LBnD 04 - Sprzedawca masek

Sprzedaję maski. W końcu teraz jest popyt na wszystko, co zasłania twarz. Ale moje to te z lepszych. Chronią przed wszelkimi uszkodzeniami, jakich mogłyby doznać wasze idealne wizerunki. Twarda powierzchnia nie przepuszcza żadnej krytyki, czy to z zewnątrz, czy z własnych myśli. Samych myśli zresztą też nie, po co? Myślenie tylko przeszkadza w cieszeniu się moim produktem. Kiedy już założysz jedną, nie zechcesz jej zdjąć. Są tak doskonale dopasowane, że odwiedzającym mnie klientom nawet przez myśl nie przechodzi, że też używam własnego egzemplarza…

Z takich masek można być naprawdę dumnym.

Oczywiście, chronią też przed wirusem.

 

Przed wirusem prawdy o sobie.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • LBnDrabble 18.04.2020
    Witamy w Bitwie i życzymy wygranej.

    Literkowa pozdrawia
  • droga_we_mgle 18.04.2020
    A ja pozdrawiam Literkową :)
  • Anonim 18.04.2020
    Tak, Drogo, jest taki "wirus", raczej taka zbroja, co nie dopuszcza prawdy o sobie.

    Pozdrawiam
  • Anonim 18.04.2020
    Aha. I jak na drabble, to jest błąd dużego kalibru: nie ubiera się rzeczy, a zakłada. Ubierać to można kogoś lub siebie.
  • Szpilka 18.04.2020
    Antoni Grycuk

    To nie jest błąd dużego kalibru, to południowopolski regionalizm, dość często używamy potocyzmów albo regionalizmów, nie zdajac sobie sprawy, że to nie jest staranna polszczyzna ?
  • Anonim 18.04.2020
    Szpilka
    ok, włanczam to do swojego słownika :)
  • Szpilka 18.04.2020
    Antoni Grycuk

    A włanczaj, albo lepiej włączaj przy drabbelku stylizowanym na mowę potoczną ?
  • Anonim 18.04.2020
    Szpilka
    cytat z sjp:
    "Konstrukcje typu ubrać sweter to małopolski regionalizm, powstały pod wpływem języka niemieckiego. W polszczyźnie ogólnej, w komunikacji ponadregionalnej, należy używać zwrotu włożyć sweter albo ubrać się w sweter."
    W tym drabblu nie widzę innych słów wskazujących na to, że to regionalizm małopolski, więc dla mnie jest to ewidentny błąd.
  • Szpilka 18.04.2020
    Antoni Grycuk

    Dyć napisałam, że regionalizm, nie zgodziłam się tylko z Twoim stwierdzeniem, że to błąd dużego kalibru i wyjaśniłam dlaczego ?
  • droga_we_mgle 19.04.2020
    Ano jest, chociaż tutaj sama prawda została przez podmiot liryczny nazwana ,,wirusem" - czymś niepożądanym. Tekst jest poniekąd reklamą produktu wygłaszaną przez Sprzedawcę, nic więc dziwnego, że to, co mu się nie opłaca, przedstawia w negatywnym świetle. Przecież jego maska nie przepuści myśli, że może się mylić ;-)
    Zaś regionalizm już poprawiłam.
    Dzięki za komentarz i pozdrawiam.
  • droga_we_mgle 19.04.2020
    Widzę, że dyskusja się tu wywiązała :-)
    Szczerze mówiąc, nie wiedziałam, że to południowopolski regionalizm. Najwyraźniej po prostu usłyszałam kiedyś i użyłam, przekonana, że to normalne. Nauczyłam się czegoś nowego, dzięki Wam obojgu!
  • Anonim 19.04.2020
    droga_we_mgle
    A ja przeczytałem naprawdę dobre drabble, teraz w dodatku bez rażącego mnie błędu ;)
    Pozdrawiam.
  • Shogun 18.04.2020
    Bardzo ciekawe i prawdziwe drabble. Prawda boli, więc kto nie chciał bym mieć takiej maski, która przed nią chroni. Bardzo dobre porównanie. W dzisiejszy czasach, prawda jest jak taki wirus, którego wszyscy się boją. Choć, o ironio, ten kto zarazi się tym "niebezpiecznym" bakcylem jest o wiele zdrowszy.
    Bardzo mi się podoba :D
    Pozdrawiam ;)
  • droga_we_mgle 19.04.2020
    Dzięki Shogunie za komentarz. Rzeczywiście, wyszło na to, że - w kontekście maski przeciw prawdzie - ,,lekarstwo" jest gorsze niż ,,choroba".
    Pozdrawiam :-)
  • Kocwiaczek 18.04.2020
    Kurde. Jedno z lepszych drabble jakie było mi dane czytać. Dałabym 6 ale tylko 5 mogę.
  • droga_we_mgle 19.04.2020
    Dziękuję.
  • Szpilka 18.04.2020
    Bardzo dobre i celne - "Twarda powierzchnia nie przepuszcza żadnej krytyki, czy to z zewnątrz, czy z własnych myśli."

    Fakt, prawdy o sobie nie lubimy słuchać, mnie z kolei obłuda strasznie mierzi, ode mnie piątak ??
  • droga_we_mgle 19.04.2020
    Dziękuję za komentarz i za ,,piątaka", Szpilko.
  • Dekaos Dondi 18.04.2020
    Droga_we_mgle→Bardzo dobre drabble. Wiadomo o co chodzi. Co tu dużo mówić.↔Pozdrawiam:)→5
  • droga_we_mgle 19.04.2020
    Dzięki, DD. Pozdrawiam.
  • Samotna 19.04.2020
    Przydałaby mi się taka maska. Za stworzenie idealnego produktu dla mnie 5.
  • droga_we_mgle 19.04.2020
    Na pewno? Cóż, z jednej strony, ten ,,produkt" niesie ze sobą pewne znaczące zagrożenia, z drugiej... nadmierna czy nieuzasadniona krytyka otoczenia - albo taka samokrytyka - też jest zła. Zdaję sobie sprawę, że to ma dwie strony.
    Dziękuję za komentarz. I pozdrawiam.
  • Pasja 19.04.2020
    Na czasie. Czy stworzenie swojej maski pozwoli i w niej tkwić na zawsze. Pewnie nie. Człowiek posiada wiele obliczy, w zależności od miejsc i sytuacji. Jednak potrzeba mieć tą jedną przyzwoitą. Pozdrawiam
  • droga_we_mgle 25.04.2020
    Dzięki za komentarz, Pasjo. Tak, wszystko dookoła się zmienia, więc i maski ewoluują.
    Pozdrawiam.
  • pkropka 21.04.2020
    Bardzo aktualne. Ile osób nosi takie maski? A przynajmniej daje, że je ma.
    Bez takiej łatwo zwariować ;)
  • droga_we_mgle 25.04.2020
    Dziękuję. Rzeczywiście, bez choćby podstawowej ochrony zwariować łatwo. Byleby tylko nie przesadzić w drugą stronę ;)
  • LBnDrabble 26.04.2020
    Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie. Czytamy, komentujemy i głosujemy plus uzasadniamy - Dlaczego?
  • W tak krótkim tekście masz kilka powtórzeń, które nie pomagają. Ale jako całość bardzo ok. Tiger
  • droga_we_mgle 30.04.2020
    Raz, że przeczytałam komentarz w trakcie głosowania, więc nie mogę już zmieniać tekstu, dwa, że w przypadku drabble zmiany mogłyby dość mocno poprzekształcać treść, więc tych powtórzeń już nie usunę, ale uznaję swój błąd i będę uważać na przyszłość.
    Dziękuję za komentarz.
  • LeeaThorelli 27.04.2020
    Faktycznie, zbyt częste i gorliwie rozmyślania na życiem, często powoduje, że nie jesteśmy szczęśliwi. Sztuką jest mniej myśleć nad niektórymi sprawami w życiu i może taka maska, by pomogła?
    :)
  • droga_we_mgle 30.04.2020
    ,,Sztuką jest mniej myśleć" - zgadzam się, to w niektórych przypadkach bywa trudne. Cóż, trzeba gdzieś znaleźć ten złoty środek :)
    Dzięki za komentarz.
  • 00.00 29.04.2020
    Kamuflarz i do tego na tyle skuteczny, że robi z człowieka bezmyślne stworzonie.
    Nie dziękuję, już wolę znosić wszelkie niedogodności społeczne. :)
  • droga_we_mgle 30.04.2020
    Widzę, że wśród komentujących wytworzyły się jakby dwie frakcje: tych, którzy są maskom przeciwni i tych, którzy uznają je za pomocne, albo za ,,mniejsze zło". Ja z usług Sprzedawcy Masek też raczej wolę nie korzystać :)
    Dziękuję za wpadnięcie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania