Cotygodniowe drabble na zadany temat - Strach ma wielkie oczy(droubble)

Podobno, strach ma wielkie oczy. Postanowiłem przeprowadzić badania w plenerze i naocznie się przekonać, czy to twierdzenie jest prawdziwe. Jako naukowiec z zacięciem, sporządziłem materiał dowodowy w postaci zdjęć każdorazowo napotkanego stracha na wróble.

Co się okazało?

Otóż, po zbadaniu i uwiecznieniu ponad tysiąca różnorakich strachów, stwierdziłem z mocą dowodu naukowego, że każdy z nich miał zakryte oczy, o ile w ogóle takowe posiadał, różnorodnymi nakryciami głowy, o ile w ogóle takową posiadał. Oczu nie było widać wcale, przeważnie, jakby się wstydził, miał kapotę nasuniętą głęboko na czoło, jak ktoś o nieczystym sumieniu. Jak jakiś młodociany rabuś wypasionych rowerów, bojący się monitoringu. Jedynie ptactwo mogło się takowego obawiać, a i to nie za bardzo, bo 99% strachów było bogato przyozdobione ptasimi odchodami. Wynika z tego, że nawet ptactwo srało na takie strachy.

Stwierdzam więc autorytatywnie, że strachy nie mają wielkich oczu, przeważnie wręcz nie mają ich wcale; ptaki na nich srają, ludzie się z nich śmieją. Wnioski te, były nad wyraz przykre i niepokojące. Czyżby mądrość ludowa nie była taka mądra?

To ewidentna kpina z naszej tradycji, z naszych wierzb płaczących, strachów na wróble, jezusów frasobliwych.

Postanowiłem dać temu odpór i każdemu strachowi przyprawiłem wielkie oczy z denek po butelkach.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Justyska 31.03.2018
    Fajne podejscie do tematu. Strach ma zamkniete oczy... coś w tym jest, przecież często boimy się wlasnie nieznanego
  • Nuncjusz 31.03.2018
    Dzięki :)
  • Szudracz 31.03.2018
    O ludzie! Ogromne gały im doprawiłeś. :)))
    A ja widziałam stracha na wróblę, z różową apaszką i w okularach przeciwsłonecznych.
    Miała kapelusz słomiany oraz rękawice robocze. :)
    Podobają mi się strachy na wróble. :)
  • Nuncjusz 31.03.2018
    Są super :) niedoceniona twórczośc ludowa
  • Writer'sWife 31.03.2018
    Buhehehe, dobre, dobre!
  • Nuncjusz 31.03.2018
    Wiem, wiem :)
  • Agnieszka Gu 31.03.2018
    Cóż za odkrywcze stwierdzenie, i jakie nowatorskie podejście do zagadnienia ;)) Uśmiałam się niecnie ;)
    Pozdrowionka :)
  • Nuncjusz 31.03.2018
    bez przerwy i co rusz coś nowego odkrywam :) i dzielę sie z tym z Wami
  • Canulas 31.03.2018
    To takie, ooo. Językowo wykwintne, pentagram ok... Temat taki se.
    O slodyczach "lepsiejsze", ale tematu chyba nie wybierasz (jeżeli w ogóle rozumiem) tylko jest narzucany.
    Jeśli tak, to się wybroniłeś z gracją.
  • Nuncjusz 31.03.2018
    Taa jest narzucany. Na pewnej grupce fb w to się bawimy i co tydzień nowy temat. Inaczej bym tego nie pisał
  • Pan Buczybór 31.03.2018
    heh, wyjście z tematu w stylu programu dokumentalnego - całkiem ciekawie. Ogólnie dość spoko tekst i czyta się przyjemnie. Pozdro
  • Nuncjusz 31.03.2018
    Dzięki. ostatnio mnie wzięło na pseudo naukowy bełkot
  • Ritha 17.08.2018
    Wiesz co... Ty się marnujesz. Macierewicz Cię potrzebuje natychmiast!
  • Nuncjusz 17.08.2018
    Bo ja wiem... XD

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania