Poprzednie częściDrabble - To jest moja heroina

Drabble — Reaktywacja

Martwe tryby przez tysiąclecia tkwiły nieruchomo pod warstwą śniegu. Prastara magia wymarła, a olej zamarzł. Niegdyś piękne kolory miedzi i złota stały się brzydką czerwienią rdzy i zielenią zgniłego zielska. Maszyna, niegdyś wzbudzająca lęk w sercu każdego, została zapomniana. Istota doskonała przepadła. Jednak bogowie mieli inne życzenia. I dlatego zębatki ponownie zaczęły się obracać. Najpierw powoli, ociężale, miażdżąc śnieg i mieszając go z pyłem starości. Z czasem rozgrzany olej ponownie zaczął krążyć we wnętrzu mechanizmu. Magia powoli odżywała, składając porozrzucane kawałki metalu do względnego ładu. Przesiąknięty zapachem prochu Artystyczny Bełkot dźwignął się, po czym ruszył przed siebie. Czas reaktywacji nadszedł.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Rasia 27.12.2015
    "Maszyna niegdyś wzbudzająca lęk w sercu każdego, została zapomniana" - sugerowałabym przecinek po "maszyna" i traktowała to jako wtrącenie, ale to według uznania :)
    Czuję swoje braki spowodowane nieczytaniem bitew :( Pomimo to skleciłeś niesamowicie obrazowe opisy z zaledwie stu słów. Za to duży szacunek, podoba mi się też dowolność interpretacji i samo wyobrażenie wskrzeszenia martwej maszynerii.
  • Slugalegionu 27.12.2015
    Dziękuję bardzo. :D Co się tyczy przecinka, nie mam pojęcia, czy go dawać, czy nie. :p Daj mi chwilę.
  • Slugalegionu 27.12.2015
    W sumie dam go. :v Dzięki za uwagę. :)
  • Rasia 27.12.2015
    Nie ma za co, chociaż przez chwilę miałam wrażenie, że zastanawiasz się nad podpisaniem ważnej ustawy, nie nad przecinkiem xD
  • Slugalegionu 27.12.2015
    No popatrz. XD Owy przecinek poczuł się pewnie doceniony. XD
  • ausek 27.12.2015
    Ciekawe podejście do tematu. Moje zobrazowanie owego zagadnienia było ''beznadziejne''. Patrząc na Twój pomysł dochodzę do wniosku, że dobrze zrobiłam, iż go nie wstawiłam. ;) Zasłużone 5. :)
  • Slugalegionu 27.12.2015
    Oj tam, na pewno nie było aż tak źle. :D Dziękuję za piątkę. :)
  • KarolaKorman 27.12.2015
    Czytając początek przypomniało mi się perpetuum mobile :)Ciekawie to zobrazowałeś, 5 :)
  • Slugalegionu 27.12.2015
    Dziękuję bardzo. :) To skojarzenie z perpetuum mobile niby niezamierzone, ale mówi się trudno. :)
  • alfonsyna 27.12.2015
    Zgrabnie to zrobiłeś, mnie się wytworzyło bardziej wyobrażenie "wskrzeszania" żywej istoty, takiej z krwi i kości, nie z oleju i metalu. Ale to w zasadzie nie ma większego znaczenia, jako że maszyna też jest na swój sposób "żywa". Zgodzę się z Rasią, że opisy są bardzo obrazowe. Chyba już dałam piątkę, aczkolwiek średniej to i tak nie zmienia :)
  • Slugalegionu 27.12.2015
    Dziękuję bardzo. :D Wskrzeszam tu, tak? :) No cóż, to chyba dobrze. XD
  • alfonsyna 27.12.2015
    Slugalegionu, możesz się na chwilę poczuć "mesjaszem"... w sensie czysto metaforycznym, oczywiście XD
  • Slugalegionu 27.12.2015
    A no fakt. XD Nie pomyślałem o tym. XD
  • Senezaki 16.01.2016
    Czy to nie jest... We(ł)na?! XD Och, moja we(ł)no, jak mi Ciebie brak!
    A tak na poważnie.
    Mi się podoba opis maszyny. Kreatywne, oryginalne- cudo! :)
  • Slugalegionu 16.01.2016
    Dziękuję, Kruszynko. :D
  • Senezaki 16.01.2016
    Slugalegionu
    Okej :3

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania