LBnD 07 - Promień Lasera

Żółty promień, przypominający trochę laser, przecinał łóżko szpitalne, zostawiając przepołowione je na dwie części. Przypięta pasami, tak, że nie mogłam się ruszać, leżałam na nim, żegnając się z życiem. Nagle, poczułam najstraszliwszy ból, jakiego kiedykolwiek doświadczyłam. Promienie rentgenowskie, tylko w dużo straszliwszym wydaniu, przecinały mi nogę.

- Aaaaaaaaa!!! – krzyczałam z bólu oraz strachu. Nikt jednak nie odpowiadał na moje wołania o pomoc. Promienie radioterapii powoli docierały w stronę mojego serca. Świat zawirował mi przed oczami. Przypominałam sobie najważniejsze wspomnienia z życia. Te smutne oraz radosne. Wstrzymałam oddech, a z oczu popłynęły mi łzy. Nie krzyczałam już, tylko powoli zanurzałam się w wieczny sen. Zemdlałam.

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Pan Buczybór 03.06.2020
    "krzyczałam z bólu, oraz strachu." - zbędny przecinek
    "Nikt jednak nie odpowiadał, na moje wołania, o pomoc." - zbędne przecinki
    "Promienie radioterapii, powoli docierały w stronę mojego serca." - zbędny przecinek
    "Świat, zawirował mi przed oczami." - zbędny przecinek
    "Te smutne, oraz radosne." - zbędny przecinek
    "Nie krzyczałam już, tylko powoli, zanurzałam się w wieczny sen." - drugi przecinek zbędny

    Ledwie sto słów, a tak dużo błędów... Nie ogarniasz za bardzo interpunkcji, prawda? Nadużywane przecinków to w zasadzie kwestia treningu i osłuchania się. Przeczytaj se te zdania na głos. Czy podczas rozmowy mówimy "Świat *pauuuuuza* zawirował mi przed oczami", czy "Świat zawirował mi przed oczami"? Ogólnie przecinki w większości przypadków stawia się intuicyjnie - tam, gdzie jest pauza w wymowie, chwila na wzięcie oddechu. Ćwicz i poprawiaj, bo zła interpunkcja pogrąży nawet najlepszą prozę.
    To tyle z kwestii technicznych, a tak poza tym... Nijako. Wiadomo, forma krótka, trudno wczuć się w bohatera, ale tutaj wyjątkowo trudno było cokolwiek odczuć. Ot, taka scenka, coś się dzieje, ale mnie jako czytelnika to nie rusza.
    Także tego... Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
    Pozdro
  • Onyx 03.06.2020
    Dziękuję, za komentarz i wypisanie błędów.
  • Anonim 03.06.2020
    Ox,
    Tak, zdecydowanie zbyt dużo przecinków.
    W skrócie: stawiamy je, rozdzielając zdanie podrzędne, chyba że są połączone spójnikami takimi jak: i oraz lub (cos tam jeszcze), stawiamy je, aby oddzielić wołacze (powiedz, Haniu, dokąd idziemy) oraz aby oddzielić wtrącenia (powiedziałem, co było niezwykłe, mu o tym wszystkim). I jeszcze jest sporo zasad drobniejszych. Nie stawiamy przecinków, aby oddzielić określenia miejsca, czasu itp (po kilku minutach, zobaczyłam samochód - błędnie; za firanką, stał on - błędnie) Polecam libreoffice+languagetool (+java), on podkreśla interpunkcję - nie jest idealny. Te programy są darmowe.

    A co do treści nie rozumiem, czym był żółty promieć, skoro naprawdę przecinał łóżko.

    Pozdrawiam
  • Onyx 03.06.2020
    Dzięki, za kometarz.
  • Onyx 03.06.2020
    Promień, to był rentgen, tylko promieniował kilka tysięcznie większą radioaktywnością.
  • IgaIga 03.06.2020
    Brakuje mi efektu zaskoczenia na końcu i zastanawia mnie to "łóżko lekarskie". Szpitalne znam. Ale lekarskie?
  • Onyx 03.06.2020
    Dzięki. Właśnie, tak brakowało mi nazwy.
  • Piotrek P. 1988 03.06.2020
    Niezły dreszczowiec. 5, pozdrawiam :-)
  • Onyx 03.06.2020
    Dziękuję!
  • LBnDrabble 04.06.2020
    Witamy w Bitwie. Powodzenia.
    Literkowa pozdrawia
  • Pasja 04.06.2020
    Zaskakujące przejście w stan omdlenia, śmierci. Mówią, że przed śmiercią człowiekowi przechodzą przed oczami obrazy całego życia. Pozdrawiam
  • Onyx 04.06.2020
    Dzięki, za komentarz.
  • Shogun 04.06.2020
    Było sporo błędów, ale widzę, że już poprawione. Cóż, brakuje mi tutaj zaskakującego zakończenia, jest raczej spokojne, ma się wrażenie, że przechodzi niezauważone.
    Mimo wszystko, jak na pierwsze drabble, nie jest źle :D
    Pozdrawiam ;)
  • Onyx 04.06.2020
    Dziękuję, za koment
  • LBnDrabble 07.06.2020
    Zapraszamy do glosowania na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Zasady głosowania w zakladce o mnie. Dla przypomnienia - ustalamy własne podium: 3 - 2 - 1. Punkty uzasadniamy.
    Głosujemy do 11 czerwca / czwartek/ godz. 23.59

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania