Poprzednie częścibezsennik 2 - wtajemniczenie

Bezsennik 1 - ironia

W przeddzień kalendarzowej jesieni, siedząc nad niezapisaną kartką i merdając nerwowo długopisem w palcach zrozumiałam, że wszystko co posiadam, cały bagaż doświadczeń jaki ze sobą noszę, jest jak ta pusta strona. Można by ją wypełnić słowami, naszkicować emocje które tkwią zbyt głęboko, stworzyć obraz na podobieństwo duszy i lamentować nad nim aż pęknie serce. Nie miałam ochoty znowu płakać, sąsiedzi gotowi pomyśleć, że za ścianą patologia, chociaż to akurat było najmniej istotne, jeśli w ogóle. Zapadał wieczór, za oknem pies obszczekiwał przechodniów, deszcz siąpił nad pustymi ulicami, a latarnie leniwie otwierały powieki. Było w tym coś, co pozwoliło na moment zapomnieć. O tym, że jestem niepotrzebna, o tej pustej kartce nad którą od rana ślęczę. O jutrzejszym dniu, tak samo szarym i smutnym osiedlu, które straszy obskurnymi budynkami, o tym jak mam już dosyć bycia ofiarą, chociaż sama jestem winna, że pozwalam ludziom nagminnie mnie tłamsić …

I nagle, wszystko nabrało sensu. Fakt, że siedzę przy kuchennym stole w półmroku, nawet ta kartka była całkiem na miejscu. Patrząc jak w niedopitej kawie, niewielka muszka walczy o życie, sięgnęłam po telefon. Numer do Majki był zawsze pierwszy na liście ostatnich połączeń. Wpatrywałam się chwilę w ekran telefonu, układając w głowie najczarniejsze scenariusze i już miałam zadzwonić, kiedy w ostatnim momencie rozmyśliłam się, chwyciłam długopis i na kartce napisałam -przepraszam-. Tamtego wieczoru wyleciałam z okna, czując na skrzydłach krople deszczu, byłam wolna, nareszcie wolna od trosk i od życia, które codzienne kopało mnie w dupę. Poczułam, że mogę być ponad, że teraz już nikt nie uwięzi mnie w klatce i że mogę odlecieć tak daleko jak pozwolą na to mizerne skrzydełka. Kiedy zadzwonił budzik, jak worek piasku opadłam ciężko na poduszkę. Sam fakt, że znowu się budzę we własnym koszmarze, był jak przysłowiowe wstawanie lewą nogą, jakbym dostała w pysk na dzień dobry. Z kuchni odezwał się ekspres do kawy, ustawiony na siódmą dwadzieścia pięć, usiadłam przy stole, patrząc na białą kartkę i rozlany obok długopis. Nie było wiersza, nie było nic oprócz jednego, maleńkiego - przepraszam-, pogniotłam ją i wyrzuciłam przez okno. Wtedy do mnie dotarło, że zamordowałam właśnie dawną siebie, bezradną ofiarę udręczoną własnym życiem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Zapraszamy do wzięcia udziału w fajnej zabawie na rymy!
    Pierwszy temat zapodała Trzy Cztery - NAJTRUDNIEJSZE
    A pasja dorzuciła drugi - ZROZUMIEĆ SIEBIE
    Można pisać na jeden, albo na drugi, albo połączyć obydwa.
    Termin do 14 lutego / niedziela/ WALENTYNKI
    Wszystko znajdziesz w zakładce KONKURSY na Głównej: https://www.opowi.pl/konkursy/

    Liczymy na Ciebie!!!

    Literkowa
  • Ośmiorniczka 03.02.2021
    Dziękuję za zaproszenie, może skorzystam.
  • Bożena Joanna 03.02.2021
    Każdy z nas rodzi się jak pusta kartka, na której zapiszą się różne zdarzenia. Czekamy na nie niecierpliwie, chcemy wiele, nie wszystko się spełnia, stąd niezapisane słowa i fakty.
    Brakuje kilku przecinków, ale to nieważne. Interpunkcja jest moją piętą achillesową.
    Dobry tekst!
  • Trzy Cztery 04.02.2021
    Przyszłam z rewizytą. Kilka razy czytałam, żeby dokładnie zrozumieć zakończenie. Nie jest to rzecz napisana jasno. myśli się przeplatają ze snem, plącze się niepewność, nastój przygnębia. Ale już wiem. Wyrzuciłaś za okno siebie dotychczasową, tę, która czuła się niepotrzebna, czuła się ofiarą, kimś, kto "pozwala ludziom nagminnie siebie tłamsić". Zrozumiałaś, że tłamsiłaś też sama siebie, własnymi odczuciami. Tłamszenie to także zgniatanie. Zgniotłaś więc ostatecznie kartkę ze słowem, które kojarzyło Ci się z Tobą, Tobą - winną wszystkiemu. Ale tak naprawdę - czemu? Zgniotłaś, tłamsząc ostatecznie kogos stłamszonego.

    Tekst możesz jeszcze trochę dopracować.

    Ostatnie zdanie woła o lepsze życie (swoje, i w przenośni - bohaterki opowieści)

    Zamiast:

    I wtedy jak grom przyszła na myśl perspektywa, że może właśnie jestem tą pustą kartką,

    coś takiego:

    I wtedy olśniło mnie, że to dawna ja byłam tą pustą kartką.

    Tak zrozumiałam.
  • Ośmiorniczka 04.02.2021
    Jestem wdzięczna za ten komentarz. Nie byłam pewna czy tekst się w ogóle do czegokolwiek nadaje. Podane wyżej wskazówki odpowiednio wykorzystam - nieładne to słowo - za stosuję :) jeszcze raz stokrotnie Dzięki.
  • Ośmiorniczka 04.02.2021
    zastosuję

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania