a ja swoje widziałem i wiem.
    Pamiętasz ten dialog, to z innego portalu?

    Noico1 2 godz. temu
    Dlaczego tu wklejasz jakiś bełkot z innych portali trollu w dodatku nie na temat. Co mnie obchodzą twoje chore obsesje z twoich zafajdanych tefałenów.

    Noico1 2 godz. temu
    Jak chcesz o takich sprawach rozmawiać to idź na wątek polityczny, możesz znajdziesz miłośnika urodzin Hitlera podobnego do siebie. Pełno tu jest różnych psychopatów;)

    Lotos 2 godz. temu
    Noico1 no, ale to są twoje komentarze do mojego tekstu na poezji.org

    Lotos 2 godz. temu
    Noico1 to ty się zaliczadzdo psychopatów?

    Lotos 2 godz. temu
    Noico1 z tych komentarzy wynika, że to TVN wymyślił, kogoś jednak skazano i to nie dziennikarzy z TVN, kogo więc bronisz?

    SwanSong 46 min. temu
    Lotos
    Ahahaha! Chcesz powiedzieć, że Boguś nie poznał własnych komentarzy? Z jego deklem jest w takim razie gorzej niż myślałem.

    Lotos 40 min. temu
    SwanSong on broni faszystów, zobacz sobie jaki dał komentarz pod moim wierszem "Auschwitz "
    Napisz komentarz
    Twój komentarz
  • A co to ma wspólnego z wierszem Dekaosa?
  • Noico1 rok temu
    Dobre pytanie Marku, a co miało wspólnego z moim wierszem?
  • Noico1 Ale komentarz jest pod wiersze (właściwie piosenką) Dekaosa.
  • Noico1 rok temu
    Jest również pod moim. Umiędzynarodowiłem sprawę i jak widać słusznie. Pod moim by cię problem trollingu nie zainteresował:) Czyżby znieczulica?
  • Noico1 Twojego nie czytałem, wiec sprawy nie znałem.
  • Noico1 rok temu
    Ok, dawno standardowo usunięte, zresztą nie było co. Zapraszam pod najnowszy wiersz.
  • Dekaos Dondi, kiedy czytałem ten wiersz, to znowu przyszła do mnie taka surrealna myśl, że w różnych miejscach Polski, Europy i świata w tym samym czasie dzieje się wiele bardzo różnych rzeczy.

    5, pozdrawiam 🤯 🙂
  • Dekaos Dondi rok temu
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Masz czasami dziwne skojarzenia, ale to nie jest zarzut:)
    Ze mną bywa podobnie:)
    Pozdrawiam🤯 🙂:)
  • DD, jak zwykle, nie narzucam kto i jak ma pisać, raczej pokazuję obowiązujące zasady danej formy. Ogólnie vilanella sprowadza się do powtarzania wersów-kluczy w określonym schemacie z zachowaniem ciągłości znaczenia i sensu.
    A1 / b / A2
    a / b / A1
    a / b / A2
    a / b / A1
    a / b / A2
    a / b / A1 / A2
    Oczywiście można lekko modyfikować wersy, ale powtarzających się słów kluczowych w klauzulach już nie, czyli lśnienia* i pozmieniał*.
    Rytmika dobra.
    Tyle z vilanellowych technikaliów.
    Poza tym podoba mi się treść:)
  • Dekaos Dondi rok temu
    Piszęwięcjestem↔Dzięki za merytoryczny komet:)↔Wiem, że to taka... trochę moja wersja villanelli, choć czytałem, iż zasady wcale nie takie restrykcyjne być muszą, gdzie 2 +2 = "4,5". Że są pewne możliwości inaczej. Że np: wersy powtarzane, nie muszą być dokładnie takie same, lecz sens zachowany.
    Pozdrawiam🙂:)
  • Dekaos Dondi Dlatego pisałem, że wersy można delikatnie modyfikować.
    Barańczak jest dobrym, rodzimym wzorem vilanellisty
    Pozdrawiam:)
  • Ale fajna piosenka!
  • Zapomniałbym 5
  • Dekaos Dondi rok temu
    Marek Adam Grabowski↔Dzięki za "fajna piosenka":)↔Pozdrawiam 🙂:)
  • MartynaM rok temu
    Nie jest łatwo napisać dobrą vilanellę, mnie nigdy się nie udało, ale szczerze to tylko raz czytałam gdzieś taką, że klękajcie narody... dlatego doceniam choćby trud w nią włożony. Niemniej schemat przedstawiony powyżej wydaje mi się najbardziej dźwięczny.
    Pozdrawiam 5
  • Dekaos Dondi rok temu
    MartynaM↔Dzięki:)↔Gdybyś napisała, to wrzuć:)→Chyba najłatwiej wymyślić "wersy powtarzalne" co nadają rytm. Zaś wystarczy dopasować resztę, by usensowniły owe:)↔Pozdrawiam 🙂:)
  • zsrrknight rok temu
    Świetne
  • Dekaos Dondi rok temu
    Zsrrknight↔Dzięki:)↔Pozdrawiam🙂:)
  • Poncki rok temu
    Zgrabne 😃
  • Dekaos Dondi rok temu
    Poncki↔Dzięki za zgrabny komet:)↔Pozdrawiam🙂:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania