estyl /53/ - Kazanie zachęcające - Dekaos Dondi z ambony O!

w tematach: "Ten głaz ma nadzwyczaj irytującą osobowość", "Bułka z masłem - najprościej", "Na faktach z opowi''

 

Umiłowani bracia i siostry. Jak w każdą niedzielę, spotykamy się w tych przedwiecznych murach, by czcić naszego Pana i miłować go ponad wszystko. Jednak dzisiaj, chciałbym wam o czymś przypomnieć. O czymś, o czym niektórzy z was zdają się zapominać. Na domiar złego, uparcie tkwicie w nieprawości, niczym zając na między, co to na złość mamie, odmraża sobie słuchy. Bo gdy tak spoglądam na te wasze gęby, z tej pradawnej ambony, to niestety widzę, że na ramionach wielu z was, nie siedzi nieśmiertelna dusza, lecz sam diabeł wcielony, a wy go pilnie słuchacie, zamiast mnie.

 

I tu dochodzę do setna sprawy. Że przecież jeszcze nie wszystko stracone, że przecież wystarczy tak niewiele wysiłku, by udać się na rubieże naszej wioski, gdzie czeka do obejrzenia i wspomożenia, duszy, ów rozległy obiekt twórczy. Jednak w tym miejscu muszę zadać retoryczne pytanie: dlaczego tak rzadko ów przybytek odwiedzacie? Naprawdę nie chcecie być lepszymi, łasi nagrody wiecznej?

 

A przecież potrzeba tak niewiele wysiłku. Wystarczy pospieszyć w owe cudowne miejsce, kupić bilet, tym samym powiększyć odpowiedni budżet, wsiąść do sterowanych z zewnątrz samochodzików, z kuloodpornymi szybami, by wreszcie z anielskim uśmiechem na ustach, minąć bramę wjazdową z napisem: Park Opowijski.

 

Zyskać tam możecie moi drodzy parafianie, tak wiele, za tak niewiele, ładując duchowe akumulatory. Cóż z tego, że wysiadanie w biegu jest nie wskazane, a ogrodzenie pod napięciem. Przecież rozglądać się na lewo i prawo, lub bardziej na prawo, możecie. Ba! Nawet jest to jak najbardziej wskazane i miłe naszemu Panu. Po to przecież ów park istnieje, by wciągać całą piersią, pomimo, że pojazdy wyposażone są tylko w małe lufciki wsysające. Dlaczego małe – któreś z was zapyta w myślach, oprócz tych, którzy akurat śpią. W tym miejscu zmuszony jestem wyjawić coś, co w ustach kapłana, może się wydawać niestosowne. A nawet diabłu na uciechę, a proboszczowi przysporzy zmarszczek.

 

Otóż ów park, o czym zapewne wielu z was zdążyło zapomnieć, służy do wciągania fluidów miłości, wzajemnego szacunku i tym podobnych przywar bliźniego, z osobników, co za ogrodzeniem buszują, tworząc literaturę, w różnych zakresach integracyjnych. Wszystko po to, by wrócić stamtąd wzmocnionym, będąc dla bliźnich swoich, chociażby do zniesienia. I tu chciałbym, drodzy bracia i siostry, wrócić do kwestii wspomnianych lufcików. Służą one, mówiąc po ludzku, przepuszczaniu tylko części, jakże potrzebnych oparów, gdyż takiej całościowej dawki miłości oraz innych zacnych dawek, to żaden normalny parafianin, jako żyw w psychicznym zdrowiu, nie przetrzyma.

 

Możecie się o tym sami przekonać, odwiedzając ów przybytek o zmierzchu. Ujrzycie łunę nad parkiem, adekwatną do tego, o czym mówiłem. W szczególnym miejscu jest przeraźliwie jasna, aż źrenice dostają kręćka, a spojrzenia wpadają w niebezpieczny rezonans. Kochani moi, gdy skierujecie wzrok w dół, zobaczycie źródło, które nawet sam diabeł omija. A mianowicie, piszącego na prawej stronie skały. Dla źródła to bułka z masłem i to właśnie lśnienie owego tłuszczu, daje taki efekt na niebie, daleki od zorzy jednak.

 

Zatem pokładajmy nadzieję w Panu, że owa nadpoświata znad parku, kiedyś nieco przygaśnie i będzie można ją z pożytkiem dla zdrowego ducha, udźwignąć, gdyż jest rzeczą oczywistą, że żadnemu bliźniemu bez wyjątku, źle nie życzymy. Dlatego na koniec, pomódlmy się z duszę zmarłego, by w ostatecznym rozrachunku, znalazł ukojenie w niebie... przepraszam. Mea culpa. Wybiegłem z rozpędu w przyszłość. Amen.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (46)

  • No i mamy kazanie hihihi Zaczytywać i zgadywać O!
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Niepowtarzanek↔Ano mamy. Mnie to się kojarzy z innym parkiem, gdzie drapieżniki były też?:)
  • Dekaos nie chodź po parku nocą, bo drapieżnik cię chapnie O1
  • Szpilka ponad rok temu
    No, no, ale kazanie, mocium panie, to ciach w
    ( -_•)╦̵̵̿╤─????? Ponckiego ?
  • Szpilka a walnij se walnij po pączku hihihi
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    A walnęłam se, a co ?
  • Poncki ponad rok temu
    To nie ja.
  • Szpilka ponad rok temu
    Poncki

    Się okaże ?
  • Poncki ponad rok temu
    Szpilka
    Gwarantuję?
  • Szpilka ponad rok temu
    Poncki

    A może w maliny chcesz mnie wpuścić, hę? ?
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Szpilka↔Oby nie, bo z biednych malinek, będą szaszłyki malinowe?:)
  • Poncki ponad rok temu
    Szpilka
    Broń Boże. Musisz mi zaufać.
  • Szpilka ponad rok temu
    Dekaos

    Albo z Pączusia ?
  • Szpilka ponad rok temu
    Poncki

    Ani myślę, coś knujesz ?
  • Poncki ponad rok temu
    Szpilka
    Ja? Ranisz mnie ?
  • Szpilka ponad rok temu
    Poncki

    Do wesela się zagoi ?
  • Poncki ponad rok temu
    Szpilka
    Wygląda na to, że już. ?
  • Szpilka ponad rok temu
    Poncki

    ?
  • Szpilka
    Pączek jak na patelni sie smaży, lecz to tylko twoja zguba się warzy O!
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    Ech, te pączki winne zguby, bo się człowiek robi gruby ?
  • Szpilka

    I ciężki od oliwy sprawiedliwej O!
  • Poncki rok temu
    Szpilka
    Trzeba było mi zaufać :P
  • Dekaos Dondi rok temu
    Szpilka↔Czemu mnie nie ustrzeliłaś.?↔Normalnie mi smutno?:(
  • Szpilka rok temu
    Dekaos

    Zmyliłeś tropy ?
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    ?°°°?↔Gwiazdkuję w Ponckiego znów... lub nie trafię. No cóż?:)
  • Pączek już zdekonspirowany z marmolady O!
  • Poncki ponad rok temu
    To nie ja.
  • Poncki ponad rok temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi
    He? Tajna misja prysła.
  • Poncki

    Tajniaki spod rąbka tajemnicy hihihi
  • Poncki ponad rok temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi
    Jak tu się na świecie schować jak wszyscy w koło dekonspirują...
  • Poncki ponad rok temu
    ? =⚽ Dekaos Dondi.
  • Kopnałeś Dedusia O!
  • Poncki rok temu
    Go go go go go go goooooooool :P
  • Dekaos Dondi rok temu
    Poncki↔Gra gra gra tulacje⚽ . Aż z ambony spadłem?:)
  • Poncki rok temu
    Czytałem z przyjemnością ?
  • Poncki ponad rok temu
    Strzelołem piłką.
  • I z korka go walnąłeś hihihi
  • Poncki ponad rok temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi
    Demet! Mam nadzieję, że mu nie pęknąłem balonika?
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Poncki↔Spoko. Posklejałem się, lecz trochę przepuszczam?:)
  • Dekaos Dondi

    Robisz kolaże? Hihihi
  • Poncki rok temu
    Dekaos Dondi
    Kiwka, kiwka i po meczu :P
  • Dekaos Dondi rok temu
    Poncki↔Ech...→→→?:)
  • Podoba mi się dość, styl taki jak dla mnie. Strzelę, że Grzegory, choć mało obrazoburczo i zapewne nie on lecz nie mam pomysła, idę w ciemno.
  • yanko wojownik 997

    W ciemno iść można tylko na stronę hihihi
  • Pasja rok temu
    Homilia pasuje do Dekaosa i pewnie niepewnie strzelam.
  • Dekaos Dondi rok temu
    Pasja↔Jak stałem, tak spadłem. Pewny strzał⚽:)→→→?:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania