LBnD 01 Niebezpieczny dźwięk

Słyszałem kiedyś historię wioski pełnej śmiechu.

 

Wszyscy jej mieszkańcy byli nad wyraz sprawni fizycznie oraz wysocy, poza jednym młodym chłopakiem. Jako jedyny wyróżniał się niskim wzrostem oraz niepełnosprawnością, gdyż kulał na prawą nogę. Z tego też powodu każdy się z niego śmiał, małe dzieci, starsi, po prostu było tak na porządku dziennym. Początków tego zjawiska upatrywać można w momencie jego narodzin. Przyzwyczaił się więc do tego i jakoś to znosił.

 

Mimo wszystko ilość „wesołości” kierowana w jego stronę w końcu przelała czarę.

 

Pewnego razu nikomu o tym nie mówiąc, poszedł nad rzekę...

 

Dziś nie uświadczysz już śmiechu w tej wiosce.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (41)

  • Anonim 14.03.2020
    Dobre drabble.
    Zmieniłbym tylko jedno zdanie:
    "Dlatego przyzwyczaił się do tego i jakoś to znosił." - dlatego/tego - "powtórzenie" ukłóło mnie. Może: "Przyzwyczaił się więc do tego..."

    Pozdrawiam.
  • Anonim 14.03.2020
    Jeszcze jedno. Słowo proceder, wydaje się, ma inne nieco znaczenie:
    https://pl.wiktionary.org/wiki/proceder
  • Shogun 14.03.2020
    Dziękuję Antoni.
    Dzięki za sugestię. Zaraz pozmieniam, bo rzeczywiście nie wyłapałem tego powtórzenia.
    Również pozdrawiam :)
  • 00.00 14.03.2020
    Najbardziej podoba mi się zestawienie całości z tytułem.
  • Shogun 14.03.2020
    Dziękuję. Cieszę się, że to zestawienie pasuje do siebie.
  • LBnDrabble 14.03.2020
    Brawo! witamy w Bitwie na Drabble. Powodzenia!
    Prosimy o wrzut linka na Forum; https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-linki-do-w1242/

    Literkowa pozdrawia
  • .Milky. 14.03.2020
    No nie, teraz widzę jaka ja jestem słaba w pisaniu drabble ? Bardzo fajny tekst, daję 5 :)
    Pozdrawiam ;)
  • Shogun 14.03.2020
    Dziękuję za tak pozytywny odbiór.
    E tam, ja sam nie jestem jakiś świetny w pisaniu drabble :). To kwestia wyćwiczenia tak myślę, a to drabble po prostu jakoś mi się udało :D. Dziękuję za 5 i również pozdrawiam ;).
  • Kocwiaczek 14.03.2020
    Twarde, mocne, aż "wali" po oczach. Bardzo dobry kawał tekstu. 6 ode mnie ;)
  • Shogun 14.03.2020
    Dziękuję Kocwiaczku. Cieszę się, że "aż "wali" po oczach", bo chciałem, aby było wymowne.
    Dziękuję również aż za 6 :D.
    Pozdrawiam ;)
  • Bajkopisarz 14.03.2020
    Poszedł nad rzekę, a potem zobaczył, że za rzeką też jest życie, zaciekawiło go to i poszedł zwiedzać. Okazało się, że jest tak fajni iż nie ma sensu wracać.
    A mieszkańcy wioski, gdy zabrano im obiekt „wesołości”, zrobili to samo, co niekarmione trolle internetowe… W tej sytuacji nie oczywiste jest, że nie było już komu się śmiać.
  • Shogun 14.03.2020
    Ciekawa kontynuacja :). Hmm, może tak naprawdę później to on się z nich śmiał, widząc ich bezradność i zagubienie. Kto wie :).
  • Bajkopisarz 14.03.2020
    Shogun - jeśli jest psychopatą, to się śmiał widząc ich śmierć ;)
  • Shogun 14.03.2020
    Bajkopisarz spokojnie, nie jestem. Ze mnie raczej cichy i spokojny człek ;). Co do bohatera, to chyba on najlepiej wie, czy jest psychopatą czy nie :D.
  • Bajkopisarz 14.03.2020
    Shogun - tak? myślisz, że psychopaci wiedzą, że są psychopatami?
  • Shogun 14.03.2020
    Bajkopisarz cóż, dobre pytanie. W sumie myślę, że psychopaci uważają swoje czyny, które przez społeczeństwo odbierane są za nienormalne, za całkiem normalne, więc mogą też myśleć, iż oni sami są całkiem normalnie. Co prawda nie jestem tego pewny, ale może rzeczywiście mogą nie zdawać sobie z tego sprawy.
  • Pasja 14.03.2020
    Ciekawa miniatura, a jak dosłowna w treści. Śmiech nie powinien smagać jak biczem i wyśmiewać niedoskonałości drugiego człowieka. Okazało się, że ludzie z tej wioski nie mają nic już do powiedzenia.
    Doskonała lekcja.
    Pozdrawiam
  • Shogun 14.03.2020
    Dziękuję za tak pozytywny odbiór. Racja, śmiech jest czymś co powinno nam się kojarzyć z czymś pozytywnym, z radością, a nie z cierpieniem i krzywdą drugiego człowieka.
    Również pozdrawiam :)
  • Magda1906 14.03.2020
    pięć takie jest życie
  • Shogun 14.03.2020
    Dokładnie, takie jest życie, niestety.
    Dziękuję za piąteczkę :)
  • betti 14.03.2020
    Zakończenie dosyć przewidywalne, nie ma efektu zaskoczenia, chociaż temat smutny. Niemniej życzyłabym sobie czegoś mocniejszego.
  • Shogun 14.03.2020
    Rozumiem. Brałem pod uwagę, iż może być przewidywalne. Cóż, może następnym razem uda mi się zaskoczyć Cię czymś mocniejszym :D.
    Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 14.03.2020
    Shogunie→Jeden z lepszych Twoich tekstów, jakie czytałem.
    Można pomyśleć, że wiosce umarł śmiech... bo on...się utopił.
    Jeżeli faktycznie, to przyczyny mogły być dwie:
    1→Nie mieli się z kogo śmiać.
    2→Sumienie im nie pozwalało.
    3→Pominę milczeniem.
    No i tytuł→świetnie dobrałeś.
    To nie był od serca przyjazny śmiech... tylko fałszywe dźwięki w kształcie ''śmiechu''
    Pozdrawiam:)→5
  • Shogun 14.03.2020
    Dekaos Dondi dziękuję za tak pozytywny odbiór, naprawdę jest mi miło :).
    Można tak pomyśleć, jak najbardziej. Cóż, myślę, że wpływ na to miały wszystkie czynniki, które wymieniłeś, lub po prostu to, iż wioska ta była tak smutna, że ludzie nie mieli innych powodów do śmiechu, a zwłaszcza takiego prawdziwego radosnego, gdyż jak dobrze zauważyłeś te ich wcześniejsze reakcje to jakaś podróbka śmiechu.
    Pozdrawiam :)
  • Pan Buczybór 14.03.2020
    Znana sytuacja, tutaj przedstawiona w dekoracjach metaforyczno-bajkowych. Udrzecenie, brak tolerancji, wyśmiewanie - dla jednej strony żart, rozrywka, a dla drugiej...
    Naprawdę dobre drabble, choć brak tu charakterystycznej dla tej formy mocnej puenty.
  • Shogun 14.03.2020
    Dziękuję Panie Bucz. Właśnie, dla jednych żart, a dla drugich wręcz przeciwnie, cierpienie. Trzeba zważać na to co się robi, gdyż nawet śmiechem można krzywdzić drugiego człowieka.
    Racja, mocnej puenty brak, ale już chyba więcej nie mogłem z tego wycisnąć :).
  • LBnDrabble 15.03.2020
    Prosimy o zabranie głosu w nietypowej sprawie.
    https://www.opowi.pl/forum/literkowe-bitwy-koszyk-rozmaitosci-w957/
  • Tjeri 16.03.2020
    Smutne, gdy zamiast do kogoś - śmiejemy się z kogoś...
    Niestety umiemy stygmatyzować śmiechem. Szczególnie skutecznie, gdy robimy to stadnie. Dobre drabelki.
  • Shogun 16.03.2020
    Dziękuję. Cieszę się, że jednak wróciłaś Tjeri :). Racja, potrzeba więcej pierwszego, mniej drugiego. Cóż, powiedzenie, w kupie siła i w tym przypadku ma zastosowanie, niestety. Miejmy jednak nadzieję, że będzie więcej dobrego, prawdziwego śmiechu.
  • Tjeri 16.03.2020
    Shogun dzięki. Nabyłam maseczki przeciwtrollowe (o: ?????) i wirusy opowi mogą mi naskoczyć. :)
  • Shogun 16.03.2020
    Tjeri no i prawidłowo, w końcu lepiej zapobiegać niż leczyć ;)
  • LBnDrabble 20.03.2020
    Rozpoczynamy pierwsze głosowanie na najlepsze Drabble. Zapraszamy obowiązkowo Autora na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/

    Literkowa
  • Berkas 20.03.2020
    Dobre, podobało mi się.
  • Shogun 20.03.2020
    Bardzo dziękuję, miło mi to słyszeć :).
  • Magda1906 21.03.2020
    śmiech to zdrowie
  • Shogun 21.03.2020
    Racja, ale aby był zdrowy musi być radosny, nie pełen cierpienia.
  • LBnDrabble 24.03.2020
    Ruszyła edycja 02 - Temat - "Zaślubiny patyków". Mamy nadzieję, że weźmiesz udział!
    Piszemy do 31. 03.2020 godz. 24.00

    Literkowa
  • Shogun 24.03.2020
    Dziękuję za informację :D. Z pewnością wezmę udział.
    Pozdrawiam ;)
  • LBnDrabble 01.04.2020
    Rozpoczynamy głosowanie na najlepsze Drabble o zaślubinach patyków.
    Autorze zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Czytamy, komentujemy i nagradzamy punktami wg. zasady; 3 - 2 - 1
    Literkowa pozdrawia
  • Onyx 16.11.2020
    Głupia wioska! A właściwie głupi ludzie z niej!
    Przecież nie od nas zależą wszystkie wady.
    Uświadomienie sobie tego jest kluczem.
    Jak miło by się żyło, gdyby wszyscy się tolerowali i szanowali.
    Szkoda, że to niemożliwe.
    Nie z ludźmi
  • Shogun 16.11.2020
    Ano, niestety niemożliwe. Tak to już jest. Byłaby to piękna utopia, jednak jak nam wiadomo niemożliwa do osiągnięcia.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania