Poprzednie częściLBnP II - Pamiętnik

LBnP 36 Wszechświat (drabble)

Potworne rzeczy działy się we Wszechświecie, gdzie galaktyki zderzały się ze sobą, tańczyły w uniesieniu, wytryskały planetoidami, kusiły czarnymi dziurami, kopulowały namiętnie i rodziły spaczone gwiazdozbiory. W samym sercu tego całego zamieszania, tej walki ngigantów, znalazła się Ziemia, maleńka kropka na tle nieskończoności, a na niej atomy - ludzie, nie zdający sobie sprawy z rozmiarów zniszczeń i problemów na skalę uniwersum. Kto by się przejmował globalnym ociepleniem, opryszczką genitalną, czy nieopłaconymi rachunkami, kiedy w odwiecznym tańcu życia i śmierci w agonalnych rozbłyskach ginęły całe galaktyki, pożerane przez większe, silniejsze i nienasycone twory, dysponujące odnóżami z mgławic i zębami z czarnych słońc.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Witamy w Bitwie i życzymy wygranej. Jeszcze olinkuj i będzie git.
    Literkowapozdrawia
  • fanthomas 17.10.2020
    Pomyślałem że wrzucę coś bo mało tekstów
  • Super!!!
  • Pan Buczybór 18.10.2020
    Całkiem spoko. Momentami nieco niedbały zapis, ale ze względu na świetny, bardzo pomysłowy opis można na to przymknąć oko. Szkoda jedynie, że brak tu puenty.
  • Clariosis 21.10.2020
    Ano, zgadzam się z Panem Buczybórem, że zapis jest doprawdy pomysłowy. Bardzo fajne drabble - osobiście dostrzegam tu małą puentę, która mówi, że jesteśmy niczym wobec problemów wszechświata. Tak, widziałam wiele razy takie spostrzeżenia, ale osobiście się z nimi nie zgadzam. W końcu to, że coś jest małe nie znaczy, że nie ma znaczenia - choćby takie bakterie. Ludzie zobaczą je dopiero pod mikroskopem, a pełną wielką rolę w glebie, a nawet w naszych organizmach. Nie mówiąc już o tym, że jedna bakteria lub wirus potrafi namącić w zaawansowanej formie życia, a nawet doprowadzić do jej zgonu. Więc osobiście uważam - tak, nasza maleńka kula ma znaczenie wobec ogromnego wszechświata. :)
    Pozdrawiam.
  • Rozpoczynamy głosowanie. Zapraszamy na Forum :
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-proze-glosowanie-w935/
    Czytamy od deski do deski i zostawiamy komentarze. Wybieramy najlepszy! Nagradzamy punktami i milym slowem dlaczego?
    Może ty zwyciężysz?
  • Anonim 29.10.2020
    Dobry tekst, choć z tą kopulacją galaktyk to coś nie teges. Albo piszesz poezję, albo realną prozę. Moim zdaniem.
    Poza tym pomysłowo, choć brzmi mi to jak początek dłuższego tekstu sf.

    Pozdrawiam.
  • Shogun 30.10.2020
    Ciekawe ujęcie tematu i forma. Trochę nawet chyba poetycko wyszło? ;)

    Co do samego tekstu, to w zupełności zgodzę się z Clariosis. Wszystko co jest, ma znaczenie. Nawet te małe "jesty", jak nasza Błękitna planetka pływająca w oceanie Wszechświata :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania